Primul lucru a fost sa verific la simt tensiunea din curele. Desi nu prea am experienta, mi s-a parut rezonabila.
Am continuat cu testul cu apa.
Deja promitea.
Am lasat sa evacueze apa si, repetand stropeala, sa identific cumva care din cele 2 curele chitcaie. Am concluzionat ca e cea exterioara, alternator si pompa de DA. Asa c-am marit tensiunea. Dar cum tot scartaia, am scos-o de tot si i-am dat cheie. Dead silent!
La o verificare vizuala mai riguroasa, am vazut ca varfurile striatiilor sunt cam uzate. Mai mult, pe o portiune cureaua are o striatie exterioara ascutita, mai incolo tocita.
As zice ca asta da si tonul sacadat al schelaielii.
Ce nu stiu insa e cum ar trebui sa arate una noua, dar voi afla cat de curand.
Precizez ca vechimea curelei e de +1 an si cati km oi fi facut in perioada asta, poate 20 de mii.
Am luat cureaua in casa si am spalat-o cu detergent. Apoi am clatit-o cu spray de frane.
Am remontat-o si iar scartaia. Ca sa stiu o treaba, am strans-o tare. Pornit, niciun zgomot.
Pentru ca nu vreau sa stric rulmenti, am slabit-o inapoi la tensiunea care mi s-a parut mie buna si am inchis capota.
Un prieten cu experienta de service imi spune ca Dayco, ce am eu, nu e stralucit si-mi recomanda Gates sau Conti. Dupa sarbatori am sa iau Conti, ca sa stimulez economia.
Acum, ca sa nu arat cu degetul spre Dayco, eu am ceva modificari pe transmisia asta:
- fulia motor usoara, din aluminiu, fara amortizor de oscilatii. As zice ca sunt sanse sa-i dauneze curelei, asta e;
- pompa de directie cred ca opune o rezistenta mai mare de cand i-am pus caseta cu 13:1. Din partea mea poa' sa manance o curea pe luna.
Cam aia-i, revin cu verdictul dupa ce iau alta curea.
Ca veni vorba de pompa de directie...
Cei mai cu experienta, e normal jocul asta axial?
Nu ca as face ceva in privinta lui
Pfaizzzer, cand ai chef, verifica te rog. Fara sa umbli la curea, ar trebui sa miste si asa. Cred...