2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #80 on: October 16, 2015, 20:34:30 PM »
malakay, la table n-ai voie cu inele de centrare. Are VW fix acelasi CB ca ale noastre?  :-\
Celalalt, nu pun distantieri nici mort, e cea mai mare prostie. Oi fi eu de moda veche, da' asa sunt eu.

___________

M-am uitat azi mai atent la busoanele alea de apa, de la vasul de langa turbo si de la radiator. Abia acum am realizat, apa circula prin furtunasele subtiri abia cand declanseaza supapele din busoane! Eu credeam ca circula liber, tot timpul. Gresit. Ca urmare, voi face un T si-l voi folosi in zona din poza, pentru a trimite ambele furtunase in gaura din vas. Ceva in genul aluia de apare acolo, dar care e pentru furtune mult mai mari. Bronz e ok, ca nu ma pricep? Corodeaza la antigel?



___________

In seara asta am prins 2 ore de lumina.
Am cocotat masina pe 4 dale de trotuar, erau p-aici prin curte. M-am intins pe jos si m-am uitat pe sub ea, cat am putut, ca s-a-naltat doar vreo 5cm. Arata bine. Dar nu m-a convins, asa c-am trecut la ce spuneam cateva posturi mai inapoi. Asa ca, numar cu ghinion, dupa 13 ani, cricul, coarba si cheia de roti au fost inaugurate.

Mai intai, astia-s etrierii fata:



Apoi am luat furtunul. Mi-am amintit ca la spalatorie, un soi de cheder a cazut pe roata spate din pasaj. Ulterior, am citit intamplator intr-un ghid de cumparare WRX second, ca alea ar fi indicat sa se dea jos, cum aduna mizerie si corodeaza aripile spate. Le-am dat jos, am scos NAMOLUL de era in spatele lor, am clatit grosier aripile si am spalat chederele.

M-am mutat in stanga fata. Am clatit, am frecat c-o perie, am clatit. Pe partea frontala a coloanei amortizorului insa, era un strat gros si al dracu' de jeg. Si ma tot uitam eu la molozu' ala, ma uitam la carenajul pasajului de roata, la fixarile sale, la balta de sub mine, la cum bate vantul... Si am facut pasul: scot carenajul, trebuie sa vad ce ascunde! Vreo 6-7 tipuri de fixari are, am reusit performanta de a rupe un singur clips, va trebui sa caut sa-l inlocuiesc. A trebuit sa mai scot inca un ecran mic de jos din fata barei, iar in zona pragului m-a cam chinuit. Am citit pe el ca ar fi ghidaj de aer pentru racirea franelor. Ce tare! :D
Din pacate, poze am facut abia la final, dupa ce m-am spalat de noroi pe maini.

La baza stalpului fata, la imbinarea cu pragul, era o acumulare impresionanta de noroi. Ma uitam la mizeria aia si parca nu-mi venea s-o scot, parca nu voiam sa stiu cata rugina-i in spate. Dar l-am scos, am spalat. Bucurie mare, zona arata perfect! In poza, nivelul noroiului ajungea pana la gaura din stalp.



In stanga pozei de mai jos e portiunea dinspre fata masinii de pe oala amortizor, unde e un nisip intarit cumva, se ia foarte greu. Voi mai insista, pana iese multumitor.



Aici, gaura din carenaj are corespondent si-n caroserie, dar nu e clips. Am sa ma uit pe cealalta parte, sa vad daca este ceva.



Am spalat piesele si le-am depozitat in portbagaj. SW rulz big time la portbagaj!!!  ;D



Maine am alte indatoriri de onorat, mi-am cam neglijat prietena in ultimul timp, si ce-i mai rau abia urmeaza. Maine stau cu ea, si continui duminica. Neaparat trebuie sa dau jos pragurile. SFATURI va rog, la ce sa fiu atent, ce as putea rupe? Si la fel pe partea dreapta. Ar fi si grila de parbriz, cred ca p-acolo a ajuns mizeria langa stalp. Apoi ceara de cavitati si montat la loc.

Pe langa clipsul rupt, mi-ar mai fi util si un carenaj de dreapta. Ala am vazut inca din Italia ca e rupt pe alocuri, iar daca pot evita peticelile, prefer s-o fac. Gasim p-aici? Malakay, sau altcineva?

« Last Edit: October 16, 2015, 20:45:03 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #81 on: October 16, 2015, 21:27:05 PM »
CB la jantele de VAG e 57.1mm, oricum nu merge inel de centrare pentru 56.1mm de la Subaru

celalalt

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #82 on: October 16, 2015, 21:59:07 PM »
Intra niste murdarie si se centreaza...1mm nu e asa mult ;D

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #83 on: October 16, 2015, 22:24:03 PM »
Sunt de acord ca nu e mult, dar toata fixarea ramane in prezoane.
Eu am preferat sa iau jante de Subaru, desi le'am asteptat ceva vreme ... fiecare cum considera

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #84 on: October 18, 2015, 18:32:34 PM »
M-a luat valu'...  :-\

WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #85 on: October 18, 2015, 18:44:23 PM »
F bine si noroc ca ai cum sa te ia valu ;)

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #86 on: October 18, 2015, 19:13:44 PM »
1) Intrebarea dureroasa: de unde clipsuri? Am rupt si eu destule, altele erau rupte dinainte, sau lipsa, ori sarite. Reprezentanta, dezmembrari, MAGAZIN?

2) de unde carenaj de roata dreapta fata? E rupt in vreo 3 locuri, nu foarte grav, da' l-as schimba... In partea din fata are palnia aia pentru racirea franelor. Si aspiratele au asa? Ca-s vreo 2 la dezmembrare pe oleics...

3) Buretele asta negru si impermeabil (stiu, nonsens) de pe stalpul fata, il am doar pe dreapta. Pe partea stanga nu este. Asa trebuie, sau e lipsa?
Ignorati noroiul de jos, acum nu mai este acolo.



4) mai mult pentru cultura mea: mufele lampilor de numar spate se pot scoate cumva din lampi? Am incercat in toate felurile si am tras pana nu mi-am mai simtit degetele, dar am sfarsit tot prin a demonta lampile de pe bara  >:(

_________________

Bara spate e lovita, am dat-o jos sa vad ce ascunde. Singura problema apare-n poza de mai jos. Nu stiu ce sa fac... sa indrept, sa rup tabla poate, sa zgarii grundul (ca vopseaua a sarit), ca sa... ce? Zona nevizibila, nefunctionala. As lasa-o asa.



Si, in sfarsit, am gasit-o!!!  ;D
Se afla pe suportul tobei finale. Are zilele numarate!
Exista un timid inceput si pe oala rotii de rezerva, unde antifonul se desprinde. Ma ocup si de aia daca nu se strica vremea, altfel o stopez pana la primavara.



___________________

Ce am mai facut:
- demontat pragurile alea din plastic, spalat sub ele, totul in regula la tabla. Pragurile au o garnitura fina sus, pe toata lungimea, care sa nu permita intrarea mizeriei. Garnitura aia e lipita din fabrica, dar adezivul e mort. Sugestii de adeziv?
- demontat grila de sub parbriz, era namol ca la bai sub ea, acu-i curat. Aceeasi problema cu garnitura de etansare care calca direct pe parbriz, tre' s-o relipesc si nu prea stiu cu ce.

Cu scuzele de rigoare, reiterez: de unde scot clipsuri noi?  ???
« Last Edit: October 18, 2015, 19:15:54 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #87 on: October 18, 2015, 19:50:29 PM »
Clipsuri aproape sigur poti comanda la orice magazin de piese auto. Inclusiv in supermarketuri (Carrefour sau Cora, nu retin ezac) vazusem pungute cu clipsuri, dar nu m'am uitat f atent daca sunt bune si ptr noi; pret: 8 ron - 10 bucati, parca. Eu o sa'mi dau comanda de la fratii chinezi, oricum nu ma apuc acum de demontat, deci nu ma deranjeaza livrarea in 30-45 zile.
Carenajul din dezmembrari putin probabil sa il gasesti in stare prea buna. Nou, la Forester, este 270 ron. In State se gasesc si aftermarket, la ~100 ron, la noi nu, dar poate ptr Impreza ai noroc
« Last Edit: October 18, 2015, 19:58:38 PM by andrei0241 »

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #88 on: October 18, 2015, 19:58:31 PM »
Multumesc.
Aftermarket n-as prea vrea, e o piesa mare, injectata, care are nevoie de o anumita flexibilitate, etc, samd. Doar original as pune. Si desigur, doar din dezmembrari, in stare perfecta :D

Si asa ajungem si la codurile clipsurilor... Mihai, PRICELESS!!! Sunt (aproape) toate codurile clipsurilor acolo! Acu' sa vad cat succes voi avea la piese auto cu niste clipsuri japoneze non-VAG :-\
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #89 on: October 18, 2015, 20:02:32 PM »
Eu am inlocuit la Fiesta cu carenaj aftermarket (original era de pasla, cea aftermarket de plastic) si sunt f multumit de rezultat.

De gasit o sa gasesti clipsurile, ramane doar aspectul termenului de livrare si al pretului ;)

LE: Uite aici si aici 2 din modelele de clipsuri. Deci se gasesc, nu e bai
« Last Edit: October 18, 2015, 20:06:38 PM by andrei0241 »

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #90 on: October 19, 2015, 10:26:19 AM »
Da, se gasesc se pare.
Am sunat la Unix, iar pe original, carenajul e 189 lei.

Si am mai gasit intamplator un site cu o lista de clipsuri pentru Subaru, utila pentru identificarea codurilor.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #91 on: October 19, 2015, 21:00:17 PM »
Linkul de mai sus e degeaba, nu bate cu nimic dar nu editez.

Mi-am facut o lista de clipsuri folosind linkul lui Mihai si google. Am fost azi la Unix, ca avea prietena nevoie URGENT de un proiector la masina ei (doi ani nu i-a pasat de el) si am comandat clipsuri si un carenaj de dreapta. 7 tipuri de clips, din care 3 le aveau acolo, ne-originale. Unele dintre cele originale sunt la ~20 lei bucata, ceea ce mi se pare naucitor de scump. Pretul carenajului il gasesc rezonabil, sa-l vad si cat e de stralucit.
Termen de livrare cam 8 zile lucratoare, piese nerambursabile.

Pana ajung, mai am de indreptat bara la feohn, de relipit garniturile de pe praguri si grila fata, cum adezivul original nu mai face treaba... Si cam atat. Sper sa ajunga si stopul stang din anglia, si sa ma pun pe cautat becul ala rosu, ceea ce probabil va fi distractiv, cum vad ca are o forma cam dubioasa.
As putea sa schimb placutele de frana pe spate, dar mi-e teama sa merg cu ele nerodate pe 4 noiembrie la RAR si sa fiu trimis la plimbare pe motiv de frane slabe. Apropo de asta, cati dinti trebuie sa parcurga maneta franei de mana?
Cam asta fu recapitularea.

Am auzit ca reincep ploile de maine, asa ca n-am mai amanat, si am ceruit-o, cat mai e cat de cat uscata.
Am uns, in ordinea pozelor: lonjeroane spate (cat a ajuns jetul sprayului), suportii de bara (n-am timp de vopsit electrostatic, i-am conservat pana la proxima ocazie cand dau jos bara), cateva gauri acoperite de obturatori din fusta spate, pragurile prin gaurile de clips de la dublurile din plastic, pasajele fata, cutia de apa de sub parbriz. Pentru o alta ocazie cu vreme buna, pasajele spate, ca inca n-am apucat sa le curat cum trebuie. Dupa inmatriculare, cand pot s-o duc p-un elevator, pe burta.
Probabil c-am sa dau jos si bara fata cu farurile, insa pentru moment imi ajunge mormanul de piese, trebuie sa ma opresc.













Apoi am fugit la Lidl si i-am luat o prelata. Poa' sa ploua.

Mihai, adrian2310, va rog, uitati-va la ale voastre si spuneti-mi daca aveti buretele ala insonorizant pe ambii stalpi fata.
Sunt vizibile zonele, cu usile fata deschise. Buretele, cand exista, se vede ca-i acolo, iar apasat cu degetu' e moale  :)
Eu il am pe dreapta (prima poza), nu il am pe stanga. Vreau sa stiu cum stau, iar daca-mi lipseste, sa vad in dezmembrari.
Multumesc!





WRX SW 2002

puiu

  • 785
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #92 on: October 20, 2015, 07:19:43 AM »
La 7 dinti in general. La unele e mai scurt din fabrica.

Forester

  • 3125
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #93 on: October 20, 2015, 08:36:36 AM »
Ma da' mi se pare mie sau arata bine rau ragalia?  ;D
A mea e cu 4 ani mai tanara si parca e mult mai plina de rugini prin locurile obscure, pe dedsubturi etc. Sau poate ar trebui sa o spal si eu asa minutios...  :D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #94 on: October 20, 2015, 08:46:38 AM »
Da, da, nu-i fie de deochi!  :D
In afara de indoitura de sub bara si rugina de la toba, arata nesperat de bine.
Personal asta consider important la o masina, starea caroseriei si a echiparii (plasticaraie, interior...). Mecanica se repara cel mai usor!
WRX SW 2002

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #95 on: October 21, 2015, 06:50:37 AM »
In afara de indoitura de sub bara .......

S-a dus si aia!  ;D
Bine, e departe de a fi ca noua, mosu' a dat bine cu ea de coltul unui zid, dar macar are forma aproximativ care trebuie.
Instrumente: foehn si borcan cu forma rotunjita.

Din pacate, sub imperiul entuziasmului de moment, poza cu before am uitat s-o fac. Era infundata bine si atat.



PS: nu cred ca am mai pomenit, parca nu... masina e RHD  :-\
« Last Edit: October 21, 2015, 06:59:52 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #96 on: October 21, 2015, 09:41:54 AM »
Cum ai ajuns la concluzia ca e RHD?

PS: M-am uitat in crapatura usii dar nu imi dau seama ce ar trebui sa vad. Se vede decat carenajul si firele catre semnalizator si usi...

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #97 on: October 21, 2015, 10:02:27 AM »
La ambele usi se vede doar carenajul, sau doar la sofer?  :-\

Concluzia ca e RHD au tras-o colegii de pe un alt forum, iar eu le-am dat apa la moara  ;D
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #98 on: October 21, 2015, 10:10:27 AM »
La ambele, dar cum spuneam.. nu imi dau seama ce altceva ar trebui sa vad.
Pai mie nu mi se pare ca e RHD. Iti faci probleme singur :) Da, toate au fost proiectate ca RHD si apoi facute LHD pentru tarile care adopta acest tip de condus :D

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #99 on: October 21, 2015, 11:23:08 AM »
Am cautat pe net o ora, nu gasesc nicio informatie. Doar o poza in care se vede absorbantul ala pe alt WRX din 2002, insa pe partea pe care-l am si eu.



LE: am fost adineauri si m-am uitat la masina asta. Model 2001, nu are buretii. Mihai, tot cu 2001, nu are buretii. Eu si asta din poza, 2002, avem buretii.
Daca cititi p-aici, posesori de +2002, inclusiv blobeye, va rog, aruncati o privire la ale voastre...  :-\
« Last Edit: October 21, 2015, 20:58:42 PM by Muttley »
WRX SW 2002