2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1600 on: March 15, 2017, 23:26:51 PM »
Edit...

Si un mic apdeit, ca de jurnal, pe ce am mai facut zilele astea. Zile pline de altfel...

Marti m-am dus la un servis de cartier ca sa schimb conducta de AC compresor-condensor si sa refac umplerea cu freon. O treaba banala, care trebuia sa dureze 15 minute, s-a transformat intr-o aventura urata.
Surubul care fixeaza conducta pe condensor nu voia sa miste. I-am cerut mecanicului cheia, in ideea ca daca se rupe, macar sa fie rupt de mana mea. Si, inevitabil, s-a rupt. Motivul: otelul surubului, cu aluminiul condensorului, dragoste fatala, se sudasera chimic in ultimul hal.
Am convenit sa revin pentru umplerea cu freon dupa ce rezolv problema, si am plecat.
Ajuns acasa, am scos cu greu conducta de pe condensor. Era si asta lipita de axul surubului... Cu asta ramasesem:



Foarte multa lume mi-a spus ca genul asta de problema e cam dead-end. O varianta, cu oaresice modeste sanse de reusita, ar fi flacara. Nu aveam lampa cu gaz, dar chiar sa fi avut, n-as fi apelat la ea, prea multe chestii pe acolo. I-am facut surubului o despicatura cu un dremel, cat sa bag o surubelnita cu clichet pe el, am incalzit cu un feohn industrial si am tras. La forta maxima, s-a rupt un perete, si asta cam fu tot.
Variante la momentul ala:
1) burghiu, bormasina, dat surubul afara sub forma de aschii si tarodat de la M8 cat avea, la M10;
2) alt condensor.

Un cerc de imprejurari fascinant de favorabil facea ca ieri, miercuri, sa am in brate un condensor second. Favorabilul s-a transformat mai tarziu in "bai, cat ghinion sa am?!?" cand am vazut capatul cu o-ring al conductei mici (cea de jos in poza de deasupra) rupt si ramas in gaura din condensor. In prima faza am zis ca n-o fi bai, il scot usor. Insa abia dupa 3 ore de incercari a iesit, ajutat de un tarod... Din pacate, gaura fusese zapacita bine "in the process", iar suprafata de etansare pe o-ring era compromisa.
In conditiile astea, de nevoie, am revenit la varianta 1)... Asa ca, ieri noapte, scoteam condensorul de pe cazan. Radiatorul gros de aluminiu n-a ajutat deloc operatiunea, am impins in el cu toata fiinta mea ca sa fac loc. Voi afla cu alta ocazie ce/cat am rupt pe acolo. Ca o chestie de mentionat, am inteles si de ce era bucata aia din conducta mica rupta in condensorul al 2-lea, conducta iese incredibil de greu. Mi-a luat 30 de minute s-o dau afara, si am reusit doar miscand-o continuu in timp ce o saltam de jos cu pene din ce in ce mai mari.
Planul initial, cu bormasina, acum parea nerealist si plin de riscuri. Asa ca am hotarat sa-l duc la un atelier de prelucrari mecanice. Mai mult, daca tot ajunge la oameni competenti si capabili, hai sa fie chiar mai bun decat originalul, si sa le cer helicoil, cu pastrarea M8-ului. L-am lasat in dimineata asta, diseara sper sa rasuflu usurat!
Masina e acum in varianta "track", fara calandru, fara condensor, cu carpe legate pe conducte, si cu "koyorad" scris in frunte. Dar imi trebuie, asa ca circul cu ea asa, beteaga.
Daca reparatia esueaza, sau daca s-a spart condensorul de la atata agresiune, solutia finala - condensor nou, aftermarket.
____________________________

Si-ntr-o nota mai pozitiva, am gasit in UK volanul mult dorit. WRX-ul donator cu doar 41.000 mile, iar pretul mult mai mic decat cel obisnuit pentru asa ceva, m-au motivat suficient.



Airbagul insa, fiind articol pirotehnic, exclude o expeditie normala. Ca urmare, l-am trimis unei cunostinte de acolo, ramanand sa ajunga la mine... candva.
De notat ca n-am luat si "clock spring-ul". Voi vedea la momentul montajului daca e suficient ce am deja pe masina sau mai trebuie ceva.
____________________________

Si-n nota cea mai pozitiva, tetiera de la Wrangler e de vis! Culmea, clipseaza pe pozitia ridicat, chestie pe care cea originala nu o face, desi are canalul aferent, asezat pe partea opusa si, se pare, gresita. Ciudat. Un maxim MULTUMESC, Cosmin!!!  :-*





Bucse de diferential si alte minuni... Mai asteapta. Vreau sa scap de AC-ul ala nenorocit mai intai.
« Last Edit: March 17, 2017, 16:35:52 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1601 on: March 16, 2017, 14:44:13 PM »
Simt ca nu ma pot abtine...



Cu prietenie!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1602 on: March 16, 2017, 15:01:39 PM »
Las' ca-ti dau eu prietenie...

 >:(
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1603 on: March 16, 2017, 15:13:27 PM »
Iti jur ce deja am comandat un astfel de dispozitiv  :D si ti-l ofer cu cea mai mare caldura si prietenie. In schimb te rog sa ma lasi sa-mi fac o poza la bordul WRX-ului dupa ce iti voi fi montat dracovenia pe volan  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1604 on: March 16, 2017, 15:16:03 PM »
Da, np.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1605 on: March 16, 2017, 20:57:32 PM »


Si gata! Pauza o vreme.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4032
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1606 on: March 16, 2017, 21:01:05 PM »
ee pauza, sezonul de abia incepe :)

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1607 on: March 16, 2017, 21:02:57 PM »
Stiu, d-aia mi-e teama. Incerc sa-mi impun chestii...  :-\
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1608 on: March 16, 2017, 23:37:21 PM »
Ti-ai comandat arcuri rosii ca sa nu ti se deoache amortizoarele  ???  sau vrei sa provoci taurii din sat?  :)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1609 on: March 16, 2017, 23:39:59 PM »
Arcurile sunt pe specificatii de break sau sedan?

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1610 on: March 17, 2017, 06:44:19 AM »
Ambele.

Sa detaliez. Din specificatii reiese ca dropul e semnificativ mai mare pe fata, probabil in cazul sedanului, ceea ce le face foarte ok/echilibrate pentru wagon, unde e fundul mai greu cu acele 40kg sau cat erau. Stiu ca am intors-o pe toate partile anul trecut, mi-am facut tabele cu toate optiunile, spring rates si drop heights. Astea par a avea spring rate foarte apropiat de original (168f/157s, fata de 163f/144s la OEM) si, din reviewuri, dropul real e mai mic decat cel din prospect. Gen acei 0.0000000005mm pe care-i urmaresc eu. Sunt super-convins ca masina va cobori foarte mult, dar asta e, e asumata.
« Last Edit: March 17, 2017, 09:20:07 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1611 on: March 19, 2017, 21:08:55 PM »
Ieri, sambata, a fost vremea bunicica dimineata. Dar am inceput cu Stiftul, frane noi, pentru ca era cam groasa treaba. Dup-aia... ma uitam la arcuri, ma uitam la ploaie... intr-un final am intrat in casa.
Am iesit abia astazi, duminica. Soare, asfaltul incepea sa se zvante... Rodat franele Stiftului vreo ora, oprit la aprozar sa iau furtun sa imbrac arcurile noi ale cazanului. N-am terminat aia 2m de furtun ca din nou... ploaie. Care s-a transformat apoi in ninsoare cu fulgi cat creieru' lui Dragnea. Apoi soare, iar ploaie, si tot asa.
Cum singurul loc din toata curtea oaresicat adapostit era langa peretele casei, cam 50cm de relativa uscaciune, am zis ca ori dorm, ori fac asa.



Asta a fost pozitia pentru outrigger stanga. A urmat dreapta, apoi diferential, unde masina cam bloca pe toata lumea. Insa doar un prost ar fi iesit din casa p-asa o vreme... eu...

Insertii bucse laterale si bucse diferential montate.





Detalii plictisitoare despre montaj nu mai pun, sunt informatii pe internet cacalau. Doar cateva chestii.
Cuplul de strangere al prezoanelor diferentialui in diferential nu l-am gasit. Am strans... tare. Cu mult (mai mult decat de obicei) Loctite pe filete.
Iar cuplul celor 4 piulite, care in manual apare ca fiind de 70Nm, mie personal mi se pare mult prea mare. Pasul filetelor este foarte mic, si nu mi s-a parut ok sa continui pana la 70, deja devenea dubioasa situatia, si m-am oprit la 60Nm.
Bucsele astea nu vin cu pliculete de vaselina. Am folosit ceva de bicicleta, care cica nu ataca garnituri. Poate n-o avea nimic nici cu poliuretanul.

Acum impresiile.



Am pus cu cateva pagini in urma un filmulet de pe iutub cu bucsele fata, extrem de edificator, se vede acolo miscare serioasa.
In poza de mai sus sunt bucsele mele spate. Desi bucsaraia originala a masinii-i in stare relativ buna, ce-i in poza n-arata tocmai grozav. Se vede si forma bucsei, cu ochiurile alea generoase, asezate "la fix" pentru a permite torsionare mare a diferentialului.
Ziceam cu vreo 2 pagini mai inapoi...

Iar daca la alte minuni aveam o curiozitate asa, aproape indiferenta in privinta efectelor, aici chiar sunt nerabdator, pentru ca ar fi "ultimul ingredient".

... iar nerabdarea mi-am satisfacut-o adineauri. Inca de la prima schimbare de treapta... remarcabil! Intarzierea aia, care in mod normal e preluata de tampoane motor, cutie, pitch stopper, tampoane X-member, bucse diferential spate, bucse cadru spate, si care pana in seara asta era preluata doar de bucsele diferentialului la masina mea... s-a dus. Nu mai exista. Totul e direct! Si, ca sa fie clar, e cea mai sesizabila schimbare pe care am facut-o pana acum la fixarea mecanicii pe sasiu. Poate ca e ultima, habar n-am. 70ish $ well spent!!!
Zgomot si vibratii noi - nu.
Probleme - da. Ezitarile alea de motor de Impreza veche se simt mai tare acum. Ceea ce e cool, contribuie la efectul artistic, pe mine nu ma deranjeaza deloc, as spune ca-mi place.
Si gata cu rigidizarile motor-transmisie. Sunt absolut incantat de rezultat.

Au mai ramas:
- AC (inca astept filetul condensorului sa fie reparat);
- arcuri (sa vad ce aplicatie meteo imi pun pe telefon, ca asta de acum isi bate joc de mine la modu' grav);
- caseta (inca astept piese);
- maruntisuri (de exemplu difuzoarele, cumparate de peste un an, volan, o tava portbagaj mi-ar mai placea...);
- mici reparatii (de exemplu, zgomote habitaclu, carcasa filtru aer, igienizare interior, etc).

Dupa astea, gata, ma opresc. Aveam ganduri serioase sa iau o masina de piese, insa nu e momentul. Am un an si jumatate de cand am masina, si nu dorm, imi bat joc de bani, neglijez alte aspecte deloc neimportante ale vietii personale (exemplu ridicol, dar totusi exemplu - inaintea erei Impreza faceam mii de km pe sezon cu bicicleta prin munti. Anul trecut... cativa). Si, sincer, e stupid. Adica e peste orice asteptare pe care as fi putut-o avea despre cum ar trebui sa fie o masina care sa-mi placa. Ok, n-are 6 trepte bine etajate, motorul n-are 400 de cai, franele-s asa si-asa... Dar sa mai astepte. Pauza o vreme. Cat s-o putea, ca vad ca se strica-n continuu...  :D

Poate parea ca ultimele idei sunt doar o tentativa de autoconvingere. Nu neg. Dar asa vad lucrurile acum, si sper sa ma tina viziunea asta o vreme  ;D



« Last Edit: March 19, 2017, 21:18:55 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1612 on: March 19, 2017, 23:32:51 PM »
Pe la inceputul secolului trecut, un mester al cubismului spunea, citez: "Prefer sa mor de pasiune decat de plictiseala" iar mai recent si mult mai aproape de spiritul generatiei noastre apare un alt geniu dar dintr-o cu totul alta sfera de interes si ne marturiseste ca: „Singurul mod de a realiza lucruri minunate e să iubești ceea ce faci".

Ei bine, in final vin si iti urez sa iti controlezi pasiunile caci altfel se vor razbuna pe tine  ;)

Si SUCCES dar nu ti-am remarcat in poze asistenta de nadejde, la felina ma refer... :P
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1613 on: March 20, 2017, 07:17:05 AM »
Matza aia alba, care pe ploaie se baga doar in noroi, sta-n casa, cu maica-sa bipeda.

Am omis sa cer un sfat.
Pe foaia care insoteste arcurile e indicata taierea tampoanelor de capat de cursa. Cica 15-20mm tre' taiat din ele. Eu le-as lasa in pace totusi, ca n-am cum/unde sa comprim suspensia atat de rau.
Pareri va rog, mersi.
WRX SW 2002

Forester

  • 3118
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1614 on: March 20, 2017, 10:00:53 AM »
Îhî.



 :D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1615 on: March 20, 2017, 10:08:53 AM »
Eu zic sa le lasi. Probabil ca in putinele momente cand vei avea masina incarcata si vei da de drum valurit (expl: podurile de pe A2 Bucuresti-Constanta) o sa te bucuri ca cei din spate simt un soc in coloana decat o roata in aripi. Si asa, zic sa te pregatesti moral de roluit/tras aripi si stoc de carenaje.

Parca aveai 225 latimea la anvelope, nu?

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1616 on: March 20, 2017, 10:30:07 AM »
Mai era si pe deneu, undeva pe langa Campina o saritoare excelenta, cu Stiftul am decolat putin acolo.
Care cei din spate?  :D :D :D  O singura data am avut 2 pasagere (mama, matusa) si o matza de 150g. In rest maxim 2 ocupanti, dintre care unul suparat, si nu ma refer la mine.
Cineva imi spune ca daca ajunge la capat de cursa in momente delicate risc sa sar de pe drum. Si asa e...

215, ca e transmisia din sticla. Offset 55, sau cat au jantele originale. Daca as trece la offset mai mic, da, ar fi probleme, insa asa cum e acum nu vad niciun risc.

Mai studiez. In loc de 15-25mm cat scrie pe foaia aia, as putea taia 10 si gata. Vad ca, pe spate cel putin, as avea de unde...

Derutant...  :-\
Alarmant...  :o


« Last Edit: March 20, 2017, 11:18:02 AM by Muttley »
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1617 on: March 20, 2017, 11:28:26 AM »
eu zic sa nu tai ca se taseaza parcaria aia de buret daca e sa ii dai capat
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1618 on: March 20, 2017, 11:38:21 AM »
Nu se taseaza, elastomerul revine.

Bun, concluzii dupa o lectura rapida:
- va atinge SIGUR in tampon, dovada-ntr-al 2-lea link;
- daca atinge in curba, pe fata, "sudden understeer" - naspa!
- daca atinge in curba, pe spate, "sudden oversteer" - si mai naspa!
- daca tai din capatul mic, in caz ca atinge, socul va fi mai mare, pentru ca ce ramane e mai gros. Avantaj - compresie mai mica, gen nu crapa amortizorul;
- daca tai din capatul mare, socul va fi mai lin, dar se va comprima mai mult, cu tot ce decurge din asta.

Am sa incerc sa trag in sus burdufurile de protectie cu masina pe roti, sa vad la ochi ce cursa are amortizorul pana la tampon in configuratia de acum. Daca reusesc, trebuie scazuti cam 20mm, si sa vad cu ce raman.
In ultimul link, ala are 355mm fender to hub, adica pe fata, ca vad ca are tot wagon. Eu am 380. Deci pentru un drop de 25mm, practic tot atat am sa am si eu... ramane cu mai nimic din cursa.
Un lucru e sigur - le tai!
« Last Edit: March 20, 2017, 11:42:56 AM by Muttley »
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1619 on: March 20, 2017, 13:37:24 PM »
Un lucru e sigur - alte amortizoare.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.