Scartait metalic in frana de motor nu prea ai cum sa auzi din turbina. Acolo e o elice mica, pe un ax mic, ori daca ai frana de motor, nu prea sunt gaze sa-ti antreneze elicea. Iar un sunet asemanator scartaitului de frane inseamna frecare serioasa, la o asemenea frecare, axul turbinei s-ar opri complet. Mai degraba-ti scartaie vreo rola p-undeva, si dupa ce se incalzeste e mai cooperanta. Lasa masina sa se rodeze, fa-ti un concediu lung, in care sa parcurgi distante mai mari cu motorul cald. Vezi daca zgomotul se accentueaza sau scade in intensitate, iar in functie de asta decizi pe mai departe.
Turatia de relanti depinde de setarile fiecarui constructor in parte, nu mai compara japoneza cu germana cu frantuzoaica, difera mult strategiile. Ignora.
In marsaRier angajezi DOAR cand masina are viteza ZERO! Treapta de marsarier e nesincronizata, normal ca va scutura si va pocni daca masina se misca usor in fata. Valabil la orice cutie manuala din univers. Cand si daca nu vrea sa intre deloc, ramai pe liber, calci scurt si ridici ambreiajul tot pe liber, apoi reincerci, va intra garantat.
Treptele se schimba greu din 2 motive: masina e prea proaspata si-i trebuie rodaj, apoi ambreiaj hidraulic cu urme de aer in instalatie. Poti incerca o aerisire in service.