Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
Subaru club Romania

Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby

Muttley

  • 5131
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #980 on: November 30, 2019, 23:55:18 PM »
Verificam doar. Continuaț  ;)
WRX SW 2002

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #981 on: December 03, 2019, 22:27:31 PM »
Am gasit bateriile astea prin motor. Or fi 2025 sau 2032?

Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #982 on: December 04, 2019, 11:05:36 AM »
Le faci niste santuri si's bune la automatele de cafea  8)

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #983 on: December 07, 2019, 18:46:58 PM »
Partea cu schimbul de ambreiaj nu o detaliez pentru ca este banala (am montat kit nou Luk).

As vrea sa incep postarea cu urmatorul "agtzibilt" de sub capota:


Iti tacane motorul la rece si nu ai dat importanta la eticheta de mai sus? Atunci sa nu te plangi!

Reglajul tachetilor a fost facut in felul urmator:

1. Dat jos motorul


2. Desfacut capace si masurat jocurile


Am facut vreo 3-4 masuratori si am aflat jocurile existente (valorile din cercuri, in mm)
Pe supapele de admisie jocul trebuie sa fie de 0,20mm +-0,02mm iar pe evacuare 0,25mm +-0,02mm.
!!!Partea cea mai interesanta este ca jocurile nu erau mari ci mici, lucru absolut normal (scaune de supapa tasate in timp). Cu toate ca este ilogic ca sa avem zgomot de tacheti in conditiile in care jocurile nu sunt mari (eventual la cald supapele nu se inchid complet)), am mers inainte si am facut reglajul corect.


3. Reglajul

In cazul de fata 5 supape sunt cu probleme, toate de evacuare, 3 pe stanga si 2 pe dreapta.
Norocul face ca pana in 2003, tachetii sa fie o singura dimensiune, iar reglajul sa se faca prin schimbarea saibei dintre tachet si axa, lucru care se poate face fara a demonta arborii cu came (facuta parghie cu o surubelnita pe suprafetele fara rol functional ale tachetului si axei).


Asadar, sub cercurile ce reprezinta supapele cu probleme am pus valorile saibelor de reglaj, valori inscrise pe acestea dar si verificate cu micrometrul. Am constatat ca prin permutarea a doua saibe obtin valori "de trecere" iar pentru celelalte trei greul abia incepuse. Nimeni prin tara nu avea asa ceva, nou sau second, nici macar nu auzisera ca Subaru ar fi folosit acest sistem, ci doar reglaj prin schimbarea paharelor. Greu, dar greu de tot, mi-am adus aminte ca mai am prin garaj un motor de WRX 2002 prin care face cu mana vesela o biela, iar dupa ce i-am inspectat toate saibele pe rand, am reusit sa mai obtinem una, pe cea de 2,51mm.
Intr-un final, mi-a venit ideea sa rectificam si sa polisam doua dintre ele, asa ca din doua saibe de 2,36 respectiv 2,40, le-am obtinut pe cele doua de 2,31mm.

Inainte de prelucrare


Dupa rectificare si polish


Consider ca tratamentul lor nu a fost afectat, avand in vedere ca orice tratament ar fi avut, este mai adanc de 0,09mm, lucru pe care mi l-au confirmat si cei care ne-au ajutat cu rectificarea.

Ca urmare 0,17 a devenit 0,27, 0,18 -> 0,27, 0,19 -> 0,25 iar cele de 0,20 -> 0,25.



Montat totul la loc, schimbat si uleiul si surprinator, motorul se aude superb.
Inca nu am gasit explicatia, dar marirea jocurilor a dus la disparitia zgomotului de tacheti. Astept pareri...
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #984 on: December 07, 2019, 21:47:44 PM »
Pai si ce pareri ? Cred ca nu e nimeni care sa fi facut asta. Spre ex. la aspirat bat spre 260k km si am mai auzit de asta. Nu stiu daca se aplica si la NA. Dar...tot nu cred ca ii arde cuiva de asa ceva si unde ar putea sa faca asta ? La garaj de VAG ? Pleci cu enjinu in punga...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #985 on: December 07, 2019, 22:06:07 PM »
Stiu ca nimeni nu face treaba asta decat daca trebuie schimbate garniturile de chiulase sau face rebuild.
Eu astept pareri despre fenomenul paranormal de a face zgomot tachetii cand jocul este mai mic decat cel nominal. Logic ar fi sa fie galagie cand jocul e mai mare.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #986 on: December 07, 2019, 23:00:16 PM »
Pai si ce pareri ? Cred ca nu e nimeni care sa fi facut asta. Spre ex. la aspirat bat spre 260k km si am mai auzit de asta. Nu stiu daca se aplica si la NA. Dar...tot nu cred ca ii arde cuiva de asa ceva si unde ar putea sa faca asta ? La garaj de VAG ? Pleci cu enjinu in punga...
La NA e cu pahare.vreo 15 euro bucata.dar is pe vreo 30 de dimensiuni.la a mea supapele de evacuare au necesitat reglaj.km....fara număr.si gpl.de la km īn special.
Sistemul cu șaibe se găsește și pe ej205 de pe forester Sf turbo

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #987 on: December 08, 2019, 19:31:31 PM »
Asta e normal?


La ce pret are furtunul asta de la Samco mie nu mi se pare normal, dar nici siliconul nu e facut sa adere pe metal, deci aia e.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

AXXI

  • 117
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #988 on: March 23, 2023, 00:16:14 AM »
Salutari !!!!

Īncepānd de săptămāna trecuta am intrat eu īn posesia mașinii și voi continua eu jurnalul. Are deja pregătit  un rebuild, de schimbat sincronul de la a 4 și cāteva probleme estetice care vor fi rezolvate și ele curānd,  ca dupăia să  poată lua  drumul vestului unde va deveni mașina mea daily īnlocuind golful 4 GTI.
Revin cu detalii la finalul lucrărilor ^-^.
« Last Edit: March 23, 2023, 00:55:15 AM by AXXI »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #989 on: March 23, 2023, 08:38:16 AM »
Succes! Ti-ai luat multe pe cap vad :) sa te tina bateriile si portofelul pentru toate, sa ne clatim si noi ochii.