- estimare putere functie de debitul de aer. 207g/s max;
Lol, 275 cai... Si totusi, eram constient ca nu are atat, nu m-am imbatat cu apa rece.
Recent insa am aflat si motivul "dezinformarii". Evident, constand in faptul ca Vali modificase MAF scalingul in 2016, pacalise ECU ca motorul primeste mai mult aer decat in realitate, astfel incat benzina sa fie mai multa si trimurile sa scada de la foarte pozitiv spre zero.
Acum insa venise momentul sa ma bucur de MAF scalingul OEM si sa vad cate iepe rapciugoase are rabla mea.
Aseara, pe la 22 grade celsius si dupa o zi calduroasa, am avut un prim raspuns. Deloc imbucurator
Adica 240CP. Am realizat ca nu-s conditiile ideale, aerul e rarefiat, dar nici chiar asa...
Asa ca m-am uitat in "carnetul de servis" dupa filtrul de aer. Fusese schimbat in urma cu peste 1 an, odata cu garniturile de capace de chiulase, avea 14 mii km. Mai aveam unul OEM in casa, asa ca l-am schimbat.
Ies imediat la masuratori, 230 cai. Fmm de cotet imi zic, dar ii mai dau o sansa, gandindu-ma ca in acea ora cat m-am mocait, aerul de la nivelul asfaltului centurii si-a mai pierdut din densitate, poate si ceva heat soak...
Mno, adineauri, dupa o noapte lunga si rece, lucrurile stateau ceva diferit (phew!!!)
De data asta, putin peste 255 cai. Probabil ar ajunge la 260 cai, daca umiditatea ar fi mai redusa (usoara ceata in dimineata asta).
In fine, eu asa o estimam, in jur de 250-260 cai. Asta de cand m-a dat clau, iar WRX-ul lui avea la momentul ala un 300 cai curat si tragea in cu totul alt mod decat a mea.
La fel, confirmare fu joaca cu Pfaizzer in urma cu vreun an, cand mi-a dat-o de m-a saturat, iar el avea pe la 280 cai.
Si la fel, calculul celalalt. 218 cai standard cu 2.4 psi in plus unde 1psi = 15 cai, iese 254.
Deci cam asta e motorul cu care voi (mai) ramane ani buni d-aici incolo. Iar acum am si valori cat de cat exacte. Si e ok.