Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
Subaru club Romania

Impreza WRX 2004. Mici intrebari.

Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« on: October 12, 2010, 19:36:23 PM »
Buna ziua,
Sunt fericitul nou posesor al unui Impreza WRX model 2004. 118.000 km la bord.
Ambreajul a fost schimbat la 111.000, deci o grija mai putin.
Acuma, micile defectiuni observate in cele 4 zile de cand o am:
1. lacul de pe capota dus in anumite portiuni din cauza pietricelelor. Sper ca dupa ce ii fac actele si CASCO, sa o pot rezolva pe asigurare.
2. lacul de pe hood-scoop e si el un pic dus. Mai problematic e faptul ca tumburusul din mijloc e usor rupt. La viteze mari, suiera. Dar pana in 120-130,viteza normala de croaziera, si daca nu trec pe langa un tir, toate bune si frumoase. Nu stiu acum daca este sau nu caz de CASCO acest lucru. Cand duc constatarea pt capota, ar trebui si hood-scoop-ul sa intre acolo. Presupun.
3. Se scurge pe undeva apa la portbagaj. My guess: chederul. in partea stanga. Guess-ul celor de la SMT: garnitura de la eleron. Insa nu se vede ca s-ar fi scurs apa pe-acolo.
4. Cand am facut verificarea tehnica la SMT, am constatat ca nu mai am ulei in motor, joja fiind aproape uscata. placutele de frana sunt noi, filtrele noi, revizia facuta la 115.000. Se pare ca la ulei au uitat. in 3000 de km nu se duce uleiul, si de curs nu curge, iar urme ca ar manca ulei in mod exagerat, nu sunt. concluzie logica: cineva va fi strans de gat :) Insa ce m-a socat, a fost pretul exorbitant pt un litru de ulei! 75 lei fara TVA. Sincer acuma, imi luam Mobil 1, 4 litri la acei bani. Insa am citit ca la Subaru se recomanda ulei Motul. Asa ca va intreb: ce este mai recomandabil? Eu acuma am 5W30 de la Subaru. Ma gandesc sa raman pe 5W30 intrucat iarna trecuta a fost dezastru. N-as vrea sa ma trezesc ca nu rezista uleiul la temperaturile joase care le vom avea iarna aceasta.
5. Ce cauciucuri de iarna recomandati, si pe ce jenti? As merge pe jenti de tabla, ca la orice alta masina, insa n-am vazut niciodata Subaru cu jenti de tabla pe timp de iarna. Ciudat :-?? Momentan pe vara, am cauciucuri Pirelli P6000, 225/45R17, 91 Y.
6. Azi cand sa verific nivelul uleiului si sa ridic capota, am observat la cablurile de la sigurante din stanga jos, o mufa verde care nu este legata nicaieri. Farurile merg toate, geamurile electrice toate, inchiderea centralizata, dvd-playerul. cam tot merge perfect, asa ca nu-mi dau seama de unde vine conectat acel cablu. Poate daca fac poza o sa fie mai edificator? :)
7. Ce pot schimba de unul singur, ca sa nu mai imi bat capul ca cineva ma jecmaneste la service? :) Oricum, Auto Kino Brasov scrie pe masina de-acum incolo. Insa pana nu am CASCO si cauciucuri de iarna, nu stiu cum o sa fie vremea pe valea prahovei sa ajung acolo. 
8. Cei de la SMT au recomandat sa schimb bieletele spate-fata si bucsele de la bara stabilizatoare. O sa conduc cu grija pana ajung la Brasov sa aflu verdictul lor. Cele care necesita schimbare rapida, ar fi bucsele fata.

Cam atat pt acum, sper ca nu v-am deranjat,
Tudor

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #1 on: October 12, 2010, 19:40:56 PM »
Bine ai venit pe forum, Tudor! Sunt sigur ca baietii care au modelul tau de Impreza te vor ajuta cu sfaturi utile.

Cheers,
Mihai

Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #2 on: October 13, 2010, 15:50:09 PM »
Dar nu aveai martotul de ulei aprins? Ciudat.. ar fi trebuit sa se aprinda daca nivelul era asa de scazut..

Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #3 on: October 13, 2010, 19:50:56 PM »
Nup, nu era aprins, stiu ca daca in timpul mersului se aprinde, e nasol. In rest, ca la alte masini de tehnologie mai veche, ramane aprins cand ii dau sa pornesc motorul :) Ca si cel de baterie si cel cu motorul :-? Si am facut o mica gresala. Poze am facut, dar cu telefonul. Cablu de date telefon-laptop, ioi, aups p-asta l-am uitat. Gasisem pe alte forumuri ca mufa verde ar duce catre ECU, si resoftarea lui, deci nerecomandabil sa fie legat undeva. Insa dupa ce vin cu pozele poate cineva o sa ma clarifice :)

Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #4 on: October 15, 2010, 13:42:43 PM »
Dupa cum am promis, poze cu cablurile buclucase



Si o alta belea. Cand mergeam sa iau niste acte pt tatal meu, am dat sa spal parbrizul, am dat sa mai stearga inca o data, si, surpriza! mi-au ramas blocate stergatoarele. Am ajuns la un service, si nenea a pus la loc una din barele de la mecanismul stergatoarelor. doar ca a cazut imediat. Am scos masca, si am scos tot bratul sa-l examinam. Rezultatul aici:
Un capat al barei:


Celalat capat al barei:

Sunt sigur ca Subaru Motors vinde un nimic ca acesta la suprapret+manopera, deci nu ma risc. La Brasov nu am cum sa ma risc fara stergatoare, deci si varianta asta pica. Incearca seful de la service sa intrebe la dezmembrari si prin alte locuri daca gaseste.


MihaiFlorescu: Am modificat putin postul ca sa vedem pozele cum trebuie.
« Last Edit: October 15, 2010, 13:54:07 PM by MihaiFlorescu »

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #5 on: October 17, 2010, 21:39:55 PM »
acea mufa verde de care ai zici tu daca conectezi mufa mama cu mufa tata (verde cu verde) masina intra in modul de diagnoza cand pui contactul...  deci las-o asa deconectata
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #6 on: October 18, 2010, 16:00:25 PM »
Da, o sa le las asa.
Cred ca ar fi fost folositoare o prelata pt mine acuma. Inca se scurge apa in portbagaj. Asta ar fi vestea rea. Cea buna, este ca am descoperit pe unde se scurge. E un pic crapata vopseaua/caroseria in acel colt. Indeajuns incat sa se scurga apa :(

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #7 on: October 22, 2010, 19:46:00 PM »
apa in portbagaj este o problema comuna la subaru .. verifica chederul de la portbagaj si stopurile... pe acolo curge la mine pe la stopuri :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #8 on: October 22, 2010, 21:31:36 PM »
Tocmai aia e buha, nu e de la cheder. E portiunea de imbinare intre aripa spate stanga, si portbagaj. Cineva nu a facut-o cum trebuiede la inceput, si in timp, well, it got coroded, and started leaking. Numai acolo se scurge apa. In partea dreapta, e complet uscat :)

Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #9 on: October 30, 2010, 14:18:22 PM »
Yey, nu mai imi curge apa in portbagaj :)
Apropo. ma gandesc ca e mai rentabil sa folosesc un filtru de aer K&N decat cele stock. Stiu ca nu adauga nici macar un calut putere, dar nu va trebui sa-l schimb la 15.000 km. Pe site-ul k&n spune ceva in genul 50.000 mile pana la prima curatare. Cf site-ului lor, asta mi s-ar potrivi cel mai bine:
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2232
Voi ce parere aveti? :)
Si app, intrebare preventiva: pe unde gasesc ulei Motul. Prin Metro si Sellgros n-am vazut  ???

Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #10 on: October 31, 2010, 01:03:41 AM »
Nu, nu au cei de la K&N site-ul prost, pur si simplu nu am luat in considerare acele variante cu filtre conice. Oricum, ei spun ca mai mult de 20 de cai, cu filtrul lor conic nu scoti. Si la cel 225 pe care ii am deja, inca nu ma lacomesc :) Doar voiam un filtru de aer care sa-l inlocuiasca pe cel stock, fara batai de cap, si care sa se curete usor. Si care sa tina mult. Al tau se umple de mizerie pt ca e conic si sta cam expus, right?  :( Ma gandeam ca macar 2 revizii, ceva gen 30.000 km cu tot praful de Romania sa scap fara sa-l curat :) Sau daca trebuie curatat, la 15.000 km cat e intervalul reviziei, nu-i asa mare bai :)
Alta mica intrebare : Avem dealeri autorizati pt filtre K&N ?

Pt. Motul: P&P Lubricants, dar am dificultati in a descoperi un traseu catre ei  :D

Pt. cauciucuri de iarna, ma gandisem initial la 215/55R16 Dunlop SP Winter sport, insa diametrul rotii este usor prea mare. As in, incompatibila cu roata initiala de 215/45R17. Asa ca am gasit ceva poate mai bun si mai recomandabil : Vredestein SnowTrac 3, 205/55R16. Sunt usor mai scumpe decat GoodRide, insa eu cred ca diferenta de bani, Merita! Small Demo:  

Acuma tre sa caut jenti de 16 :))
Administrator: Am modificat postul si am pus direct filmuletul
« Last Edit: October 31, 2010, 10:17:27 AM by administrator »

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Rspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #11 on: October 31, 2010, 21:56:59 PM »
eu recomand k&n am pe masina de 3 ani si nu am avut niciodata probleme cu el.  eu il spal din 5000 in 5000 km cand fac revizia....
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #12 on: November 01, 2010, 16:03:23 PM »
Hm...reviziile se fac la 5000km? La a mea au fost facute din 15.000 in 15.000  ??? Si la fel ma gandesc sa le fac si eu. Sau ar trebui mai des?

2xGhe

  • *
  • 1806
  • Pentru fani, nu pentru bani!!!
Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #13 on: November 01, 2010, 20:20:11 PM »
O masina speciala cere un tratament special :)  7000km e ideal
Pentru FAAAAANi nu pentru bani!

Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #14 on: November 02, 2010, 21:20:44 PM »
Deci reprezantanta nu a prea stiut sa aibe grija de masina trag concluzia :))
Nu-i bai, remediez eu problema :D
10.000 km intervalul intre revizii, pentru inceput. Ma incapatinez :) apoi daca vad ca ceva nu merge bine, il mai scad ;)
Am ajuns la aproape 120.000, ma gandesc sa-i fac acuma o revizie, sa pun si filtrul sport si ulei motul, si inghetul n-o sa ma ia pe nepregatite :)

Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #15 on: November 03, 2010, 11:06:18 AM »
Recomandarile Motul ar fi 8100 X-clean 5W30, sau 8100 X-cess 5W40.
Eu as merge pe X-clean, sau chiar pe 300V. Voi ce ziceti? :)

Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #16 on: November 03, 2010, 21:17:45 PM »
Mai baieti, dar de Mobil 1 Rally Formula 5W-50 ce parere aveti? :D
Cred ca si la transmisie o sa trec pe Mobil 1, 75W90. Sau Motul, ma rog, inca sunt in dubii :)

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #17 on: November 04, 2010, 09:43:46 AM »
la transmisie am bagat valvoline si mobil... sunt ok aman2 ;D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #18 on: November 09, 2010, 19:04:26 PM »
Razgandire de ultim moment.
Mi-am luat Pirelli SW210 SottoZero ca incaltari pt iarna. Erau la acelasi pret cu Vredestein-urile. Sper ca am facut o alegere buna :)

Răspuns: Impreza WRX 2004. Mici intrebari.
« Reply #19 on: November 13, 2010, 19:10:43 PM »
O chestiune care m-a dereanjat un pic la masina, si care se pare ca este comuna cu toate Subaru, este jocul la schimbatorul de viteze. Cupleaza prea bine cutia de viteze treptele, ca sa fie ea busita, asa ca m-am gandit ca e de la buscele schimbatorului. So I started googling for Subaru Shifter Bushings. Si am aflat ca cei de la Kartboy fac niste bucse excelente care elimina acest mic bug :)
Problema este in felul urmator: Nu trimit  in afara US. Am mai gasit de la alte firme, si pe ebay, insa costul transportului este cel putin jumate din pretul acelor bucse din poliuretan. Pe forumuri in SUA tot citesc despre cum omuletii si-au schimbat acele bucse, sau au trecut si la Kartboy short shifter. De short shifter inca nu am nevoie, si de asemenea am aflat ca pt a-l monta pe acel ShortShifter tre sa indoi nitica rama de dedesubt de la suportul pt schimbator, ca altfel risti sa lovesti cand dai a-1a.
Si-a facut cineva upgrade la bucsele de la schimbator? :) 

P.S. K&N Air filter is in place :D