Salut!
Este prima mea postare, abia m-am alaturat clubului acum doua saptamani cu o Forester SG XT 2.5 230CP din 2007, EAT (automata), care nu a fost deloc iubita. M-a costat 7800 (mai mult decat credeam), dar voiam neaparat masina asta (caut una de mai bine de 1 an) si era urgent, si nu regret, desi are foarte multe probleme, pe care sper sa ma ajutati cu sfaturi sa le rezolv.
Vreau sa-i acord atentia de care are nevoie, m-am indragostit de ea imediat, desi vin de pe un BMW E90. Asta spune multe despre masina asta. Se conduce incredibil, Subaru ar trebui sa fure sloganul "sheer driving pleasure".
Masina a primit o distributie noua (avea 155k Km si nu fusese schimbata), pachet complet de frane Textar si un detailing interior complet. Mai urmeaza un chip tuning catre 270 CP, dar vreau sa rezolv si problemele mecanice si nu ma descurc, de-asta am intrat pe forum.
Am nevoie de ajutor pentru ca nu gasesc deloc specialisti in Bucuresti.
Caroseria are multe probleme (zgaraieturi, indoituri, bara plesnita, plastice dezlipite, rama oglinzii stanga sparta, folia dezlipita putin pe luneta, parbriz putin ciobit de o pietricica - cam cat costa un parbriz?, am vazut ca are si incalzire pentru stegatoare, ma astept la un pret mare - , chiar si ceva rugina), dar mi-am dorit mult masina asta si am trecut peste ele. Le voi face in timp, daca voi putea, dupa ce rezolv problemele de functionare.
Problemele cu care am nevoie de sfaturi:
- In primul rand, celebra pompa de aer secundar, mi se blocheaza si imi apare fault code cam o data pe zi (il resetez prin OBD cu telefonul, dar e deosebit de enervant). As vrea sa o scot de tot (si fizic si din ECU), dar nu gasesc nicaieri in Bucuresti pe cineva care poate sa faca asta. Nu as vrea sa merg pana la AK in Brasov doar pentru asta, mai ales in conditiile in care sotia mea poate naste in orice clipa. Ma puteti ajuta aici? Eu vreau sa-i fac si chip tuning, daca fac asta se mai poate scoate pompa apoi, fara sa rescrie ECU-ul cu softul initial?
- Apoi, cardanul. Are rulmentul dus, se aude un zgomot enervant uneori cand rotesc volanul, de obicei la viteze foarte mici sau foarte mari. Problema este ca este un cardan dintr-o bucata, si desi am cumparat deja rulmentul nu am gasit pe nimeni care sa mi-l poata inlocui, am intrebat la mai multe service-uri specializate pe cardane. Ce-mi sugerati sa fac?
- Unde recomandati sa fac chip tuning in Bucuresti, si cam cat ar trebui sa coste? Pentru cei care v-ati mai facut, este adevarat ca scade consumul?
- Interiorul. Scartaie si pocneste din toate incheieturile la cea mai mica groapa. Fostul BMW mergea absolut impecabil, cu un confort care e intr-o alta liga, si ma deranjeaza faptul ca in Forester ma simt ca in autobuz prin comparatie (desi senzatia la condus este net superioara la Subaru, ceea ce e incredibil). Nu stiu daca pot face ceva, dar voiam sa intreb daca este normal.
- Combustibilul. Eu merg cu OMV 100 plus sau Rompetrol 98, am incredere in cele doua branduri (despre altele nu sunt sigur ca au cifra octanica peste 95). Din cate stiu la benzinariile din Europa cifra octanica 95 este cea medie si nu corespunde cu nevoile masinilor turbo, deci trebuie pus cel putin 98. Ce recomandati?
- Consumul. Direct de la fostul proprietar, fara resetare computer sau alte modificari, cu benzinele de mai sus, mi-a consumat cam 13 la suta mediu, mers normal. Din cate am inteles, este normal, eu cam la atat ma asteptam, poate va scadea dupa ce ii fac chip tuning.
Scuze pentru lista lunga, sigur mai sunt si alte probleme care mi-au scapat acum, dar e mai mult decat suficient.
Imi place la nebunie masina asta si chiar vreau sa o fac sa mearga ca noua. Sper sa reusesc, cu ajutorul vostru.
Multumesc anticipat.
Brad