ce-ti mai place sa vb complicat fara sa spui direct nimic
Hai ca o spun eu, direct (ca am tot spus asta) - in domeniul auto:
ECOLOGIA, F*TE BUCURIA !Sa ne gandim doar la:
- norme de poluare tot mai dure = consumuri mai mici + motoare mai mici + fitre peste filtre, peste filtre la evacuare;
- placute de frana "ecologice";
- discuri de ambreiaj "ecologice";
Legat de subiectul topicului - Forester 2019 - ne place sau nu, asta-i directia pe care a apucato Subaru.
Masinile care fac grosul de vanzari raman doar capabile si sigure, fara a mai fi si performante din punct de vedere al (acceleratiei si vitezei maxime).
Pentru cei ce vor un Subaru "de viteza" raman doar WRX si WRX STI.
Si da, momentan pare-se ca vor scoate aceste modele de performanta de pe piata europeana.
Motivul il gasiti mai sus -
ecologia !
Cand vor scoate un model nou ce sa corespunda dpdv al noilor norme de poluare, il vor livra.
Foresterul in versiunea XT a fost (cel putin deocamdata) scos, datorita vanzarilor slabe.
Din cate spun cei de la Subaru America, aceasta versiune reprezenta abia 5% din totalul vanzarilor de Forester.
La cca. 177.000 de Forester vandute anul trecut in SUA, 5% inseamna sub 9000 de bucati/an. Si sa nu uitam ca vazarile din SUA reprezinta peste 50% din vazarile globale.
La aceste cifre, efectiv nu are sens dpdv economic sa investesti in dezvoltarea unui model.
Se investeste in dezvoltarea unor masini cu vanzari de cateva mii de bucati pe an doar in domeniul supercarurilor ( Ferrari, Lamborghini, Bugatti, etc) sau al masinilor de lux (Rolls, Bentley, etc). Dar astea se vand cu sute de mii de euro bucata, nu cu 40k euro cat era un XT.
Daca era o cerere mare pe piata pentru XT, fiti siguri ca se regasea in oferta Subaru.
PS: Legat de Mitsubishi si EVO.
Sa nu uitam doua aspecte:
1. Mitsubishi a renuntat la TOT ce inseamna autoturisme ramanand axat doar pe SUV-uri;
2. Mitsubishi maii e Mitsubhisi doar cu numele. In prezent este doar un Renault-Nissan cu alta sigla ...
Ca atare - datorita vanzarilor in crestere a modelelor pe care unii le blameaza pe aici - zic totusi sa ne bucuram ca Subaru ramane Subaru !