Subaru EyeSight
Subaru club Romania

Subaru EyeSight


lniculescu

  • 40
  • Once Subaru always Subaru :)
Răspuns: Subaru EyeSight
« Reply #1 on: February 17, 2016, 10:32:16 AM »
Bun subiectul!
Au dreptate ca e ca o percehe de ochi (mult mai agera) dar are si defectele unui ochi: pe vreme rea (ploaie, ninsoare mai puternica, ceata) se opreste singur. Anul trecut mai mult de 70000 Subaru din SUA au fost rechemate in service pt probleme la EyeSight.
Parerea mea e ca ACC bazat pe laser si/sau radar este mai bun, mai stabil si mai de incredere. 
Subaru WRX 2016 2.0L 268 BHP CVT
Subaru Outback 2013 2.5L 168 BHP CVT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru EyeSight
« Reply #2 on: February 17, 2016, 11:09:03 AM »
Pe mine ma dor ochii de fiecare data cand intru pe promotor. A devenit mai manelist decat manelele. Reclame peste reclame peste pop-ups si asa mai departe, pentru un text ambiguu de cele mai multe ori.

Posibil rechemarile sa fie pentru prima generatie. Pana la urma e normal cand lansezi o tehnologie noua ca primul release sa nu fie perfect.

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Subaru EyeSight
« Reply #3 on: February 17, 2016, 11:27:40 AM »
Posibil rechemarile sa fie pentru prima generatie. Pana la urma e normal cand lansezi o tehnologie noua ca primul release sa nu fie perfect.
A se vedea motorul diesel  ;D
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Sese

  • 484
Răspuns: Subaru EyeSight
« Reply #4 on: February 17, 2016, 13:19:59 PM »
Ca de obicei, imi revine mie obligatia de a apara marca in fata voastra.
Evident, ma refer aici la modelele aflate in prezent in fabricatie.

Asta este si motivul pentru care continui sa va citesc.

Eye Sight este un sistem modern, instalat de Subaru pe unele piete inca din 2008. La acel moment, doar unii fabricanti li mai ofereau.
Cum ne-au obisnuit, nu s-au apucat sa-l cumpere de la altii ci l-au dezvoltat in house. Pentru cine nu stie, FHI are si o divizie de aeronautica, sateliti si tehnica militara. Tot traditional, i-au ales ca fabricanti pe cei de la Denso.
Fara indoiala ca este util, personal cred ca in urmatorii ani va deveni un standard pe masinile de peste 20.000 de euro.

Sigur ca este o discutie aici daca sistemul cu camere stereo este mai bun sau mai rau decat cel cu senzor.
Probabil, Iniculescu le-a condus pe amandoua si si-a facut o parere competenta. De asta si-o exprima aici.

Exista un test la AMS Germania. Vedeti punctajele. Link-ul e aici:

http://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/city-safety-systeme-notbremsassistenten-im-test-9446091.html

Răspuns: Subaru EyeSight
« Reply #5 on: February 17, 2016, 15:07:28 PM »
Toate review-urile Eye-Sight care le-am vazut in conditii normale de vizibilitate erau pozitive pentru Subaru, eu am incredere in sistemul lor. Ce mi-ar fi placut era daca functiona si pe ceata, ar fi fost extrem de util. Probabil ca daca nu e vizibilitate, tot vede mai repede decat ochiul uman, dar nu atat de devreme ca un radar.

O combinatie intre cele 2 tehnologii ar fi bestiala la capitolul siguranta.

celalalt

Răspuns: Subaru EyeSight
« Reply #6 on: February 17, 2016, 17:28:44 PM »
Cica e super misto sa mergi in fata unei masini cu astfel de sistem si sa ai detector de radar.Sau sa aiba cruise fata de masina din fata.

lniculescu

  • 40
  • Once Subaru always Subaru :)
Răspuns: Subaru EyeSight
« Reply #7 on: February 18, 2016, 07:17:31 AM »
Ca de obicei, imi revine mie obligatia de a apara marca in fata voastra.
Evident, ma refer aici la modelele aflate in prezent in fabricatie.

Asta este si motivul pentru care continui sa va citesc.

Eye Sight este un sistem modern, instalat de Subaru pe unele piete inca din 2008. La acel moment, doar unii fabricanti li mai ofereau.
Cum ne-au obisnuit, nu s-au apucat sa-l cumpere de la altii ci l-au dezvoltat in house. Pentru cine nu stie, FHI are si o divizie de aeronautica, sateliti si tehnica militara. Tot traditional, i-au ales ca fabricanti pe cei de la Denso.
Fara indoiala ca este util, personal cred ca in urmatorii ani va deveni un standard pe masinile de peste 20.000 de euro.

Sigur ca este o discutie aici daca sistemul cu camere stereo este mai bun sau mai rau decat cel cu senzor.
Probabil, Iniculescu le-a condus pe amandoua si si-a facut o parere competenta. De asta si-o exprima aici.

Exista un test la AMS Germania. Vedeti punctajele. Link-ul e aici:

http://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/city-safety-systeme-notbremsassistenten-im-test-9446091.html

Sincer nu cred ca trebuie sa aperi marca Subaru in fata noastra. Nu cred ca noi ceilalti ne-am cumparat Subaru pt ca am fi masochisti ci pentru ca ne plac masinile lor  ;) !?
Imi place Subaru si de aceea am si cumparat inca unul.
Eu am condus masini cu ACC radar/laser iar prima data a fost prin 2001/2002. Aici nu au Eyesight dar am mai citit si eu reviewurile de pe siteuri. Si pentru cei care vor sa afle despre recallul din USA pot urma linkul de aici: http://www.autoblog.com/2015/06/25/subaru-eyesight-recall-72k/.  Povestea asta este la seria de Eyesight de dupa 2014.

In ceea ce priveste linkul lui Sese, germana mea nu este atit de buna incit sa pot sa inteleg tot articolul, dar o sa mai aprofundez.  :D :D :D

TOATE sistemele ACC au limitarile lor si inclusiv producatorii avertizeaza sa nu te bazezi exclusiv pe el. Mai mult ca sigur ca au viteza de reactie mai buna ca a omului dar de multe ori sunt doar niste "gadgeturi" care ne ajuta (sau nu) in traficul de zi cu zi.
Sistemele astea vad mai ales in fata masinii, nu au unghiul vizual al unui om si nu au puterea sa anticipeze pericolul decit daca este iminent si prezent undeva in fata ta. Nu o sa te anunte niciodata ca masina din fata ta merge in zigzag pentru ca soferul este beat sau ca a adormit la volan si ca atunci ar fi de preferat sau sa stai mai la distanta sau sa opresti sa sa il lasi sa se duca. Si nici nu o sa "vada" un pieton sau un copil care este chiar linga aripa de la masina ta si sare pe trecerea de pietoni ca stie el ca are el prioritate.

Oricum asa cum am spus si in mesajul anterior, este doar parerea mea.
Toata lumea este libera sa-si dea cu parerea, ca de aia e forum.  :P
Sa dea Domnu' sa isi ia toata lumea Subaru cu Eyesight si sa mearga asa cum ne dorim cu totii.  ;D ;D

P.S. Si ca o paranteza, la Eyesight, daca soarele iti bate direct in camere, sistemul se dezactiveaza automat. Asa ca daca tu zici ca te orbeste soarele la rasarit (sau la asfintit) si vrei sa o treci pe ACC, e foarte posibil ca si sistemul sa fie la fel de deranjat de soare ca si tine.
Dar poate ca sunt eu prea circotas...  ;D
Subaru WRX 2016 2.0L 268 BHP CVT
Subaru Outback 2013 2.5L 168 BHP CVT

Sese

  • 484
Răspuns: Subaru EyeSight
« Reply #8 on: February 18, 2016, 08:52:04 AM »
Am primit, intr-adevar o notificare de la FHI prin care sa facem o resoftare la Eye Sight. Nu stiu daca asta se poate numi campanie de recall. Resoftari facem in permanenta, este cea mai simpla si ieftina cale prin care se pot rezolva/imbunatati unele lucruri.
Cum am spus si in alte dati, toti fabricantii constata anumite defectiuni la masinile vandute si decid niste contramasuri. La Kia avem campanii de inlocuire a contactorului de pedala de frana si a bridelor de rezervor de carburant. Printre multe altele.

Mi-as dori ca perceptia generala pe tema asta sa nu fie aceea ca fabricantii recunosc ca au gresit si-si pun cenusa in cap ci mai degraba ca sunt interesati de calitatea produselor pe care le vand, cateodata chiar si in post garantie si iau masuri cand este cazul.

Sigur ca vorbim de un ajutor la condus, nu un inlocuitor. Asta a inteles-o toata lumea.

Pe de alta parte, cred ca nu ai condus o masina cu un astfel de sistem, de aceea cred ca este deplasat sa spui ca celalalt sistem e mai bun doar pentru ca pe acela l-ai testat.
Am condus masina mea, 10.000 de km, la rasarit, apus, miazazi si miazanoapte si nu mi s-a dezactivat nimic.

La AMS testul a fost castigat indubitabil de Subaru, l-au numit " Adleraugen". Ai nevoie de traducere pentru asta?

Răspuns: Subaru EyeSight
« Reply #9 on: February 20, 2016, 12:54:09 PM »
http://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/city-safety-systeme-notbremsassistenten-im-test-9446091.html

Ai naibii rau astia de la Auto Motor si Sport. Cand stiu ca o masina non-VW are un sistem bun care ar putea sa bata echivalentele germane, baga in test tot felul de masini din clase diferite (VW Up, Qasquai. Mini etc), la care intotdeauna ai scuza ca sunt mai ieftine sau ca sistemul mai prost costa sub 1000 Euro etc. Cumva evita comparatia directa cand e in defavoarea marcii lor iubite. De ce naiba n-au pus Passat-ul in comparatie ? Probabil ca nu dadea bine daca iesea dupa Subie.

Poate va mai aduceti aminte cand au facut un comparativ de break-uri inaltate Passat Alltrack, Audi A4 Allroad si Subaru Outback CVT. Dar de ce sa faca comparatie pe diesel, unde Outback-ul chiar era cool si unde 90% dinre clienti sunt interesati. Nu, au prezentat benzinara, si, evident au facut Outback-ul muci pe tema cutiei CVT imperecheata cu motorul de 2.5. (care cred si eu ca nu este superfericita).

Subtilitatea germana AMS de acest tip n-are margini si am vazut n exemple in care faceau la fel.

Sese

  • 484
Răspuns: Subaru EyeSight
« Reply #10 on: February 20, 2016, 13:22:41 PM »
http://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/city-safety-systeme-notbremsassistenten-im-test-9446091.html

Ai naibii rau astia de la Auto Motor si Sport. Cand stiu ca o masina non-VW are un sistem bun care ar putea sa bata echivalentele germane, baga in test tot felul de masini din clase diferite (VW Up, Qasquai. Mini etc), la care intotdeauna ai scuza ca sunt mai ieftine sau ca sistemul mai prost costa sub 1000 Euro etc. Cumva evita comparatia directa cand e in defavoarea marcii lor iubite. De ce naiba n-au pus Passat-ul in comparatie ? Probabil ca nu dadea bine daca iesea dupa Subie.

Poate va mai aduceti aminte cand au facut un comparativ de break-uri inaltate Passat Alltrack, Audi A4 Allroad si Subaru Outback CVT. Dar de ce sa faca comparatie pe diesel, unde Outback-ul chiar era cool si unde 90% dinre clienti sunt interesati. Nu, au prezentat benzinara, si, evident au facut Outback-ul muci pe tema cutiei CVT imperecheata cu motorul de 2.5. (care cred si eu ca nu este superfericita).

Subtilitatea germana AMS de acest tip n-are margini si am vazut n exemple in care faceau la fel.

Multumesc Florin. Aceeasi parere. Am si scris pe forum despre testul cu sprijinul lateral la Tiguan de care radeam noi odata.
Mari banditi.

Atat mi-as fi dorit aici, ca lumea sa aprecieze rezultatul testului.

Răspuns: Subaru EyeSight
« Reply #11 on: July 11, 2016, 19:26:12 PM »
Salutare Fani Subaru,

Astazi am fost cu masina la prima revizie , am aproape 13000 de km facuti in mare parte pe autostrazile belgiene si germane.
80 la suta din timp folosesc Eyesightul -si pe soare si pe ploaie si pe ninsoare - cred ca de 2 sau 3 ori mi s-a dezactivat sistemul dar si ochii mei le era foarte greu sa distinga drumul .
Se dezactiveaza doar cand si omului ii este greu sa vada -soare foarte puternic - sau plaoie cu adevarat torentiala. ceata inca nu am intilnit .
Este un sistem minunat pe care te poti baza la nevoie , franatul automat este fara repros , are si el limitari ca orce sistem electronic cum ar fi aparitia brusca unui automobil pe banda ta de mers , atunci e recomandat sa franezi tu .
Avertizarea pentru pastrarea benzii de circulatie este geniala - daca esti mai obosit sau te ia somnu iti poate salva viata -tipa destul de tare ca sa te poate trezii
Un alt minus este lipsa de reactie in cazul in care te apropii de un zid autovehicul cu o viteza foarte mica - nu te avertizeaza si nu franeaza , in schimb daca ai o viteza decenta si te apropii de un obstacol iminent actioneaza imediat
Astazi la dealerul meu din belgia , am avut ocazia sa discut cu vicepresedintele Subaru Marketing & Sales Japan  Dl Nobuhiko care era impreuna cu o delegatie japoneza in vizita la dealerii din belgia si olanda sa vada cum merg lucrurile.
Am avut ocazia unica sa imi expun parerea despre subaru si sa ii rog sa adauge eysight si pe alte  modele , precum si posibilitatea de a primi upgraduri la modele anterioare
Ps sistemul de la Volvo de pe noul XC 90 are destule bube , se intampla sa re reseteze in mers sau mai rau sa te lase masina in drum

Une fois Subaru-Toujour Subaru

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru EyeSight
« Reply #12 on: September 13, 2016, 09:39:15 AM »
Postasem un video cu Crash Test pentru Levorg. Noile teste includ si verificarea sistemelor de asistenta si prevenire a accidentelor, la care Levorg s-a descurcat foarte bine.

Iata ce se intampla la Toyota Hilux. Spre sfarsit sunt testate sitemele de asistenta. Nici macar nu incetineste cand iese copilul in fata si pastrarea benzii este doar teoretica.

https://youtu.be/deV5YEuqCq4