Out&Back
Subaru club Romania

Out&Back

PTR

  • 570
Out&Back
« on: December 27, 2016, 12:18:27 PM »
 Era prin primavara lui 2012, cand dupa o iarna grea la periferia capitalei si cu ocazia maririi familiei era necesara o masina mai mare si 4x4. Swift-ul din dotare fiind foarte rezistent m-am uitat initial la acelasi producator, dar din pacate nu am gasit nimic in gama care sa ma multumeasca... Dupa care am aruncat un ochi la Honda, dar nici aici nu am vazut nimic care sa rezoneze ... pentru ca vroiam "altceva" ... Si asa a venit momentul in care la o pauza de tigara un coleg mi-a aratat un Subaru Forester. Si a aparut intrebarea why not ? :)
 Si asa a inceput epopeea cautarii unui Subaru. Primul vazut a fost un Forester AT la Radacini rulate care a plecat din prima zi din motive de pret foarte bun. Dupa care am vazut un Outback albastru la Romstal leasing, cum la momentul respectiv nu au lasat nimic la pret am cautat mai departe (dupa 6 luni inca era la vanzare mai ieftin cu 40%). A urmat un Forester negru care arata bine, proprietarul schimbase recent pompa de aer din ce am aflat din alte sursa... si tocmai cand il anuntasem sa facem actele vine raspunsul de la alta sursa ca masina avusese lovitura la aripa stg spate... moment in care incepusem sa am vedenii cu ceva deranjat pe la puntea spate , stricat axa diferential,etc.. i-am adus la cunostinta ca putea sa imi transmita si acest detaliu si asta a fost.
 Asa am hotarat sa vad un Outback care avea o singura poza la anunt, in care era parca parasit langa un gard. Am vorbit cu o tanti foarte amabila care mi-a povestit ca in ultima vreme masina a stat mai mult decat a mers pentru ca se atasase f tare de ea si nu ii venea sa o vanda (chiar daca in familie mai avea inca 2 buc XC60 si un Renault). Masina avea 72k km cu toate reviziile la reprezentanta. Dupa ce am verificat seria masinii la toate sursele si toate raspunsurile au fost pozitive m-am intalnit cu doamna. Vazut masina, placut, condus 200m si am hotarat sa facem actele.
 Dupa primul drum in afara am descoperit rulmentul stg spate terminat, deja ma gandeam "ce am facut".. dar dupa un pic de google am descoperit ca primele modele sufera cu rulmentii spate. Prin urmare am schimbat rulmentul spate cu rulmentul OE imbunatatit. Cel pe partea dreapta a lesinat aprox 80k km mai tarziu si l-am schimbat tot cu OE.
 Cum avea un scartait constant la relanti si in mers de cand o luasem, pe la 104k am descoperit ca ambreiajul era dus.. dupa ce am reusit ca gripez rulmentul de presiune in curte, pe loc . Atunci am inteles cu adevarat ceea ce mi-a transmis subliminal doamna cand mi-a spus ca a fost singura masina care a iesit din zapada ... omitand sa spuna si continuarea - si cu care am scos cele 2 Volvo si Renaultul la drumul principal.
 Pe la 80k am schimbat bucsele si bieletele la bara stabiliatoare fata, au rezistat inca pe atat fiind schimbate iar.
 La aprox 150k a cedat o bucsa la suportul de diferential, am vazut-o ca era din categoria bucsa cu ulei inauntru iar cand a crapat a inceput sa picure uleiul din ea. Schimbat suport cu tot cu suruburi si piulite, moment in care am fost impresionat de calitatea otelului folosit la suruburi. La scurt timp dupa aceea am montat o bara stabilizatoare spate mai groasa din motiv de leganat in curbe, a scazut un pic confortul dar gradul de incredere e mai mare.
 Odata cu introducerea inca unei taxe in benzina am montat si instalatie GPL cu care am parcurs pana acum aprox 78k km , la un consum mediu mixt de 11L gaz.
 Cum vroiam sa am set complet de roti iarna/vara , a mai primit la primul Craciun in familie un set de jante de Impreza RS care apareau printre cele mai usoare pe forumurile de afara.
 In rest doar chestii uzuale gen filtre si ulei, mai o bujie, un antigel, un lichid de frana.
 Avand un consum destul de ridicat de ulei in anumite conditii este pe drum si supapa PCV ,care la acest model (2004-2006) se livreaza cu tot cu furtunase si nu este infiletata in bloc.
 Mai urmeaza la primavara un pistonas de etrier pe fata dr care a tot fost amanat, de lene...
 
 Aventura continua :)
 
 

 



Răspuns: Out&Back
« Reply #1 on: December 27, 2016, 13:25:31 PM »
Frumoasa povestea si parcursul relatiei cu masina. Cu o intretinere adecvata(asta nu inseamna obsesiva sau excesiva), vei avea ocazia sa ai o masina omnipotenta multi kilometri de aici incolo. Sa o stapanesti sanatos si sa ne pui  cateva foto ca ele sunt mai graitoare decat cuvintele....uneori! :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Out&Back
« Reply #2 on: December 27, 2016, 17:07:42 PM »
Era si cazul de o prezentare. Sunt masini minunate si cu piese originale se repara repede si pentru mult timp micile defecte.

Multi km de acum inainte.

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #3 on: December 27, 2016, 21:59:37 PM »
 Cum perfectiune e mai greu, din piesele care necesita urmarire sezoniera:
 - burduf planetara Dr la cutie, e aproape de evacuare iar cauciucul devine rigid si poate ceda, depinde de stilul de condus. A fost ciupit cand au schimbat ambreiajul, a fost lipit initial cu silicon. Unii s-au laudat ca il aduc aftermarket si bineinteles ca nu s-a potrivit... am lipit burduful original dupa ce l-am degresat bine si dupa 50k km inca rezista. De atunci la fiecare schimb de roti vara/iarna dau cu silicon pe toate burdufele de planetare...
- mecanismul de la timonerie se prinde de cautatorul de la cutie cu un stift elastic care se uzeaza si maneta devine imprecisa. A fost schimbat pe la 82k km si cred ca este iar necesar schimbul, verific la primavara.
- bieletele antirului pe spate Delphi nu prea fac fata la bara stabilizatoare mai groasa, in vara una scartaia si si-a revenit dupa ce am uns-o iar acum dupa 10k km parca are o usoara bataie. La fel ca la cele originale problema a aparut mai intai pa stanga.
- bujiile originale cu platina la fel cu cele NGK pe la 70k km incep sa fie obosite. Una in principal prezinta uzura mai mare, dar nu am notat niciodata care, posibil cea cu fisa cea mai scurta. Orice alt fel de bujie in afara de NGK la fel cu originalul dau un zgomot la relanti, bataie ca de avans.
- bucsele mari de la basculele fata slabe la primele modele, se schimba codul de multe ori... am pus FEBI, sa vedem cat vor tine.
- flansa de la toba intermediara are o garnitura conica care poate incepe sa scape mai ales in acceleratii puternice, a fost schimbata de 2 ori.


« Last Edit: December 27, 2016, 22:02:57 PM by PTR »

Muttley

  • 5136
Răspuns: Out&Back
« Reply #4 on: December 27, 2016, 23:42:07 PM »
Posibil sa nu vorbim aceeasi limba, fiind modele diferite, dar incerc.
- stiftul de pe cautator e format din 2 stifturi concentrice, cel de pe exterior cu despicatura zimtata? Daca da, imi vine greu sa cred ca se slabeste, la mine e foarte solid. Daca nu, ignora;
- bielete antiruliu aftermarket, gen Whiteline, Superpro, Perrin, la Outback nu exista? Nu-s chiar o avere... La mine sunt pe drum si bara groasa si (sper) si bieletele Whiteline;
- bucsele mari de brat sunt alea cu rondele crenelate din cauciuc? Daca da, niste ineptii, cred ca se rezolva cu echivalent din poliuretan. Daca nu, ignora;
- garnitura conica, mai degraba sferica de pe evacuare, asta trebuie sa faca, sa permita rotirea celor doua bucati de teava. La montaj nu se pune niciodata pasta de evacuare pe ea, si se curata riguros suprafata conjugata de pe flansa, trebuie sa fie lucioasa, sa permita rotirea facila. Evident, un pitch stopper (bieleta antirasturnare) nou sau mai dur face minuni, reducand mult din amplitudinea miscarilor ;)
WRX SW 2002

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #5 on: December 28, 2016, 09:23:15 AM »
 Stift-ul nu se slabeste, dar face  santuri de uzura in zona de contact a cuplajului cu bucsi de la timonerie si jocul de acolo se simte mai departe, datorita arcului ramane fix in cautatorul de la cutie. Cel putin asa a fost prima data, am cumparat cuplajul cu bucsi aproape degeaba, problema era de la stift...
 Bieletele sunt ieftine si se schimba destul de usor, la ce o sa mai pun o sa le ajut cu 2-3 picaturi de ulei sub burduf. Mai mult m-ar tenta ramforsarile de la suportii de bara stabilizatoare spate : http://legacygt.com/forums/showthread.php/diy-avo-swaybar-mount-reinforcement-bracket-142767.html
 Am schimbat bucsele de la brat pe la 160k parca, aveau de mult crapaturi pe ele dar acum deja nu mai iesea geometria de pe stand cu cea de pe drum iar la frana aparure o senzatie nasoala. Daca ce am pus mai tin inca 100k e prea bine :)

 

  
« Last Edit: December 28, 2016, 09:36:18 AM by PTR »

Răspuns: Out&Back
« Reply #6 on: December 28, 2016, 09:37:03 AM »
Sau kit complet fata-spate ca upgrade la cele stock http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=BSK014&sq=29061

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Out&Back
« Reply #7 on: December 28, 2016, 10:18:06 AM »
Ma bag si eu in seama :D

- Mecanismul de la timonerie notat. Si eu trebuie sa il schimb. Mi-ai mai spus si in privat. Ramane pentru primavara-vara cand o sa trec prin toata transmisia cu mai multe upgrade-uri si actualizari.
- Bielete Delphi parca am pus si eu. Merci de heads-up. Momentan sunt ok.
- Bujiile eu le-am schimbat la orice masina am avut la 2 (maxim 3) ani sau 30.000km. La WRX chiar mai des. Deci e normal sa nu tina 70k.
- Bucsele mari de la bascula sunt cunoscute ca fiind punctul slab la Legacy/Outback. Am stiut asta inainte sa iau masina si au fost primele pe lista de inlocuit. Australienii au gasit ceva insertii de poliuretan care cica tin ceva mai mult, dar nu spun cat (sunt mai multi producatori). Spre deosebire de sasiul de Impreza (Forester) acestea sunt mai mici, sunt cu prindere pe vertical, nu culcate si sunt mai subtiri cu mai putin material, deci normal ca pica mai repede.
- Evacuarea.. la mine mi se pare ca scapa la fiecare imbinare dintre sectiuni. Deci asta e.. Sunt proaste garniturile sau prinderile care permit miscare prea multa.

Referitor la franare si senzatia nasoala, vezi ce zice si Muttley. In principiu bieleta antirasturanare mai tine si tot ansamblu motor-cutie sa nu se duca spre radiator. Eu am pus poza cu piesa veche si se vede ca insertia de cauciuc era deplasata.


PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #8 on: December 28, 2016, 10:54:56 AM »
 Acum mi-am adus aminte care era problema la bieletele spate  : nu au oring-ul care sa tina presat burduful pe ax si pe acolo intra umezeala, etc. Am verificat in istoric si am pus bielete Febi pe spate. Remediez cand vine caldura.
 Bujiile platina sunt trecute in manual cu interval 100k , cele de cupru sunt trecute cu interval 30k . Sau poate la turbo sunt cu interval mai mic de schimb.
 Senzatia de la franare a disparut dupa ce am schimbat bucsele mari de la bascula, dar cand o sa fie vremea buna o sa verific bieleta.
 Doar garnitura dinainte de intermediara scapa in general, la tine (Mihai) se vedea si in poze ca era coapta. Cu cat o schimbi mai repede cu atat o sa fie mai usor de montat ca nu o sa rugineasca prea tare flansa de la catalizator pe care sta. Flansa mobila de la intermediara ar trebui sa fie curata.
 Manole : kit-ul ala e prea scump raportat la cat costa piesele de Subaru. Sa zicem ca bara stabilizatoare spate de 19mm OE cu tot cu bucse OE ar fi cam 550ron. Bielete reglabile poti sa faci din aproape orice bieleta daca o tai, faci filet si pui inca o piesa de reglaj frumos colorata. Nu ai partea de reglat duritatea, dar la Outback cel putin cred ca bara spate de 19 este suficient, mai mult ar strica tot confortul.

Răspuns: Out&Back
« Reply #9 on: December 28, 2016, 14:47:07 PM »
Raportat la piesele OEM, da. Insa daca e sa privesti in ansamblu la plusul de control pe care-l ai la balansul caroseriei, nu. Iar legat de bujii, mai ales daca ai instalatie de alimentare alternativa cu GPL, atunci trebuie sa stii ca aceasta le injumatateste ciclul de viata!

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #10 on: December 28, 2016, 15:46:37 PM »
 La Outback cu jante 16 balansul maxim vine din talonul anvelopei combinata cu latimea jantei de 6.5 :) , cu jante latime 7 e ceva mai bine.. Probabil cu jantele de 17 e si mai bine.. In acelasi timp daca e prea rigida nu mai are destinatia pentru care a fost facuta :)
 La Swift-ul anterior erau bujii cu iridiu tot cu interval 100k , pe la 65k ghici de ce mirosea a benzina pe langa masina :))  La Outback, dupa ce am luat-o, bujiile la 75k erau cum le-am descris mai devreme.. Poate am avut eu ghinion dar nu mai tin nici bujiile cum scrie la manual..

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Out&Back
« Reply #11 on: December 28, 2016, 15:53:03 PM »
Probabil folosesti masina peste tot. Drumurile scurte inseamna motor rece, amestec bogat si bujii care duc mai repede.

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #12 on: December 28, 2016, 17:05:34 PM »
 Nu prea am drumuri scurte.. Naveta zilnica inseamna cam 25km la fiecare pornire... Cred ca e de la turatiile pe care la mai vede uneori :)

PTR

  • 570
« Last Edit: December 30, 2016, 11:35:18 AM by PTR »

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #14 on: January 03, 2017, 17:13:43 PM »
 Si a sosit si ansamblu furtune PCV cu supapa :

 

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Out&Back
« Reply #15 on: January 05, 2017, 17:42:32 PM »
Ai apucat sa montezi matele? Bine ca ai pus poza ca si manole74 cauta codul si desi masina lui arata ca a mea masina, este fabricatie timpurie de 07 si pe partea mecanica este ca la tine.

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #16 on: January 05, 2017, 18:00:39 PM »
 Inca nu, am timp doar in weekend ... si la ce temperaturi se anunta sambata, cred ca le mai las sau schimb doar supapa acum si furtunele mai la primavara. Dupa cod apare pe google si doar supapa ( care nu apare separat in program) dar am ales varianta mai complicata.
 Intre timp urechea a inceput sa perceapa la frig chitaitul rulmentului de presiune... inca foarte foarte timid.. O sa urmaresc sa vad daca mi se pare sau nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Out&Back
« Reply #17 on: January 05, 2017, 18:23:28 PM »
Parchezi la un mall, dai o tura si cand te intorci rezolvi treaba in 10 minute. Oricum ai nevoie de motor cald pentru ca altfel furtunurile sunt rigide si ies greu.

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #18 on: January 05, 2017, 22:19:45 PM »
 Din pacate pe ruta cea mai rapida spre casa nu am nici un mall... nu ma grabesc, in urmatoarea perioada oricum merg doar naveta zilnica pe care consumul de ulei este minim.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Out&Back
« Reply #19 on: January 12, 2017, 12:44:22 PM »
Salut! Ai apucat sa iesi cu masina zilele astea? Sunt curios cum intra in derapaj spatele si cat de usoara se face revenirea. Asta pentru ca tu ai bara antiruliu spate mai groasa.

La mine este totul super liniar, controlabil si aproape imediat pot sa ii tai derapajul. Cred ca are de a face si cu articulatiile spate si bara antiruliu elastica. Ma batea gandul la o bara mai groasa, dar daca pierd liniaritatea asta, pot sa renunt la upgrade si sa ma obisnuiesc cu elasticitatea pe timpul verii.
Este mult prea elegant controlul in acest moment incat mi-ar parea rau sa il stric.