Tu nu trebuie sa te scuzi.
Admisie, comprimare, aprindere/destindere,
evacuare, admisie, samd, se repeta pana opresti motorul.
Inainte de admisie vrei un cilindru cat mai gol, pentru a intra cat mai mult aer, pentru ca doar ala are sanse sa arda curat si fara detonatii.
Cu cat evacuarea e mai restrictiva, cu atat cilindrul se goleste mai incomplet si intra mai putin aer in urmatorul timp de admisie.
Elemente restrictive, in ordine, ingrosate alea nasoale, atentie, dupa mintea mea doar:
- supapa de evacuare;
- port de evacuare (Subaru chiar e special aici);
- colector de evacuare;
-
turbo parte calda (desi e pleonasm);
-
catalizator/catalizatoare;
-
STI Genome.
Dar, cat timp ai turbo mic de fabrica si catalizatoare de fabrica, ma indoiesc profund ca finala va avea mare influenta. Desi am scris mai sus ca sunetul ala rotund de la Genome, impreuna cu restrictorul de 38, e clar dop la mine, iar eu am turbo si catalizatoare de fabrica.
Aici intervin si varii solutii de amortizare zgomot. Genome e straight, doar asa se poate combate galagia, cu restrictor. Tind sa cred, desi e doar o parere personala, ca finala aia normala, cu serpentina, e mai permisiva, implicit mai inofensiva pe parte de contrapresiune.
Acum, teoria transpusa in alta teorie, mai particularizata pe cazul meu.
La toate liniutele de mai sus, eu unul voi interveni.
- supape - nu acum, ca fac motor relativ slab. Cica diametrul stock duce si 1200 cai.
- porturi - nu stiu, depinde de chiulasele pe care le voi folosi. Dar am sculele de portare deja pregatite.
- colector - pun altul.
- turbo - voi lua cu parte calda mare, pierd spool, aia e.
- downpipe, catalizator - altele, mari si permisive.
- cat back - am deja / mai vad.
Insist, e doar parerea mea, poate zic prostii.
... aș vrea să schimb finala care are atașată o monstruozitate și nu știu încotro să o iau …
Simplificat, o evacuare permisiva e sanatoasa pentru motor, expira mai usor, il ajuta sa inspire mai mult. Dar ramai fara talon.