mda ... pai aici e discutia
.... deviata spre GPL
teoria
zice ca GPL-ul are/poate avea cifra octanica/rezistenta la detonatii mai mare ca benzina, GPL de calitate poate avea 110 echivalent cifra octanica dar si 95 cel de proasta calitate
chiar nu stiu daca la statiile de alimentare GPL sunt afisate informatii sau ... cum este ...
ce ziceai cu setarea corecta pe GPL e de fapt problema principala - si aici cred ca e oarecum la nimereala la noi
avand in vedere doar cateva observatii:
- ziceam si prin alte locuri, GPL-ul functioneaza corect la alt AFR vs benzina, ECU masinii nu stie ca este cu GPL si se va "lupta" cu sistemul de GPL sa duca AFR-ul unde vrea el -> deci fara ajustari si pe ECU masinii cam greu setare corecta
- GPL-ul ar avea nevoie de avans mai mare in ture mici (pana in 3000-3500rpm aprox) si avans mai mic in ture mari comparativ cu benzina - again fara ajustari pe ECU masinii mai greu setare corecta
..si ar fi mai lunga discutia dar ...