Ieri, vineri, am fost la un strungar ca sa-mi taie boltul in 2 bucati, fara abateri pe fete. Apoi mi-am luat burghie.
Astazi, dupa ce m-am trezit, m-am dus aproape-n pijamale sa ma apuc de treaba. Doar ca la asa ceva nu ma asteptam. Am reusit sa iau vopseaua si atat. Din material n-am luat nimic.
Orice eventuala aschie dintr-a 2-a poza apartine burghielor HSS care si-au luat o bataie de zile mari...
Variante:
- imi cumpar burghie din carbura (habar n-am ce-nseamna, mi-au zis altii). Vad ca-s scumpe;
- caut pe cineva care sa mi-o ia la freza vidia. Am pe cineva deja, dar e in Pitesti...
Pentru ca inca aveam chef de joaca, m-am apucat sa scot bieletele antiruliu de pe spate, sa le gresez. Vazusem eu pe la americani un "put some grease in those bushings!!!". Da' de unde, ca erau gresate. Poate la altii sa fie probleme, da' Kartboy vad ca-s cinstiti.
Asa ca, din lipsa de alte idei...
Am inceput cu spatele.
In poza, galeata de mop pentru asezat etrierul si divais de extras disc intepenit, constand in surub M8.
In asta, saboti de frana de parcare. Nu stiu si nu-mi dau seama de starea lor, ziceti voi.
Oricum, n-am sa-i schimb probabil niciodata, nu folosesc frana de mana in mers, nici macar cand ma joc in zapada, la mine merge clutch kick.
Si o comparatie menita sa arate cat de distruse erau discurile spate, in varsta de 16 anisori. Ambele erau terminate pe partea nevizibila. Habar n-aveam.
Am sunat un prieten mecanic ca sa-i cer ponturi, ca eu sisteme de franare pe saboti n-am mai prea atins.
Mi-a zis ca de gresat n-am ce, si ca ar fi o idee sa reglez jocul liber al sabotilor.
In poza, surubul de reglaj. Se roteste prin intermediul dintisorilor alora patrati.
Ce am facut...
- cracanat sabotii pana discul... ma rog, tamburul nou nu intra;
- apropiat sabotii pana tamburul nou intra cu frecare pe saboti;
- apropiat sabotii inca 3 dintisori d-aia patrati, adica ~1/2 tura surub;
- aplicat procedura pe ambele parti ale masinii.
Rezultatul - cred c-am exagerat. Poate ar fi mers apropiati 5 dintisori
Spun asta pentru ca maneta franei de mana, care inainte se ducea in sus o gramada (15 dinti poate?), acum parcurge doar 7 dinti. Cineva, puiu cred, scrisese aici mai demult cati dinti tre' sa faca. Am sa caut, poate de fapt e bine si doar ma obisnuisem eu prost.
Morala, pentru cine citeste si pentru cine e interesat, dar e doar parerea mea - nu va apucati sa reglati cursa manetei de frana de mana din reglajele cablurilor (daca exista, habar n-am). Corect, repet, e DOAR parerea mea, e sa se umble mai intai la roti.
O chestie am facut si pe fata si pe spate: am recuperat niste foi metalice, subtiri, de pe placutele vechi. Probabil ecrane termice la cum arata. DS-urile nu au. Sau nu au niciunele, sunt piese OEM, habar n-am. Dar le-am refolosit. Pe fata am sa povestesc mai mult despre ele.
Spray cu cupru pe platou, gen anticoroziv m-am gandit, si pe butuc, unde se aseaza discul. Loctite pe suruburile de etrier. Vaselina speciala de frane pe pinii de culisare si pe fetele metalice ale placutelor si... cam atat.
Pe fata e ceva mai simplu sistemul, insa suruburile mai mari si mai greu de desfacut, etrierul insusi mai grosolan.
Deci placutele alea metalice mi-au mancat zilele. Astea sunt:
Din considerente ce tin de distributia fortei de apasare pe placuta si de ventilare, foarte posibil gresite, le-am pus asa:
... adica am mai desfacut o data ca sa le aranjez la fel peste tot
Bun, si la lasarea serii, noile frane aratau asa:
O problema deranjanta ramane pe dreapta spate, placuta interioara.
La demontare, cea veche, in varsta de doar 2 ani jumate si cati km oi fi facut de atunci, era foarte uzata. Am vazut abia dupa ce am pus totul la loc, asa ca am mai desfacut o data si aici. Am scos placuta, am apasat frana ca sa iasa putin pistonul si am cracanat garnitura antipraf, sa vad cata mizerie e sub ea. M-am mirat insa sa gasesc acolo o vaselina perfect alba. Cam intarita, dar alba. O fi vreuna speciala, habar n-am. Or nefiind contaminata, n-am ce-i face altceva decat sa mai desfac o data si sa torn cateva picaturi de lichid de frana sub garnitura, sa lubrifiez si partea "uscata" a pistonului. Sper sa ajute, ca eu etrierul nu-l dezmembrez.
Confirmarea problemei - in mers, se aude cum freaca.
_____________________________________
Bun, aveam de gand sa le fac rodajul maine dimineata, foarte devreme. Dar n-am avut rabdare. Inceput cu franari lungi si usoare, ca sa curat orice acoperire ar fi avut discurile, desi le-am spalat cu spray de frane. Apoi, progresiv, am tot crescut viteza, forta de franare si perioadele de racire. Am incheiat cu decelerari pline de la 190km/h la ~40km/h. Daca citeste Politia Rutiera, sorry, n-am avut aparat de masurare a vitezei avizat metrologic, posibil sa am abateri mari.
Fu pentru prima oara in viata mea cand am experimentat asa ceva. Intra ABS-ul (tarziu, ca anvelopele erau calde), troaca oscila usor in laterale, iar la eliberarea franei aveam, pentru o fractiune de secunda, o usoara ameteala si o sensibila durere de cap.
Am facut vreo 4 franari de la viteza aia nevalidata de 190km/h, de fiecare data la fel. Si e vorba de o masina, totusi, modesta. Oare cum o fi sa franezi in conditii similare cu un supercar cu frane cat jantele mele, incaltat cu slickuri, pe un asfalt aderent? Eu probabil c-as da la rate...
Am scris atat de mult pentru ca e o diferenta imensa fata de ce era inainte.
Si pentru ca vreau sa confirm ceea ce mi-au spus unii (parca Mihai Florescu si Victor). Am sa bolduiesc si am sa pun in rosu. Si anume...
Inainte de a trece la Brembo de STI, trebuie incercate niste placute bune pe discuri noi! Mersi drajilor, fu un sfat al naibii de bun