Forester 2.0 XT, MY2015
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY2015

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1080 on: November 16, 2016, 09:50:24 AM »
Si din casa si din vecini. Esti compromis total Heli. Trebuie sa dai de baut un sake.
« Last Edit: November 16, 2016, 10:37:53 AM by MihaiFlorescu »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1081 on: November 16, 2016, 10:13:26 AM »
Am pus la calã câteva sticle așa cã vã aștept atât acasã la noi cât și la Sãcele, Cota 1400 ș.a.m.d. ca sã mai spãl din bâlbe... ;D

Am cumpãrat inclusiv bere Hitachino Espresso Stout, la cererea expresã a lui UXE. Nu am înțeles dacã acea bere se toarnã în rezervor, în motor sau pe gât însã îl voi urmãri cu atenție și vã țin la curent  ;)
« Last Edit: November 16, 2016, 10:26:12 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1082 on: November 19, 2016, 18:09:27 PM »
Iata o prima explicatie cu privire la consumul redus:
- aseara, mergand de la Ploiesti spre Cheia am setat masina pe pilot automat intrucat cel din fata mea isi stabilise viteza de croaziera si era imposibil de depasit deoarece pe acel tronson de drum este banda continua

1. La viteza de 75 Km/h acul turometrului a "intepenit" la 1.350 rotatii (am rulat cca 3-4 Km)



2. Marind viteza la 100 Km/h turatia s-a stabilizat la 1.585 rotatii (am rulat cca 2-3 Km)



Precizez faptul ca am avut 4 adulti in masina, portbagajul plin si eram in rampa, urcand spre Cheia.

Maine, la coborare, voi face acelasi experiment pentru a vedea ce parametri voi inregistra. Consum Ploiesti - Cheia = 7,8%, conform CB.
« Last Edit: November 19, 2016, 18:27:41 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5134
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1083 on: November 19, 2016, 19:13:15 PM »
Conceptul "iti strici masina" e perimat, acum e la moda sa se strice singure  :D
WRX SW 2002

laddu

  • 225
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1084 on: November 20, 2016, 11:14:31 AM »
Fa și la pompa din plin în plin. Spre ex La mine Cb zice 8.8, dar la pompa am  avut 9.8

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1085 on: November 20, 2016, 11:30:13 AM »
De unde ai luat ledurile?
Cat ti-a luat sa le schimbi?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1086 on: November 20, 2016, 20:10:20 PM »
Conceptul "iti strici masina" e perimat, acum e la moda sa se strice singure  :D

Poti sa spui ce vrei, inclusiv sa scoti limba insa led-uri jur ca n-am sa folosesc pentru a inlocui ce a pus japonezu' pe linia de productie  ;)

Eu am sa ii conserv autenticitatea, moderna sau nu dar ma mandresc ca voi vinde, la un moment dat, proiectul insularului si nicidecum pomul de Craciun customizat de un dambovitean.
« Last Edit: November 20, 2016, 21:03:18 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1087 on: November 20, 2016, 20:14:28 PM »
@Laddu: am comparat de cateva ori cele doua consumuri si cel de pe bord imi arata mai putin fata de pompa insa diferenta este de maxim jumatate de litru la suta de km. La tine este cam mare si nejustificata, 1 litru, pentru rigurozitatea japoneza.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1088 on: November 20, 2016, 20:18:33 PM »
@Muttley: te rog, de fapt insist, sa il ignori pe Pfaizzer!  ;D
Lasa-l macar pe el sa ne prezinte masina sa in pura originalitate.

@Pfaizzer: spune-mi mie de unde sa iti cumpar becuri de bord sau cumparati-le singur si ti le decontez eu. Am zis!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5134
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1089 on: November 20, 2016, 20:56:19 PM »
Nu ignor, doar nu inteleg, asa ca n-am ce comenta. Ati dezvoltat o obsesie pentru leduri, treaba voastra.
Cand am spus ca masinile se strica singure mai nou, ma refeream la subturarea impusa de CVT, oil starvation, chestii d-astea, despre care s-a mai discutat pe aici. Parca se propusese sa se astepte verdictul dat de practica. Eu mai astept 2 ani, mai mult n-am rabdare :)
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1090 on: November 20, 2016, 21:56:56 PM »
Bun, am inteles la ce se refera Muttley si imi asum continuarea experimentului. Ce-o iesi o iesi, in doi ani sau poate mai devreme.

In concluzie, astazi la pranz, pe drumul dintre Cheia si Corbeanca:

1. Pilot automat si viteza de 70 Km/h => turatie constanta de 1.250 rotatii



2. Pilot automat si viteza de 110 Km/h => turatie constanta de 1.900 rotatii



3. Rezultat consum general de 7,6 l/100 Km in care luam in calcul scurtele deplasari prin Cheia si apoi opriri si porniri in scurte drumuri prin Valenii de Munte, serpentine, rampe etc. ce au dus la cresterea consumului mediu de benzina



4. Pe traseul Valenii de Munte - Corbeanca am obtinut  un neverosimil 7,0 l / 100 Km, conform CB. Precizez ca am rulat incadrandu-ma in marja de eroare a aparatelor radar si am folosit pilotul automat



5. Pe seara a trebuit sa merg pana la Snagov si inapoi. Nu am oprit motorul cand am ajuns in Snagov, am stationat 2 minute si am revenit acasa. Surpriza CB-ului a fost maxima intrucat nu ma asteptam sa inregistrez o asemenea valoare a consumului. Am mers tot pe pilot automat intrucat mi se pare confortabil respectand totodata normele de viteza impuse de indicatoare



 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1091 on: November 20, 2016, 22:03:37 PM »
Si acum, concluziile mele de utilizator fara pretentii de a lansa judecati tehnice de valoare in eter:

a) chiar daca cifrele postate de CB au continut strict orientativ am certitudinea ca motorul FA20 este gandit sa consume economic. Probabil ca este depunctat in alte evaluari ce tin de accelerare, putere, zgomot samd
b) daca judec prin prisma verificarilor consumului la pompa accept eroarea de cca 500 ml benzina / 100 km parcursa in defavoarea portofelului meu
c) daca se dovedeste a fi si fiabil intr-un regim de functionare de 5 ani consider ca acest motor este chiar o reusita a tehnologiei Subaru
d) dpdv CAPEX si OPEX alocat XT-ului vs Diesel cred ca in 5 ani si in conditiile mele de exploatare nu se regaseste nicio diferenta ci doar o linearitate a costurilor (considerand ca mergem la service la fiecare 10 mii Km si nu sucombeaza niciunul dintre motoare in acest interval de timp)
e) Forester-ul NU ESTE O MASINA PE CARE SA O FOLOSESTI IN BUCURESTI intrucat valorile de trafic inregistrate in orele de varf cresc consumul de carburant in general iar in particular depreciaza partea de filtrare a particulelor nocive si totodata supune valva EGR la grele eforturi, ambele motoare fiind depunctate (partea cu diminuarea emisiilor de NOx si colmatarea supapei EGR la Diesel am citit-o prin posturile colegilor de forum). Alternative: mersul biped, bicicleta sau automobilul electric, ultimul cand s-o coace in varianta accesibila mass-market... :D

Daca ar fi sa imi aleg acum un SUV cu siguranta mi-as alege acelasi XT ce ma deserveste in momentul de fata.

P.S.: sa nu ma intelegeti gresit, nu am nimic impotriva motorului Diesel si de aceea astept o replica pe masura, de la un utilizator de XJ cu motor Diesel, pentru a putea evalua cele doua tehnologii care ne propulseaza modelele Forester. Abia atunci vom vedea cum se pozitioneaza CAPEX & OPEX din perspectiva unui utilizator asemanator cu mine.
Si asta doar daca intereseaza pe cineva altminteri cifrele raman doar niste statistici de luat in considerare la un pahar de vin.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

laddu

  • 225
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1092 on: November 20, 2016, 22:39:17 PM »
Consumul de 6.5 e de cand ai mers cu spatele ? ;D ;D

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1093 on: November 21, 2016, 10:45:13 AM »
[...] astept o replica pe masura, de la un utilizator de XJ cu motor Diesel

ok, io asta cu SH ... ma abtin!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1094 on: November 21, 2016, 11:10:19 AM »
e cred ca Heli apasa doar pe frana si atat ... nu cred ca atinge acceleratia :D . O pune in Drive si o lasa sa curga asa usor :D  Felicitari pt consum !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1095 on: November 21, 2016, 11:19:26 AM »
O conduce la ralanti.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1096 on: November 21, 2016, 12:29:08 PM »
In ceea ce privesc luminile SJ-ului meu am sa le raspund lui Dragosh10, Laddu si Rexkroki aici, evitand poluarea topicului lui Laddu:

1. Comanda "0" aprinde proiectoarele de ceata
2. Comanda "AUTO" aprinde faza scurta cand lumina ambientala este redusa
3. Comanda "Lumini de intalnire sau pozitii" aprinde led-urile sub forma de bumerang
4. Comanda "Indicator faza scurta" aprinde faza scurta.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1097 on: November 25, 2016, 21:10:11 PM »
Astazi, vineri fiind, am avut parte de un dus cald si unul rece, ca sa raman la forma plastica de exprimare.

Dusul cald:
Am ajuns la SMT unde m-au intampinat aceiasi profesionisti ai departamentului tehnic cu care sunt obisnuit: Daniel si Nelu.
Operatiunea de dat jos jantele+pneurile din fabrica a mers ca unsa, Nelu recunoscand ca nu este la prima procedura cu acest grad de mare complexitate... :D



Sa nu uitam ordinea la primavara...



Sa nu v-aud ca faceti comentarii obraznice!



Iarna aceasta ne va dovedi daca vecinul a avut dreptate sau nu in recomandarea pneurilor



Si-am incalecat p-o sa si p-aci ti-e drumul!



Multumesc echipei tehnice a SMT pentru primire, ospitalitate pe tot parcursul asteptarii si nu in ultimul rand pentru protocol!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1098 on: November 25, 2016, 21:21:39 PM »
Si acum, dusul rece:

Senzorii TPMS produsi de Herth+Buss nu sunt recunoscuti de catre unitatea de emisie-receptie din dotarea SMT motiv pentru care luni trebuie sa merg la un alt service din Bucuresti care detine un programator cu un spectru de frecvente mai generos.

Am sunat in Germania si m-au asigurat ca Herth+Buss este furnizor pentru aproape toti producatorii mondiali iar Subaru Forester MY15 este pe lista lor. In Romania sunt cateva unitati service care folosesc un echipament AirGuard pentru setari insa dupa stiinta nemtilor acestea se afla in Timisoara, Arad, Oradea si Satu Mare... In concluzie, mai astept pana luni, in caz contrar vad eu ce fac.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

moguai

  • 2814
Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1099 on: November 25, 2016, 21:34:36 PM »
Arata f bine jantele MAK. Insa eu nu s convins de gume, sunt cel mult medii hankook astea de iarna. Cele de vara sunt acolo langa grei dar la cele de iarna mai au de lucru. Eu as fi luat ceva din tripleta continental-goodyear-michelin. Dar chiar si asa cu siguranta vei fi multumit si vei avea drumuri bune :)
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.