2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1060 on: September 18, 2016, 22:08:45 PM »
mparerau  :-\
Eram prea murdar sa ma apuc de povesti nemuritoare la leptop. Insa prea suparat incat sa nu bag un priviu mic direct de langa pocitanie  :D
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1061 on: September 18, 2016, 22:38:08 PM »
Doamne, ce dor imi era de topicul lui Muttley  :D
Vezi sa nu fi pus piese de varianta standard de Impreza.
Daca ce ai pus tu nu e producatorul celor originale, e foarte posibil sa nu fie ce trebuie. De exemplu, poate sa difere sectiunea spirei arcului.
O alta varianta ar fi si legata de amortizoare, care fiind noi sa opuna o rezistenta sporita fata de cele "dezumflate" de pe fata.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1062 on: September 18, 2016, 22:40:00 PM »
Am schimbat doar amortizoarele si flansele, arcurile sunt aceleasi.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1063 on: September 18, 2016, 22:46:37 PM »
Da, acum mi-am adus aminte.
Atunci, fara dubii problema vine de la amortizoare, dar nu stiu sa-ti zic daca se rezolva in timp cu metoda "sacii".
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1064 on: September 19, 2016, 00:27:39 AM »
Quote
Any GD(sedan) body strut will fit any GG(wagon) body for the given model year.
Example:02-03 sedan to 02-03 wagon etc.
The only problem is because the sedan has a wider track the bottom holes on the strut clevis are set in more than the wagon. This will cause a wagon to loose camber(toward the positive camber side).

O fi avand Muttley amortizoare de sedan?  >:(

Si se pare ca da.
http://shop.pedders.com.au/pedders-sealed-strut-8981r.html?_ga=1.157785011.829688659.1474234280
Adica Pedders ofera acelasi amortizor pentru ambele variante.
« Last Edit: September 19, 2016, 00:44:01 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1065 on: September 19, 2016, 07:36:21 AM »
Tu în secret vrei Forester, de aia ai inaltat-o!  ;D

Amortizoare de Sedan zici....nu cred că e nici aia....sedanul e mai ușor de fund decât SW.Greutatea în plus ar trebui să compenseze si sa nu fie asa sus.Logica îmi spune că ar trebui să fie chiar mai jos decât ar sta sedanul, bineînțeles logica mea diferă de a unei persoane normale...

Încă o chestie care as vedea că ar fi problema: nu stiu care sunt tolerantele dar dacă e prea sus de cur să nu afecteze planetarele.....dacă ești aproape de acele tolerante recomand să nu mergi prea mult cu ea, chiar deloc dacă se poate...

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1066 on: September 19, 2016, 10:03:27 AM »
Nu am poze cu WRX-ul meu din spate dar chiar si cu suspensia obosita era destul de ridicata masina. Foarte ridicata chiar. Poate vorbesti cu MihaiStan care a luat masina de la mine sa masoare la aripa exact cum ai facut tu si faceti o comparatie.

Nu ai spus totusi cum se simte, lasand deoparte aspectul "inaltime".

EDIT: Acum realizez ca am scris "WRX-ul meu". Am vrut sa spun fostul meu WRX...
« Last Edit: September 19, 2016, 10:05:05 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1067 on: September 19, 2016, 10:14:23 AM »
PS: Manualul tehnic zice la WRX wagon pe spate Wheel arch height 376mm +/-12mm toleranta. Tu cat ai?
Non-turbo este la 381mm +/- 12mm toleranta

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1068 on: September 19, 2016, 11:02:03 AM »
N-am manualele aici, de unde pana unde se masoara acest wheel arch height? E ca in poza?



Nu, nu poate fi ca in poza. Dar am sa ma dumiresc eu diseara.

Nu stiu cum se simte, poate azi o plimb putin.
« Last Edit: September 19, 2016, 11:05:03 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1069 on: September 19, 2016, 11:17:52 AM »
Presupun ca este distanta de la aripa la cauciuc in partea de sus.

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1070 on: September 19, 2016, 11:30:11 AM »
380mm inseamna 38cm, clar nu are cum sa fie de la aripa la cauciuc in partea de sus, sigur e de la aripa la centrul rotii

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1071 on: September 19, 2016, 11:37:07 AM »
Cel mai logic este sa masori distanta de la aripa la partea de sus sau jos a jantei. In acet fel elimini erori cauzate de preaiunea rotii sau gradul de uzura al pneului.
Dar 376mm este prea mare pentru prima varianta si prea mic pentru a doua.

Dupa un mic calcul, cred ca valorea reapectiva este de la centeul butuculyi rotii pana la aripa:

Diametru janta 17*25,4=432mm
"Balon" anvelopa 225*45%=101mm
Diametrul rotii 432/2+101=317mm

Asa ca rezulta o garda teoretica intre pneu si aripa de 376-317=59mm
Valoare care mi se pare foarte justa!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1072 on: September 19, 2016, 11:45:30 AM »
380mm inseamna 38cm, clar nu are cum sa fie de la aripa la cauciuc in partea de sus, sigur e de la aripa la centrul rotii

Corect. Nu-mi bausem cafeaua si ma gandeam la 3.8cm nu stiu de ce..?
« Last Edit: September 19, 2016, 11:50:32 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1073 on: September 19, 2016, 11:46:25 AM »
Mihai, exclus. Probabil pana la centrul rotii. Adi cacum au zis baietii mai sus  ;)

Intre timp mi-am calculat unghiurile actuale, treaba-i nasoala.
De aici mi-am luat valorile de cadere din iarna.
Adica -1* pe dreapta si -1*24' pe stanga.
Din poza aia cu masuratori reiese ca la nivelul jantei am pe dreapta variatie totala de 10mm, pe stanga 8.2mm.
In triunghiul dreptunghic cu cateta mica de 10 respectiv 8.2mm si ipotenuza de 17 inchi (diametrul jantei) aplic arcsinus de raportul celor doua. Simplu. Adica mi-au crescut caderile cu 1*20' pe dreapta si cu 1*6' pe stanga.
Rezulta ca am pe stanga -20' si pe dreapta +20'.

Minimul de cadere dat de fabricant e de -35'.
Pe stanga sunt naspa, pe dreapta-s praf.
Estimarile-s grosiere, insa: se vede la ochi ca sunt probleme, se vede din masuratorile mele ca sunt probleme, reiese din faptul ca-s amortizoare comune de sedan si wagon ca sunt probleme. Deci, prin deductie logica, sunt probleme.

Planul:
- merg asa, poate se mai lasa suspensia. Daca se mai lasa, unghiurile se vor mai ameliora, insa nu cu mult;
- camber bolts si pe spate, neaparat, altfel nu ajung macar la acel minim dat de fabricant de -35 minute;
- daca se lasa suficient de mult suspensia, raman arcurile actuale. Daca nu se lasa suficient de mult, imi iau arcuri mai scurte.

Cand se opreste ploaia (a inceput serios de azi) schimb si amortizoarele de pe fata, sunt curios daca se inalta si acolo. Apoi test de amortizoare in acelasi loc (Audi Ghimbav) si masuratori unghiuri in aceleasi loc (Autokino).

O repar si vad c-o dau in alte alea. Vand WRX.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1074 on: September 19, 2016, 11:48:31 AM »

Asa ca rezulta o garda teoretica intre pneu si aripa de 376-317=59mm
Valoare care mi se pare foarte justa!


Cam atat pare sa fie in a 2-a poza daca acel 2 este chiar la marginea anvelopei

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1075 on: September 19, 2016, 11:55:54 AM »
Dap. Dar zona e in perspectiva in poza, masor exact diseara, nu-i bai. Chit ca masor sub umbrela.
Dar va zic, daca asta-i garda la sol normala pentru masina asta, mie-mi sta-n gat. Daca voiam Forester, d-ala-mi luam, da' am vrut cazan de raliu cu portbagaj mare, deci nu.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1076 on: September 19, 2016, 12:31:00 PM »
Mai taie din ele, da'le dreaq!

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1077 on: September 19, 2016, 12:50:38 PM »
Primul impuls a fost sa spun c-asa ceva nu se face. Dar ironia e ca, gandindu-ma putin mai bine, e cea mai buna idee  :D :D

Deci arcul de spate cel putin e asa: progresiv la capatul de sus, adica primele 2 spire apropiate, chiar in contact uneori, la capatul de jos perfect aiurea, adica nicio aplatizare, nimic. Adica s-ar putea taia o spira de acolo, si s-ar aseza pe talerul amortizor fix normal.
Partea faina: se poate taia direct pe masina. Nu bag mana-n foc, dar cu ceva chin ar fi, cred, posibil. Adica fara sa mai scot ansamblul.
Partea riscanta: daca se scurteaza prea mult, la extensie totala (masina pe cric, pe elevator, in zbor), arcul va sari de pe pozitie.

Dar, culmea, in esenta, ideea-i foarte buna!  ;)
Cred c-am sa tai mai incolo. Daca se scurteaza prea mult, vezi "partea riscanta", o las deoparte si cumpar arcuri. Daca e safe, mai vad eu.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1078 on: September 19, 2016, 12:53:46 PM »
De taiat pe pozitie nu cred sa fie prea usor, plus ca nu ai control prea bun acolo.
Vezi cam cat ar trebui taiat si taie 50%. E de munca, dar si daca tai din prima prea mult si trebuie sa iei alte arcuri tot de munca va fi, plus cheltuiala si timp pierdut cu masina trasa pe dreapta

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1079 on: September 19, 2016, 13:11:31 PM »
Se taie numar intreg de spire sau nu se taie. Asta ca sa ajunga capatul in opritor.
Cu prese, pentru a roti arcul in pozitia favorabila, flex, dremel, bomfaier, ciob de sticla, orice e posibil.
Voi face asta in ultima instanta abia. Daca voi face vreodata...

Masina pe dreapta? Glumesti, nu? =))))
WRX SW 2002