750km facut-am uichendul asta, Iasi, Piatra Neamt, indarat. Bai, cate gropi. Dracu le repara 3 ani. Si apoi se mai adauga 4, ca e plin de prosti cu drept si vointa de vot.
Fereasca de Harghita si Covasna. Ai limita de 50 la ora, toti merg cu 30-40. Ai limita de 100, toti cu 80.
Toata tara era inghesuita sa vada Cheile Bicazului si Lacul Rosu, am traversat zona in 2h.
Troaca ma baga in boala, mi-am dorit-o din liceu, imi amintesc reclama la bugeye wrx de pe Eurosport prin 2001, e un sedan albastru, il depaseste o motocicleta, ii da 2 si se duce. Ei, acum o am, si-s siderat de cat de bine mi se potriveste. Ergonomia, comenzile, cum trage, cum sta pe drum, cum arata, ce sunete face, confortul (hahaha) pe care-l ofera. E perfecta, n-as da-o pe aaaabsolut nicio alta masina. Ma termina nervos, e nebunie.
Detalii:
Esapamentul e cam silentios. Sanse mari sa pun la loc intermediara fara toba.
Confort... Da. Absoarbe denivelarile bine de tot, dar poate pentru ca mai toate-s noi, incepand cu anvelopele si terminand cu tampoanele de amortizor.
Stabilitate... Asa si-asa. Ruliu cam mult totusi (arcuri moi) si cam vaga la transfer de mase, fie ca-s viraje legate sau frana in plina curba luata tare. Dar n-am terminat ce voiam sa-i fac (caderi fata, ARB de 22 reglabil (2 in 1, 22 si 24), bielete, etc. Va urma... candva)...
Transmisia in 5 trepte ramane nasoala la mers normal, caderi mari intre trepte. La mers tare si turat e faina.
Motorul e la ani lumina de ce era. Trage la fel in toate treptele. Inainte de ultima resoftare, treptele 4 si 5 erau doar de croaziera. Acum, la 120 la ora, 3000rpm, o calc si se duce de rad ca bou'. Perfect! Ezitari nu mai exista. Niciuna n-am avut! Singura chestie de facut ramane revenirea la valorile de relanti vechi, ca frana de motor e ca si inexistenta. Asta cand m-oi mai intalni cu stim noi cine.
Directia nu m-a mai deranjat, inseamna ca e buna.
Zgomot... Bucsele poliuretanice de la diferentialul spate provoaca multa galagie, si uneori trosneli. Mai vad ce si daca fac ceva cu ele. Si plastice prin masina. Astia au folosit multi buretei la asamblare in 2002, si-s morti toti. Va trebui sa caut un inlocuitor, habar n-am ce, dar nu-i o prioritate.
Folia de pe geamuri! Incredibil efectul, nici nu m-am gandit! 28 de grade, soare puternic, si nicio usturime pe bratul stang. Am deschis geamul cat am stat blocat prin chei, arsura. Inchis geamul, nimic. De necrezut! Puneti-va folie de calitate, v-o recomand cu toata fiinta! La drum intins, tr1 la AC e arhisuficienta. Ah, ca veni vorba, AC-ul merge. Inca.
Portbagajul ma enerveaza, e prea mare. Daca pun ceva in el, se plimba peste tot. Ca sa nu se plimbe, trebuie umplut, si intra cam multe. Pentru mutari e perfect.
Cateva priviri lungi pe traseu si 2 thumbs up.
De data asta am mers intre normal spre tare. Consum de 9.8, cu tot cu blocajul din chei si putin frecus prin Piatra Neamt. Doar de fantezie am calculat si spun, ca nu ma intereseaza. La cat de tare-mi place, nu conteaza absolut deloc.
PS: vineri, inainte de a pleca, am facut un schimb de ulei motor, aveam cam 4600km, si deja il cam consuma. Dupa schimb, in sfarsit, am sesizat si eu o accentuata schimbare de tonalitate. Se pare ca e cam 4000km intervalul optim de schimb dupa iarna si probabil ca 5000km vara. Mai experimentez, mai verific.