STI 2009 @ Iasi
Subaru club Romania

STI 2009 @ Iasi

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #100 on: January 08, 2019, 11:53:58 AM »
Asa, sa va povestesc ce prostii am mai facut, ce-am mai stricat, ce-am mai "reparat"..

Incepem cu ce e mai recent. Cum nicio distractie nu ramane neplatita cumva... Intr-un "practice run" la video-ul de mai sus, am scapat masina prea aproape de bordura si .. buba:


Mno, tot imi doream sa le duc la reconditionat ca mai aveau urme, si de la greselile mele si de la fosti soferi pe la ea. Am un motiv in plus acum  :D.
Acum, intrebare. Stiu ca au mai fost Subaristi care au avut probleme cu jantele sablate. Ceva recomandari pe capitolul asta? Sa cer o sablare cu material mai moale?

Hardware:
---
1. Asa, pe de alta parte, a primit recent un nou schimb de ulei. S-au adunat mai multi km de la ultima postare + ca a trecut ceva timp de la ultimul schimb. Motul Excess 5w40 si filtru de ulei de la K&N. Am zis sa incerc ceva "diferit" si vad cat timp isi pastreaza uleiul culorile.

2. Am revopsit scutul de metal cu vopsea lovitura de ciocan, poate de data asta nu-l apuca rugina:


Am mai facut mici corectii pe dedesupt, pe unde am mai vazut posibile urme de rugina. Am folosit vopsea lovitura de ciocan si dupa am trecut pe Keflos. Inca mai am de umblat putin la capitolul asta, dar dupa ce trece iarna o iau la puricit ca acum e tare incomod.

3. Am montat un intercooler putin mai mare de la ProcessWest, luat de pe Olx de la un domn ce a trecut pe front mount. Nu stiu nici eu tocmai de ce, dar suna bine in momentul in care l-am luat. Nu cred ca o sa faca asa de tare diferenta, considerand nivelul de putere al masinii si ce-mi doresc de la ea, dar na.. joaca.. . Am sa fac niste masuratori putin mai tarziu, cand imi mai vin senzori, sa vad care-i puterea de racire.



4. Mi-am facut un asa zis cold air intake, iarasi, inspirat din ce am mai vazut pe la Vali cand i-am facut o vizita la Cluj. Intra in cutia stock, prin conexiunea de la rezonator:



Si aerul intra printr-un grilaj pus in locul proiectorului de pe partea dreapta.

Acum trebuie sa gasesc o metoda temporara de a infunda intake-ul clasic, sa infund gaura cu un capat, si sa vad ce iese asa.

Nu stiu cat de bine se vede in poza, dar cel mai interesant lucru pe care l-am gasit cand am dat jos bara a fost suportul de la spalatorul de faruri, facut dintr-o bucata de numar de inmatriculare. Ma rog, isi face treaba.


5. Mi-am facut 2 scurgeri rapide pentru catch can-uri, acum in perioada de iarna incerc sa le tin din scurt ca se aduna multa apa:


Daca va uitati atenti, se vede o minunata crapatura in bara fata. Aia e de cand m-am incapatanat sa-mi cer viitoarea sotie exact asa cum mi-am planuit, indiferent de cata gheata si zapada e pe locusorul pe care mi l-am ales pentru actiune. E cu mai multa personalitate acum  :D.

6. Asteapta o instalatie de injectie cu metanol de la AEM in cutie, sa se incalzeasca afara sa poata fi montata. Da, stiu, am fost avertizat, EJ257 stock + methanol = undeva pe la 400cp = camasi praf de la presiune. E asa, de joaca momentan, pregatiri poate pentru un future build daca o sa fie. Si nu, nu-mi doresc instalatia asta sa fie motivul pentru care incepe build-ul  ;D.

Nu-mi doresc s-o fac praf, asa ca, cu indrumarea parinteasca a domnilor mai experimentati ca mine, voi incerca s-o tin intr-un power level safe, sa nu risc fara rost.

7. Am comandat un sensor de IAT de la AEM. Am sa-l pun in locul purge valve-ului de pe intake, post intercooler, si am sa trec sistemul de indepartare a vaporilor de benzina pe setup-ul japonez, fara a doua valva. Setup-ul lui Vali este o inspiratie foarte buna   :).

L-am luat si vreau sa mi-l pun in caz ca trec pe speed density la setup-ul de metanol. Din ce am citit si mi-a mai povestit si Vali, este mai usor sa faci calibrari cand ai temperatura care chiar intra in motor si chiar si cateva grade offset in citiri pot influenta major rezultatul.


Software
===
Singurul lucru semnificativ a fost rescalarea maf-ului. In closed loop am obtinut valori ceva mai mici, iar in open loop ceva mai mari. Dupa asta, cu ce ajustari mici am mai facut pe la timing, n-am mai vazut knock peste 3k ture.

Target boost-ul e la 21 psi acum pe "harta mare". Harta "mica" e pe wastegate pressure, un 8 psi la 3000 rpm si 15 psi pe la 5500 rpm. E putere si acolo.

Mai am cateva knock-uri mici, care se intampla tare random. Uneori cand plec de pe loc, cu 1-a, asa, incetuc de la semafor. Alteori dau a 2-a si tin acceleratia constant si pac. Super random.
Mi-am facut un smoke tester si astept oportunitatea sa fac un test. Imi pot explica problema doar cu AFR prost si probabil un vacuum leak pe undeva.
Inca n-am nimerit sa loghez sa vad exact ce-i pe-acolo. Din ce ma uit pe Wideband, nu vad mare lucru. Cat am mers cu logger-ul pornit, n-am avut "norocul" sa se intample.

Altele
...
Acum, daca tot ati ajuns tocmai la finalul acestui post lung, iaca doua poze mai frumoase:





Asa, ca idee, in ultima perioada am inceput sa fiu putin mai degajat si sa ma bucur ceva mai mult de jucarie. Pana acum am fost mai rezervat. Bine, incerc cu bun simt sa ma bucur de ea, totusi sa am grija cat de mult pot sa nu fac damage. Am si dat-o-n bara cate putin, dar e frumos sa fii Subarist. Mai strici, mai repari, mai faci buba. Macar zambetul e pana la urechi  ;D.
« Last Edit: January 08, 2019, 13:29:55 PM by cia »
2009 STI

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #101 on: January 14, 2019, 16:56:45 PM »
Am facut un smoke test ieri.

O pompa de bicicleta cu manometru pentru presiune, o cutie de cafea cu ulei de masaj in ea pentru fum, 2 fitting-uri sigilate cu poxipol, o punga pentru a sigila cutia, ceva furtun subtire de gradina si un capac de teava PVC cu o valva de bicicleta in el pentru input in sistem.

A iesit treaba buna, am gasit un leak sub intercooler, la imbinarea dintre IC si furtunul de silicon de la turbo. Reparat si gata de drum.
2009 STI

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #102 on: January 14, 2019, 17:29:07 PM »
Ce caterinca. Buna metoda si accesibila.

andea79

  • *
  • 4035
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #103 on: January 14, 2019, 17:33:28 PM »
daca crezi ca ai leaks in continuare fa si un test cu presiune... eu aveam leaks care apareau de la 2bar in sus... :)
(evident in ideea in care nu ai pompat 1 bar cu pompa)
« Last Edit: January 14, 2019, 17:35:00 PM by andea79 »

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #104 on: January 14, 2019, 19:05:27 PM »
@Mihai - distractia de duminica  :D. Sunt foarte fericit ca am gasit problema.

@Vali - dupa ce am pus IC la loc, am bagat cam un 0.8 bari de test si n-am auzit/vazut nimic. Ce-i drept cred ca mergea putin mai mult ca sa fiu sigur.

Mi-am comandat 2 cuple de aluminiu ceva mai lungi, sa pun la imbinarile dintre furtunurile de silicon. Refac testul cand le montez  :)
2009 STI

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #105 on: January 31, 2019, 15:08:56 PM »
Proiectul de weekend

Rezultat:


Pasul 1:


Pasul 2:


Nu a iesit tocmai perfect, si clar V2 o sa fie printata 3d ca e mai putin de munca si iese mult mai clean.
Dar ca prima incercare e dragut  ;D.

Atat, sa nu raman fara baterie la ea. Am vrut sa pastrez si putin din interior masinutei si n-am integrat si cheia fizica.
« Last Edit: January 31, 2019, 15:14:50 PM by cia »
2009 STI

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #106 on: January 31, 2019, 15:19:47 PM »
tare :)  faza cu masinuta
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #107 on: February 17, 2019, 02:34:01 AM »
Inainte de meet, am zis sa ma pregatesc putin si sa mai pun niste chestii la punct.
Am facut asa:
- Dus bara la vopsit si reparat, impreuna cu grila. Avea 2 rupturi mai mari, una de ceva vreme si una recenta de la intalnirea cu un bolovan de gheata intr-o curba, pe zapada. E fresh acum.
- Am plushat cateva trim-uri prin interior, impreuna cu masca de la ceasuri.
- Inlocuit centurile cu unele SH, nedeclansate. Ca sa va faceti o idee cu ce magarie am stat 2 ani pe masina (noroc de centurile in 4 puncte), iaca poza de cum arata unul din module:

Nu mai zic de rezistentele pe fir, ca tat sa fie "bine". Le-am verificat pe toate 5, impreuna cu airbag-ul de la volan, cele din stalpi si cel de la pasager. Totul pare unde ar trebui sa fie. Pare sa fie okay acum.
- Inainte de meet, ca nu am mai avut timp sa ma ocup singur, am trecut pe la Autokino si am schimbat pivoti, capete de bara si toata bucsaraia pe fata cu bucse poliuretanice (brate + caseta de directie). S-a facut si o geometrie, de la sine inteles.

Cam atat pe scurt, ca sa nu o tot mai lungesc.
2009 STI

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #108 on: September 09, 2020, 15:57:02 PM »
Intreb si eu aici asa , cumva nu vrei sa scapi de finala oem? Sau macar de imprumut sa vad cum e a mea pe interior
Detoate , STI sa fie

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #109 on: September 09, 2020, 17:53:00 PM »
L'a speriat pandemia, n'a mai dat pe'aici din martie ...