2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1300 on: November 01, 2016, 21:16:49 PM »
Mi-a parut maxim de bine de cunostinta!

Multumesc de tura. Cateva impresii de la mine comparand cu fostul WRX:
- mai ingrijita la exterior, cu exceptia celor 2 lovituri
- se aude bine evacuare
- lumineaza bine ledurile in interior :D
- farurile polishate acum arata mai bine decat in poze, dar eu as scoate portocaliul ala
- suspensia imi place, e mai rigida, ruliu mai mic, tangaj mai mic. Sunt sigur ca o sa fie foarte misto cu arcurile sport
- trage mai tare in ture si pare sa fie mai mult cuplu mai jos

Despre problema ta cu intreruperea la 4000+ ture eu o simt ca pe o taiere de aer sau benzina cauzata de un AFR incorect. Nu cred ca rezolvi cu bobina. Nu are voie sa faca fix la aceeasi turatie doar cand e cald si esti in full gaz.
Trebuie clar sa se mai uite andea acolo. Eu cred ca totusi ai un surplus de aer sau lipsa de aer acolo.

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1301 on: November 01, 2016, 21:31:30 PM »
sau macar un log in mers in timp se se intampla simptomul ... un laptop / un tactrix si parametrii ca in fisierul http://www.clicksoft.ro/romraiderlog_20160625_165521.csv

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1302 on: November 01, 2016, 21:42:14 PM »
Si mie mi-a parut bine de revedere; cu masina, desigur!
Desi masa WRX-ului a crescut considerabil prin adaugarea unui strat de folie pe parbriz si faruri am certitudinea ca s-a imbunatatit coeficientul CX de unde deriva doua adevaruri fundamentale acceptate fara nicio demonstratie:
1. S-a redus drastic, chiar dramatic frecarea cu amestecul de gaze atmosferice  ;)
2. Consumul de carburant a scazut cu un procent tulburator pentru o simpla minte analitica precum a mea  :P

Si acum, sa dam cezarului ce este al cezarului si anume noul aspect de diva de budoar al masinii cu faruri inegrite (de suparare!) si lumini de pozitie scantaietoare (are LED-uri, oameni buni!):



Parole d'honor...



Sa ajungi cu bine la Brasov si multi kilometri fara revizii!  
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1303 on: November 01, 2016, 21:52:22 PM »
Heli, am citit "sa-i dam cazanului ce-i al cazanului" :D no offense mutt.

Si mai adaug la lista. Schimba rulmentii in grup ca se aud. Mai incet ca inainte sa ii schimb si eu dar mai bine decat sa astepti inutil.
Baga anvelope ca am simtit cum fuge in giratoriu desi e drept ca e cam frig si nu erau gumele calde.

Imi plac barele de plafon, scaunele arata bine, imi place mult radiatorul si toate siliconicele de sub capota, si catch can-ul... ce sa mai zic. Ai o baza super buna. Acum vezi ce investitii mai faci care sa se poata transfera si pe un ej207 cu transmisie de STI.

Deci l-am dereglat pe om cand i-am spus de diferente si a renuntat la ideea de upgrade interne ej205 si cauta ej207 :D

Poate la intalnirea aniversara are cineva bunatatea sa il dea o tura sa vada ca nu e doar parerea mea.
« Last Edit: November 01, 2016, 21:53:59 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1304 on: November 01, 2016, 21:56:13 PM »
sau macar un log in mers in timp se se intampla simptomul ... un laptop / un tactrix si parametrii ca in fisierul http://www.clicksoft.ro/romraiderlog_20160625_165521.csv

Am fost pe fuga. Laptop cu definitiile de wrx 2002 le aveam eu deja. Cablu avea Wrangler, dar am stat mult prea putin la vorba/tura.

Muttley

  • 5136
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1305 on: November 02, 2016, 01:24:47 AM »
Mihai, placerea fu a mea!  :-*
Nu poate sa taie aerul, ca p-ala-l controlez eu, cu o clapeta legata de o pedala printr-un cablu otelit.
Benzina sa o taie... nu stiu ce sa zic. Reduce avansul... posibil. Are scanteie slaba... sper. Se pare ca tot la Pfaizzzer ajung, si am sa astept sa poata sa-mi imprumute obiectul fatidic.
WRX-ul iti multumeste pentru complemente  ;D
Da, as vrea sa vad cum merge un STI, si mai ales un ej207 de Laponia, d-ala cu limitare in 8200, dar... Cum ti-am zis, mai intai o casa, un garaj, eventual o stare civila, dup-aia-mi pot face de cap. Momentan, un motor de WRX cu bataie la rece si intreruperi la cald legat de o transmisie de Leggy cu o treapta-n plus ar fi mai mult decat multumitor.
Rulmentii fluieratori i-oi schimba cand si daca moare ambreiajul. Altfel, sper sa schimb cutia inaintea lor. Cauciucuri de vara din mileniul asta... nu stiu. Daca am bani, bine, altfel sa mai astepte 1 an.

Heli, diva de budoar??? Ts-arat eu tie vereics de moravuri usoare! >:( >:( >:(
Am ajuns cu bine, mersi.

Andea, mersi! Sa zica Pfaizzzer daca se baga.
________________

Zi plina. Inceputa cu desteptator la 04:00, plecat cu cazan spre capitala la 05:00. Ninsoare. In Predeal, OMV. Adica eu nu vedeam OMV-ul, ci o cafea, asa ca dau semnal dreapta si ma bag. Zapada virgina si proaspata pe marginile benzinariei. Tresare inima-n mine, iar legaturile se fac instantaneu, WRC, gigitalent, drift. Asa ca iau de volan stanga si dau gaz capat. Cazanul prinde cumva niste uscat, se propulseaza inainte, insa odata intrate rotile-n zapada, directia intra-n greva. Pisc frana de mana, nimic. Dau gaz... nimic. FRANA... zero. Si ma trezesc nefericit si resemnat pasager intr-o tigaie care se duce amenintator si sigur inspre magazia de scule si lopeti (sau ce-o fi aia) a alora din OMV. Lovitura puternica in dreapta fata, iar in primele secunde dupa catastrofa am un moment d-ala de... "bai, da' prost gramada mai sunt... am cauciucuri de vara. Din 2009!!!". Parchez mai incolo, ies, ma uit, ma oftic, imi vine sa dau vina p-aia din benzinarie ca n-au curatat zapada. Dar imi dau seama ca de fapt n-au nicio vina ca eu sunt pui de vaca fara minte si c-asa-mi trebuie. Ma duc la tejghea, cer o cafea, un pachet de tigari si o magazie cu lopeti.

Pagubele pe lumina si cu masina spalata.



Ce nu se vede e carenajul de roata pe care-l schimbam in urma cu un an ca era putin ciufulit. Ei, acu' e spart de-a binelea. Si inca are eticheta pe el  :D Va trebui sa iau altul.
Suportul de bara pe care abia l-am schimbat, ca l-a spart mosu' sau ala dinainte, pare a nu fi suferit, bara sta unde trebuie.

Bun, cum trec de Sinaia se termina iarna si incepe o toamna frumoasa, uscata, insorita. Cum intru in Bucuresti imi amintesc de ce NU imi era dor. Trafic... muuuuuuuult trafic d-ala de calitate superioara, asa cum doar acolo gasesti. Cu o pauza scurta la spalatorie, pentru cacazanul era alb de la sarea de Brasov, fac o ora jumate pana la atelier. Intarzii cam 20 minute, da' le dau baietilor cornuri cu ciocolata de casa si ma iarta.

In plan:
- esentialul - folie anticriblura parbriz. In Brasov nu pune nimeni. La baietii astia am pus pe Swift, mi-a placut de ei, amabili, veseli, seriosi si atenti la ce fac... asa ca am reapelat;
- faruri, polish si folie. Folie si pe proiectoare;
- folie solara pe laterale si luneta.

De ce folie de protectie la pietre pe parbriz? Pentru ca vreau sa trag de parbrizul original cat pot. Asta pentru ca inlocuirea parbrizului implica un cablu de otel cu care se taie siliconul si se zgarie tabla. Rugina, chestii... asa ca nu vreau alt parbriz.

Dupa o discutie cam lunga, ca-s greu de cap, am gasit formula castigatoare pentru geamuri.



As fi vrut 100% transparenta pe fata, adica doar protectie UV insa nu aveau, 75% era cea mai transparenta de pe stoc. Si 50% restul. Insa pentru modelul asta de folie, 50% ar fi fost cam prea transparenta. Asa ca... poza de mai sus.

Lui Ionut, cel din dreapta, cica nu-i place s-apara-n poze. N-am cercetat, am crezut.



Si asta a iesit. Constat acum ca NU am facut macar o poza mai acatarii cu folia de geamuri. Am sa revin cu cateva mai clare saptamana viitoare poate, pana atunci le am p-astea doua, care-s total irelevante:





Si o poza cu "esentialul", folia de parbriz. Din timpul asezarii, ca dup-aia nu se mai vede. Se va vedea dupa ce merg pe ploaie, cand se va umple de zgarieturi de la stergatoare. Cea de pe Swift e zob, dupa 1 an si-oleac'.



Farurile... procedura standard, matuire, lustruire, folie. Desi toata lumea stie despre ce-i vorba, pun poze (pur si simplu le am) in ordinea operatiilor, cu fazele intermediare si cu rezultatul final. Problema ar fi ca acum chiar se vad rateurile mele de la vopsirea cu negru. Insa rezultatul final, personal mi se pare remarcabil.













Pentru ca au fost bune cornurile cu ciocolata, baietii au mai facut niste chestii-n plus.

Polish stopuri. Ala din stanga, cel din UK, era cam zgariat. Cel din dreapta, al masinii, mai prezentabil. Acum sunt ambele ca noi.



Am vazut ca la portbagaj lipseste o bulina de protectie din cele 2 in care se sprijina tampoanele hayonului. Asa ca am umplut masina de buline de protectie, aceeasi folie cu cea de la faruri. Au fost lipite la portbagaj, la capota, si cate 2 la fiecare portiera (contactor de plafoniera si tampon). Deci vreo 12 in total cred... Un exemplu in poza.



Eu mi-am umplut timpul curatand trapa carburant si tot jegul din jurul portierelor, chestii pe care le aveam in plan de cand am luat cotetul, dar n-am apucat niciodata. Iar pe bara am dat jos din chitul italian si am luat la smirghel. 2 pocneli in acelasi loc... Poate o vopsesc in uichend daca e vremea cat de cat buna.

La 17:00, dupa 8 ore, am plecat de acolo, cu folii de varii feluri curgand din cazan.

Impresii...
Singura chestie neplacuta - la luneta, se vad in retrovizoare niste reflexii dubioase din firele de degivrare. Acolo, orice folie prinde aer. N-am ce-i face decat sa ma obisnuiesc.
Vad pe unde merg!!!!! E enorma diferenta dintre ce era si ce este acum. Nu e xenon, dar repet, chiar vad pe unde merg!



Deci cam asta-i solutia pentru lumina pe bugeye non-STI: faruri lustruite si becuri Osram nujdecare. Reglajul l-am facut zilele trecute, la inspiratie.

Folia aia de parbriz e dubioasa in primele zile, baietii mi-au recomandat sa merg cu caldura si ventilatia la maxim pe parbriz, iar noaptea s-o tin in ceva garaj, sa nu inghete apa de sub ea. Am mers cu caldura la maxim dar ventilatia la minim, am behait de cald si-asa. Si am bagat-o-n garajul unor prieteni, iar acum am un Clio Symbol diesel in loc de cazan. Am s-o las acolo vreo 2 zile si 2 nopti.

Ah, drum la Bucuresti si traversat orasul la cele mai nasoale ore cu putinta... 13 la suta de km. Praf...  :D

Si gata. La primavara ar trebui sa apara postari mai de calitate, cu casete de STI 2015, nu cu folii. Dar am mai taiat o operatiune de relativ mare amploare de pe lista, asa ca!

PS: mfu lene si frica sa scot IC-ul, daca stricam ceva p-acolo nu mai aveam cum sa ajung maine (azi) la serviciu. Iar cu uleiul nu-s lamurit, am verificat dar ceva e ciudat. Ori e contaminat cu benzina, ca vad nivelul mai sus decat zilele trecute, ori nu era complet racit... Revin pe subiect.

PPS: andea, dimineata am scos in mod repetat +17 psi pe autostrada. Maxim 17.5. Nasol sau normal?
« Last Edit: November 02, 2016, 01:38:15 AM by Muttley »
WRX SW 2002

puiu

  • 785
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1306 on: November 02, 2016, 06:32:03 AM »
Diluarea cu benzina dispare cand se incalzeste motorul la drum lung. Cand am luat masina avea redline in ea. Mirosea a benzen constant de la mersul in oras. Cum ieseam afara si verificam dupa un drum lung mirosea a ... nimic. Pierdea tot mirosul. Observatii absolut bazate pe nasul meu de fumator inrait.
Eu zic ca e de la caldura.
Oricum scot joja, aprind tigara, sterg joja, fumez jumatate de tigara si dupa aia bag joja sa masor. Prima data cand o scot e plina de ulei pana peste cap si se face la loc daca nu ii dau timp sa scurga de pe tub uleiul.

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1307 on: November 02, 2016, 07:36:50 AM »
De bun simt foliile. Tre sa le schimb si eu pe ale mele ca s-au facut mov de batranete.

Facem ce vrei cu laptopul la ea, de preferat cu andea la telefon.

13% in buc...e parfum!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1308 on: November 02, 2016, 08:45:54 AM »
pai la target-ul tau de 15.5 psi ... 17-17.5 psi este un pic peste :) personal prefer sa stea la +/-1psi in jurul targetului ... ar mai trebui bibilite compensarile alea in functie de temp. la temp. mici

am nevoie de log cu parametrii de mai sus in prima faza cum ziceam sa vedem ce se intampla -> pot fi de exemplu si injectoarele la capatul "rabdarii" (ca parca pompa de benzina aveai sau nu ? ) - in logul exemplificativ de mai sus care este chiar de la tine se vede ca injectoarele ajung la 93% si este perfect posibil ca o data cu temp. mai scazute sa ... nu mai poata

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1309 on: November 02, 2016, 08:48:04 AM »
imi pare rau ca nu am putut ajunge si eu ...
13% in buc este mega super bine !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5136
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1310 on: November 02, 2016, 10:28:48 AM »
Logul va trebui sa astepte, Pfaizzzer stiu ca e ocupat rau in perioada asta, ii ia conserva de gagici nevestei. Si flori ca s-o mituiasca sa-i dea si lui masina.
Cineva imi spune ca injectoarele, ideal ar fi sa stea la 80%. Daca intr-adevar cedeaza nervos, ce e de facut? Pinks?  :-\
Da, i-am pus Walbro 255 l/h.
« Last Edit: November 02, 2016, 11:46:23 AM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1311 on: November 02, 2016, 12:31:18 PM »
pai ori alte injectoare ori limitam airflow-ul/boostul ori shurubarim presiunea de benzina sa fie mai mare astfel incat sa reducem timpii de deschidere pe injectoare desi nu imi este clar inca cum se poate manari regulatorul de presiune ....

Muttley

  • 5136
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1312 on: November 02, 2016, 12:35:13 PM »
Anunta-ma cand ai drum prin BV, asigur cazare.
Sau Pfaizzzer, ca vad ca intrebi ce trebuie facut, si pana si eu m-am prins. A pus Vali un link cu parametrii ce trebuie logati. Tre' programul si cablul, mers cu cazanul cu intreruperi voite, salvat fisierul si trimis la andea@clooj.com.
Desigur, dupa ce-mi imprumuti o bobina, ca poate-i trece asa.

Si andea, am observat o chestie inca din vara, dar am tot uitat sa-ti zic. In treapta 5 (in 4 mai putin) se intampla ceva curios. Sa zicem ca merg constant, pe la +2500 ture. O calc blana, accelereaza... nu stiu cum sa spun cat mai sugestiv... ca la 2500 ture in treapta 5. Accelereaza cu greu.
Dar daca apas pedala de acceleratie mult mai putin, sa zic intre 1/4 si 1/3 din cursa, accelereaza mult mai puternic. Mi se pare putin anormal.
Valorile alea de 17.5 psi in conditii de acceleratie cu pedala putina le-am avut.
« Last Edit: November 02, 2016, 12:47:06 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1313 on: November 02, 2016, 12:50:58 PM »

Muttley

  • 5136
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1314 on: November 02, 2016, 13:14:06 PM »
Ok, mic glosar... IDC cred ca-i Injector Duty Cycle, care nu stiu exact ce inseamna, dar imi sugereaza "cat poate" injectorul. FPR - regulatorul de benzina, ala de regleaza presiunea de alimentare functie de presiunea din galeria de admisie.

Presiunea stock maxima - 43 psi, probabil conditionata de cat poate pompa de benzina originala.
Walbro poate 70 psi, zice cetateanul.
Si concluzia derivata din experimentul initiatorului, o crestere a presiunii statice cu 10 psi da o scadere IDC de la 97% la 82-85%.

Cum se face... se ia la ciocan regulatorul (exact ce trebuie facut, nu mi-e f clar). Cum se verifica rezultatul... cu manometru de benzinica intercalat pe tur, in zona filtrului. Probabil comparand valorile before/after la un regim anume, gen relanti.

Facem. Da' va trebui TU sa micsorezi timpii de injectie, dupa cum ai spus deja.
___________

Info util: "The dimple when I started was .125 and I added .025 for a total of .150". Dar sa mor de gasesc vreo poza cu gropita aia...  >:(
Banuiesc doar ca e aia mare din mijloc, de sub "denso"...

« Last Edit: November 02, 2016, 13:34:48 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1315 on: November 02, 2016, 13:17:17 PM »
Suna-ma si rezolvam cat se poate de repede cu interfata.
Dar inainte de toate, te invit la o cafea sa trecem in revista ce avem de facut, ca sa nu avem tendinte de a ne arunca unul pe celalalt pe geamurile cazanului.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5136
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1316 on: November 02, 2016, 13:18:33 PM »
Nu ne aruncam pe jiamuri, ca n-am voie sa le deschid o saptamana. Ne ciomagim inauntru.
Mersi!  ;D
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1317 on: November 02, 2016, 14:34:08 PM »
presiunea din spatele injectorului ar trebui sa fie cu 43psi mai mare decat presiunea din galerie - de aici si fpr-ul care are furtun de boost de pe galerie si creste presiunea la benzina pe masura ce creste presiunea in galerie
idc-ul (inj duty cycle) il poti privi ca fiind timpul cat sta injectorul deschis per ciclu ...
legat de chestia cu pedala intermediara in a 4 sau a 5-a, am observat-o si eu si la alte masini, in final presupun ca este legata de airflow-ul generat de turbo cu clapeta 100% deschisa sau pe pozitie intermediara in timpul tranzitiei spre boost, alte idei geniale nu am :)
(presupunand ca afr-ul/tip in enrichment-ul este ok, dar asta il putem verifica doar cu un wideband)

Muttley

  • 5136
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1318 on: November 02, 2016, 14:35:51 PM »
Adica tre' sa-mi iau sonda si ceas d-ala colorat? Si downpipe? Serios, merita chestiile astea, tu te uiti la ceasul ala de la tine?
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1319 on: November 02, 2016, 14:54:52 PM »
daca merita sau nu este relativ :) de la un moment dat incolo este necesar sa se verifice afr-ul dar nu zic ca la tine in config actuala este neaparat necesar (si se verifica pe log ca vizual nu poti urmari)
oricum primul pas la tine este un log ....