Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Subaru club Romania

Alt SG 2007 2.0 in comunitate

Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #20 on: March 02, 2018, 21:59:45 PM »
Va salut subaristi!

Iata ca a trecut un an de zile de la ultima postare, timp in care am facut aprox 30 000 km. Avand in vedere ca in 12 ani de sofat nu am depasit 15 000 km/an, acum m-am surprins si pe mine dubland  nr de km anul asta, fapt care arata ca imi place masina.

Am rezolvat problema cu aburirea schimband un ansamblu ce controla fluxul de aer din afara sau recirculare, acesta avand o rotita uzata.

In 30 000 km am:
-schimbat uleiuri, bineinteles;
-schimbat garniturile unui etrier pe fata ce ramasese aproape blocat cu kit de garnituri Subaru;
-schimbat lichid frana;
-schimbat bucse bara stabiliztoare fata spate;
-schimbat 2 randuri de placute de frana. Mananca placute pe paine.
-(update) schimbat bujiile cu NGK Iridium.

Si cam atat.

Mi-a oferit doar momente placute :)

Avem aici putin frig intr-o urcare pe panta spre Cabana Ciucas.









Si ceva vreme frumoasa in o excursie de vreo 3500km.







Primeste, de asemenea tratamentul potrivit. Odata la o luna sau doua (nu si acum in iarna) primeste un soft polish si ceruire.





Am avut buna intentie de a monta un kit de lubrifiere a supapelor, masina avand GPL inainte de a o cumpara. Intentia a fost buna, procedura insa a fost executata cu stangacie de un Dorel (nu spun unde) care a dat gaura direct in galeria de admisie, pe masina, lasand shpanul sa se duca in motor, lucru ce a dus la deteriorarea unei supape pe cil 4.

Incepand din Nov anul trecut am mers la SMT pt diagnoza si am trait dezamagirea la aflarea vestii ca supapele sunt afectate de GPL. Am vb si la AK carora le multumesc si cu Wrangler, caruia ii multumesc de asemenea pt sfaturi.

In lunile astea masina a stat pe bara si in ultimele 3 saptamani cu motorul afara.

Am comandat piesele necesare, dupa lungi cautari, din Emiratele Arabe. Pentru cine doreste, pot da detalii despre lista de repere, si sursa.

Momentan chiuloasele sunt la planat si in urma analizei de la atelier, rezultatul e  discutabil si anume:

Din 4 cilindri, numai unul e afectat, iar din cele 2 supape de evacuare ale cilindrului, una singura e cu problema.

Offf... acum, dupa ce va fi totul in regula, planuiesc urmatoarele:
- schimbarea amortizoarelor spate;
-izolare fonica interior;
-upgrade sistem audio (player preferabil android, 2 din, difuzoare usi si cel din portbagaj);

Si apoi apa, paie si bataie.

Sincer mi-as fi dorit sa particip la intalnirea din februarie, dar imi pare foarte rau de conjunctura.

Revin cu detalii despre progresul reparatiei.

Multumesc!

« Last Edit: March 03, 2018, 01:26:52 AM by bragaru »
Forester 2.0 X 2007

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #21 on: March 03, 2018, 00:27:53 AM »
Tot inainte ca esti pe drumul cel bun!
« Last Edit: March 15, 2018, 17:45:05 PM by MihaiFlorescu »

Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #22 on: March 03, 2018, 00:49:44 AM »
Ah si cu ocazia asta primeste si distributie noua Subaru cu pompa de apa, termostat si ambreiaj AISIN.

Pe wishlist as mai avea schimbarea tamburilor de pe spate cu discuri, dar aici sigur mai am de asteptat si documentat.
Forester 2.0 X 2007

Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #23 on: March 03, 2018, 11:52:39 AM »
Cam ciudat ca ai inlocuit 2 randuri de placute in 30k, eu am facut cam p'acolo cu un singur set si banuiesc ca si tu ai facut mare parte din acesti km in extraurban
Ce diagnoza s'a facut de a dat ca defect supapele?

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #24 on: March 03, 2018, 12:10:49 PM »
Supapa cu probleme e arsa sau scapa compresie din cauza spanului? De obicei de la gaz incep sa scape compresie toate,

Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #25 on: March 03, 2018, 12:19:00 PM »
Pe wishlist as mai avea schimbarea tamburilor de pe spate cu discuri, dar aici sigur mai am de asteptat si documentat.

Pe aspirat nu merita deranjul....nu ai destula putere incat sa nu fie suficienti tamburii....
mai bine investesti in placute si discuri mai performante

Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #26 on: March 03, 2018, 13:13:51 PM »
Cam ciudat ca ai inlocuit 2 randuri de placute in 30k, eu am facut cam p'acolo cu un singur set si banuiesc ca si tu ai facut mare parte din acesti km in extraurban
Ce diagnoza s-a facut de a dat ca defect supapele?

Salut!

Cred ca am facut jumate extra, jumate in. Am vreo 35 km dr acasa serviciu acasa si am cam profitat de masina pt asta.

Am avut un set de Textar care scartaiau foarte tare si acum Nipparts ce trebuie sa le schimb. Nipparts nu scartaie, dar par mai moi in franare. Voi cauta sa vad ce alternative bune mai am.

Supapa cu probleme e arsa sau scapa compresie din cauza spanului? De obicei de la gaz incep sa scape compresie toate,

De asta zic ca e discutabil ca e doar una cu pb. Da, e arsa asta.

Oricum se schimba toate si voi merge pe benzina pt siguranta.

Ca diagnoza am facut in vara, imediat dupa eveniment compresia si am avut valori de 12,5-13,5. In Octombrie cand masina deja mergea aproape in 3 si tremura, au vazut-o la SMT si au spus clar ca e de la supape, dar doar dupa analiza vizuala.

Probabil supapa a prins span, acesta afectand etanseitatea intr-o oarecare masura, apoi s-a agravat.
Nu spun ca nu a afectat GPL-ul, ba chiar a grabit fenomenul pe aceasta supapa.

Probabil daca nu era de la span, erau toate supapee arse dupa un timp, nu acum, ci poate in 2 ani, dar din cate am citit experientele celor de pe forum, ajunge sa afecteze GPL-ul, tocmai de aceea am incercat sa compensz cu sistemul de ungere a supapelor.

Multumesc!
« Last Edit: March 03, 2018, 13:17:24 PM by bragaru »
Forester 2.0 X 2007

PTR

  • 570
Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #27 on: March 03, 2018, 13:53:52 PM »
 Uzura plăcuțelor as zice ca are legătură cu pistonul de etrier blocat... As schimba garniturile și la celalalt etrier.
 La gaz verifica dacă furtunasele de la injectoare la galerie au aceiași lungime. Dacă nu au , ar trebui refăcut reglajul sau puse toate de aceiași lungime.

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #28 on: March 03, 2018, 15:04:36 PM »
Incearca placutele originale, la mine de la Textar la originale a fost diferenta de la cer la pamant. Franare incomparabil mai buna, nu mai scartaie nu mai vibreaza.

Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #29 on: March 13, 2018, 11:44:38 AM »
La ansamblarea motorului am observat ca pompa de apa nu se potriveste din pacate. Pe acest model s-au pus 2 tipuri de pompa de apa, Una cu iesire, una cu 2. Eu am cumparat pe cea cu o iesire din pacate. Asa ca este disponibila la vanzare.

Pompa originala Subaru o iesire:

https://www.olx.ro/oferta/pompa-de-apa-subaru-sg-21111aa260-IDaAFuF.html

O sa pun si anuntul aici pe site.

Multumesc!
Forester 2.0 X 2007

Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #30 on: March 15, 2018, 17:41:46 PM »
Salut!

Dupa cateva saptamani de lucru la ce presupune inlocuirea supapelor, distributiei, ambreiajului, ieri am terminat minunata activitate.

Acum imi dau seama ca inca de cand am luat masina, acum un an, motorul nu mergea rotund. La momentul acela nu aveam termen de comparatie si am luat mersul cu vibratii al motorului ca atare. Acum imi dau seama ce inseamna silentios si fara vibratii.

Sper sa ma bucur mai departe de masina, cu toate ca acum realizez ca putine sunt situatiile in care chiar am nevoie de acel 4x4 permanent, dar atunci cand am nevoie, chiar e acolo.

Mult spor sa aveti si kilometri frumosi alaturi de agregatele voastre!
Forester 2.0 X 2007

Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #31 on: August 14, 2018, 11:22:55 AM »
Salutare club!
In ultimul timp incepusem sa simt pierderile de putere intre 2000-3000 de ture si din cand in cand mai palpaia cruise. Pending error p0021-pozitie eronata a axelor cu came. Am schimbat unul din solenoizi (electrovalva) si acum merge extraordinar, trage liniar si e foarte potenta :).

Am schimbat zilele astea si amortizoarele (tot ansamblul) spate si e muuuult mai bine dect cu SLSurile curse. Masina sta dreapta, foarte putin spre fata, ceea ca imi place, iar comportamentul pe denivelari si curbe este extraordinar. Multumesc lui Wrangler pentru sugestii si sfaturi, chiar daca nu le-am urmat in totalitate (boxer).


https://ibb.co/eiXUBU
https://ibb.co/itrpBU
https://ibb.co/bNQud9

Astazi am observat la trapa o mica  diferenta de pozitie, cum sper ca se vede in imaginile de mai jos. Partea din dreapta spate a trapei este infundata cu aprox 1cm. Trapa functioneaza normal, fara probleme. E un semn de viitoare interventie? Pot face ceva sa preintampin o defectare a aceateia?



https://ibb.co/iMAud9
https://ibb.co/ekwpBU
https://ibb.co/hqBZd9

Multumesc!
Mult spor sa aveti si drumuri frumoase!
« Last Edit: August 14, 2018, 11:47:13 AM by bragaru »
Forester 2.0 X 2007

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #32 on: August 14, 2018, 19:35:13 PM »
Se pot pune niște distanțiere, dar cred că te așteaptă ceva reparații mai serioase la trapă
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #33 on: August 14, 2018, 20:15:53 PM »
Se pot pune niște distanțiere, dar cred că te așteaptă ceva reparații mai serioase la trapă
Salut Andrei!
Daca ai detalii, te rog! Cu ce ar trebui sa ma pregatesc? Sper ca nu cu o trapa noua cu totul. Cred ca sunt ceva componente ce se uzeaza si se pot schimba, poate chiar imbunatatite.
Multumesc!
Forester 2.0 X 2007

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #35 on: September 04, 2018, 18:33:20 PM »
Salut!

Cam de un an am un sunet, fluierat ca de turbo dupa 3500 ture, care chiar nu imi displace :).  Sunetul vine de la toba care rugineste. Probabil cei de la Subaru au pus toba care nu tine mult pt ca stiu faptul ca masinilor lor l-i se va schimba toba cu una mai zgomotoasa.

Deranjant este faptul ca de vreo 2 sapt probabil s-au desprins suduri, tevi de prin toba finala astfel ca la ralanti cand intra in rezonanta zornaie si scartaie de imi e rusine sa stau la semafor, prin urmare tre sa schimb toba.

Aveti vreo recomandare in acest sens?

Forester 2.0 X 2007

Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #36 on: September 04, 2018, 21:10:01 PM »
Pentru 2.0 se gasesc variante aftermarket la noi pe piata, dar la o cautare rapida sunt la 50-60% (sau chiar mai mult) din pretul uneia pe original.
As verifica inainte totusi tot traseul si daca nu cumva si prinderea tobei finale de restul galeriei de evacuare este in stare buna, sa nu ai si alte surprize

Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #37 on: September 04, 2018, 21:42:10 PM »
Cred ca voi opta pt o toba finala custom, sau poate toata galeria de dupa sonde. Pretul unei tobe originale (partsouq) e 423$. Mi se pare cam mult. La noi am mai gasit varianta Walker (si o serie dupa), dar arata ca o toba de Logan facuta in Ferentari pe colt. Ramane sa gasesc un atelier serios sa verifice si sa faca sistemul de evacuare din inox. Mai ma uitam pe la unii si raman surprins sa vad cate masini, fie diesel, fie benzina, sunt lasate fara catalizatoare, chiar fara nicio toba, facute straight pipe. Nu stiu cum isi doresc asta, cum trec itp-ul...
« Last Edit: September 04, 2018, 21:42:50 PM by bragaru »
Forester 2.0 X 2007

Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #38 on: July 12, 2019, 10:06:12 AM »
Va salut!

Dupa ce am tot mers asa cu toba, acum chiar trebuie schimbata.
Pentru cunoscatorii de XT si X, exista diferenta intre sistemul de evacuare intre cele 2 modele? As vrea sa iau o toba de Forester XT 2007, dar nu stiu daca tubulatura are acelasi diametru.

Multumesc!
Forester 2.0 X 2007

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
« Reply #39 on: July 12, 2019, 12:56:51 PM »
Merge, eu am folosit aceeași tobă aftermarket și pe aspirat și pe XT. Să iei și garnitura. Dacă speri să se audă mai tare, nu e cazul, e foarte silențioasă cea stock de XT.
« Last Edit: July 12, 2019, 12:57:35 PM by andrei80 »
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT