Dupa ceva ani de SG aspirat, care mi-a placut foarte mult dealtfel si a cam devenit ca un membru de familie, la sugestia sotiei, am facut pasul si am luat un turbat.
Masina e din 2007, a avut un singur proprietar si a fost intretinuta bine, la reprezentanta Subaru din Cluj. Am gasit-o din intamplare cand eram aproape hotarat sa iau un exemplar care trecuse prin mainile vestitului nostru Malakay. M-a cucerit culoarea si faptul ca avea deja modificarile pe care mi le doream eu(eleron, geamuri fumurii, covorase si protective bara spate la portbagaj originale). In plus, Tudor(Twin Motors) a decis sa-i faca un engine rebuild si sa-mi acorde si ceva garantie.
Dupa vreo luna de asteptari, am primit ok-ul sa vin dupa ea, dupa ce a fost si testata cateva sute de km, asa ca m-am urcat cu Oana(sotia) in tren si am calatorit mirific timp de 12,5h pana pe frumoasele plaiuri ale Clujului. Am ajuns evident noaptea, ca asa e programat singurul tren direct, am facut nani la o vila de langa gara si m-am trezit inainte de ora aproximativa stabilita cu Tudor pentru a astepta the red beast sa apara la poarta. Si a aparut in destul de putin timp si a fost dragoste la prima vedere(rosu si albastru mi se par cele mai misto culori la Forester iar exemplarul din fata ochilor mei mai era si aproape fara cusur estetic). Mai putin wind deflectorul, care mie chiar nu-mi place, dar Oana e innebunita dupa el...asa ca probabil ca va ramane. A condus Tudor pana la Twin, apoi am mers si eu o tura cu ea si, desi s-a mers safe, cu cateva sprituri scurte de curiozitate, am constatat ca are un caracter foarte diferit fata de aspiratul meu. Am facut hartoagele si am plecat acasa cu ea, cu un zambet tamp de cate ori bagam piciorul in acceleratie(trebuie sa ma temperez de fiecare data, motorul era si inca este in rodaj). M-am ales si cu jumatate de an garantie la motor si la trenul de rulare. La Brasov am facut un popas sa iau si sa incalt o pereche de Dunlop Sport Maxx RT intrucat gumele cu care am luat masina erau de iarna iar 2 dintre ele erau si cam uzate si mi-au cam scartait pe serpentine la vale.
Prima cheie:
screenshotLa Twin Motors si pe drum spre casa:
image upload with previewCum am ajuns, am transferat toba finala Maxspeed R de pe aspirat pe turbat, pentru un plus de suby rumble:
picture hostCum spuneam, estetic masina se prezinta bine spre foarte bine. Toate liniile si cotele sunt la locul lor, iar singur problema mai evidenta e pe bara fata, unde are vopseaua cojita pe o portiune. Urmeaza o vopsire, av cors. Rosul metalizat cu accente caramizii in soare e beton. Dotarea e destul de standard pentru XT-uri: in afara de relativ obisnuitele comenzi pe volan, cd changer etc are faruri cu xenon si scaune incalzite. O sa mai investighez, dar difuzoarele par schimbate si au aparut niste tweetere pe portierele spate. La un moment dat a fost si un subwoofer aftermarket pe undeva, dar nu mai era cand am luat-o(am vazut firul de alimentare spre baterie). Suna binisor, dar nu are bassul de pe aspirata...probabil ca schimbarea boxei din portbagaj cu un JBL si captusirea cu vata de sticla a aripii in jurul lui de care a beneficiat aspiratul(asta am avut atunci la indemana) chiar au avut efect. Rabatarea oglinzilor chiar functioneaza(la aspirat nu merge). Are eleron, geamuri fumurii, o protectie la bara din spate, la portbagaj, din aluminiu si scuturi metalice la motor si diferential spate, care imi plac foarte mult, un cui de remorcare care mi-e indiferent si un wind deflector(original...) la trapa dupa care chiar nu ma omor.
Inainte de a parasi reprezentanta, s-a facut si o revizie, asa ca m-am ales cu ulei Motul Xclean 5w30+filtru Subaru, placute noi pe spate, prins mai bine carenajele, pe unde aveau ceva crapaturi, schimbat sistemul de autoreglaj din spate("bieleta" era rupta), reglaj la faruri si verificari la suspensie(care-i in forma, "nu bate nu troncane", "greierasii" sunt la minim). Am mai strans putin de chederele de la oglinda pentru ca exista un oarecare vajait la viteza. Inainte de a ajunge eu la Cluj au fost schimbate si filtrele, becuri in bord si destul de multe alte "detalii". Devizul de reparatii, incluzand rebuild-ul ocupa o buna parte dintr-o pagina A4.
Motorul...ah, motorul...Motorul suna foarte bine, fara niciun zgomot in plus si ralanti-ul e atat de echilibrat si de silentios incat am incercat sa-l pornesc o data in timp ce era pornit. Chiar si in mers, mi s-a parut mai silentioasa decat aspiratul. La 130, viteza cu cat am mers pe drumul spre casa in general, mi se parea ca merg plictisitor de incet. Consumul dupa primul plin a fost 10,8, dar asta nu conteaza
Chiar si in conditiile in care incerc sa nu prea depasesc 3000-3500rpm si nici sa nu apas acceleratia la fund, trage demential, daca-mi scuzati diletanta cauzata de lipsa de experienta cu motoarele turbo pe benzina. Dupa ce i-am pus si toba Maxspeed de pe aspirat, ma mananca talpa si mai tare, ca sa-i aud evacuarea cum vuruie. Dar nu-i voie...macar inca vreo 300km cat fac rodajul
. Urasc rodajul!!!
Chestii pe care le am in plan:
-frana de mana nu prea tine, am inteles ca se regleaza din tamburi.
-sa nu mai am tentative de apasat pedala de acceleratie pana la fund pana nu fac peste 1000km
-sa vopsesc bara fata
-sa nu mai am tentative de apasat pedala de acceleratie pana la fund pana nu fac peste 1000km
-sa ma bucur de ea, si sa am grija sa nu-i lipseasca nimic, ca asa e frumos sa te comporti cu iubita
URASC RODAJUL!