2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #840 on: June 22, 2016, 16:29:33 PM »
Eu n-am umblat la alea. Sau ma rog, sunt si acolo leduri, dar montate corect, in pozitia in care se aprind (asezate invers nu fac nimic).
La mine am pus, au functionat o vreme (daca ma uit la succesiunea posturilor aflu si cat), apoi s-a prajit.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #841 on: June 22, 2016, 21:44:11 PM »
Am scos insonorizantul de capota, clipsurile nu se pot recupera, sunt 13 bucati. Sub el, capota era cam... afumata sa zic. Am sters cu alcool medicinal si servetele de hartie si de fapt am cam sters vopseaua, semn ca era deja arsa binisor. Am peticit cu spray de jante si lac. Cand s-o arde de tot, merge la vopsit, pan-atunci nici c-o bag in seama. Insonorizantu-i bagat intre cartoane si pe sifonier. Cand va fi sa aud urlete voi sti din prima motivul.

Si am pus busonul nou pe vasul de antigel.

Masina sta iar suspendata pe dale, nu mi-e foarte clar din cauza schimbarii ceasurilor cat am mers cu ea, dar am ras aproape un rezervor, ar trebui sa fie de ajuns pentru rodajul "noii" turbine. Sa tot fie 300-400km. Ii schimb uleiul cand am filtru, si e gata de mers batraneste spre Cluj.

AC-ul ori trage sa moara la loc, ori nu face fata caldurii de la munte. La mana nu-l simt cum trebuie, il tin sub observatie, iar cand decedeaza ma intorc in servis.

Iar la birou lumea zice ca-i unu-n parcare cu niste jante de te ia groaza. Tac, au dreptate si mi-o merit.
Cam asta e, acum astept doar sa se faca sambata.
___________________________

Revenind la body integrated module / unit, eu nu-l gasesc  :-\
Tot ce seamana e chestia asta, da' la o cautare dupa cod pe google vad ca e de fapt imobilizatorul. E acelasi lucru cumva? Serios ca altceva nu gasesc sub volan care sa semene cu ce au americanii, si ma pricep la cutii cu electronice in ele cat ma pricep la tricotat.

Pe bune ca am nevoie de ajutor, nu ezitati sa-l oferiti unui biet certat cu electricele. Chiar vreau sa repar plafoniera aia, ma opt-sedeaza.

Adaug, ca acum am observat: nu mi se mai aprinde nici inelul verde din jurul contactului si nici martorul rosu cu cheia in bord cand e masina incuiata. Ce naiba are, ca m-a 'nebunit de cap? Si care naiba e BIM-ul ala???

http://www.scoobynet.com/970948-dome-light-and-ignition-ring-light-constantly-on-2.html
« Last Edit: June 23, 2016, 00:19:47 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #842 on: June 23, 2016, 12:29:04 PM »
Prima experienta cu Alpadrino, iata si fidbecu' de rigoare.
Am luat 4 filtre de ulei la un suuuuuuper pret, ca nu prea mai sunt bani, altfel as fi luat 10. Si busonul de vas de spalator geamuri, ca i s-a rupt coada.
Comanda facuta vineri. Imediat m-a sunat o duduie, sa-mi confirme ce scria deja pe sait, si anume capacul nu-l au in stoc, il comanda si voi avea piesele joi sau vineri. Initial eram convins ca n-au cum sa rezolve atat de repede, mai dureaza o zi curierul B - BV... n-aveam nimic de pierdut, normal ca am confirmat.
Si totusi, dupa 5+1 zile, am piesele.

Adaug alte 2 chestii:
- site-ul e perfect. Bagi codul, iti returneaza rezultatul. Si am cautat si exotisme, si da rezultat si la alea;
- capacul din poza e 9 lei. Am baut cafele la pret triplu!!! Pun pariu ca o piesa asemanatoare la Renault e de 10 ori mai scumpa.

Pana la proba contrarie, foarte tari Alpadrino!



Cu BIM-ul ala am sapat azi-noapte prin manualele de servis, pare a fi undeva pe sub bord in stanga, si trebuie desfacut un panou al plansei. Unii spun ca se vede cu capul sprijinit in pedale, altii se jura ca nu vad nimic, eu inclus.
Derutant e ca altii au rezolvat inlocuind modulul "keyless entry". Masina mea il are si pe ala.
Si da, si altora li se duc in tandem plafoniera si lumina din contact. De martorul cu cheie din bord nu zice nimeni.

Oricum, reiau saptamana viitoare, ar fi o mare prostie sa ma apuc de asta acum.
Pfaizzzer, pregateste-te sa mi-l imprumuti p-al tau, de proba, pentru diagnosticare robusta  ;)
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #843 on: June 23, 2016, 12:44:58 PM »
Iti dau ce vrei, dar nu am priceput nimic
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #844 on: June 23, 2016, 13:03:25 PM »
Simplificat, da' sigur o sa iasa complicata explicatia: mi-am pus in iarna leduri prin diverse locuri din habitaclu, printre altele si-n plafoniera aia mare din centru-spate. Asta din urma e mai cu dichis, se aprinde cand descui masina, se stinge treptat (dimmer). Mai e o luminita care face asa, aia de la inelul verde al contactului cu cheie.
In ziua fatidica in care mi-a crapat radiatorul am observat ca plafoniera nu se mai aprinde cand deschid usa, nu se mai stinge cand incui masina, si nu mi-a convenit. Ieri am mai vazut ca nu se aprinde nici inelul verde. Si nici martorul cu cheie rosie din bord...
Acum, ca am cam rezolvat cu problemele cu adevarat serioase, am revenit la luminite si circuite arse. Si pare-se ca problema e la un tranzistor ars dintr-o chestie numita Integrated Module, pe care fizic n-o gasesc pe masina  :D
Dar se prea poate sa fie si din "keyless module" sau ceva de genul.
Conditiile-s cu atat mai uracioase cu cat stiinta mea in electrica si electronica incepe si se termina cu bagat in priza aspiratorul.

Si ma gandeam sa le incerc pe rand pe ale tale, ca sa izolez modulul cu probleme. Stai linistit, am becul clasic acum in plafoniera :)

WRX SW 2002

moguai

  • 2814
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #845 on: June 23, 2016, 14:27:23 PM »
ma sperii acum. mi am pus si eu LEDoase peste tot in masina si pe afara, unde se putea...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

puiu

  • 785
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #846 on: June 23, 2016, 19:47:08 PM »
Alte generatii. Eu asa am luat-o de la fostul propietar Led all over. Au murit ledurile si ea nu are nimic

UXE

  • 1741
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #847 on: June 23, 2016, 20:00:15 PM »
Ultima oara cand am fost la Alpadrino ( adica marti) m-au intrebat: " O faceti pe bucati? "   >:(

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #848 on: June 25, 2016, 07:09:41 AM »
 ;D ;D ;D

WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #849 on: June 25, 2016, 08:13:23 AM »
Doamne ajuta!

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #850 on: June 25, 2016, 09:48:15 AM »
asteptam cu interes :D poweer :D !!! dupa ce imi mai revin cu cashotu si pun un wideband pe masina asta o sa fie primu drum si pt mine :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

AXXI

  • 117
Răspuns:
« Reply #851 on: June 25, 2016, 10:33:15 AM »
Succesuri!!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #852 on: June 25, 2016, 14:07:57 PM »
Sper sa rezolvati problema si apoi power o sa fie doar un bonus.

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #853 on: June 25, 2016, 14:39:06 PM »
E gata. Ramane doar o ultima tura de verificare.



Mananca chibrite, chiar si pe caldura asta.
Detalii diseara, sa ajung acasa.
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #854 on: June 25, 2016, 23:17:27 PM »
hai cu detalii aloooo ... :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #855 on: June 26, 2016, 00:00:20 AM »
eu zic ca merge bine masina :)
am facut o setare "conservatoare" cu un target boost max de 15.5psi si cam asa arata o bucata dintr-un log (treapta 3a)



se vede cam de unde ajunge aproape de target boost si valorile de g/s care pot fi folosite la o estimare asa din avion a puterii la roata ... in rest... mai zice posesorul :)

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #856 on: June 26, 2016, 00:01:12 AM »
Si-o sa zica multe.

Ieri i-am schimbat uleiul, i-am pus MAF-ul nou (il montasem de proba cu Pfaizzzer pe cel vechi), am umplut-o de scule. Am adormit pe la 1 noaptea, la 5 nu mai aveam somn. Am plecat din BV pe la 8 cred, cu planul de a ajunge in jur de 10 la Sovata. De ce Sovata? Pentru ca spre norocul meu, Andea isi petrecea uichendul acolo si era dispus sa-si iroseasca timpul cu tigaia mea. Convenabil pentru mine, Clujul fiind mult mai departe.

N-am apucat sa fac 10-15km dupa ce am plecat de acasa si CEL. Scanez, P0171, amestec sarac. In prima parcare am oprit si am schimbat MAF-ul, am restetat ECU, si n-a mai aparut. Explicatia mea - oringul celui nou e mai subtire, cred ca scapa aer in vacuum. Sau nu stiu. Am sa-i pun oringul vechi celui nou si mai incerc asa.
Am ales ruta scurta, prin Praid. Ce sa zic... interesant drum. Niste portiuni pustii, inguste, cu gropi, surpari de drum... Satele de o autenticitate rara... Am sa mai merg pe acolo, cum ziceam, interesant.

La 10:30 ma intalneam cu Vali si ne apucam de treaba pe o caldura atroce, fara sa avem un loc cu umbra in parcarea hotelului.
Ce urma sa se faca:
- acordare software cu hardware. Pe hardware, catless uppipe principalul, apoi maruntisuri, admisie, putina evacuare, apoi restul, care-s si mai marunte, probabil neglijabile - turbo blanket, AOS, phenolics;
- crestere boost maxim in limite sigure. 13.61psi standard, 18psi pe softul Prodrive, in conditiile in care nu se anuleaza garantia si emisiile nu se inrautatesc. I-am zis de ceva vreme lui Vali ca sunt de acord cu 15psi, ca e masina de zi cu zi, ca e motorul uzat, ca vreau sa tina totusi cum e acum. M-a anuntat azi ca a pregatit 15.5 si am fost de acord. Precizez ca sunt impacat si relaxat cu cresterea de boost pentru ca, in ordine: nu pun decat CO99 Petrom si 100 OMV, am AOS care curata aerul din admisie, nu dau in ea ca sadicul, nu depasesc 6000rpm.

Manevra principala a zilei - strecoara-te sub bord si baga agrafe de papetarie in mufa alba si cupleaza mufele verzi ca sa se scrie. Constata ca nu merge, scoate, reincearca, in medie de 3-5 ori pana o ia. Apoi scoate si desfa ca sa se logheze. Faceam cu randul, ca prea era aiurea, iar soarele prea puternic.

Vali a scris ce pregatise, din amintiri, cu un avans la aprindere foarte mic. Intentia era de a-l creste din aproape-n aproape pana se ajunge la un maxim sigur. Masina era moarta insa, nu facea boost. Si am tinut-o asa de cateva ori. Scrie, probeaza, modifica, si iar de la capat. Si tot nu facea boost, faceam reprize de accelerare in 2, 3 si parca si 4, si nu sarea de 11-13 psi. Se contura inevitabilul - trebuie umblat la tija de wastegate. Probabil ca la reparatia turbinei, aia a fost dereglata. Sau poate nu, dar clar e ca descarca prea devreme, iar softul nu putea compensa din comanda solenoidului deficitul de control mecanic.
Pentru mine, apogeul trairilor a fost in clipa in care am ridicat capota sa ma uit cam ce am de facut pentru a ajunge la filetul tijei. Adica trebuia scos ecranul termic al turbinei, tinut de jur-imprejur de 7 suruburi. Ca sa ajung la suruburi, trebuiau scoase: intercooler, AOS cu tot cu tentacule, probabil conducte de directie date mai intr-o parte, si tot nu mi se parea ca rezolv sigur. Asta cu soarele arzand deasupra, intr-o parcare de hotel, presat de previziunile pesimiste ale interventiei.
Doar ca sa iasa Vali triumfator din masina si sa spuna ca i-a venit O IDEE!!! Sa dea el detalii, dar era ceva cu compensare boost in functie de temperatura. Foarte posibil sa zic prostii. Am pus agrafele, am cuplat mufele verzi, am mers in proba. Si a facut ce trebuia sa faca. Si dintr-o masina lesinata, care nu prea trage, care ezita, s-a transformat in cu totul altceva. +30 de grade afara, iar ea tragea ca vaca.

Au mai urmat: o masa la restaurantul hotelului care a durat urmare a asteptarii... nici nu stiu, vreo 2 ore poate? Si o ultima verificare, la insistentele mele. Undeva pe la 6000rpm in 4, masina s-a pus brusc in nas, senzatia inconfundabila de limitare. Era detonatie, iar poticneala aia violenta erau de fapt 2 grade de avans in jos. Incredibil cum se simte! A ajustat Vali AFR-ul din 10.5 in 10.3 in acel punct, verificare, totul perfect. Iar masina zbura, da' parca am mai zis.

Drumul inapoi a fost prin Sighisoara, mai lung dar mai rapid. Masina a mers superb.
Consum de benzina BV - Sovata, probe toata ziua si drum intoarcere nu tocmai civilizat pe alocuri - 10.5l/100km.

Si estimarea de putere acum...



Asta e o captura de ecran din seara asta, cand m-am jucat putin cu un prieten.



Sus e incercuit debitul maxim de aer. In tabelul de la linkul asta pare sa corespunda ce am eu unui 250-260 cai. Evaluarea e complet orientativa si putin reprezentativa in lipsa unei valori initiale.
Pe de alta parte, mi-a spus Vali ca adaugarea de 1psi la valoarea de boost corespunde unei cresteri de 12-15CP. La fel, nu se stie de la ce s-a plecat. Dar indiferent daca tigaia avea 218 cai sau 137, chiar se simte de parca are 24-30CP in plus acum.

Jos e incercuit maximul de boost din timpul ultimelor distractii. Un psi lipsa. Inteleg de la Vali ca variatiile astea-s normale, asa ca nu ma impacientez. Apropo de variatii, sunt curios cam ce debit maxim de aer am pe racoare. Noaptea asta sau maine dimineata nu voi verifica, sunt rupt. Alta data.

In concluzie: 25 iunie 2016, cu aproximatie 9 luni dupa ce am cumparat-o. Pare sa mearga in sfarsit bine. De fapt nu, merge mai mult decat bine. De vazut cat o s-o tina pasa asta buna  :D
« Last Edit: June 26, 2016, 00:04:29 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #857 on: June 26, 2016, 00:15:25 AM »
Am uitat...

Zice Vali ca acea corectie din soft a reglajului prost al tijei de wastegate va functiona fara probleme. Dar are un posibil neajuns: spool mai tarziu. Era ori asta, ori sa desfac cum am scris mai sus, si am preferat varianta sigura.
Pe de alta parte insa:
- neumbland la surubul de reglaj "sigilat" de reconditionatori, nu pierd garantia la reparatia turbinei;
- boost mai tarziu inseamna aspirat mai mult timp. Masina de zi cu zi, deci mers preponderent normal, bani de benzina din buzunarul propriu;
- argument invocat de Vali - cutia de viteze se bucura.

Deci poate tot rau-i spre bine.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #858 on: June 26, 2016, 08:13:01 AM »
Am baut o bere N/A in Brasov pentru tine asa in avans. Data viitoare dai si tu una :)
Bravo si sa te bucuri de ea acum.

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #859 on: June 26, 2016, 09:30:01 AM »
Bravo! Poti sa arunci cei patru butuci din curte :))
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon