SUBARU FORESTER DIESEL 2.0 din 2010 cu probleme la motor
Subaru club Romania

SUBARU FORESTER DIESEL 2.0 din 2010 cu probleme la motor

SUBARU FORESTER DIESEL 2.0 din 2010 cu probleme la motor
« on: August 05, 2014, 22:24:54 PM »
Va salut pe toti. Sunt membru nou, va rog nu ma injurati daca am creat un nou subiect legat de problema aceasta pe forum. :)
As avea nevoie de cateva sfaturi sau opinii legate de masina pe care o detin: SUBARU FORESTER DIESEL 2.0 din 2010. Masina este cumparata de la reprezentanta cu banii jos, are 4 ani si aproape 120000 km. NU au fost facute modificari de genul tuning sau alte nebunii, asa cum am primit-o asa am lasat-o.
Voi incepe cu problema cea mai recenta si le voi enumera si pe cele anterioare.

Vineri(01.08.2014) eram pe autostrada soarelui si ma intorceam acasa de la aeroport cand pe la kilometrul 50-55 a inceput motorul sa sune precum un picamar folosit pentru spargerea betonului/asfaltului. Am oprit imediat pe banda de urgenta, am pus semnalele luminoase de avarie si triunghiul. Ma pregateam sa sun la tractari cand un domn a oprit si a fost amabil sa ma tracteze pana la cea mai apropiata parcare-in cazul meu am nimerit la una din benzinariile existente de pe autostrada. De aici i-am sunat pe cei de la tractari, a venit o platforma si am ajuns acasa. Era deja sambata, service-urile autorizate rar lucreaza in weekend.

Luni l-am rugat pe mecanicul tatalui meu sa vina cu scopul de a-si da o prima parere dar fara a umbla sub capota; a ascultat timp de o secunda doua sunetul scos, a oprit motorul si mi-a zis ca s-ar putea sa fie vibrochenul problema si ca trebuie sa merg la cei de la reprezentanta sa-mi faca o constatare. M-am dus imediat la ei le-am explicat care este problema si i-am intrebat daca pot rezolva ceva avand in vedere ca garantia mi-a expirat; initial mi-au zis ca nu ma pot ajuta, ca sunt bun de plata. Am sunat la Bucuresti am vorbit cu un domn amabil care a avut rabdarea sa-mi explice care ar fi o astfel de procedura: au mai fost cazuri in care motorul la tipul acesta de masini a cedat, iar proprietarii au reusit sa-l schimbe cu unul nou de la producatorul FUJI. Mi-a spus ca este la alegerea mea daca vreau sa incerc dar sunt sanse 50/50. Problema aici ar fi timpu: in jur de 3 luni pentru a primi un raspuns definitiv iar tot ce inseamna revizii, piese schimbate sau alte modificari trebuiesc justificate si/sau facut doar la service-uri autorizate. La capitolul acesta nu mi-am batut joc de masina, tot timpul cand am avut nevoie de ceva am fost la service-uri SUBARU sau daca nu am putut, am apelat la reprezentante precum BMW(Iasi) care sunt sau au fost( nu mai stiu acum care este situatia) colaboratori cu aceasta marca. Reviziile sunt facut la timp. Am incercat mult sa nu-mi bat joc de masina si am condus-o cat de bine am putut, avand in vedere ca am avut in ultimii ani foarte multe drumuri Iasi-Constanta si invers, Constanta-Bucuresti si invers, etc. Pot spune ca sunt genul de om care conduce un pic mai agresiv dar niciodata nu am profitat de puterea masinii si sa duc turatiile pe rosu sau sa incep sa o conduc agresiv in timp ce motorul era rece, strictul necesar. In momentul de fata masina este la reprezentanta SUBARU din Constanta, urmand ca maine sa incepem investigatiile; sper sa aflu exact ce problema are.

Intrebarea mea in cazul acesta este urmatoarea: in cel mai rau caz daca sunt nevoit sa schimb motorul are rost sa-mi incerc norocul cu producatorul direct FUJI si sa pierd timp/bani(cu speranta de a fi despagubi) sau sa cumpar unul de la dezmembrari si sa-l schimb direct? Pe la RAR oricum voi fi nevoit sa trec indiferent de alegerea facuta. Sunt curios daca mai sunt persoane care au patit acest lucru si cum au reusit sa o rezolve?
Nu vreau sa ma cert cu nimeni vreau doar sa readuc masina asta la potentialul ei initial. Ar fi chiar pacat sa o dau la dezmembrari avand in vedere ca este o masina chiar buna.

La inceputul povestii am mentionat faptul ca imi voi enumera si problemele anterioare(in ordinea aparitiei lor), repet, inca consider ca FORESTER-ul este o msina buna.
1.Iarna trecuta mi-a murit alternatorul-am schimbat rulmentul a fost totul OK.
2.Cureaua de la alternator atingea blocul motor-am schimbat tot setul de curea, brat si role, totul OK.
3.Probleme cu DPF-ul, lipsa de putere pana cand masina nu a mai  pornit- a fost trimis la o firma din Harghita care se ocupa special cu asa ceva-au rezolvat problema elegant fara substante chimice, fara spargeri cum se mai procedeaza, doar prin incalzire, am fost foarte multumit au rezolvat o problema costisitoare intr-un timp scurt si cu bani OK-ish as putea spune.
4.Probleme cu turbina- am fost nevoit sa o schimb
5.Lipsa de putere totala(aici nu stiu daca sa dau vina pe cei de la service-uri din cauza neatentiei sau incompetentei lor)- timp de 2 luni am mers cu o masina foarte lenesa, nu se gaseau solutii pana cand m-am enervat mi-am scos masca de la motor si am inceput sa iau la mana toate furtunasele posibile si imposibile pana cand am gasit unul care nu era pe pozitie, era scos( un furtunas de presiune de la turbina din cate am inteles)-le-am atras atentia celor de la service dupa, eram pe punctul de a le face reclamatie la RAR si Protectia consumatorului pentru ca efectiv ma tratau precum un nebun si nu reauseau sa gaseasca problema, gaseau alte "probleme" si dadeam banii aiurea, in fine nu am vrut sa ma complic.
6.Problema prezentata la inceputul conversatiei
7.Minim 4 parbrize sparte in 4 ani ;D-forma masinii cred si ghinion.

In momentul de fata as dori ca cineva sa aiba rabdarea sa citeasca "romanul" si poate are cum sa ma ajute referitor la problema cu motorul in cazul in care intr-adevar este vibrochenul.Cum procedez? Merg pe varianta asta si sa incerc sa ma despagubeasca cei de la FUJI? Sau aleg calea cea mai usoara, cumpar un motor de la dezmembrari o fac si o dau? Sau o arunc la dezmembrari direct si aia e?

Va multumesc pentru rabdare :)
« Last Edit: August 06, 2014, 10:09:13 AM by MihaiFlorescu »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Probleme la motor-Forester
« Reply #1 on: August 05, 2014, 22:40:28 PM »
Nu cumpara nimic de la dezmembrari, niciodata!
Pune mana pe telefon si suna la Bucuresti, da-le datele pe care ti le vor cere si vezi ce raspuns vei primi.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

celalalt

2019
« Reply #2 on: August 06, 2014, 00:11:18 AM »
  CryptoTab - http://bit.ly/2OOmu60
 
        ,      CryptoTab Browser    .
                 ,   .
        -     ,      .
     ,     .          .
   CryptoTab    ,    ,          .
 
          CryptoTab!
             .
,        ,   !
         !
« Last Edit: July 09, 2019, 10:12:07 AM by celalalt »

Aldos

  • 276
Răspuns: SUBARU FORESTER DIESEL 2.0 din 2010 cu probleme la motor
« Reply #3 on: August 06, 2014, 12:09:32 PM »
Salut.
Nu umbla la motor, si mergi cu masina la SMT !

Mergi pe culanta producatorului, chiar daca nu mai esti in garantie.
FHI isi recunoaste greselile, si inlocuieste motorul daca este o problema de fabrica.
Trebuie sa ai insa toate facturile de revizie, si cred ca este o conditie sa fie facute reviziile la un service autorizat Subaru.
Probabil ca daca ai avut alte lucrari la alte service-uri dar ai dovezi (facturi etc.) nu vor fi probleme.
Daca insa nu ai facut reviziile la un service autorizat si nu ai nici dovezi, s-ar putea sa fie o problema.

Nu te speria ca nu dureaza chiar asa de mult sa primesti un raspuns de la FHI.
Du-te cu incredere si mai ales sustine-ti cauza daca stii ca ai dreptate !
Insista sa fie trimise toate datele la FUJI si vei primi raspuns.
Daca este o problema de vibrochen, mai mult ca sigura ca va fi rezolvata de japonezi.


P.S. Iti spun ca un posesor de Subaru care a inlocuit motorul, dupa expirarea perioadei de garantie standard, pentru consum ulei.

Succes !

« Last Edit: August 06, 2014, 12:11:25 PM by Aldos »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: SUBARU FORESTER DIESEL 2.0 din 2010 cu probleme la motor
« Reply #4 on: August 06, 2014, 12:56:33 PM »
*VILBROCHEN, cu L.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

celalalt

Răspuns: SUBARU FORESTER DIESEL 2.0 din 2010 cu probleme la motor
« Reply #5 on: August 06, 2014, 13:01:52 PM »
Semantica... ;D

Răspuns: SUBARU FORESTER DIESEL 2.0 din 2010 cu probleme la motor
« Reply #6 on: August 06, 2014, 13:32:54 PM »
Va multumesc pentru reaspunsurile rapide.

Azi am fost cu ea la reprezentanta din Constanta mi-au confirmat suspiciunea: 85% vilbrochenul este problema. Saptamana viitoare se pot ocupa exclusiv de masina cu scopul de a demonta motorul si sa vada exact pagubele rezultate.  Am discutat din nou cu cei de la Bucuresti urmeaza ca cele doua reprezentante SUBARU( Constanta-Bucuresti) sa colaboreze pentru a intocmi documentatia necesara pentru FHI. SMT ma puteau programa peste o luna, din aceasta cauza am fost nevoit sa fac constatarea la Constanta, urmant ca cele doua firme sa colaboreze. Urmeaza sa-mi caut toate chitantele/facturile si sa le pun cap la cap. Nu cred ca ar fi vreo problema aici chiar daca nu le gasesc pentru ca orice service este obligat sa pastreze in baza de date orice interventie asupra unui autovehicul timp de 5 ani-termenul legal.


moguai

  • 2814
Răspuns: SUBARU FORESTER DIESEL 2.0 din 2010 cu probleme la motor
« Reply #7 on: August 06, 2014, 14:50:21 PM »
sper sa nu ai probleme cu cei de la Constanta, Ket iti povesteste mai multe. si nu numai.
la Brasov nu poti ajunge, cred ca sunt la fel de buni ca si SMT la treburiel astea...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Aldos

  • 276
Răspuns: SUBARU FORESTER DIESEL 2.0 din 2010 cu probleme la motor
« Reply #8 on: August 07, 2014, 10:10:52 AM »
Nu cred ca vei avea aprobleme la Constanta.
Este service autorizat Subaru si va trimite documentatia la SMT.
Daca in urma constatarii lor se dovedeste ca ai vilbrochenul rupt, eu cred ca ai sanse mai mari de 90 % sa fie inlocuit de catre producator.
Ref la facturi, poti cere intr-adevar un duplicat de la service, cu conditia ca lucrarea efectuata sa fi fost inregistrata  ::)
Iti uram succes, si mai ales sa ai ceva rabdare !
Dureaza ceva pana o sa ai motorul nou pe masina, chiar daca primesti acceptul repede (pana vine motorul, pana il monteaza...).

« Last Edit: August 07, 2014, 10:13:40 AM by Aldos »

khnemu

  • 94
  • Eat, Sleep, SUBARU.
    • Servicii Training IT & Consultanta
Răspuns: SUBARU FORESTER DIESEL 2.0 din 2010 cu probleme la motor
« Reply #9 on: August 07, 2014, 13:13:31 PM »
Da-mi un priv cu nr de tel si iti zic ce si cum. Am trecut si eu prin asta si se schimba pe garantie.
Multumesc si sa auzim de bine.
Khnemu
---------------------------------
Subaru - my first love

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: SUBARU FORESTER DIESEL 2.0 din 2010 cu probleme la motor
« Reply #10 on: January 15, 2015, 13:24:09 PM »
S-a rezolvat în vreun fel problema?
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2257
Răspuns: SUBARU FORESTER DIESEL 2.0 din 2010 cu probleme la motor
« Reply #11 on: March 07, 2015, 14:18:36 PM »
S-a rezolvat în vreun fel problema?

Chiar asa !
A trecut mai bine de juma' de an de la "eveniment" si ne-a lasta "in ceata" !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020