Buna ziua dragi colegi subaristi,
Dupa ceva cautari si drumuri prin tara, in luna septembrie 2015 sunt fericitul proprietar al unui Subaru Legacy IV facelift - 2.0R 150cp.
Am avut norocul sa cumpar masina de la cineva din CT. Masina fusese cumparata de el de noua in 2009 si intretinuta ca la carte. Singurul defect a fost un bec de pozitie ars, pe care tot dumnealui l-a schimbat in ziua cand am luat masina. Toata stima si respectul pentru el.
Pentru cei interesati, taxa de mediu la 209 mg - 1800 euro.
Spre norocul meu, masina este echipata full (inclusiv trapa, AUX si comenzi pe volan) mai putin navigatie.
Am asteptat pana acum sa scriu despre el doar pentru a avea o parere cat de cat conturata formata dupa 7 luni si aproape 13k km parcursi.
Asadar de bine:
- Compromisul perfect intre o masina cu ceva valente sportive si comfortul unei limuzine. Motorul si sunetul acestuia, tractiunea 4x4 si suspensia fac tot posibilul sa iti tina mereu acel zambet tamp pe fata de fiecare data cand te dai la ea, mai ales pe un drum virajat (recomand cu caldura Focsani-Lepsa-Ojdula). Desi are doar 150cp parca se simte ceva mai vioaie de atat mai ales in partea de sus a turometrului.
- Cat despre comfort, chiar si dupa drumuri lungi de peste 6, 7 ore pe drumurile admirabile ale patriei, nu am simtit dureri sau amorteli mai mari decat ar fi trebuit. Suspensia, desi destul de rigida isi face treaba binisor. Imi place mult ca e spatioasa, 4 persoane pot merge in conditii bune oricand la drum lung iar accesul in portbagaj prin bancheta e un bonus bine venit.
- Cat despre siguranta, stim foarte bine despre cele 5 stele obtinute la momentul lansarii modelului in 2007 dar sincer sa fiu prefer sa nu ii testez niciodata eficacitatea.
- La capitolul fiabilitate, eu am cumparat masina la 90k, iar la 103k am facut schimbul tuturor componentelor recomandate de carte (toate lichidele+filtre, distributie, bujii si ca bonus si placutele de frana). Altceva nu a fost necesar, nici macar o bucsa. Fostul proprietar a schimbat doar celebrul ambreiaj la 80k si in rest doar reviziile normale, asadar mie mi se pare un plus mare faptul ca dupa 103k sa nu fie necesara nici o investitie avand in vedere craterele, santurile si lanturile muntoase prezente in asfaltul mioritic. Revizia a fost facuta la Radacini in Galati, la recomandarea altor 2 proprietari de subaru din zona. Singura problema intampinata a fost incompatibilitatea pompei de apa, dar dupa vreo 2 incercari s-a gasit si pompa buna.
Costul reviziei: 3100 lei. Ce am schimbat se poate vedea aici:
- Un alt aspect foarte ok mi se pare consumul. Declarat pe carte in oras e undeva la 12,4. Eu nu am reusit sa ating 12 in Galati (trafic in general mediu, foarte aglomerat doar la ore de varf). Comparativ, coleg de birou cu Passat, tot 2 litri benzina dar tractiune doar fata, depaseste 12. Extern, consumul in stil de mers legal mereu intre 7,2 si 7,4. Extern in stilul smuls si foarte smuls chiar si cu vitezometrul in limitare pe perioade foarte scurte - undeva intre 10 si 11 mixt masurat pe o distanta de 320km.
- Ca o paranteza, cand am facut identificarea la RAR mi s-a spus ca e singurul Subaru Legacy, acest model inmatriculat pe raza judetului Galati - Asta DA exclusivitate. Macar nu imi fura nimeni oglinzile
)
Aspecte negative ale masinii:
- Ambreiajul, din tendinta de al patina cat mai putin motorul se mai oprea din cand in cand la inceput si ma simteam din nou ca la scoala de soferi, acum din fericire nu mai e cazul, cred ca a fost doar tranzitia mea la awd.
- Pedala de ambreiaj este relativ tare la apasare fata de ce am mai condus.
- Tendinta de a intra 'mai greu' in viteza, e mai barbateasca cutia asta, simti cand intra plus ca, poate momentan inca din vina mea, dar mi se pare destul de greu sa schimbi treapta lin, fara sa simti macar o smucitura mica daca nu intarzii foarte putin cu patinajul abreiajului. Adica daca ridic normal ambreiajul are tendinta sa smuceasca, daca il ridic mai incet, se va defecta prematur.
- Insonorizarea nu este cea mai buna, dar nici inexistenta.
- Cotiera destul de departe de schimbator - si am 1,82 inaltime.
- Lipsa cu desavarsire a service-urilor in zona. Am fost refuzat la 3 service-uri pentru schimbul de distributie. Sper sa nu am ghinionul unor probleme mai serioase si sa vizitez BV pe platforma.
In concluzie, cel putin pentru nevoile mele si ale familiei mele am facut alegerea corecta, suntem foarte multumiti de masina, se poate trai excelent de zi cu zi cu ea, la revizii nu mi se pare deloc exotica asa cum ma avertizau toti 'pareristii dieselgate' cu tendinte predominant germanice, ba chiar dimpotriva.
Imi cer scuze pentru postul foarte lung dar am vrut sa fiu cat mai detaliat, daca exista intrebari sau nelamuriri, sau pur si simplu subaristi prin zona si doritori de intalniri va rog sa ma anuntati!
Masina se poate vedea aici: