Asa o fi, am mers o singura data in Italia, sa-mi cumpar o masina care-mi mananca zilele
Dar ceva tot nu au italienii. Sare, nisip si uneori criblura pe drumuri iarna. Ferice de ei.
Eu, masina asta, anul trecut in toamna am verificat-o in detaliu, am si poze cu toate zonele, nu avea rugina.
Aceeasi masina, astazi, arata asa.
In fata rotii stanga spate:
In spatele rotii stanga spate (se vede-n dreapta pozei o ureche sudata torsionata. Urmeaza detalii mai incolo):
In poze e doar un exemplu, zone cu probleme-s multe. Si cat am mers asta iarna? Un drum la Iasi, unul la Cluj... Ce-i drept, deja nu mai mergeam pe asfalt ci pe o patura de sare, iar masina era de un
jeg rarisim. Asta-i rezultatul.
Am observat ca problemele-s cu precadere pe punctele de sudura. Alte zone au fost suprapunerile de table. Am scrijelit peste tot cu un cutit si apoi am dat cu pasivizator. La recomandarea lui Wrangler am folosit chestia din poza. Comparat cu ce am folosit inainte, cum era de asteptat, asta-i mai buna.
Iata cum arata dupa. Scuze ca nu m-a dus mintea sa pozez aceleasi portiuni. Dar si astea, inainte erau de rosul ala aprins al oxidului de fier.
Solutia asta practic transforma oxidul intr-o chestie inerta si neagra, iar suprafata, dupa uscare, e ca o rasina lucioasa. Mi se pare f ok.
Deasupra tobei finale e un ecran termic. A trebuit sa-l scot, ca sa vad ce ascunde. Ecranul era corodat si casant, asa ca s-a rupt in jurul gaurilor de fixare. Suruburile, cu filetele oxidate, s-au desfacut greu si au deformat urechile de prindere (vezi poza mai sus). Numai bucurii.
Tot car dupa mine de vreo 7 ani peste tot pe unde ma mut o foaie de aluminiu, un esantion de la un producator de ecrane termice auto. Dup-atatia ani, in sfarsit a meritat efortul de-a ma-mpiedica de el.
Ecranul e cam inutil cu toba asta de cocalar, insa nu-i exclus sa fac vreodata vreo proba cu combinatia toba originala + intermediara fara amortizor de zgomot.
Pe dreapta am desfacut din prinderi canistra carbon si am lasat-o sa atarne. N-am poze, c-am fost mizerabil toata ziua si am scos telefonul doar dupa ce ma spalam pe maini, la ocazii speciale.
Apropo, cum mi-a curs nisip in cap toata ziua, evident c-aveam si-n gura. Gust sarat, desigur. Fmm lor de drumari!
Am apucat sa dau cu ceara intre punti. Maine mai am de dat in spate, apoi de scos una cate una rotile, sa vad ce mai gasesc si p-acolo. Stiu de bratele de suspensie fata si de cadrul fata. M-astept si la surprize insa.