2009 Forester 2.0 benzina&gpl
Subaru club Romania

2009 Forester 2.0 benzina&gpl

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #240 on: January 11, 2019, 19:39:50 PM »
Eu beau. Constant.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #241 on: January 11, 2019, 20:49:12 PM »
Ohun ti Mo ye pe ẹlẹgbẹ Adinegru fẹ lati fi rinlẹ ni pe nigbati ewu tabi wahala ti o ti kọja nipasẹ awọn ti o duro ati ti ko ni ipa ninu idojukọ isoro naa duro lati mu owo-ori ti ko ni iye, paapaa Kkennyy;

Ṣaaju ki o to Adinegu, ọna patriarchal naa dabi ẹnipe atunṣe atunṣe, ti o n ṣe akiyesi iyasọtọ ti awọn aworan ti ode oni lati ẹkọ ẹkọ ti ibile, jẹ eyiti o dabi awọn iṣọpọ ti iṣelọpọ ọja.
Lẹhin ti awọn Kronstadtnian bard, yi atilẹba postrafaelit ti aworan ni akoko pẹlu VX rẹ, awọn ala-ilẹ ti wa ni ohun ti iṣọtẹ lodi si awọn iye ti iseda ti Ọlọrun ti gbìyànjú lati cultivate ni aifọwọyi agbegbe bi a ẹwu ti hibernation. Ṣugbọn awọn taya igba otutu ti bard ti fi idi rẹ ṣe alailẹgbẹ ati ni orukọ ẹwà tuntun kan pe idaniloju pipe ti ẹni kọọkan wa ni kẹkẹ ti aṣeyọri aṣeyọri ti aṣeyọri, dipo ti petirolu ...


Nu exista dubii.  Doar certitudini.
Tot astept ca o fraza d asta kilometrica se termine cu o injuratura ceva. As da un exemplu , dar nu mi permite reli (adminul) gia
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

kkennyy

  • 1769
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #242 on: January 11, 2019, 22:35:21 PM »
Înțeleg că v-au dat peste cap pozele mele, mă bucur   :laugh: :laugh:
Forester XT SJ 2018

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #243 on: January 12, 2019, 08:33:49 AM »
Eh , acum parca incepem sa ne apropiem. Sa intelegem ce c...t am tot vrut sa subliniez. Cu deturnarea...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

kkennyy

  • 1769
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #244 on: January 14, 2019, 08:38:00 AM »
In alta ordine de idei, am fost weekendul asta la raliul istoric de la covasna, vineri cu sti-ul, duminica forester asa ca am putut sa compar destul de bine comportamentul celor doua la urcarea covasna - comandau, unde sunt niste portiuni ceva mai tricky, urcare sustinuta si curbe stranse, drum de macadam complet inzapezit, curatat si cu ceva nisip. Per total, feeling-ul (confirmat si de un amic) a fost ca STI-ul urca fara sa simta ca e la deal, pe cand la forester se simtea putin. Niciuna nu a avut probleme de aderenta, la forester a mai intrat tc-ul de vreo doua ori dar atat. STI-ul era foarte sharp pe curbe, putina pedala si se ducea exact unde trebuie, in timp ce foresterul mai subvira ocazional. Acum, ma intreb daca diferenta o face doar motorul, puterea mult mai mare, desi banuiala mea e ca si diferentialele alea fac treaba minunata, mecanic, total transparent pentru sofer. Oricum, ma bate tot mai tare gandul la un forester xt sau ceva cu autoblocant spate, chiar daca vine la pacht cu automata, cred ca ar rupe forestierele iarna.
« Last Edit: January 14, 2019, 08:39:42 AM by kkennyy »
Forester XT SJ 2018

Muttley

  • 5134
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #245 on: January 14, 2019, 08:53:08 AM »
Vezi cu userul WIM, ce optiuni de diferentiale autoblocante ar avea pe stoc.
WRX SW 2002

kkennyy

  • 1769
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #246 on: January 14, 2019, 09:04:29 AM »
Nu stiu ce sa zic, stii ca nu-s pro astfel de modificari ... prefer o configuratie de fabrica.
Forester XT SJ 2018

Muttley

  • 5134
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #247 on: January 14, 2019, 10:49:24 AM »
Ai ramane cu reductorul. Mno, tu stii. Daca esti deschis la automata, creca-i f bine si-asa. Doar ca ma indoiesc sa aiba aia autoblocante.
WRX SW 2002

WIM

  • 688
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #248 on: January 14, 2019, 17:38:14 PM »
Nu stiu ce sa zic, stii ca nu-s pro astfel de modificari ... prefer o configuratie de fabrica.

Pai rezultatul e o configuratie de fabrica, doar ca de pe alt model  ;D
Toate diferentialele sunt OEM, nu e nici unul aftermarket.

kkennyy

  • 1769
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #249 on: January 14, 2019, 17:49:26 PM »
Nu știam să fie autoblocante pe transmisia 5sp, de-aia ziceam :) Oricum, mi se pare complicat transplantul ăsta, dar vorbesc în necunostinta de cauză  :D
Forester XT SJ 2018

Muttley

  • 5134
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #250 on: January 14, 2019, 18:08:49 PM »
Iti trebuie un diferential spate de wrx sau wrx sti in 5 trepte, cu raportul angrenajului conic identic cu al tau, care sa aiba aceleasi fixari pe jug, pe cardan, aceeasi fixare a planetarelor, samd.
Daca asa ceva exista, e bolt-on, treaba de cateva ore.

WIM, legatura la tine :D
« Last Edit: January 14, 2019, 18:09:30 PM by Muttley »
WRX SW 2002

WIM

  • 688
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #251 on: January 14, 2019, 18:11:11 PM »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #252 on: January 14, 2019, 18:19:02 PM »
Cand dai de topicul ala cred si eu ca te sperii daca incepi sa te uiti la toate pozele si experientele prin care ai trecut :D

WIM

  • 688
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #253 on: January 14, 2019, 18:23:47 PM »
Iti trebuie un diferential spate de wrx sau wrx sti in 5 trepte, cu raportul angrenajului conic identic cu al tau, care sa aiba aceleasi fixari pe jug, pe cardan, aceeasi fixare a planetarelor, samd.
Daca asa ceva exista, e bolt-on, treaba de cateva ore.

WIM, legatura la tine :D

Mersi, Muttley, am preluat legatura  ;D

Din ce am vazut la platforma noua (post 2008) de Impreza/Forester, prinderea diferentialului pe subcadrul suspensiei spate e la fel cu cea de la Legacy. Iar din interactiunile mele cu piesele astea, diferentialele R160 montate pe transmisiile manuale sunt la fel din perspectiva dimensiunilor exterioare. Evident, variaza rapoartele - cars101 spune la Forester-ul 2009 manual are 4.11 (cel de 2.5 aspirat din SUA, presupun ca si 2.0 din Europa e la fel - sau nu?) - ceea ce inseamna ca as putea face o combinatie dintr-unul din grupurile 4.11 cu CLSD-ul sau VLSD-ul. Si ar trebui facute niste masuratori pentru a vedea care e lungimea planetarelor de pe Forester. Dar una peste alta, e o operatiune ce se poate face in cateva ore.

WIM

  • 688
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #254 on: January 14, 2019, 18:25:44 PM »
Cand dai de topicul ala cred si eu ca te sperii daca incepi sa te uiti la toate pozele si experientele prin care ai trecut :D

Mersi de ajutor, Mihai  ;D .
Sa inteleg ca e contra-indicat sa-mi documentez experimentele in curs? Cum ar fi STI-zarea unei transmisii de Legacy Spec B sau o conversie de la 5x100 la 5x114.3  ::)?

kkennyy

  • 1769
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #255 on: January 14, 2019, 21:05:51 PM »
Ok ... o intrebare am si eu, pentru ca restul arata si pare impresionant da nu inteleg mare lucru :D  Deci, presupunand ca se inlocuieste diferentialul spate cu un lsd de wrx, cum ramane cu VDC-ul care presupun ca va incerca in continuare sa blocheze roata care aluneca, desi nu ar mai fi cazul?
Forester XT SJ 2018

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #256 on: January 14, 2019, 21:07:26 PM »
Il dezactivezi hard sau soft, il dezactivezi din buton sau mergi cu el activat si strici jucaria montata.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

kkennyy

  • 1769
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #257 on: January 14, 2019, 21:09:31 PM »
De asta zic, trebuie dezactivat din soft si nu stiu cum se poate si daca. Sa lasi asa ceva la dezactivarea fizica optionala mi se pare moarte sigura a diferentialului la un anumit punct.
Forester XT SJ 2018

WIM

  • 688
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #258 on: January 14, 2019, 22:11:51 PM »
Eu am niste dubii.
În primul rând in legătură cu utilitatea VDC-ului. Si ma refer la Legacy, căci cu asta am avut de-a face: Subaru l-a introdus in Europa pentru a se conforma normelor de siguranta, nu din convingerea ca este necesar. Legacy-ul meu il are, Legacy-urile JDM din aceeași perioadă nu.
Deci nu văd nici o problema in a merge cu el dezactivat - centura, frână de mână, VDC off.

Al doilea dubiu: nu sunt convins ca VDC-ul omoară LSD-ul - suna chiar bine, a nume de grup de punk :)
Daca VDC-ul intervine in situații de lipsa de aderența, asta inseamna ca prezenta LSD-ului (adică aderența sporită pe care acesta o produce) va face ca această intervenție să nu mai fie necesara pe puntea pe care este montat. Cu un LSD capabil pe spate si cu diferentialul central vascos cred ca puntea față (cu al său diferențial deschis) va avea prima probleme de tracțiune.
Ca sa citez dintr-un clasic, "just my 2 cents" :)

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2009 Forester 2.0 benzina&gpl
« Reply #259 on: January 14, 2019, 22:30:14 PM »
VDC omoara LSD ul. Daca stiam asta acum 23 de ani. Eram o trupa șoc. Antidot era prea ciudat...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6