Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Subaru club Romania

Subaru Legacy 2.0 R, 2006

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #80 on: October 02, 2019, 12:44:49 PM »
Cati mm ai intre min si max? si asa stii cat ai de completat...
Volumetric este 1l intre min si max.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #81 on: October 02, 2019, 13:30:18 PM »
Nu am ajuns inca la garaj...nu pot sa estimez. Uleiul e Motul 5W40 xCess, nu mi-a consumat niciodata intre schimburi (sau, insesizabil). O singura data am folosit Amsoil si am completat ulei (cca 500-600 ml la 8000 km !!), apoi am revenit la Motul.
Acum, zic si eu...din cei 6000 de km, foarte multi au fost facuti local, cu multe porniri de-a lungul zilei. Cat am vazut acum citind pe joja, nu prea m-ar ingrijora. Dar verific exact cand voi completa, sa vad cat "iese".

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #82 on: October 02, 2019, 19:00:16 PM »
Pai și cum faci? Pui 50 ml și masori până e la full?
Cel mai bine te uiți la joja și vezi unde e între min și max și știind că ai 1l, poți să aproximezi destul de ușor.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #83 on: October 02, 2019, 22:56:28 PM »
Gata...asadar, distanta intre semne (minim si maxim) este 35 mm. Aveam nivelul la 6-7 mm sub maxim. Am completat putin peste 100 ml, apoi nivelul l-am citit doar la maxim, sau aproape. Nu am mai insistat.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #84 on: October 28, 2019, 12:51:30 PM »
Pe la inceputul lunii am infatisat subiectul la ITP. Nu umblasem la frane, nici la bucse. Fata de inspectia vizuala facuta la schimbarea lichidului de frana, am zis sa vad mai bine pe stand. S-a trecut, totul ok, mai cu admiratie pentru frane ( fara dezechilibru, eficienta buna). Cu recomandarea inspectorului, am decis sa aman inlocuirea bucselor. Cum am spus, voi face totul cand placutele fata vor ajunge la capat.
Am trecut la ghetute de iarna si stam la garaj vreo luna. Echipata de iarna, am dat o raita prin sudul tarii... masina a mers snur. Pentru statistica, consum de 8,5 l/100km in regim alert, cu benzina OMV 95.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #85 on: October 28, 2019, 13:02:04 PM »
Scriu tot aici, caci un topic dedicat nu stiu daca este...
Asadar, dupa doua drumuri facute la Tg. Mures, prin Miercurea Ciuc si Odorhei, pe drumuri fara gauri, dar cu denivelari, o mie...a prins glas un greieras prin bord. De fapt se aude o oarece frecare in zona centrala, langa parbriz. Este destul de enervant, cateodata as zice ca se desface de acolo. Am incercat sa apas, sa vad daca se schimba ceva, dar nici o sansa. Ati mai trecut careva prin probleme de genul asta? Acum sta masina, voi mai insista cand ma intorc de la munca, dar mi-ar prinde bine un inceput, sa zic. Zgomotul cu pricina se aude la denivelari, mai tare daca este si ruliu.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #86 on: December 18, 2019, 19:55:07 PM »
Cand stau cate-o luna, asa, fara masina, la regasire mi se pare mereu schimbat cate ceva in mers...cred ca tre sa ignor. La accelerare, suna tobele mai gros (fain tare), am crezut ca-s gauri pe undeva.
In fine, avem 165k trecuti, am schimbat acum uleiul la motor sa nu faca anul. Avem acelasi Motul xCess 5w40, cu filtru MANN si saiba la buson Febi. Daca tot era masina sus, am verificat evacuarea, nu are nimic. Audenii !!
Mergem bine, inainte...

 
« Last Edit: December 19, 2019, 12:49:55 PM by Mr. Ziggy »

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #87 on: March 06, 2020, 09:21:37 AM »
Eu si subiectul meu nu am mai trecut demult prin revista, chit ca evenimentele au fost, daca nu multe, cu siguranta importante.
Am fost alaturi de ceilalti participanti la intalnirea omagiala de la Paltinis (prima participare) si imi sunt inca proaspete momentele, unele de-a dreptul inedite, cel putin pentru noi. Luati de val si "prinsi in coloana", ne-am trezit in plina actiune a unui "Camel Trophy", cum imi place mie sa numesc plimbarea pe drumuri nebanuite. A fost minunat, ne-am simtit mai tineri si ...mai inalti (sic!).
Subiectului meu i-a placut, zice ca mai vrea. Eu, asisderea.
Bun, revenim la tema topicului. Am trecut de 40k de kilometri impreuna,
Saptamana aceasta am profitat de timpul liber si am inlocuit bucsele la bara stabilizatoare fata si bucsele posterioare la bratele fata. Lucrarea s-a facut la un service local, cu piese OEM procurate din timp. Initial, doream sa astept uzarea placutelor fata pentru a schimba si discurile si a face lucrarea completa, dar se pare ca ar fi fost cam mult de asteptat. Asa ca m-am rezumat a face doar ce se cerea facut. S-a verificat si geometria rotilor, totul fiind in valori. Iar daca aveam subiectul cocotat pe elevator, am facut o verificare completa la articulatii si brate. Stam tare de tot si mergem bine inainte.
PS. ...Ca mi-am adus aminte de statisticieni. Pe returul de la Paltinis, bagat de Waze pe unde intarca unii iepele, mi-a iesit un consum la pompa sub 8 !!? Apoi am facut un drum in sudul tarii, mers pe pilot si iarasi a iesit consum la pompa sub 8 !!?? Regimul de viteza a fost 120-130 km/h. Caut explicatii, nu gasesc. Oare cresterea varstei duce la scaderea consumului ?! 8) 8) (Heli, citesti si tu asta? >:D)


MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #88 on: March 06, 2020, 09:36:33 AM »
A luat aer de munte și a respirat mai bine :D

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #89 on: March 06, 2020, 19:56:14 PM »
... Caut explicatii, nu gasesc. Oare cresterea varstei duce la scaderea consumului ?! 8) 8) (Heli, citesti si tu asta? >:D)

Stii bine ca daca abordam conceptul filosofic socratic cu privire la teoria cailor de cunoastere a adevarului nu ajungem prea curand la un raspuns pertinent, ca sa spun unul stiintific, asa ca iti propun sa abordam miturile homerice la un pocal de cupajate seci  8)

Asadar, te invit sa continuam dezbaterea cu privire la problemele esentiale ale existentei speciilor, asupra ordinei cosmice, naturii omului si in special asupra modului ideal de conducere dupa varsta de 50 de ani  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #90 on: May 17, 2020, 10:59:20 AM »
... In fata masinii, si cand am ridicat capota, am simtit miros de cauciuc ars. Cat a mai mers motorul la relanti, a disparut.... Curelele de la accesorii mi se par poate prea stranse. Azi le voi slabi nitel sa vad ce si cum.
Citind prin urma, fac si eu completarea ce priveste subiectul meu. Intr-adevar, curelele de accesorii erau prea stranse (dupa schimbarea distributiei). Nu mult, dar slabindu-le a disparut si mirosul de cauciuc ars, si zgomotul grav...

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #91 on: July 15, 2020, 23:55:40 PM »
Daca filtrul de polen e subiect proaspat de discutie, hai sa povestim aici cate ceva. Anul trecut, la iesirea din iarna, luasem doua filtre Denso - carbon, pret super (25 lei bucata), prin care am respirat pana mai acu'. Anul asta, prin mai, comand la magazinul de piese filtrele. Cum acel Denso devenise 65 lei, zic sa iau ceva mai ieftin, ca tot schimb de doua ori pe an. Primesc filtrele, il schimb pe cel de motor, celalalt stand frumos pe raft pana acum doua saptamani. Scot filtrul nou din cutie si surpriza...era altceva, dar semana. Merg la nenea, returul fiind exclus dupa doua luni, cer alta natie, doar sa vina repede. Vine filtrul si iarasi... nepotrivire pe toate cotele. Ce sa zic...ambele filtre (branduri low cost, dar cunoscute) apareau in programul de piese ca fiind compatibile cu Legacy si echivalente cu acel Denso si cu un Mahle ce-l avusesem mai demult. Asadar, cu convingerea ca unele programe de piese au erori, am revenit la scumpul Denso.
Ca sa fac si alta observatie, in acelasi timp schimb filtrele unui Logan si unui Yaris. Mereu la Subaru a fost mult, mult mai imbacsit...
In rest, mergem bine inainte...

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #92 on: October 15, 2020, 02:44:22 AM »
Chiar daca activitatea forumului a fost urmarita, oarecum indeaproape, pentru subiectul meu nu prea a fost timp de laude :-X. Ceva, ceva tot ar fi de improspatat in jurnal. Asadar, iata ce scriam acum vreun an:
...a prins glas un greieras prin bord. De fapt se aude o oarece frecare in zona centrala, langa parbriz. Este destul de enervant, cateodata as zice ca se desface de acolo. Am incercat sa apas, sa vad daca se schimba ceva, dar nici o sansa....Zgomotul cu pricina se aude la denivelari, mai tare daca este si ruliu.
Ca sa nu stau cuminte, iau parbrizul la studiat, imping de el in diferite locuri, din afara si din interior si....parca parca. Dau o intalnire cu mesterul de parbrize si din doua palpari, da diagnosticul: "- Bah, vezi ca-i dezlipit, ramai fara el."
Nu lungesc, cer si primesc oferte pentru parbriz Pilkington si "chinezesc", dar chederul ar fi de negasit in tara. Totusi, prima sugestie a fost sa se relipeasca, cata vreme chederul e in stare buna. Zis si facut. Parbrizul s-a dezlipit si s-a montat la loc, cu acelasi cheder. Pentru mirare, zonele dezlipite depaseau 60% din contur.
In rest, rutina si kilometri. S-a schimbat de curand uleiul la motor, in aceeasi varianta: Motul 8100 X-Cess 5w40, filtru Mann, saiba buson Febi.
In asteptare, nu cu titlu de urgenta, ar fi sa inlocuiesc discurile si placutele de frana pe fata (care asteapta in garaj de un an) si un burduf de planetara fata (catre cutie) ce arata semne de oboseala ( 28423AG010 OEM e pregatit deja).
Si, ca omul gospodar, am schimbat sezonul la "ghetute" pe motivul ca "poate munca....dar ma-ntorc la iarna".
Aaa, odo 177400, mai plimbam subiectul 100 de kilometri si iau un tort....vom face 50000 de kilometri impreuna.
Sa fim sanatosi, fizic si tehnic, sa mergem inainte....

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #93 on: October 20, 2020, 00:35:36 AM »
Subiectul s-a prezentat azi la Inspectia Tehnica (ce a devenit anuala, deja). S-a verificat cu mare atentie tot, e bine, bine.
Ingrijoreaza, totusi, aparitia ruginii pe elementele mai expuse ale suspensiei si trenului de rulare, in conditiile in care se facuse o oarecare protectie prin primavara. Nu e grav, dar nici nu avem timp pentru pregatire de iarna. Om vedea mai incolo.
Acum, dam inainte, cu 4AT....

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #94 on: November 16, 2020, 11:19:19 AM »
Se pare ca am ajuns intr-un moment de impas. Pregatisem un burduf de planetara in stand by, cum aveam unul pe masina ce dadea semne de sfarsit. Eiii, a cedat, iar problema acum apare. Burduful primit (acum vreo luna si ceva), avand codul 28423AG010 si pe care nu l-am verificat cu atentie cred ca este pentru planetara spate. Probabil e greseala celor care l-au adus (dupa VIN), dar si a mea ca nu am verificat fizic obiectul, ca diferentele s-ar fi vazut.
Acum...ma adresez celor care au acces la un catalog de coduri. Programul de piese de la atelierul service indica 28323AG010 (pentru burduf planetara fata, catre cutie, Cutie automata 4EAT). Este corect asta? sau ma trezesc cu alta minune?
Masina sta in garaj pana la dobandirea burdufului (cerut pe original, dureaza vreo doua saptamani). apoi va fi luata de mecanici la service pentru operatie. Eu, din pacate. voi fi plecat departe vreo doua luni, ca am gasit de munca, dar tin sa rezolv problema, in lipsa fiind.
In asteptarea unui raspuns eventual : Legacy, EJ 204, 4EAT, fabricatie 08/2006, VIN - JF1BL55M27H026870, intereseaza codul pentru burduf planetara fata, catre cutie, se ofera multe multumiri.

PTR

  • 570
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #95 on: November 16, 2020, 11:37:36 AM »
 28323AG010 apare ca burduf planetara fata la cutie

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #96 on: November 16, 2020, 23:52:58 PM »
28323AG010 apare ca burduf planetara fata la cutie
Multumesc ! Clar, dau inainte si vad la anu' ce-o iesit 8)

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #97 on: March 05, 2021, 00:29:58 AM »
Vreme lunga trecu, trecu si anul...
Reluam, asadar, jurnalul de bord. Dupa o "izolare" de vreo trei luni (eu in sonda, masina in garaj), abia asteptam sa vad cum se prezinta subiectul. In lipsa mea, masina a primit atentia cuvenita. S-a inlocuit burduful dinspre cutie la planetara dreapta, s-au inlocuit discurile si placutele de frana fata. S-a ales varianta OEM pentru burduf, iar pentru franare, producatorul ATE a fost optiunea strict personala.
S-a verificat si geometria rotilor, sa fie totul in regula.
Lucrarea s-a facut pe la inceputul lunii decembrie, apoi masina a stat in garaj mai bine de doua luni. Dupa asa lunga stationare, am remarcat o pornire putin mai greoaie fata de asteptari, dar fara sa ingrijoreze. Poate suspectez si bateria, care semnala pe tester de prin mai ca nu mai e in toate mintile. Am rulat deja vreo mie de kilometri, cu un drum la capitala si un retur pe Valea Prahovei. Impresii? Bune. Franarea e sigura, imi place. Mergem bine, inainte....   

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #98 on: April 24, 2022, 10:22:59 AM »
Cu oarece scuze pentru absente ne/motivate, reluam topicul privind subiectul meu.
Daca nu cu aceeasi frecventa (deh, cu varsta, si ziua pare mai de doua-j de ore), constanta doar placerea fiind, am stat alaturi de forum, sa mai stim ce si cum.
Multe nu sunt de adaugat, masina a alternat perioadele de garaj cu cele de activitate dupa cum mi-a fost programul. Chiar daca am avut alternative, Legacy-ul a fost deseori “daily car”, acum batand la usa 190000 de km.
Tehnic, ar fi cate ceva de adaugat, sper sa rememorez cronologia.
Anul trecut, cam dupa ultima interventie pe forum, am inlocuit radiatorul. Semnalarea unor pierderi de antigel a fost nu foarte evidenta, doar cand masina a stationat in garaj (pierderile aparand la rece, nu mereu). Dupa vreo doua-trei vizite pe elevator si o multime de nervi si semne de intrebare, am gasit si buba. O fisura scurta, la imbinarea suportului pentru protectia de tabla anti-caldura si bazinul inferior. Asadar, un radiator nou Nissens s-a montat in regim de urgenta, inlocuindu-se si antigelul scurs la lucrare.
Apoi…de prin toamna, a aparut un zgomot ciudat, zic eu, la pornire la rece, sau dupa o stationare chiar de vreo ora. Imediat ce porneste, dispare.  La cald, nu avem asa ceva. Seamana cu un fluierat de rola, sau frecare, nu reusesc sa identific nici locul, nici cauza. Sper sa ajung cu vreo vizita pe la unii mai destoinici sa vedem ce-i de facut.
Si ca sa nu ramana tovarasia fara lacrimi, mai spunem ca o parcare facuta iarna la marginea drumului a lasat ceva zgarieturi pe pragul de plastic (din ciclul "am fost un dobitoc"), iar saptamana trecuta, cineva mi-a demonstrat ca masina parcata prin Bucuresti la Kaufland  nu e ferita de atingeri.
Ce urmeaza? …anvelope de vara cat mai repede si schimburile de fluide (motor, cutie AT, directie).
Dar sa ajungem acasa…
In rest, impreuna, mergem bine inainte!

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #99 on: August 16, 2022, 14:32:50 PM »
Bun...dupa lupte seculare, care au durat mai mult de-un an de zile, am reusit sa luam opincutele de vara promise. S-a ales Falken Azenis FK510 215/45ZR17 91W, fabricate in 2021(din pacate). Trebuie iar sa ma obisnuiesc cu rigiditatea rotilor de vara (ca iarna stam pe 16, alt balon, alta treaba). Altfel, sunt foarte linistite, nici un zgomot la rulare. Retin ca a fost ceva munca la echilibrare, dar s-a dat de capat pana la urma. Nu am circulat mult pentru impresii pertinente la diferite conditii de drum (despre comportament voi reveni dupa ce ne plimbam putin).
In rest, s-a schimbat uleiul de motor si filtrele (acelasi Motul Xcess 5W40, acelasi Mann 67/1, din nou Mann CU2131).
Ca ne plansesem de un zgomot la pornirile la rece, voi face o verificare a electromotorului, sa vad ce vaselina mai e pe acolo, asta fiind primul suspect.
Dar...mai de ceva vreme, la accelerari mai vioaie, imi pare ca se aude un bazait, cam ca de releu, undeva prin bord, spre dreapta (daca nu o fi audenie acolo sau vreun greieras). Daca reduc presiunea pe pedala, sau daca masina retrogradeaza, dispare. Pentru cei care au plimbat pe vremuri Dacia 1300, un scenariu de inteles ar fi acela cand tacanea avansul. Ori reducerea acceleratiei, ori trecerea in treapta inferioara de viteza schimba regimul. Acum, ce sa zic? benzina e 95 Petrom sau Rompetrol, ca doar astea am la indemana. Cand am schimbat uleiul, am facut o diagnoza si nu apare nici o eroare la masina.
In rest, mergem bine inainte. Deja 190800km.
« Last Edit: August 16, 2022, 16:05:33 PM by Mr. Ziggy »