Un amic care citește forumul, dar nu are user, m-a rugat să îi explic cum mi s-a întâmplat cu garnitura de chiulasă și m-am gândit să deschid un topic separat unde să povestesc întreaga pățanie, poate folosește și altora.
Mașina: Forester SG 2.5XT, an 2006, 153.000km, condus destul de sportiv.
Luna mai 2015: observ că, dintr-o dată, temperatura s-a dus la maxim pe un drum de cinci minute. Era prima oară când observam asta, e posibil să mai fi făcut așa și anterior.
Am verificat antigelul, am pus până la semn, am făcut câteva drumuri, problema părea că s-a rezolvat.
Tot în mai am înlocuit antigelul existent cu unul nou și au făcute fost verificări pentru scurgeri. Revizia fusese făcută în martie.
Simptomele ulterioare au fost: antigelul a devenit din roz alb murdar, în următoarele săptămâni nivelul antigelului a scăzut de câteva ori și apoi și-a revenit. Am făcut doar drumuri scurte, 5-10-30 minute, temperatura trecând rar de jumătate.
Iulie 2015: plec la un drum de 200KM prin țară, după ~100km de mers lejer, fără forjări sau depășit 100km/h, temperatura se duce iar la maxim, opresc mașina, ridic capota și descopăr că antigelul sărise din vas pe tot motorul. Vasul de antigel era plin, celelalte două vase goale.
Aștept să se răcească motorul 30 de minute și completez în cele două vase. Continui drumul, mai face de două ori așa, procedez la fel. Temperatura se ridică brusc, în câteva minute, nu e o chestie progresivă. Mănuși de bumbac, cauciucate, foarte bune pentru a desface capacele și protejat de temperaturile mari de acolo. Nu e recomandat să se toarne apă rece pentru a răci zona sau a desface acele capace când încă motorul e fierbinte. Eu le-am desfăcut încetișor după o jumătate de oră de stat pe loc, cu capota ridicată, pentru a elibera presiunea existentă.
Ajung acasă, bag mașina în service. Se verifică pe rând toate posibilele cauze și ajung în final la garnitura de chiulasă. Problemă, pentru că nu se găsește garnitură pentru motorul de 2.5 în România. Printr-un noroc, un prieten al proprietarului de service era în Anglia și le aduce el. Reparația durează trei săptămâni. Mecanicul care s-a ocupat era specializat pe japoneze.
Problema e indicată de săgeata verde: unul dintre canale este tocit.
Garniturile au costat 1.000 lei. Factura finală (am făcut și distribuția, dacă tot era motorul dat jos) - 5.800 lei