Nu am putut sa stau prea mult linistit asa ca e cazul sa va prezint noul meu proiect.
Am scris bine proiect pentru ca nu se putea sa nu repar si sa caut toata ziua piese. Spre deosebire de WRX, pe acesta sper eu sa il aduc la starea de zen in 5 luni, nu in 5 ani.
Asadar, noul proiect este un Outback, 2.5i 173cp 5MT dual range, MY2008, 149.000km cu destule dotari de confort cum ar fi trapa panoramica sau a 6-a usa cum ii spun eu, scaune incalzite, xenon de fabrica si spatiu interior - scuzati expresia - cacalau!Pentru ca e topic de prezentare am sa incep cu ce imi place la ea:- Confortabila, scaune incalzite, comenzi volan, moale pe denivelari, scaune moi dar destul de bune ca suport
- Spatiu super mult pentru familisti
- Exterior in conditii bune. Are 5-6 semne pe capota si plafon de la grindina probabil, dar se poate trai cu ele. Are nevoie doar de un polish
- Cutia extrem de precisa, fara joc, dar spre surpriza mea chiar mai lunga mi se pare decat la WRX
- Reductorul e senzatie!!! Cand vreau sa imi aduc aminte de WRX trebuie doar sa o pun pe LOW
- Cruise control caruia i-am simtit lipsa pana acum
- Motorul trage de jos de la ~2000 mai tare ca WRX-ul dar pe la 3500 incepe sa se simta lipsa de cuplu
- La viteza mare accelereaza mai usor decat WRX-ul, ceea ce mi se pare foarte ciudat. De la 130 la 150 imediat
- Antifonata de nu aud motorul si ma chinui sa plec cu ea de pe loc pentru ca o turez prea tare
- Trapa panoramica
- Ampatamentul lung pe curbe este foarte interesant si compenseaza pentru suspensia mai moale
- Se conduce aproape ca o berlina normala, nu ca una inaltata
- Consumul (7.2 Brasov-Bucuresti cu urcare in Sinaia la cota si niste reprize de 150, o sectiune de mers 130 cu un Forester XT modificat, A/C pornit pe o bucata de drum etc.)
- Franeaza foarte bine, neasteptat de bine, drept, fara ovalizari fara nimic, pedala mai scurta ca la WRX si mai ferma
- Suspensia confortabila dar se "aseaza" pe curbe
- Caseta de directie in stare ireprosabila. Nu are bataia tipica de bucsa metalica, nu are scurgeri. Deci asta daca se strica, se strica la mine.
- Folie pe spate. Am revenit si mi se pare ciudat. Am avut si inainte de WRX si cand am ramas fara mi se parea ca sunt dezbracat, dar m-am obisnuit si acum e invers.
Si acum partea interesanta, adica ce e de facut la ea:- Un cantar de la self-leveling pentru faruri este dus, dar de la service mi s-a zis ca unul
- Bielete antiruliu fata + spate duse
- Bucse brate mari, pivoti si bucse bara stabilizatoare fata duse
- Cauciucuri doar de iarna si alea gresite. Sunt mai inalte si ating in carenaj (contraaripa) la final de cursa. Fapt ce a dus la o alta
- Evacuarea e cam ruginita si are o mica vibratie. Cred ca rasufla pe undeva prin spate la imbinari sau nu stiu exact. Dar e tare ca parca aduce putin a evacuare sport
- Sticlele de la faruri crapate si trebuie inlocuite
- Mici vibratii si miscare a schimbatorului peste denivelari. Cred ca e nevoie de suport cutie sus/jos posibil si tampoane motor pe viitor
- Masina a fost a unui domn veterinar si norocul lui a fost ca Subaru a facut ceva pentru nevoile sale. Asa ca in interior cam dezastru cu noroiul, scaunul soferului tocit in lateralul dinspre usa, pedala de ambreiaj are cauciucul rupt sau lipsa jumatate, suportul de pahare spate rup, lipsa bricheta, un plastic rupt pe la piciorul stang, in podea lipsa unui carlig de covoras, volanul cred ca trebuie inlocuit cu totul, nuca schimbatorului cam tocita, o multime de pete, par, mirosuri si guma in buzunarul usii de la sofer, cateva ornamente zgariate etc.
Dupa standardele mele dezastru. Am muncit ieri ca nebunul sa o scot la lumina in interior. Am murdarit 3 carpe fata/spate doar de pe scaune si bancheta, fate de usi plus cateva pete pe plafon si stalpi. dupa ce masina fusese deja la spalatorie. Acum miroase si ea normal, am scos 70% din pete cu dezinfectant si solutie de tapiserie. O sa mai am de lucru insa aici.
- Ambreiajul desi schimbat acum 45k este tare si cursa scurta, deci trebuie schimbat
- Colac peste pupaza mi-a dat un check engine dupa 150km si Cruise beculand in bord. Nu mai am OBD-ul si nu merge cu cablul VAG/COM deci trebuie sa iau tactrix-ul de la Cosmin cu imprumut din nou. Motiv pentru care se simte ca merge cam bogat si in parcarea subterana am dat cu noxe serios.
- Izolatia de pe capota era avariata si izolata cu ceva pasta alba??? WTF? Cred ca am elucidat si misterul dupa ce am vazut super mult rahat de soarece pe motor.
- Are nevoie de polish. Mici zgarieturi si pete de la solutia de parbriz pe capota, pe parbriz, pe aripi. Am pus un jetix acum sa scap de ce o fi prin rezervorul ala.
- Jantele sunt coapte rau. Trebuie reconditionate si ventilele sunt duse. O anvelopa avea presiune 3 bari si alta 1.5 pe fata. Pe spate una avea 2.7 si alta 1.9
- Plafonul trebuie vopsit
In principiu masina a stat destul de mult, a fost ignorata dupa ce a fost folosita pentru munca. Motorul se aude foarte bine si a pornit la sfert de cheie desi masina nu mai fusese deschisa de o saptamana cred. Asta m-a si incantat la masina. Cutia schimba foarte bine si timoneria este in stare aproape perfecta, toate furtunurile moi/flexibile, nici urma de ulei pe la motor sau prin antigel (si nici invers). In principiu masina a mers mult si s-au facut doua revizii pe an. Ultima revizie a fost facuta in martie, dar probabil ca o sa mai schimb si eu uleiul in toamna.
Uleiul din cutie este la minim, dar destul de curat. O sa il schimb oricum odata cu rulmentii de care ziceam mai sus.
Poze mai jos. Nu am pus din interior inainte pentru ca mi-a fost mie greata si nu vreau sa va oripilez. Cusatura de la volan era alba/galbena si dupa ce am frecat ca nebunul am descoperit ca ea de fapt este neagra. Am sters sub volan si scaune si in locuri in care nu cred ca a mai fost atinsa de cand a iesit pe usa fabricii.
Sper ca in urmatoarele luni, cu 2-3.000 euro cat mi-am propus buget maxim sa rezolv cele mai multe probleme.
Disclaimer: Eu sunt perfectionist de fel si poate la WRX aveati impresia ca masina e praf. De fapt ea era foarte ok, cu mici chestii de finete de reglat pentru ca asa sunt eu tipicar. La outback sotia a zis ca ii place cum merge, Dan l-a condus si el si a zis ca merge foarte bine si nu sesizeaza tot ce aiuresc eu mai sus, dar simturile nu ma inseala. Iar eu vreau ca masina, fie ea si veche, sa se conduca asa cum a iesit pe usa fabricii.
Din pacate eu consider masina o extensie a mea, iar modul in care se conduce si starea sunt imaginea persoanei care o conduce.
Va tin la curent!
UPDATE mare dupa 3 zile. Am observat ca radiatorul este fisurat pe sus, iar o garnitura de chiulasa pe partea soferului este stricata si pierd antigel cu ulei pe acolo.