STi sedan 2011
Subaru club Romania

STi sedan 2011

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #40 on: October 08, 2014, 11:32:47 AM »
am inteles, atitudinea este corecta, deci iti recomand urmatorii pasi:
1. schimbat ulei tot la 15 000 km
2. aprofundat relatia cu Sebastian
3. nu citi nimic despre masina niciunde
4. poti intreba pe Sebastian despre tot ce vrei sa stii
5. vorbim dupa daca vei mai fi prin zona :)

Hai ma ca daca omul nu a fost bine informat, nu trebuie sa facem misto acum. Serios ca Subaru e mai special cu reviziile atat de dese si daca nu citesti inainte, faci ca la alte marci, la 15k standard. Mai bine sa ajutam omul cu sfaturi cat inca nu e prea tarziu si alege el ce sa faca si cu cine.

KET

  • 3920
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #41 on: October 08, 2014, 12:13:20 PM »
Pai asta face si andea, dar el are un mod mai plastic de a se exprima...  :D

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #42 on: October 08, 2014, 13:02:14 PM »
multa bafta cu masina, parerea mea ca 15.000km e cam mult 7500 suna mult mai rezonabil tinand cont ca masina ta este dailly driver
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

ZVZ

Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #43 on: October 08, 2014, 13:06:52 PM »
Ok, o sa iti urmez sfaturile KET si iti multumesc. Iti inteleg ingrijorarea, daca ai trecut prin asa ceva. Da, masina e daily driven. Rar ma dau la ea, cand ma apuca damblaua.. primal driven :))

Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #44 on: October 08, 2014, 13:38:03 PM »
Engine Oil - Replace every 3 and 3/4 months or every 6000 KM (3,750 miles) -> asta este direct din manualul de service oficial de la Subaru (o chestie de vreo 350 pagini)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #45 on: October 08, 2014, 13:39:42 PM »
Hai ma ca daca omul nu a fost bine informat, nu trebuie sa facem misto acum. Serios ca Subaru e mai special cu reviziile atat de dese si daca nu citesti inainte, faci ca la alte marci, la 15k standard. Mai bine sa ajutam omul cu sfaturi cat inca nu e prea tarziu si alege el ce sa faca si cu cine.

Nimeni nu cred ca face misto, este vorba doar de a informa oamenii care pot strica motoare ascultand baliverne.
Cel mai bine ar fi sa citeasca jurnalele STIstilor care au mai schimbat motoare, sa discute cu ei si dupa aceea sa decida ce vrea sa faca.


ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #46 on: October 08, 2014, 14:36:19 PM »
Mie mi s-a parut amuzant cand am citit "recomandarile" lui andea, poate de asta mi s-a parut ca face misto.

Oricum, bine punctat razvantudose si Wrangler. Asta ziceam si eu.. sa citeasca forumul si experientele altora pana nu e prea tarziu. Alegerea este a lui, dar macar noi sa ne facem datoria de a informa.

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #47 on: October 08, 2014, 15:04:49 PM »
eu nu am scris la misto deloc, doar am uitat sa pun un NU la fiecare punct... ca eram grabit :)

ZVZ

Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #48 on: October 08, 2014, 15:25:43 PM »
Engine Oil - Replace every 3 and 3/4 months or every 6000 KM (3,750 miles) -> asta este direct din manualul de service oficial de la Subaru (o chestie de vreo 350 pagini)
Oh, multumesc! O sa notez in carnetel. Vad ca e groasa treaba cu uleiul.. bine, ca la orice motor turbo de altfel, cum am zis.

KET

  • 3920
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #49 on: October 08, 2014, 17:45:12 PM »
eu nu am scris la misto deloc, doar am uitat sa pun un NU la fiecare punct... ca eram grabit :)

 :D :D :D :D

ZVZ, oamenii sunt mai relaxati aici. Nu te speria, triaza informatiile si de preferat asculta mai mult sfaturile celor patiti care chiar nu au nimic de castigat de la tine, decat ca stiu inca un Subaru pe strazi, spre deosebire de cei care scriu biblii si recomanda cate un dyno si dupa instalarea unui nou set de jante...  ;)
Si sa aduci masina la intalnirea anuala.
« Last Edit: October 08, 2014, 17:47:09 PM by KET »

ZVZ

Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #50 on: October 08, 2014, 18:05:57 PM »
Doar masina si o las acolo in parcare? Glumesc :))

Cand este? Sper sa fiu disponibil. Sunt anul 4 si sunt dat peste cap cu licenta

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #51 on: October 08, 2014, 21:14:17 PM »
Te pun in legatura cu fratemiu? Si el e cu licenta nedata la AR..
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

ZVZ

Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #52 on: October 08, 2014, 22:46:08 PM »
Da-mi un PM. Spune-mi si numele, ca e foarte posibil sa il stiu, daca e in serie cu mine.

Multumesc frumos

Intretinere
« Reply #53 on: October 13, 2014, 08:23:43 AM »
Intervalul corect de schimb al uleiului pentru acest model este de 6000Km. Pentru cine alearga masina si-si permite noi recomadnam schimbul de ulei la maxim 5000Km.
Nivelul uleiului este foarte important la acest tip de motor, iar verificarea nivelului trebuie sa devina o obisnuinta oricat de peste mana pare. La fiecare plin de benzina se recomanda verificarea nivelului de ulei. Sa nu se depaseasca niciodata 7500Km si asta in conditiile in care masina functioneaza in regim de drum lung nefortata.
Un ulei oricat de bun ar fi el pe la 3000Km incepe sa-si piarda foarte mult din proprietati, chiar si cosumul de ulei se accentueaza dupa aceasta distanta.
Filtrul de aer sa fie mereu curat si daca nu schimbat mai des, macar suflat pe la 5000Km parcursi cu el.
Benzina doar de la 98 inclusiv in sus, iar noi din experienta recomandam sa nu se utilizeze Luckoil. Asta cu benzina este o problema greu de controlat deoarece nu prea poti sa controlezi ce cumperi.
Bujiile trebuiesc schimbate si montate cu distanta corecta la electrozi la maxim 30000Km parcursi. A se folosi doar bujii originale sau cu electrozi se argint, cupru, aur, platina.
In functie de puterea masinii si eforturile pe cutie se recomanda anumite tipuri de ulei pentru transmisie, dar stock se merge pe ce a spus producatorul schimband totul la cca. 30 000Km.



ZVZ

Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #54 on: November 25, 2014, 18:43:04 PM »
Nu o alerg, aproape deloc. stiu ca fiind un motor turbo are nevoie de atentie asupra sistemului de ungere, dar o verific destul de des si niciodata nu este peste HI sau sub LO nivelul de pe joja.
« Last Edit: January 24, 2016, 15:47:19 PM by ZVZ »

STi sedan 2011
« Reply #55 on: November 26, 2014, 00:04:14 AM »
ZVZ, welcome si sa te bucuri de acaret.
Subscriu si eu la cele spuse de KET.
Daca schimbi uleiul la 15.000 km, nu ajungi cu motorul de 2.5 la 50.000-70.000km.Bine, depinde si de stilul de mers, dar daca mai bagi talpa in ea(doar e Sti), schimba uleiul la 5.000km, te scuteste de un schimb de motor,"for sure".


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Last Edit: February 07, 2015, 03:19:16 AM by sherban »

ZVZ

Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #56 on: June 27, 2016, 22:28:29 PM »
Sorry for necro-ing.

am o problema dpvd tehnic: masina 'smuceste'; in sensul ca daca plec de pe loc si accelerez fin, schimb a doua pe la 2000/2000 si un pic iar apoi iau piciorul de pe gaz, cu cat motorul incepe sa scada in turatie cu atat masina se 'smuceste', da senzatia ca moare motorul, se ineaca. De asemenea am observat ca si ambreiajul scoate un sunet ciudat. Adica se aude un zgomot de frictiune destul de sesizabil, nu trebuie sa ai urechea fina.

Masina are 44k km pe ambreiaj stoc. Mentionez ca masina face asa inca de la primii 5000-6000 de km (sau dupa intervalul acela dupa care 'se lasa motorul'). De asemenea precizez ca nu am ingenuncheat-o niciodata, sau mai ales ambreiajul (plecari bruste, frane de motor exagerate etc etc). Singurele puncte critice pentru ambreiaj sunt cel cand stai la coada in trafic si mergi cate 10-15 min, apoi iarasi te opresti.. si parcarile.

Mersi :)

PS: Ma consider multumit cu ambreiajul de serie ca a rezistat atatia km. Tind sa cred ca de acolo ar fi problema.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #57 on: June 27, 2016, 22:45:56 PM »
Benzina proasta sau se sufoca motorul pe caldurile astea. Se intampla cam la orice masina. De asemenea, caldura poate pune probleme ambreiajului in trafic, deci e o combinatie de amandoua.

KET

  • 3920
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #58 on: June 28, 2016, 09:41:38 AM »
Du-o la munte, mai la racoare, pe serpentine, si isi revine  ;D

ZVZ

Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #59 on: October 23, 2016, 20:10:04 PM »
Acum si pedala/furca de la ambreiaj scartaie ca la 1310 cand plec de pe loc sau o calc pe liber. Oribil sunet! La SMT mi s-a spus ca s-ar putea sa fie necesar o ungere.. beats me. 50k km si inca tind sa cred ca ambreiajul se vrea a fi inlocuit. O sa incerc la atix sa vad ce si cum.

@KET: am vrut sa o duc weekendul asta la Adancata, dar na.. vineri seara s-a lasat cu multe pahare si eu am vazut mesaj lui moguai pe fb la ora 2-3 si cred ca daca suflam intr-o fiola, o dadeam peste cap :D regret ca nu am ajuns macar cat sa iau parte la show de pe manta.
« Last Edit: October 24, 2016, 20:17:36 PM by ZVZ »