Stiu, e aiurea sa pui nume la masina, dar am avut un moment de sentimentalism cand am luat-o si cum aveam in cap episodul TopGear special Africa, cu Richard Hammond si Opelul lui (pt cine urmareste TopGear), i-am spus Oliver
; Mai e si verde asa ca merge.
Deci este un Subaru Impreza break din 1999, motor 2.0 aspirat 125cp, cu cutia dual range de pe forester, bordul si interiorul tot de forester.
Acum cand trebuie sa pun poze imi dau seama ca am f putine poze cu exteriorul, dar o groaza de poze de pe dedesubt, de la diverse operatiuni
Masina a fost luata din Germania; aveam o lista de cateva masini si asta a fost ultima vazuta; primele le-am eliminat dupa ce le-am vazut si eram deja in criza de timp; Asta arata ok, dar avea o mare problema : franele erau praf; Probabil a stat pe loc f mult si s-au copt; In mod normal trebuia sa fug de ea, dar cum spuneam eram in criza de timp si masina in rest se prezenta f bine; Dupa lupte seculare cu dealerul, am reusit sa obtin o reducere de 100eur din pretul masinii si placute si discuri noi pana a-2a zi; am riscat, pt ca aveam mult drum de parcurs si era posibil sa fie alta problema la frane; A trebuit sa dau si un avans pt ca neamtu nu vroia sa schimbe franele altfel. El imi recomanda sa merg asa pana in Romania pt ca e ok
Acesta a fost momentu in care am devenit sentimental si i-am spus Oliver
Dar totul a fost ok, si cu discuri si placute noi ( pe fata) masina era la a-2a tinerete.
A urmat inmatricularea in Cehia ( unde fratele meu lucreaza), schimbarea distributiei cand am ajuns in tara si in rest fara probleme. Masina era cam barca pt gustul meu, dar incercam sa ma obinuiesc cu ea in ideea ca in scurt timp voi pune o suspensie mai desteapta.
Dupa cateva luni constat ca n-am bara antiruliu pe spate, desi eram convins ca trebuie sa aiba; Dupa o documentare rapida gasesc kit complet de bara antiruliu pt masinile care n-au fost dotate din fabrica; Whiteline; Comand, montez si constat ca am facut un urias pas inainte; Era alt animal
Cauciucurile erau cam praf, si erau diferite fata/spate; Cele de iarna erau ok. Asa ca urmatorul pas a fost roti de vara; Am cautat, am comandat si le-am montat. Jante pe 16 cu cauciucuri Toyo Proxes T1R; A fost un alt pas urias inainte care mi-a pus un mare ranjet pe fata cand conduceam masina:)
Au urmat bucse de poliuretan (SuperPro) pe spate, inclusiv la diferential ; Unele bucse erau ok, dar erau cateva cam obosite; Cel mai grav era ca rear-crossmember se misca sus-jos la plecarile de pe loc; Era o mare pacoste la mersul prin oras si la schimbarile de cuplu; Cand am terminat cu bucsele masina se simtea mult mai inchegata ; Era ca un arc comprimat, gata sa raspunda la comenzi
In acelasi timp am schimbat si suspensia, arcuri/amortizoare; Arcuri Eibach si amortizoare reglabile Kayaba AGX; Arcurile n-as fi vrut sa coboare , dar din pacate asta a fost cea mai la indemana solutie;
Dupa schimbarea suspensiei am avut un soc; Viraje in care intram cu maxim 80 acum le luam cu 100 pe gaz fara sa simt; Limita s-a mutat undeva f sus. Cel putin la virajele de viteza imbunatatirea e uriasa. Dupa toate modificarile astea am facut o geometrie; a iesit excelent, fata cu -0.5gr cadere, spatele cu -1gr, convergenta 0 si fata si spate. Exact cum doream; Acum e ca pe sine
Cam toate modificarile le-am facut singur la curte si asa am ajuns sa investesc nu doar bani , dar si munca; Face relatia mai speciala
Am mai schimbat rulmentii pe fata preventiv, garnitura de pistonas de la un etrier pt ca se blocase, consumabile, filtre, ulei in cutie si diff ( motul gear 300). AM avut noroc pt ca nu pierde ulei pe la transmisie, motor, servo, antigel, In 10km intre schimburi nu mananca ulei deloc.
Urmeaza cat mai curand suportul pt cv cu unul mai rigid de grupa N, bucse pe fata ( probabil n-o sa mai pun poliuretan ci grupaN), bara stabiliz mai mare pe fata, evacuare/admisie mai lejere. Masina tocmai a implinit 2 ani de cand o am si 30k km; Am luat-o cand avea 145k km.
Cam atat deocamdata