Luati o cafea, niste floricele pentru ca urmeaza un update interesant. Nu intamplator am facut pauza de peste o luna si jumatate, mai ales cand imi sta in fire sa scriu mereu vrute si nevrute.
La aproximativ 3 saptamani de la rebuild in vizita la Gabi de la Pol Distribution (fost angajat SMT) curios de noua mea masina a observat un fel de fum alb la pornirea motorului pe care nu il observasem personal, mai ales ca aparea pentru 5-10 secunde si disparea. Am dat vina pe evacuare sau pe uleiul din catalizator cauzat de vechea problema dar intr-un colt al mintii ma rodea tare acest aspect.
In primul weekend am dus-o la curte, dat jos scutul si acolo incep sa vad putin ulei in jurul filtrului, putin ulei pe langa baia de ulei si o picatura de ulei ce statea sa-mi cada in ochi de pe un surub al galeriei de evacuare.
Prima reactie a fost.. condens si ceva de la montaj, apoi mi-am dat seama ca tocmai facusem 30km dintr-o bucata si nu avea ce condens sa fie acolo sau ceva mai vechi, deci era recent.
Dupa 4 zile reusesc sa gasesc o fereastra la SMT pentru o evaluare autorizata pentru ca in gandul meu problema era grava si nu ma puteam gandi la ceva banal.
De ce iti e frica de aia nu scapi.
Cilindrul 3 scuipa ulei in evacuare in loc de gaze arse. In 700km a mancat ~500ml de ulei. Apoi Bucuresti-Brasov inca 200ml. Deci 1000km si 1000ml.
Check engine in bord pe la Comarnic si era clar ca le ajunsese si catalizatoarelor cat ulei mancasera de nu a iesit nimic pe evacuare.
Peste cateva saptamani se gaseste loc la Autokino pentru mine sa se faca evaluare si diagnosticare. Dupa cam o saptamana de contrari cu atelierul care a lucrat chiulasele se ajunge la concluzia ca problema vine de la ghidajele de supape. Acestea nu fusesera schimbate initial si nici nu mi s-a spus ca ar fi o problema.
Mai trec inca 2 saptamani si sunt anuntat ca masina este gata.
Deja nu stiam daca o mai vreau sau nu. Fundul meu se plimbase cu noul Forester si noul Outback in tot acest timp si parca ma obisnuisem cu ele. Faine masini pe care le recomand. In acelasi timp total diferite, dar cu un caracter tipic Subaru.
Revenind cu picioarele pe pamant, cu aceasta ocazie am trecut si la Amsoil Signature Series 5w-30 si am schimbat din nou antigelul cu acelasi Hepu G12+. De data aceasta culoarea lui este cea normala. Cand am lasat masina era putin inchisa, diluata, laptoasa culoarea antigelului? sau doar mudaria era scoasa din instalatie impreuna cu depunerile de calcar.
Una calda, una rece. Masina m-a asteptat curata, frumoasa si ardeam de nerabdare sa o conduc si sa incep sa o invat, pentru ca in 6 luni nu am facut nici 1000km cu ea si a stat la mine nici mai mult, nici mai putin de 4 saptamani. Masina a mers ok, consum de 6.6 pana la autostrada la Ploiesti. Mi-am reamintit cum Pedders face suspensii bune si coborat fiind din noile modele, Outback-ul meu m-a facut sa ma simt ca intr-o Impreza. Atat de ferma este suspensia si la fel de dreapta sta pe viraje.
Acum sper doar sa mearga bine in continuare si doar timpul o sa-mi spuna daca e ok. Am pus 100ml de ulei pentru a ajunge la semnul full pe joja, dupa 200km dar nu am verificat nivelul cand am luat-o si nu stiu daca era chiar acolo. Un mic consum este acceptat si normal cu segmenti noi, dar deja lucrurile arata mai bine.
Rece a fost si inima mea cand mi s-a prezentat factura cu piese pe care le schimbasem initial, manopera la rectificat chiulase din nou si altele. Am considerat ca este corect sa platesc doar piesele care au generat problema si care nu fusesera schimbate initial si pentru restul sper sa raman prieten cu AK si ca atelierul respectiv sa-si asume cu adevarat raspunderea pentru greseala facuta sau lipsa competentelor. Cred ca termenul "garantie" trebuie sa acopere orice greseala sau scapare din vedere a celor care au garantat ca acele chiulase odata iesite pe usa atelierului sunt certificate, verificate si complet functionale. Au cerut supape, le-am dat supape. Daca cereau ghidaj, le duceam si aia, eu sau AK.
Eu personal nu voi mai lasa ateliere specializate din zona Ardealului sa se atinga de un bun personal. Am vazut si turbine cu joc mai mare dupa reconditionare si ambreiaje sparte in cateva mii de km facute de atix si nu in ultimul rand niste chiulase facute de amatori la preturi mult mai mari ca in Bucuresti sau Ploiesti avand exemple de pe forum.
Cumva consider ca am trecut de PONR (point of no return) si daca am mers pana aici, o sa merg pana la capat.
Am in plan sa schimb lichidul de servo si am luat ieri ulei de transmisie intrucat se aud zgomote urate de acolo.
Emil a venit la marele fix cu o cerere pentru anvelopele vechi de iarna si la schimb am primit ceva ce imi doream tare mult dar nu era prioritar, o bara de rigidizare (strut bar) cusco pentru fata, data jos de pe un legacy 3.0.
Luna viitoare urmeaza anvelopele de iarna si sper ca pana la primavara sa nu mai am absolut nimic de facut la ea urgent.