Bun, daca tot am elucidat nomenclatura, propun sa trecem la un subiect lansat de Pfaizzzer - corespondențe intre piese aftermarket si cele OEM.
In episodul de azi, rulmentii din cutia de transfer 6MT, de STI sau Spec B.
Motivul pentru care mi se pare relevant subiectul este ca Subaru are o practica incredibil de mercantila cand vine vorba de acesti rulmenti si ia si cămașa de pe tine - ad literam, vinde separat rulmentul de cămașă.
Așadar, in cutia de transfer se găsesc 4 tipuri de rulmenti:
1. cel cu flansa, prins pe roata dintata care intră în spatele diferentialului central
Asta e un rulmenti NSK model FBC45-1UR.
2. doua tipuri de rulmenti conici, fixați pe axul care iese din cutia de viteze si intra in cardan, respectiv
2 rulmenti Koyo (sau substitut):
32206J, respectiv 322/22.
3. patru rulmenti sau, mai corect spus, colivii cu ace, pe care se rotește diferentialul central.
Astea n-au nici un cod pe ele dar le-am identificat în cele din urmă ca fiind TNB44134S01, de la NTN.
Mai jos aveti si substitutele:
Pentru rulmenti cu flansa am optat pentru varianta OEM, n-am găsit mai ieftin nici in mama China. Insa pentru celelalte, avand in vedere ca, pe de o parte, Subaru face din 2 rulmenti 4 piese, si, pe de alta, vinde coliviile alea de parca ar fi placate cu aur, cred ca e o solutie foarte economica.