Ca de obicei, imi revine mie obligatia de a apara marca in fata voastra.
Evident, ma refer aici la modelele aflate in prezent in fabricatie.
Asta este si motivul pentru care continui sa va citesc.
Eye Sight este un sistem modern, instalat de Subaru pe unele piete inca din 2008. La acel moment, doar unii fabricanti li mai ofereau.
Cum ne-au obisnuit, nu s-au apucat sa-l cumpere de la altii ci l-au dezvoltat in house. Pentru cine nu stie, FHI are si o divizie de aeronautica, sateliti si tehnica militara. Tot traditional, i-au ales ca fabricanti pe cei de la Denso.
Fara indoiala ca este util, personal cred ca in urmatorii ani va deveni un standard pe masinile de peste 20.000 de euro.
Sigur ca este o discutie aici daca sistemul cu camere stereo este mai bun sau mai rau decat cel cu senzor.
Probabil, Iniculescu le-a condus pe amandoua si si-a facut o parere competenta. De asta si-o exprima aici.
Exista un test la AMS Germania. Vedeti punctajele. Link-ul e aici:
http://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/city-safety-systeme-notbremsassistenten-im-test-9446091.html
Sincer nu cred ca trebuie sa aperi marca Subaru in fata noastra. Nu cred ca noi ceilalti ne-am cumparat Subaru pt ca am fi masochisti ci pentru ca ne plac masinile lor
!?
Imi place Subaru si de aceea am si cumparat inca unul.
Eu am condus masini cu ACC radar/laser iar prima data a fost prin 2001/2002. Aici nu au Eyesight dar am mai citit si eu reviewurile de pe siteuri. Si pentru cei care vor sa afle despre recallul din USA pot urma linkul de aici:
http://www.autoblog.com/2015/06/25/subaru-eyesight-recall-72k/. Povestea asta este la seria de Eyesight de dupa 2014.
In ceea ce priveste linkul lui Sese, germana mea nu este atit de buna incit sa pot sa inteleg tot articolul, dar o sa mai aprofundez.
TOATE sistemele ACC au limitarile lor si inclusiv producatorii avertizeaza sa nu te bazezi exclusiv pe el. Mai mult ca sigur ca au viteza de reactie mai buna ca a omului dar de multe ori sunt doar niste "gadgeturi" care ne ajuta (sau nu) in traficul de zi cu zi.
Sistemele astea vad mai ales in fata masinii, nu au unghiul vizual al unui om si nu au puterea sa anticipeze pericolul decit daca este iminent si prezent undeva in fata ta. Nu o sa te anunte niciodata ca masina din fata ta merge in zigzag pentru ca soferul este beat sau ca a adormit la volan si ca atunci ar fi de preferat sau sa stai mai la distanta sau sa opresti sa sa il lasi sa se duca. Si nici nu o sa "vada" un pieton sau un copil care este chiar linga aripa de la masina ta si sare pe trecerea de pietoni ca stie el ca are el prioritate.
Oricum asa cum am spus si in mesajul anterior, este doar parerea mea.
Toata lumea este libera sa-si dea cu parerea, ca de aia e forum.
Sa dea Domnu' sa isi ia toata lumea Subaru cu Eyesight si sa mearga asa cum ne dorim cu totii.
P.S. Si ca o paranteza, la Eyesight, daca soarele iti bate direct in camere, sistemul se dezactiveaza automat. Asa ca daca tu zici ca te orbeste soarele la rasarit (sau la asfintit) si vrei sa o treci pe ACC, e foarte posibil ca si sistemul sa fie la fel de deranjat de soare ca si tine.
Dar poate ca sunt eu prea circotas...