BD descresterea lenta a turatiei
Subaru club Romania

BD descresterea lenta a turatiei

kaiten

  • 34
  • Impreza 2.0 T-D Sport
BD descresterea lenta a turatiei
« on: April 01, 2015, 18:11:46 PM »
Va citesc nedumerirea din ochi - descresterea lenta a turatiei!? WTF?

Initial credeam ca e o problema la masina mea insa apoi am vazut filmuletul acesta -
si m-am mai calmat.

Cel mai bine se observa fenomenul in filmulet la 0:05 - 0:06 - este momentul in care schimba in treapta a 2-a. Se aude clar momentul in care motorul nu mai este in sarcina (soferul calca ambreiajul). In intervalul de timp in care ambreiajul este decuplat acul turometrului nu incepe sa scada imediat ci mai sta putin acolo sus dupa care incepe sa scada spre turatia de relanti pana este cuplat ambreiajul la loc intreapta urmatoare (e un mic lag pana incepe sa descreasca turatia de cateva zecimi de secunda).

Treaba asta mi se pare extraordinar de enervanta cand schimb repede treapta de viteza (nu ma refer la schimbatul la o anumita turatie ci la intervalul de time dintre decuplarea ambreiajului, cuplarea treptei si apoi cuplarea ambreiajului la loc). Deobicei turatia nu scade suficient de mult in intervalul delta(t) si guess what? cand cuplez am turatia putin mai mare ceea ce se cam traduce in wear and tear al ambreiajului.

Mai are cineva aceeasi problema? Banuiesc ca la motoarele pe benzina nu se intampla asta deloc, asa-i?

Care ar fi explicatia tehnica? Vreo inertie de rotatie a vreunei componente (volanta) sau ceva?

Multumesc,
Mihai

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #1 on: April 01, 2015, 21:34:20 PM »
Volanta cu masa dubla?

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #2 on: April 01, 2015, 22:14:20 PM »
pai turatia nu scade/creste in functie de pedala de acceleratie ? adica daca brutalizezi utilajul si apesi ambreiajul dar nu lasi acceleratia de tot - turatia nu scade garantat :) sau altfel zis nu stim momentul cand lasa de tot acceleratia ...

pe de alta parte tu vrei sa schimbi repede dar nu vrei sa uzezi ambreiajul - adica nu prea se impaca tot timpul, ori mergi "sportiv" si iti asumi uzurile ori ... mergi cu grija :)

dar poti "rezolva" problema cu o volanta usurata, va urca si va scadea mai rapid in ture fata de una normala ...

de asemenea se poate face (la benzina stiu si eu la diesel nu) "mecanism" de genul FFS, in momentul in care se apasa ambreiajul turatiile sa mearga la o valoare prestabilita (si in functie de treapta de viteza) indiferent de pozitia pedalei de acc (care poti sa o tii apasata de exemplu)

de asemenea, daca exista mecanisme similare cu benzina (si nu vad de ce nu ar fi) ECU modifica ignition timingul si alimentarea si altele in timpul schimbarii de viteza , aceste modificari fiind facute in functie de anumite valori presetate -> sau altfel zis un tuner cu sculele potrivite ar putea sa ajusteze acest comportament in directia in care o doresti ...  
(http://romraider.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=11600   - vezi cateva detalii despre parametrii de care zic pt. benzina)
« Last Edit: April 01, 2015, 22:32:06 PM by andea79 »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #3 on: April 02, 2015, 20:59:30 PM »
lag din dbw
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

kaiten

  • 34
  • Impreza 2.0 T-D Sport
Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #4 on: April 02, 2015, 21:29:14 PM »
Lag-ul din dbw (drive by wire dupa cum zice prietenul Google) s-ar rezolva cu un chip tuning - cel putin asa am gasit pe un forum de VW mit sau adevar? :)

Am mai gasit intr-adevar si varianta descrisa de andreea (multumesc) - ambreiaj aftermarket cu volanta single mass - http://www.rs25.com/forums/f8/t168473-dual-mass-single-mass-flywheel.html

Va multumesc pentru raspunsuri.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #5 on: April 02, 2015, 22:47:51 PM »
da se rezolva pe o parte, dar pb este din timpul fizic de miscare al clapetei in sine, si din cauza timpului de raspuns iti mai intra o cantite de boost in motor
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

celalalt

Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #6 on: April 02, 2015, 22:49:13 PM »
Multumim ANDREEA ;D

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #7 on: April 02, 2015, 22:54:30 PM »
Lag-ul din dbw (drive by wire dupa cum zice prietenul Google) s-ar rezolva cu un chip tuning - cel putin asa am gasit pe un forum de VW mit sau adevar? :)


pai asta iti ziceam si eu in ultima fraza din postul anterior, ECU modifica o multime de parametrii de functionare in momentul in care lasi acceleratia/apesi ambreiajul in functie de setarile scrise de fabrica, setari care pot fi modificate  -> chip tuning cum zici tu :)
problema in acest caz este sa gasesti tunerul care sa aibe acces la setarile in cauza - in functie de soft-ul/interfata folosita de fiecare tuner unii au acces (sunt definite adresele) la mai multe setari/tabele altii la mai putine ... si in cazul de fata nu este vorba de ajustari uzuale de genul dpf removal / crestere putere deci s-ar putea sa nu gasesti foarte usor ...

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #8 on: April 02, 2015, 22:54:46 PM »

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #9 on: April 02, 2015, 23:00:35 PM »
da se rezolva pe o parte, dar pb este din timpul fizic de miscare al clapetei in sine, si din cauza timpului de raspuns iti mai intra o cantite de boost in motor

eu zic ca din soft se poate ajusta - cel putin la turbo benzina DBW cu siguranta - indiferent de miscarea clapetei/lag-ul ei ajustarea/taierea alimentarii si a aprinderii se fac in functie de unghiul/pozitia pedalei de acc ... oricum asa per ansamblu pare o problema minora cu o rezolvare complicata :)

ZVZ

Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #10 on: April 09, 2015, 15:12:26 PM »
Salut,

Uite o problema asemanatoare la STI-ul meu, EJ257 '13, numai ca la mine se comporta ciudat doar la ralanti, nu si in mers.

Care ar fi diagnosticul? Bujie, clapeta de acceleratie.. ?

https://www.facebook.com/video.php?v=1018116974882812&set=o.1406999429526922&type=2&theater

Am postat un clip de pe un group pe facebook pentru ca nu ma lasa tapatalk sa postez pe forum, nu stiu de ce.

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #11 on: April 09, 2015, 15:45:21 PM »
e asemanatoare dar nu la fel :) in sensul ca la 2008+ STI asa face la toata lumea cateodata ... pur si simplu se apuca singura si variaza cu cateva sute de ture in sus si in jos idle-ul .... doar cand vrea muschii ei :) .. do not worry totul e conform planului :)

ZVZ

Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #12 on: April 09, 2015, 15:48:47 PM »
Multumesc :D exista vreo rezolvare, totusi? Ma sperie. Uneori ma tem sa nu moara motorul :))

EDIT: Mentionez ca am montat de prin oct/nov claxoane hella duale. Sa fie din cauza asta?
« Last Edit: April 09, 2015, 15:51:09 PM by ZVZ »

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #13 on: April 09, 2015, 16:04:30 PM »
EDIT: Mentionez ca am montat de prin oct/nov claxoane hella duale. Sa fie din cauza asta?

doar daca claxonezi in momentul in care se intampla treaba :)

in rest, pe bune, nu are nimic asa face cateodata dar daca ai timp si chef sa incerci diverse chestii poti cauta pe google "gr sti idle fluctuation" si o sa vezi o multime cu intrebari pe aceasta tema (a mea face asa de cand o stiu din 2008)

ZVZ

Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #14 on: April 09, 2015, 16:25:57 PM »
M-ai linistit! Multumesc :D

Claxoanele nici nu prea le folosesc, sincer sa fiu. Au fost mai mult de design, aspect

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #15 on: April 10, 2015, 09:35:03 AM »
da sa ne zici si noua ce zice smt-ul ... :)

ZVZ

Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #16 on: April 10, 2015, 15:36:29 PM »
Mi s-a spus ca e normal sa faca asa si sa nu imi fac griji.

Mai mult de atat, daca citesti turometrul, incepe de la 0, apoi urmatoarea liniuta e mai mica si indica 500rpm :)). Am citit gresit eu, am crezut ca e 0,100,200 etc, de aia m-am panicat. Cum sa stea in turatie asa mica la ralanti.

Iar in clipul postat de mine, a mea sta undeva la 650-700rpm.

Deschizand cursul de anul 3, Calculul si constructia motoarelor cu ardere interna, am gasit ca regimul nominal la ralanti al turatiei e undeva la 700-750 rpm.

Mai pe scurt, cum ai zis si tu andea, NO WORRIES. E normal sa faca asa :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #17 on: April 10, 2015, 15:50:09 PM »
:) asa face toate :)
oricum la Subaru (si cel mai probabil la majoritatea) poti controla/modifica turatia de ralanti din rom ... de obicei la cei cu injectoare mai mari sau alte axe cu came se modifica ...

Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #18 on: April 10, 2015, 21:20:20 PM »
Mi s-a spus ca e normal sa faca asa si sa nu imi fac griji.

Nu, nu e adevarat. Nu e normal. Nu asa face toate. Astea sant legende urbane inventate de specialistii si mecanicii care nu stiu sa rezolve problema.
Daca asa faceau toate ,  nu vedeai nici un Subaru in toata America. Le duceau clientii inapoi si cereau dublul banilor ca despagubiri.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: BD descresterea lenta a turatiei
« Reply #19 on: April 10, 2015, 22:08:51 PM »
Mi s-a spus ca e normal sa faca asa si sa nu imi fac griji.

Nu, nu e adevarat. Nu e normal. Nu asa face toate. Astea sant legende urbane inventate de specialistii si mecanicii care nu stiu sa rezolve problema.
Daca asa faceau toate ,  nu vedeai nici un Subaru in toata America. Le duceau clientii inapoi si cereau dublul banilor ca despagubiri.

 :o :o :o :o :o :o :o :o