2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5105
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3480 on: September 28, 2024, 19:32:06 PM »
Am reusit sa scot si up pipe.
Doar teoretic ar fi mers fara demontare downpipe, aveam loc sa bag sculele la cele 2 piulite din spate, dar n-aveam pozitie sa trag, ori sunt eu prea pricajit si nevolnic. Chiar s-au intepenit in astia (am verificat) DOAR 5218km.



Nu e graba, cum turbo blanketul nici n-a plecat de la rallysport inca, asa ca, de data asta, nepresat de ITP-uri si alte balarii, mi-am permis sa casc gura si sa emit teorii nemuritoare. Am o presare cu caratul bicicletei, dar m-am resemnat si am scos bicicleta de sosea, pe care n-o prea sufar dat fiind specificul poporului, dar aia e. Prefer sa nu ma grabesc si de data asta.

OEM - GrimmSpeed - IAG.
Asta-i ordinea, si sunt relativ echidistante ca diametre, implicit sectiuni de curgere.
OEM e minuscul, IAG e imens, GS e intre.
Ma refer la ce e up pipe, ca la chiulase sunt aceleasi diametre, nu ca ar fi avut rost altfel. Si fac abstractie, pentru moment, de lungimi, ca si acolo e aceeasi ordine, dar cu discrepante imense. Sau faptul ca OEM e 4-2-1, iar celelalte doua sunt 4-1.

Acum realizez c-ar fi fost draguta o poza cu toate 3, dar mi-e lene acum.



Intrarea e diferita rau, IAG e larg tare.



Iesirea e cam tot p-acolo, ca oricum, da in aceeasi gaura mica de hotside turbo.



Dar ca chestie, GS e cu flansa taiata din placa, IAG e turnata. Adica pe parte de costuri, e diferenta mare de tot...
Si mai am.
Deci IAG e larg, dar are un difuzor de crestere viteza gaze sudat in interior. L-am mai vazut, dar nu mi-a pasat, il inteleg mai bine acum.



Deci ala e sudat in teava, si cred ca e sudat inainte de indoire, apoi se adauga nevoia de taiere la dimensiune, etc. Toate astea sunt costuri adaugate, iar GS n-are asa ceva, e sectiune constanta.



Adica sunt atatea detalii de finete la IAG/taiwan/indonezia, incat incep sa fiu tot mai sigur ca e copiat dupa ceva fita, probabil HKS.
Si totodata e trist, ca daca e cum zice Stan, adica nebranduite costa mai nimic... Aia-i diferenta dintre lumea a 3-a si US.

Iar acum teoria nemuritoare. As putea sa masor anumite chestii, da' IAG e deja in cutie + lene.

1) OEM e cel mai simplu. Si e normal sa fie simplu si definitia compromisului, c-asa-i de regula OEM-ul.
Colectorul iese in UP pe un diametru jenant de mic, 42mm (click deschide poza).
Si atat are si gaura de pe chiulasa. Uppipe e si mai ridicol de mic...
Ok, e 4 cilindri in 4 timpi, nu se suprapun fluxurile de gaz. Pana iti amintesti ca evacuarile nu-s pe 180 grade, ca sunt avansuri si intarzieri, deci se suprapun in draci, si atentie, asta la un colector cu trasee perfect egale! Daca bagi si Subaru in oala, cu traseele lui ridicol de inegale, cu raport de 1 la infinit, e dezastru de suprapuneri.
Si totusi, repet, OEM e acelasi diametru la UP ca la chiulase. Motivul, cred eu - spool, response, driveability. Compromis la gaze reziduale in camera de ardere, ca e clar ca se chinuie motorul de dracu' il ia sa vomite esapament prin panarama asta.

Vali, incearca un header aftermarket, iti imprumut eu IAG-ul daca vrei. E jalnic OEM, e pai.

2) IAG, si eu p-asta-l vad ca fiind cel mai misto, are difuzorul ala de accelerare gaze la capatul dinspre turbo. Dar de ce n-a mers cu teava mai subtire si fara difuzor...? Eu cred ca incinta dinainte de difuzor se comporta ca un acumulator/buffer pneumatic. In el variaza presiunea, dar uniformizeaza viteza de gaz ce antreneaza pala de evacuare. Si asta-i da spoolu' ala de eu nu-l inteleg si nu mi-l explic, mai bun decat la OEM, desi am turbo mult mai mare, si am ramas cu 2.0. Ori macar e parte a contributiei la spool.

3) GrimmSpeed, aici e banal, au luat OEM si au crescut diametrul. Americani descurcareti si inovatori (nu si aici).
De fapt am fost sa masor. Unde OEM e la 39 ID, GS e cu 47. Adica +45% pe sectiune de curgere gaz.
_____________________________________

Cand trag linie, in continuare, daca e sa ma iau dupa intuitia mea groaznica, nu stiu ce sa zic... IAG e elaborat, cu trasee lungi si cu difuzor, GS e la fel peste tot, diametru constant, trasee evident mai scurte.
De OEM nu mai zic, diametre mici, trasee infime, iar bankul ala stang se duce-ntr-un crossoverpipe de toata jena.
Dar nu stiu sa zic, ca pronostic, daca va fi diferenta, ori cat de mare. Eu am si putere retinuta, poate diferentele se vad la big power.

Pe parte de costuri tho, o mica bulina alba la GS. Unde IAG avea prezoane de uppipe din otel de gard zincat, aici e inox.



Le-am montat ca sa fac proba, sa vad cat loc am. Nimic deosebit, deci n-am poza. E Subaru boxer, deci n-am loc de nimic. Va fi un singur strat de izolatie, ncsf.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4025
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3481 on: September 28, 2024, 20:36:55 PM »
poate ca o sa testez si eu un header AM candva dar e mai complicat la mine, uppipeul meu oem e ramificat pt. wastegateul extern deci ori ramane ori trebuie alt uppipe modificat plus am furtunele de ulei catre/dinspre oil cooler in zona headerului care again vor necesita probabil modificari si altele :))

MihaiFlorescu

  • *
  • 14026
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3482 on: September 28, 2024, 22:53:58 PM »
E si mana lui Vali la spool. Eu am simtit pe evacuare si turbo stock inainte si dupa soft.

Muttley

  • 5105
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3483 on: September 30, 2024, 09:54:59 AM »
Ba la mine nu e, ca era softata si inainte, tot de el  :P
___________________

Aici am pus strat dublu de plapuma.
La flex pipe n-am pus deloc, c-asa m-a sfatuit baiatul de la ThermoPerformance, care-i foarte de treaba de altfel.
Acum flexeaza si preia deformari termice, dar radiaza caldura. Adica compromisuri.



Si daca tot era afara, i-am dublat si asteia izolatia in zona-n care incalzeste intercoolerul.
E cam delicat genul asta de interventie, ca nu mai prinde sudura pe staniolul deja heat-cycled, deci trebuie bine inchis la capete. Banda aia de aluminiu de jos e de experiment, sunt curios cat rezista pe pozitie.



As putea sa le pun pe masina dar dar de fapt nu pot, ca astept din state niste banda d-aia haurie, cu care sa imbrac chiulasa dreapta. Inca-mi pasa de garnitura aia de capac, si mai ales de mine, ca se schimba greu.
WRX SW 2002

Ilie

  • 638
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3484 on: September 30, 2024, 17:23:30 PM »

As putea sa le pun pe masina dar dar de fapt nu pot, ca astept din state niste banda d-aia haurie, cu care sa imbrac chiulasa dreapta. Inca-mi pasa de garnitura aia de capac, si mai ales de mine, ca se schimba greu.

Ee, astept cu interes lucrarea asta; imi trecuse cumva prin cap sa fac asa ceva cand am imbracat raposatul IC STI si scutul turbinei in folie aurie..dar vocea ailalta mi-a soptit sa stau linistit, ca parca il urmez pe Murphy care printre altele zicea ca atunci cand ai un ciocan in mana, toate lucrurile din jur iti par a fi cuie.
Mi-ai dat curaj  8)
« Last Edit: September 30, 2024, 17:24:32 PM by Ilie »

Muttley

  • 5105
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3485 on: September 30, 2024, 17:38:46 PM »
Pai nu stiu cum e la Forester, dar aici am acces la tot, atentie, cu up pipe si header scoase, altfel nicio sansa.
Adica nu-i cine stie ce lucrare, degresezi, cu grija sa nu-ti dai in ochi, apoi lipesti.

Pe ecranul turbo nu stiu daca sa pun.
Faza e ca folia asta reflecta/respinge caldura, dar aia nu dispare, se duce altundeva. Adica tot in sus, implicit in IC... Sau poate si spre cold side, nu stiu.
Acolo ma mai gandesc.

Si evident c-am sa pun si pe IC. Am avut pe cel original, nu stiu daca facea ceva, dar daca tot am rolele...
WRX SW 2002

Ilie

  • 638
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3486 on: September 30, 2024, 18:16:29 PM »
Eu am gandit ca daca dau cu folie pe interiorul scutului termic al turbinei, caldura degajata de hotside se va reflecta inapoi in jos, intr'o oarecare masura. Inainte sa aplic folia, am decupat un pic scutul de pe td04 astfel incat sa il pot pune pe vf48, apoi am curatat bine cu Dremel si perie de sarma, degresat, aplicat 2 maini de lac termorezistent. Pusesem o poza la mine pe thread, #225.

Nici la Forester nu ai loc sa faci nimic in zona aia fara sa dai jos up pipe si header..ceea ce cum bine ai deja experienta, e munca naibii.
Eu am schimbat garniturile capacelor acum vreo 25k km si deja au inceput parca sa musteasca.. Am garnituri noi OE pregatite..insa daca pot face ceva sa aman urmatorul fail, fac cu placere :)
« Last Edit: September 30, 2024, 18:17:39 PM by Ilie »

Muttley

  • 5105
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3487 on: September 30, 2024, 18:22:41 PM »
Scut am comandat GS, mi-e lene de confectii metalice, si de orice altceva de altfel. Aveam puncte si am dat putin pe el, vad ca 24usd.
Imposibil sa supureze garnitura in 25kkm, ai pus de alt producator?  ???
WRX SW 2002

Ilie

  • 638
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3488 on: September 30, 2024, 18:41:22 PM »
Am pus atunci AM, Elring sau Victor Reinz. Alea originale efectiv curgeau, am preferat sa pun ce am gasit la magazin si intre timp am comandat OE, pentru urmatorul schimb.
Fix 25k km au garniturile, nu supureaza, inca, insa par ca vor incepe sa supureze in curand.
De mentionat insa ca masina a fost folosita intensiv pana acum 2 ani si apoi a statut parcata. De 2 luni am inceput din nou sa o alerg.

Misto scutul de la GS!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14026
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3489 on: September 30, 2024, 21:29:38 PM »
Sa nu crezi ca OEM sunt ceva mai bune. Cu spatiu de 1-2 degete intre coltul capacului de chiulasa si uppipe la ceva alergatura e imposibil sa nu se duca ceva caldura fix acolo... si la mine am observat ca e umed de ceva timp in zona aia. Ma gandesc daca are sens sa ma chinui sa schimb cu motorul pe masina sau accept ca asa face si nu va ramane complet uscat mai mult de 1-2 ani.
« Last Edit: September 30, 2024, 21:30:46 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5105
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3490 on: September 30, 2024, 21:33:04 PM »
Cineva mi-a zis, dar habar nu mai am cine, ca alea subaru sunt singurele bune.
A vazut mari temperaturi vara asta, anormal de mari, si pare perfect, am apasat cu ceva ingust si e flexibil.

N-as risca cu AM acolo.
Ok, semiluni am pus din aluminiu...

... accept ca asa face si nu va ramane complet uscat mai mult de 1-2 ani.
In 2017 le-am schimbat, pe masina cat ar putea conta, si-n 2023 erau perfect uscate (estimez 40kkm, numai in sezonul cald). Doar garniturile de sus de la PCV erau usor coapte la interior, dar nici vorba sa fie umede.
Raman la parerea ca nu curg, daca-s oem si montate cu grija.
Ah, si cele vechi au fost pe motor 2002-2016, ~120 mii km, si picurau pe evacuare. Italia, deci caldut as zice.

Cat timp masina e oem-ish, eu unul nu le vad ca fiind ceva special garniturile de pe dreapta. Ca cele de pe stanga n-au nicio greata.
« Last Edit: October 01, 2024, 09:18:10 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5105
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3491 on: October 11, 2024, 10:56:36 AM »
Trebuia sa fi inceput acoperirea colectorului uichenul trecut, da' mi s-a stricat usa de la intrare fix vineri noapte, nu mai puteam s-o-ncui. Apoi a trebuit sa descopar cum functioneaza si se demonteaza o prostie d-aia multipunct, sa repar ce au stricat idiotii la instalare, s-a dus uichendul.

Abia ieri am inceput.
Dar inainte...



In anuntul de vanzare a fostei evacuari, la costs breakdown, am evaluat manopera cum apare-n poza. Aia-n ideea ca am muncit de dracu' m-a luat.
Insa ieri mi-am amintit de alt detaliu, poate si mai important.
Eram eu aseara afara pe terasa, caldut, batea soarele si vedeam CEATA de fibra de sticla. Am purtat masca FFP2, imi ramasese de la covidut.

Or data trecuta am imbracat colectorul in garaj, cu usa deschisa, dar in garaj. Apoi l-am acoperit in staniol zile la rand, cu fibra aia la vedere. Fara masca, ca e insuportabila, mai ales la interior. Cati ani din viata mi-oi fi mancat astfel nu stiu.

Asa ca desi planul era s-o-mbrac pe toata, m-am oprit si am luat-o-n casa la sudat. Ideea-i sa am vata aia nenorocita sub nas in cantitate cat mai mica.
Aia e...  :'(



Si inca ceva.
IAG-ul era cu tevi drepte si paralele si cu gapuri constante intre tevi.
Asta e haos total, pleaca tevile-n toate partile, iar in 3 locuri distanta e de vreo 2-3mm intre tevi, adica nu intra vata si tabla 2 straturi.
Dar mi-au venit idei faine la fata locului si creca iese.

De data asta va fi munca dubla, pentru ca o imbrac in doua straturi. Vad eu daca scap de oncologie sau nu.
WRX SW 2002

Ilie

  • 638
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3492 on: October 11, 2024, 17:17:56 PM »
Instinctiv, citind postul tau pe laptop, am scos telefonul si cautat anuntul pe OLX. Apetisant 

Muttley

  • 5105
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3493 on: October 14, 2024, 08:46:26 AM »
Asta am facut TOT uichendul.
In poza e prima etapa / primul strat. Mai sunt de asezat doua.
N-arata grozav, o data pentru ca nu-mi ies tevile subtiri si cu raze de indoire mici (eu sudez cu o gluma de aparat, cu droaie de mofturi si pretentii) si pentru ca nu conteaza, va fi aproape tot acoperit.
Am acoperit doar tevile, nu si Y-ul, ca sa le aduc la acelasi nivel. Urmeaza acoperirea impreuna si uniforma.



Dupa o proba pe masina, pare-se ca doar un "colt" de teava e cu probleme. Acolo va fi doar tabla la stratul 2, fara vata.



Termen de finalizare, pornire motor si iesit la loguri - duminica 27 octombrie. Aia pentru ca banda haurie ajunge la mine abia pe 25. Csf.

Fara scut, 24 grade exterior.

Iar daca mai prind o ora cu 24 grade exterior (nu-i exclus) ca sa repet testul cu temperatura sub intercooler, atunci chiar pot intra la hibernare impacat si multumit.
« Last Edit: October 14, 2024, 08:49:16 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5105
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3494 on: October 15, 2024, 21:06:35 PM »
Ultima zi cat de cat calda pentru urmatoarele doo saptamani (cat stie sa zica meteobluu cel putin), nimic urgent la munca, asa ca mi-am luat liber.
Vreo 7 ore cu o nenorocire de masca din ornbac, de-mi curgeau picaturi din barba. E epuizant sa nu poti respira.
Dar macar am terminat cu fibra aia nenorocita! Tot ce-mi pot dori e sa n-o mai vad niciodata pentru masina asta... Mi-a mai ramas o cutie, poate vreodata-mi trebuie pentru masina din copilarie. Pana atunci, s-o ia dracu', ca jumate din ea se duce-n aer, ace fine.

Aici umplusem mijlocurile 8-urilor ca sa le fac 0-uri. In ideea ca tabla sa aiba contact cu vata peste tot, sa nu fie goluri.



Iar asa arata la final.



- n-am coborat pana-n flansele de pe chiulase pentru ca acces piulite interioare. Am mai zis ca e maxim de dubioasa ca forma. Si in continuare, eu inca merg pe ideea optimista ca un prelungitor de 1/4" duce 40Nm, ceea ce e cam discutabil.
- colierele alea din inox sunt degeaba, le-am pus doar pentru ca le cumparasem, altfel nu fac nimic, tabla e suficienta.
- banda e noutate. Probabil ca va fumega ingrozitor si se va carboniza si va ramane acolo pe vecie. Dar ma ajuta la asezarea tablei.
- nu stiu daca am suficienta tabla si pentru al 3-lea strat, pe Y-ul de unire, cred c-am sa aflu la final. In caz ca nu, deja are strat dublu de vata.

Deja am imbracat runnerele lungi, da' nu pun poza, mirusini.
Deci tevile alea se duc in ciuda, jur. E un sweep de sectiune variabila, impletitura de ADN a necuratului. Cum kkt sa formezi o tabla neelastica pe asa ceva, eu unu' nu stiu. Adica probabil ar merge din multe petice, da' mi s-a luat prea tare ca sa ma torturez singur cu asa ceva.
Mai iau la ciocanel ca sa-i dau forma la final. Sau fac poza pe intuneric, vad eu.
« Last Edit: October 15, 2024, 21:10:30 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 638
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3495 on: October 15, 2024, 23:16:18 PM »
Pisica nu a avut acces pe langa tine, nu?
Citind ce presupune de fapt toata operatia asta, ma felicit sincer ca am externalizat catre altcineva ambele lucrari; in cazul meu, caine nu mai avem, ne priveste de unde de sus acu..insa al meu pusti trebuie sa verifice mai tot ce fac..
Mi-am dat si licenta si disertatia in metalurgia pulberilor..eram blindati la laboratoare  :-X

« Last Edit: October 15, 2024, 23:25:01 PM by Ilie »

Muttley

  • 5105
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3496 on: October 16, 2024, 07:54:31 AM »
Nope, am acoperit evacuarea cu fibra afara, iar zdreanta nu mai iese.
Mai e fibra si-n garaj, ca up-pipe acolo l-am rezolvat, si nu are voie pana nu fac curatenie generala iar. Meaona la usa, ncsf.

Am mai zis de 17 ori ca desi primul impuls a fost sa spun ca e mare pretul cerut la Bucuresti, acu' mi se pare pomana curata.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5105
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3497 on: October 21, 2024, 10:17:39 AM »
Bai, cat de prezentabila era aici...  :-[



Insa dupa toate eforturile mele and beyond, de am facut si arsuri in palma de la pistolul ala de sudura, si am adormit cu greu sambata noapte de dureri de spate, dupa 13 ore de stat in picioare si aplecat peste saracia naiba... A iesit o atrocitate deplina  ::)
Functional e perfect tot, estetic insa... Bine ca-i sub masina si ca va fi si acolo, candva, acoperita de un scut din aluminiu.



No, d-aia ziceam ca nu pun poze, da' pun, imi asum tot.
De fapt pun multe.







Si insist, mi-am dat toata silinta, am facut sabloane, am testat, am facut alte sabloane, n-am ce-mi reprosa. La conul ala al Y-ului am facut si model in CAD, ca sa iasa perfect, si a iesit. Doar c-arata ca dracu'.

Si dupa ce sambata am stat 13 ore cu evacuarea, ieri cam tot atat cu frigul, dupa o pauza de la pedalat de 2 luni (multumesc, IAG).



Joia trecuta, surpriza, a ajuns banda haurie cu o saptamana mai devreme.
Bine, si o colectie de om nebun de garnituri de evacuare, sechele probabil.



Din pacate lipseste turbo blanketul, iar ala ajunge peste 2 saptamani. N-am rabdare, asa ca voi pune totul la loc fara blanket si, probabil, fara scut turbo. Il am, dar mi-e aiurea sa-l zgarii la montaj de doua ori.

Nush ce sa fac cu banda aia de se incolaceste pe evacuare, pare-se c-am comandat-o degeaba. Saaaau... Al 3-lea strat  ???
Chestia-i ca n-am mai folosit vreodata, si daca e dificil de infasurat, nu reusesc decat s-o stric.
Ma mai gandesc.

Edit: "purcelus de lapte imbracat in staniol pentru bagat la cuptor".
Multumesc autorului  >:( >:( >:(
« Last Edit: October 21, 2024, 11:08:04 AM by Muttley »
WRX SW 2002