Out&Back
Subaru club Romania

Out&Back

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #20 on: January 12, 2017, 13:24:49 PM »
 Salut,
 Pai ieri am iesit si am mers fara griji cam cu 40-50 km/h sau mai putin in zonele cu pietoni/etc ( Vidra-Cretesti-Sintesti-Jilava) pana am intrat in capitala, moment in care am decis ca mai bine ne intoarcem acasa :))
 Nu am simtit o diferenta mare pe zapada/gheata fata de bara anterioara... acum sunt si anvelopele in ultima iarna si nu au aceiasi aderenta ca unele noi, daca exagerez tinde sa plece cu totul in lateral dar isi revine cu o usoara accelerare si corectie volan. Diferenta mare este vara pe drum de munte sau curbe la viteza mai mare.
 

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #21 on: January 16, 2017, 17:03:49 PM »
 Si cum stateam si ma gandeam ca la anul trebuie anvelope de iarna.. iar masina are suspensia in partea de jos ale valorilor din manual.. a incoltit timid un ghiocel...
 Cum ar fi daca ar fi :
 1. treburile de aici http://www.subtle-solutions.com/product_info.php?products_id=167
 2. anvelope iarna 215/65/16 care sunt cele mai apropiate ca diametru de varianta pe 17 si ar reduce abaterea mare de la vitezometru;
 3. poate si arcuri noi, amortizoarele se tin inca bine si s-ar mai inalta un pic.
 Adunate toate, garda la sol ar fi mai mare cu aprox 5cm :)

 Cel din poza are arcuri cu 3cm mai inalte si anvelope 235/75/15 :
 

 ???
 

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Out&Back
« Reply #22 on: January 16, 2017, 17:26:48 PM »
Mai faci putin research si vezi ca exista un heavy duty kit de la king springs. Si din banii economisiti cu flansele iei amortizoare spate. Stiu ca ridica masina peste ce am eu acum cu inca 1-2 cm. Cosmin ma tot tatoneaza sa o mai ridic, dar momentan o consider suficient de inalta.

Referitor la anvelope. Eu le-am avut la dimensiunea mentionata de tine si pompa servo era mai zgomotoasa.


PS: Intra de 15" pe Outback? Astea de 16" mi se par la limita peste etrier pe fata.

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #23 on: January 16, 2017, 18:04:24 PM »
 Poza e dintr-un filmulet din Australia... asa spune la descriere .. aventura de vacanta aici :

 Pompa a facut si la mine ciudat in periada octombrie-noiembrie, cred ca trebuie pentru inceput sa schimb oringul de deasupra , unde e conecturul la furtunul care vine de la vas.. lichidul din vas a mai fost schimbat din cand in cand, nu era chiar vechi..
 O alta varianta ar fi kit-ul reglabil de la BC Racing..
 Incep sa analizez cea mai comoda varianta ...  :)
 

Muttley

  • 5136
Răspuns: Out&Back
« Reply #24 on: January 16, 2017, 18:16:06 PM »
Daca ar putea conta o parere oarecare: arata ca un ciur aia din poza inaltata asa  ;D

PS: nu e caroseria potrivita pentru asa ceva. Console imense fata/spate, ampatament lung... Asteia-i sta bine cu o garda la sol medie sau joasa. Din nou, e doar o parere.
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Out&Back
« Reply #25 on: January 16, 2017, 18:22:32 PM »
Din avatar vedem ca Muttley este fan lowrider si cadere negativa extrema. :)
Outback cu supensie "sport" arata oribil si se poarta numele de Legacy wagon. In Romania nu cred ca exista mai mult de 5 exemplare.

Eu incerc sa am garda cat mai mare iar tu vrei sa le turtesti pe toate.


ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 5136
Răspuns: Out&Back
« Reply #26 on: January 16, 2017, 18:29:49 PM »
Regula general valabila spune ca arcul aripii si roata tre' sa fie concentrice. Acum uita-te-n poza de mai sus, zona fata, zi-mi ce vezi. Pe mine ma zgarie...  :-\
WRX SW 2002

Forester

  • 3129
  • The other right!
Răspuns: Out&Back
« Reply #27 on: January 16, 2017, 18:56:34 PM »
Regula general valabila spune ca arcul aripii si roata tre' sa fie concentrice. Acum uita-te-n poza de mai sus, zona fata, zi-mi ce vezi. Pe mine ma zgarie...  :-\

Sunt total de acord!
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #28 on: January 16, 2017, 21:46:01 PM »
 Orice parere conteaza..
 Dimensiunea cauciucului dupa mine este exagerata, de exemplu raza este cu 4.7cm mai mare decat ce am acum.. La fel de exagerat mi se pare si pretul la inaltatoare pentru ceea ce sunt ele in esenta...
 In acelasi timp imi place si sa mentin ritmul pe curbe in afara orasului, ceea ce intra in contradictie cu garda la sol mai mare... cam greu si cu sufletul in rai  ::)

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #29 on: January 24, 2017, 12:18:38 PM »
 Acum 2 saptamani am schimbat PCV-ul. Impresiile in acest timp sunt : pedala de acceleratie mai precisa, acceleratie mai "consistenta", la pornirile la rece parca a inceput sa invarta mai putin pornind chiar si dupa 1 rotatie la -4'C. Per total de la o piesa asa mica s-a schimbat in bine tot mersul masinii.
 
 Revenind la arcuri :)
 1. Dupa lungi cautari, se pare ca arcurile de pe modelul de 3.0 ridica fata cu 1/2 inch , la o diferenta de greutate de aprox 100kg pe puntea fata (ce am gasit in tabelele din manualul de service 2.5i MT standard vs 3.0 AT cu trapa ).
 2. Sa aplic regula de 3 simpla pentru a calcula cu cat se ridica spatele daca diferenta intre aceleasi modele este de aprox 50kg pe puntea spate ?
 Daca schimb fata si spatele, o sa fie mai ridicata de fata. Daca schimb doar spatele o sa stea un pic mai sus dar nederanjant...


Muttley

  • 5136
Răspuns: Out&Back
« Reply #30 on: January 24, 2017, 12:53:00 PM »
Aplici regula de 3 compusa, folosind si spring-rate-ul.
WRX SW 2002

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #31 on: January 24, 2017, 13:32:00 PM »
 N-am gasit pe nicaieri valorile... doar pentru Impreza este un tabel. Cred ca in prima faza o sa iau la primavara arcurile pe spate si vad ce se intampla  ::)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Out&Back
« Reply #32 on: January 24, 2017, 13:44:01 PM »
Le pui pe SLS-uri vechi?

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #33 on: January 24, 2017, 14:04:19 PM »
 Da, inca functioneaza ok. Ar trebui sa stea un pic mai sus si sa le prelungeasca durata de viata. Trebuia sa iau in calcul la masuratoare si greutatea buteliei de GPL plus scaunele de copii din spate. Teoretic arcurile de pe 3.0 ar aduce nivelul la normal.
 In primul post am gresit cand am spus ca bara stabilizatoare spate este de Legacy GT, bara stabilizatoare spate de 19.1 este de pe modelul Legacy 3.0 R ( bara stab 20451AG090 + bucse 20464AE040  ).

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #34 on: March 03, 2017, 09:11:38 AM »
 Daca de 2 ani nu am mai curatat clapeta de acceleratie ieri s-a gandit sa dea variatii foarte "interesante" la relanti in special dupa opriri in trafic. Si cum iarna asta am mers foarte calm s-a gandit si catalizatorul ca s-a sufocat de la consumul de ulei si m-a atentionat cu un minunat cod P0420 ca vrea o gura de aer curat..  ;D

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Out&Back
« Reply #35 on: March 03, 2017, 09:36:34 AM »
Cu bujiile cum stai? Eu am afumat bujiile (schimbate in vara) la corsa iarna asta mai rau decat erau dupa 2 ani. Am inceput sa merg cu ea turata gen 3500 chiar daca este aiurea in trafic bara la bara cu treapta 1 si motorul urland de a inceput nevasta sa ma intrebe ce merg cu motorul asa turat. A inceput sa mearga masina iar bine. Am trecut si de la OMV la Rompetrol. Inainte pornea greu (se aprindea greu) si acum pleaca la sfert.

Catalizatorul cred ca are nevoie in primul rand de o tura in afara orasului.

Si daca nici una nu functioneaza... iti dau excelul cu piesele pentru chiulase. Desi cred ca trebuie verificat sa nu fie diferente intre modele.
« Last Edit: March 03, 2017, 09:39:30 AM by MihaiFlorescu »

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #36 on: March 03, 2017, 10:58:11 AM »
 Bujiile au cam 10k, doar ca sunt de cupru dar inca se aud bine la rece.. Oricum mai la vara o sa schimb si bujii si fise..
 Toata problema cu clapeta este posibil sa fie dintr-o cauza secundara pentru ca a facut urat doar aseara, de dimineata a fost linistita :) .. O sa explic diseara pe larg dupa ce ma conving ca nu e doar in imaginatia mea cauza ...  ::)
 De codul de catalizator la Subaru stiu de cand il aveam la Swift si cautam informatii despre el..

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #37 on: March 04, 2017, 07:06:19 AM »
Din toamna, locul unde parchez in Buc are strada destul de bombata astfel ca parcand perpendicular pe bordura masina sta inclinata. In general parchez cu botul in sus, pentru ca daca parchez invers se aude un zgomot de la rulmentul de presiune. Dar in pozitia asta uleiul de uns supape care este pe interiorul galeriei se scurge usor spre clapeta de acceleratie... Cantitatea este mica dar in timp se aduna. Ieri am parcat invers si a mai avut niste variatii dar mult mai slabe. Am luat spray de curatat si azi sper sa curat ce este acolo.  ::)

PTR

  • 570
Răspuns: Out&Back
« Reply #38 on: March 06, 2017, 22:05:31 PM »
 Am curatat clapeta si au disparut variatiile si tendinta de lesin dupa frana inainte de semafor. Nu am facut reset dar usor invata parametrii noi. Cu prima ocazie o sa bag spray si pe conectorii din galerie unde se prind furtunele de la gaz ca sa curat clapetele inferioare.

PTR

  • 570
Re: Out&Back
« Reply #39 on: September 04, 2017, 20:36:44 PM »
 Si vineri pe 1.09 cu ocazia a 194168km fulia de la arborele cotit s-a gandit sa se dezmembreze.. Mai exact inelul exterior s-a dezlipit de partea centrala si a iesit in afara cam 5 mm. Cureaua de la AC a sarit si a frecat pe capacul de la distribuie si pe mufa de la ambreiaj compresor AC. Sambata m-am intersat de o fulie si ar fi fost sanse ca duminica sa o am , cum duminica fulia nu mai aparea am profitat de faptul ca dadusem jos capacul de la distributie si avand piesele am schimbat rolele si cureaua care era sub latimea recomandata de manualul de service. In final am reparat fulia dezlipita si am montat-o pe masina iar alta fulie originala o sa ajunga saptamana viitoare cand o sa montez si cureaua de AC sa vad daca a fost afectat. Daunele puteau fi mai mari dar in final am scapat ieftin :)