'mnisaii mamii lui Subaru
Dar pe rand.
Creca ultima poza cu uzuri pe cuple de frecare si ulei, ca nu mai am piese, s-au terminat.
Deci da, motorul asta o ducea bine cu ungerea.
Nu mi-am luat divaisu' dedicat de scos supape, pentru ca mi s-a parut greoi de folosit, cu jdemii de filete. Asa c-am inventat unul, mult mai rapid si, mai ales, gratis.
Miezul e tubulara decupata lateral in 2016, ca sa strang flansele de amortizor la cuplu. Un magnet lung si subtire, varii furtunuri, un imbus de dimensiune potrivita, un maner. A mers aaaaaproape perfect, a avut un singur rateu. M-a lasat la una singura cu talerul abia prins, si dupa maxim 2 secunde, zburau alea prin aer. Am cautat o siguranta d-aia cam o ora, ocazie cu care am mutat tot de prin incapere.
Operatiunea inversa ma astept sa fie distractiva.
Am scos admisiile primei chiulase si ma uitam dupa semne distinctive pe arcuri. Ca sa constat ca arcul de evacuare cam seamana. Si talerul la fel. Insa, pentru confirmare, am deschis opposed, iar singura diferenta e la simeringuri. Bun Subaru, fara bataie de cap in teorie.
Prima chiulasa, stanga, dezechipata.
Pentru simeringuri, ca sa nu zgarii peretii pe care culiseaza tachetii, am captusit patentul cu banda moale. A mers.
Iar pentru montarea celor noi, se prea pare ca o tubulara de 10 e la fix. Sa confirme sau sa ma certe careva, ca nu vreau sa stric simeringuri noi la montaj.
Chiulasele, pe rand, agitate putin cu o pensula si degresant, apoi in cabina de dus.
Apoi uscate alert si protejate cu WD40.
Departe de a fi luna, dar merg pe parte de ijiena.
Pan-aici, toate frumoase.
Bine, nici foarte urate n-au devenit, dar complicatii aiurea si surprize neplacute dupa care nu prea ma omor.
Macar am aflat de ce de 8 ani am furtunuri de radiator tari.
Yay, ce sa spun...
Eroziunile alea doo-s de pe chiulasa dreapta. Dar exista si a 3-a.
Iar pe chiulasa stanga e doar una, dar adanca, nenica. Am masurat-o cu sublerul meu ciung la 1.2mm.
Prima varianta care mi-a venit in limpezimea creerului meu fu sa ma intorc la chiulasele alea faine. Si abia luasem o decizie finala in ce le priveste, ceea ce mie mi se intampla rar la modul definitiv. Ironie...
Dar apoi mi-am dat seama ca astea se pot incarca cu sudura, desi nu stiu daca e o practica aplicabila la Subaru. Aveti cuvantul. Astfel, le-as putea folosi in continuare.
Varianta de a lua zecimi fara numar din ele e exclusa, am un target dubios de raport de comprimare. Pica.
Deci cine stie, sa spuna va rog daca astea se pot umple cu sudura sau sunt mai cu mot.
Si daca mai avea rost sa spun, antigelul NU e pe viata. Exceptie fostul proprietar al masinii mele. La propriu