...am zis sa termin si cu IC-ul. Macar pentru moment.
Partea a 2-a astazi.
- i-am indreptat toate aripioarele si i-am scos pietricele, musculite si alte maruntisuri ce le avea printre dinti. El arata destul de bine comparat cu altele gasite pe net sau vazute live. Acum arata perfect, toate-s drepte. Ma voi uita cand scap de raceala la scoop, poate gasesc o metoda sa-l protejez ceva mai bine. Sper sa reusesc sa rezist tentatiei de a-l folosi drept tava de scule pe viitor.
- l-am captusit cu
folie termica/reflectorizanta in zonele de mi s-au parut mie mai cu probleme: dedesubt si lateralele din dreapta, din zona turbo. Manevra asta-mi va aduce minim +20CP. Sau cel mai probabil absolut nimic. Vazusem la altii, folia-i relativ ieftina, asa ca am zis sa experimentez. Sa zic si de material: foarte bun mi s-a parut, aluminiu ranforsat cu ceva ce pare a fi fibra de sticla ordonata. Se muleaza binisor, ramane sa vad cat ca tine.
Si atat, acum isi asteapta garniturile si ziua fericita-n care-l pun inapoi sub capota.
Dimineata a ajuns turbina de la reparat. Stuturile de apa si retur ulei erau desfacute, am strans la inspiratie cele 2 suruburi M6 de la ulei la 15Nm (cel mai mare cuplu de l-am intalnit personal la M6 in aluminiu, aici e fonta) si cele 2 banjo de la apa la vreo 35Nm (gasisem informatia pentru ceva surub asemanator pe un site din state). Am folosit Loctite 243.
E un colier mare intre cele 2 jumatati, era prost pus, balamaua lovea in stuturile de apa si nu le puteam remonta. Am fost nevoit sa slabesc colierul, sa-l rotesc si sa-l strang la loc in alta pozitie. Habar n-am ce face, habar n-am daca nu cumva am deranjat ceva p-acolo. Eu sper sa nu. N-am avut de ales.
Partea de suflanta e vopsita. Cu tot cu wastegate, tija... Nu stiu ce sa zic, estetica turbinei nu m-ar fi interesat intr-o mie de ani.
Filetul tijei de wastegate pare sa aiba acelasi numar de spire vizibile ca la inceput, +/-1. Am avut norocul de a gasi o poza clara. Daca difera ceva, va compensa andea din soft sper.
Maruntaiele in turbina sunt noi, de vreme ce le-am primit si pe ceve vechi. Spre nelinistea mea insa, jocul din ax, cel ce m-a determinat s-o dau la reparat, e la fel ca inainte. Daca as fi stiut ca la asta se ajunge, as fi lasat-o-n pace. Imi ramane doar sa sper sa aiba viata multumitor de lunga, n-am ce-i face altceva.
Personal nu mai repar turbina vreodata. Sau astept sa crape de tot ca s-o repar. De data asta consider ca m-a mancat.
Pregatitor:
- Uppipe to turbo and turbo to downpipe bolt torque spec is 26-30 ft. lbs. (40Nm).
Sursa- TGV to head 18.1 Ft/lbs (25Nm)
- Manifold to TGV - 6.1 ft/lbs (8.3Nm)
- Fuel injector pipe - 13.7 ft/lbs - n-am treaba acum
- Ground lines - 13.7 (19Nm).
Sursa- 4 suruburi corp clapeta 22Nm;
- bride protectie injectoare - 19Nm;
- capac TGV - 3Nm;
- coliere mici benzina - 1.25Nm. Cam mic...
- doar ca info: coliere afta maf - 2.5Nm;
- doar ca info: coliere furtun IC-TB - 3Nm;
- suruburi coturi IC, bypass valve pe IC, fixare IC pe cei 2 suporti - 16Nm;
- banjo bolts apa pe turbo - 30Nm (eu am strans la 35, sper sa fie ok);
- suruburi M6 iesire ulei pe turbo - 4.4 (eu am strans la 15, ma duc sa desfac
. Later: n-am acces fara sa desfac apa. Raman asa);
- fixare intermediara M6 conducta tur turbo - 5Nm;
- banjo bolt tur turbo pe turbo - 16Nm;
- screen (nu si la mine conf andea) banjo bolt pe chiulasa tur turbo - 29Nm;
- suruburi bride fixare turbo - 33Nm.
Note to self: distributia e la pagina 112. Suporti motor pag 119. Cupluri intinzatoare curele accesorii, ~pag 151.
- fulie arbore cotit - 127Nm. N-am cheie, deci pana curge zeama.
Distributie pag 154.
Diagnosticare zgomote motor pag 202.
- upipe pe galerie si pe turbo (adica toate) - 35Nm;
- suruburi ecran mare galerie - 19Nm. Merge oricat, ca-s mucificate alea;
- downpipe pe turbo - 35Nm;
- downpipe pe catback (suruburi cu arc) - 18Nm;
- fixare intermediara transverasala catalizator mare - 30Nm;
- fixare intermediara longitudinala inainte de catalizatorul mic - 35Nm;
- M6 in jurul turbinei (ecran, bride) - 7.4Nm;
- banjo bolt pe pompa DA - 39Nm.
Sursa.