2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #540 on: April 03, 2016, 01:05:29 AM »
incep de maine atunci :)

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #541 on: April 03, 2016, 20:25:52 PM »
Dimineata am folosit doua tipuri de degresant motor si n-a iesit mai nimic, bani aruncati. Si apoi mi-a fost lene sa continui, am preferat sa fac o pauza astazi.

Iar pauza a meritat! Mi-am vandut cealalta masina!  ;D
Vechea si noua masina a d-ricii:



Oficial, am ramas doar cu cazanu'. Neoficial, ma gandesc ca daca n-o supar, poate m-o mai lua si pe mine...

Si pauza a continuat cu prima tura offroad pe anul asta. A trebuit sa ma urc in sa ca sa-mi dau seama cat mi-a putut lipsi. Subarul imi acaparase toata atentia...  :-[



Saptamana viitoare-mi iau AOS-ul si ce mai aveam in asteptare. Sper sa nu toc toti banii de pe Stift.
« Last Edit: October 10, 2017, 12:48:36 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #542 on: April 03, 2016, 21:38:52 PM »
Sa-ti cheltuiesti cu intelepciune banii si sa ne revedem sanatosi cu bicicletele prin partile Brasovului!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns:
« Reply #543 on: April 03, 2016, 21:44:11 PM »
Pe unde ai fost la sesiunea de offroad?

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #544 on: April 03, 2016, 21:47:57 PM »
Heli, s-a facut ;)

Ne-am hotarat tarziu sa iesim, asa ca am ca a fost pe langa casa. Intre Brasov si Cristian, pare a fi un forestier care urca in Poiana.
De obicei iesim la ture lungi de munte, de o zi.
WRX SW 2002

Elvi

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #545 on: April 03, 2016, 22:02:16 PM »
Buna seara, Muttley!

In curand mai pregatesc o surpriza pe care sper sa o apreciati cu totii. Pot sa iti destainui faptul ca am sa-l rog pe Lorian sa monteze barele transversale, suportii de bicicleta si la final cele doua mountain bikes, apoi va invitam sa ne dam pe traseele indicate de voi. Si asta nu este totul.

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #546 on: April 03, 2016, 22:10:32 PM »
Surpriza consta-n faptul ca sunati cu 5 min inainte?  ;D
WRX SW 2002

Elvi

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #547 on: April 03, 2016, 22:31:49 PM »
Sunam si fugim.
Surpriza e surpriza!

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #548 on: April 03, 2016, 22:34:21 PM »
Ok, astept surpriza. Sa aiba multa crema de ciocolata!
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Răspuns: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #549 on: April 05, 2016, 00:40:34 AM »
Ce parere aveti de ce-a facut asta aici?
http://www.socalsubies.com/forums/showthread.php?t=27597

pai ideea ar fi sa intelegi exact ce/cum face sistemul si apoi iti dai seama daca are rost modificarea ...

fara pretentii de mare mecanic eu inteleg in felul urmator:

scopul sistemului imbarligat ar fi pe de o parte sa scoata vaporii de benzina din rezervor si sa-i introduca in cilindrii pe de o parte si pe de alta parte sa lase aer sa intre in rezervor sa inlocuiasca benzina consumata ...

Ecu controleaza "Purge control solenoid valve" nr. (2) din imaginea a 4a de la linkul tau.
Aceasta "valva" este inchisa cand masina este pe boost deci nu vine nimic pe conducta (C) spre/dinspre rezervor
De asemenea, pe boost este inchisa si "purge valve" (3) deci sistemul este inchis nu intra/iese nimic

Pe vacuum in schimb, (3) este deschis si (2) poate fi inchis sau deschis in functie de ECU.
Daca (3) este deschis si (2) inchis intra aer in galeria de admisie ocolind clapeta de acceleratie, aer masurat oricum de maf inainte ....
Daca si (3) si (2) sunt deschise atunci in functie de presiunea din rezervor putem avea vapori care vin dinspre sau aer care merge spre ...

sper ca nu am aberat prea tare mecanic ... anyway pare ca ar functiona ok si daca faci ce zic ei acolo in schema respectiva, pe modelul lor cand se deschide (2) rezervorul "comunica" cu galeria de admisie si ar trebui sa se "regularizeze" presiunea, nu stiu in schimb daca asta nu va genera momente cu amestec un pic mai bogat ca de obicei avand in vedere ca vine cumva mai putin aer proaspat ... :)

mai trebuie studiat un pic zic eu :)
 

Nu ai aberat absolut deloc!!!

Daca (3) si (2) sunt deschise, aici e cheia problemei  :)
Si se bifurca:
- daca in rezervor e presiune, ceea ce cred ca se intampla la pornirea motorului cu masina stata in canicula, totul e ok, electrovalva (2) se va deschide, iar vacuumul din galerie va rezolva problema;
- daca in rezervor e depresiune, urmare a consumarii benzinei, iar electrovalva (2) se deschide doar pe vacuum in galerie... problema. Minus cu minus da tot minus, si va ramane vacuum in rezervor daca valva cu membrana (3) e anulata;
- daca in rezervor e depresiune, se deschide electrovalva (2) si sunt 2 vacuumuri care se bat cap in cap, insa vine aer din turbo inlet pe valva cu membrana (3), si ala pe vacuum, da' mult mai slab, si face 2 chestii: baga aer contorizat de MAF in galerie, dupa cum bine ai zis, si in plus baga ceva aer in rezervor. Vacuumul se va mentine in rezervor, insa cu o valoare mult redusa.

Deci valva cu membrana e pentru vacuum in rezervor. Daca ala se mentine, probabil ca pompa de benzina va lucra mai din greu.
Am impresia c-am ciupit valva aia mecanica chinuindu-ma sa scot un furtun intarit de pe ea. Daca e ciupita, o anulez. Daca nu, iau furtunuri noi si ramane.
Edit: de fapt am sa iau un ansamblu purge valve nou. E cel mai sanatos dpmdv.

Deci ai un cap, d-le Andea... Sa-ti traiasca!  :D
« Last Edit: April 05, 2016, 09:51:56 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: Răspuns: Răspuns: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #550 on: April 05, 2016, 07:41:55 AM »
Quote

Deci ai un cap, d-le Andea... Sa-ti traiasca!  :D

Și tot restul corpului.  ;D    ;D

UXE

  • 1741
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #551 on: April 05, 2016, 08:03:29 AM »
Exact,  sa se inteleaga clar la ce cap se face referire  ;D

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #552 on: April 06, 2016, 13:30:04 PM »


L-am comandat, in vreo 3 saptamani vine, deci relaxare pana atunci, am impresia ca as putea monta totul la loc in absenta, mai putin IC-ul.
Va fi ca masina, gri  :D

andea, modificare fata de instructiuni... ei propun sa se intre in AOS separat din fiecare chiulasa. Eu ma gandesc asa: furtunul de la chiulasa stanga (sofer) va fi imens. Cel de la chiulasa dreapta foarte scurt. Posibil deficit de ventilare pe chiulasa stanga? Ma gandesc sa las tevile T de pe IC la locul lor, si sa intru in AOS cu unirea dintre cele 2. Dupa mine asta inseamna - furtunuri aproximativ egale la ambele chiulase, elimin cel mai lung brat al caracatitei ("inexistent" pe poza) folosind o rutare de fabrica, folosesc furtunurile asociate din kitul siliconic ancillary, gen n-am dat o caciula de bani pe ele degeaba (  ;D ). O intrare in AOS ramane libera, o voi obtura.
Vezi vreun neajuns la varianta asta, in afara de micsorarea sectiunii, aferenta rutarii 2 in 1 a chiulaselor?

AOS-ul e facut pentru versiunile de dupa 2003, cand valva PCV e pusa undeva pe furtunuri. La mine e infipta direct in galeria de admisie. Zic asta pentru ca AOS-ul are deja o valva PCV pe el, vezi linia "iesire gaze in galerie".
Vad doar avantaje cu valva pe galerie (cu valva pe AOS poa' sa sara furtul in boost, lag la inchiderea valvei), deci am s-o las pe galerie.
Dar ma gandeam ca la instalare s-o las si p-aia de pe AOS. Adica sa am 2 valve in serie. Avantaj posibil - etansare mai buna pe boost. Dezavantaj posibil - pe vacuum, sa traga mai greu galeria din AOS. Ce zici?

Si un al 3-lea punct: la Perrin, ca la Crawford n-am inteles nimic din instructiuni, isi ia apa de la circuitul corpului clapeta. Asta vad ca si-l ia de la circuitul turbinei. Ziceai p-altundeva ca turbina se raceste dupa oprirea motorului prin circulatia naturala si browniana a apei. Oare nu-i stric racirea daca ma intep in traseul ei, ii modific curbura si lungimea? E de preferat traseul turbo cred, e mai aproape de AOS, dar decat sa-i daunez racirii, m-as duce pana mai incolo, la clapeta.
Uite, am gasit o poza. E cam aiurea si sinuos traseul, pe cand la original e perfect direct si ascendent.

Mersi!
« Last Edit: April 06, 2016, 13:41:44 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #553 on: April 06, 2016, 15:10:52 PM »
eu zic ca iti faci prea multe probleme pentru o chestie relativ minora :)

adica poti uni cele 2 de pe chiulase (cum sunt de altfel si de fabrica si cum fac majoritatea celor cu AOS/CC care nu au 17 intrari) si te poti "bransa" la apa unde iti este mai simplu (doar as avea grija pe cat posibil sa ramana rezervorul de apa de langa turbo cel mai inalt punct al instalatiei)

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #554 on: April 06, 2016, 15:24:25 PM »
Da, nu m-am gandit la asta. Daca e ca in poza, aerul va ramane sus in AOS, si s-a terminat cu racirea turbinei dupa oprirea motorului.
Daca las AOS-ul mai jos, nu va mai avea panta pentru intoarcerea uleiului.
Scuzats, da' ie probleme majore pentru mine.
Mersi!  :-*
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #555 on: April 06, 2016, 17:45:06 PM »
eu ma gandeam in principal la aerisirea sistemului de racire nu neaparat la racirea turbinei ... anyway, do not worry .... va functiona .. cumva :) :)

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #556 on: April 06, 2016, 21:22:04 PM »
Mersi Valentin, o sa vad cu el agatat provizoriu de trancarici cum vin toate si care-i pozitia optima.
_____________________

Cred ca una din cele mai ingrate si scarboase si obositoare chestii pe care le-am facut vreodata. Dar dupa cateva ore bune am terminat, uppipe-ul e gol, curat luna, se poate folosi pe post de pai pentru bauturi. La final l-am curatat cu o surubelnita lunga si ascutita si finisat cu divaisu' din poza.



Ramane sa-l mai spal de praf si sa-i verific cumva etanseitatea. Am batut in el de l-am zapacit, nu m-ar mira sa scape p-undeva si sa fie compromis. Poate rezolv maine. Tot maine trimit turbina la reparat.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #557 on: April 06, 2016, 22:00:03 PM »
Si cu softul cum faci?

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #558 on: April 06, 2016, 22:39:46 PM »
Google maps / Clooj / Start
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #559 on: April 08, 2016, 09:29:49 AM »
Cu turbina ce faci pana la urma?

Apoi inainte sa pui totul la loc, crezi ca are rost sa bagi un sea foam pentru curatarea supapelor, daca tot ai curatat admisia pana in acel punct?

Planuri pentru weekend? De mesterit la masina ma refer... :D