Update de sfarsit de an.
Ultima vizita prin tara pe anul acesta. Inca 600 km, consum mixt 7.6%
Suspensia excelenta pentru Craiova-Tg. Jiu care este asfaltat fara gropi, dar extrem de valurit cu treceri de la o textura la alta si deci ruperi de aderenta. Combinatia cu rotile de iarna foarte ok.
Am ajuns la aprox 17k km de cand am luat-o si 5200 de la ultima revizie. Am mai completat 600 ml de ulei. Destul de mult intre revizii si mai ales a consumat in ultima perioada cu mers in oras.
De notat despre Amsoil European Series Classic 5w40 este ca diferenta de volum intre cald si rece este de aproximativ 4-500ml ca nivel pe joja.
Am carat si frigidere, am facut si serpentine in viteza cu 5 oameni și bagaje etc etc le stiti deja. Lucruri minunate.
Astea au fost partile bune.
Partea in curs de rezolvare acum.
Mersul in oras a scos la iveala pe aplicația de monitorizare o problema pe racire.
In oras ventilatoarele pleaca simultan la 100 grade C, adica direct la temperatura critica in loc sa plece un ventilator la 95 grade. Scade pana la 94 si se opresc in loc sa scada pana in 87.
Am luat-o logic si analizand alte variabile cum ar fi termostatul, am ajuns la concluzia ca exista doua variante. Ori releul principal de ventilator e dus, ori ECU.
Faza e ca nu apare nici o eroare.
Am detectat abia acum pentru ca in afara se raceste in mers si sta la 81-85 grade, deci nu are nevoie de ventilatoare. Iar in oras nu prea am mers cu asta.
Cum outback e diferit, nu pot testa cu releu de pe impreza sau forester si astept un releu sperand ca rezolv problema.
Sigurantele sunt ok.
Am schimbat aplicatii si readere de obd, am pus laptopul si s-a confirmat pe fiecare temperatura si comportamentul.
Acul din bord este in acelasi pumct si la 80 si la 100 grade. Acestea fiind spuse, nu e de mirare ca au picat des aceste motoare. Nu dau nici un semn de avarie.
Daca are cineva releu gri denso de imprumut dati un semn. Trebuie sa fie de legacy sau outback dupa 2005.