Primul meu Subaru (Forester SG)
Subaru club Romania

Primul meu Subaru (Forester SG)

Forester

  • 3127
  • The other right!
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #20 on: December 23, 2017, 13:52:11 PM »
Sigur detector. City, K, Ka, X...  :police:
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #21 on: December 23, 2017, 14:08:20 PM »
Cu senzori ascunsi in grila. Bucuria politistilor din tarile in care este interzisa folosirea sau detinerea detectorului.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #22 on: December 23, 2017, 17:18:56 PM »
Multumesc pentru raspunsuri,
Sa vad cum il scot in acest caz.

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #23 on: December 24, 2017, 00:05:10 AM »
Primele impresii dupa cateva zile de Forester prin capitala:
 - se incalzeste repede
 - cutia s-a adaptat stilului meu de mers
 - viteza maxima atinsa 70km/h (la vale)
 - la fiecare spalare a parbrizului spalatoarele farurilor au grija sa imprastie lichid pe jumatate de capota
- portbagaj destul de incapator pentru cumparaturile specifice perioadei
 - coafura rezista
« Last Edit: December 24, 2017, 00:11:16 AM by JAD »

Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #24 on: December 25, 2017, 20:43:19 PM »
uelcome!

@Wranger intre 4eat si 4eat Sport Shift singura diferenta este ca poti schimba manual treptele, in rest este exact la fel , exact cum a punctat JAD

AT-urile au si raport diferit final in diferential fata de MT(parca la AT este 4.11 dar nu sunt sigur)
@Uxe " Adica acum unde manuala se impotmoleste  AT-ul cu VDC trece pe acolo fara greturi." wrong my friend, its the other way around.VDC-ul in cazul SG-ului este oarecum agresiv si taie cuplul la roti repede.Sigurul avantaj la VDC este cand "te cateri" unde controleaza mai bine wheelspin-ul.....
Si inca un avantaj al cutiei automate(pe langa confortul de a conduce in oras) este in offroad pe sectiuni grele si lente cu aderenta rezonabila.....convertizorul de cuplu este un pseudo_reductor cu un raport (oarecum) infinit......poti ataca sectiuni dificile cu viteze mult mai mici decat o manuala cu reductor.
Ca si exemplu o manuala iese din noroaie mult mai usor decat o automata si automata se catara mai bine pe sectiuni pietroase.....

@Mihai Ai dreptate......oarecum.....AT-urile sunt 60%-40% in mod normal, doar cand este selectat din modul manual treapta 1si 2(sau pus pe treapta 1 si 2 din selectia PRND321) masina va fi 50-50.....cand a ajuns in treapta a 3-a ambreiajele vor decupla pana la 60-40.

Un mic sfat....daca nu stii cu siguranta ca s-a inlocuit uleiul in cutia de viteze recent , fa-o cat mai repede, ieri daca se poate!
« Last Edit: December 25, 2017, 20:47:32 PM by Dragosh10 »

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #25 on: December 25, 2017, 22:22:51 PM »
trans 4eat subaru sunt 90% fata 10% spate
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #26 on: December 25, 2017, 23:11:40 PM »
Primele generatii 4EAT aveau acest raport.
4EAT SS si 5EAT de pe Tribeca au 45 fata 55 spate. Cutiile sunt diferite de cele standard, avand un "Torsen" in plus.

Trust me, le-am vazut disecate. :)
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #27 on: December 25, 2017, 23:20:53 PM »
Torsen pe Subaru?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #28 on: December 27, 2017, 09:38:17 AM »
Primele generatii 4EAT aveau acest raport.
4EAT SS si 5EAT de pe Tribeca au 45 fata 55 spate.
Doar daca au Active torque split(VTD) care s-au montat de la 2007 in sus.Asta este 2006 si are doar traction control(VDC) deci implicit 60:40 split.Asta e valabil doar pentru Forester
Sunt modele cu SportShift(4eat si 5eat) cu si fara VTD (Legacy GT, Tribeca, etc)
Tot ce are VTD este 45:55, restul, cu VDC, depinzand de an, sunt 90:10 respectiv 60:40.

Manual rules anyway, its 50:50 all the time  8)
De STI nu vorbim ca le chisa in freza pe toate cu DCCD  ;D ;D ;D

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #29 on: December 27, 2017, 12:01:44 PM »
Bun venit printre noi! Te așteptăm să te lauzi cu atelajul la întâlnirea din februarie 😉
Spălătoarele de la faruri pornesc atunci când apeși mai lung și ai farurile pornite. Dacă nu vrei să pornească, apasă mai scurt și repetat.
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #30 on: December 27, 2017, 20:19:25 PM »
Multumesc pentru primire si sfaturi,
Pana acum Forestierul se prezinta bine, merg usor, regulamentar, o singura data a trebuit sa apas acceleratia cam 50% sa ocolesc un autobuz oprit in statie care ocupa toata banda iar reactia a fost neasteptata.
M-am uitat in bord aveam 80km/h iar tot traficul ramasese in spate in cateva secunde.
Vin dupa 10 ani de SUV diesel > 2 tone si 118 cai putere la care acceleratia nu era punctul forte, ma adaptez treptat. 
Consum circa 13% Bucuresti, sunt foarte multumit de achizitie.
Am un prieten cu impreza 2.5 4EAT non turbo(2007) din USA, la fel ca si mine se bucura de alegerea facuta.
La fel ca si mine are eroarea ceck engine + Cruise :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #31 on: December 27, 2017, 20:22:35 PM »
Nu ii mai spune eroare. Este avertizarea standard ca exista probleme. Este singurul mod de exprimare, care poate insemna orice. Deci sunt 99.99% sanse ca prietenum sa aiba alta problema.

Sa te bucuri de ea dar rezolva problema acum, altfel e posibil sa coste mult mai mult dupa.
« Last Edit: December 27, 2017, 20:23:16 PM by MihaiFlorescu »

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #32 on: December 29, 2017, 00:09:47 AM »
Astazi am acordat putina atentie franei stanga fata care scartaia la plecarile de pe loc si un timp dupa acestea.
Destul de usor s-a rupt surubul de la un ghidaj, gripat.
Am luat un kit de ghidaje care include burdufuri, suruburi si vaselina, am revenit si la ghidajul inferior, s-a slabit ok dar la acesta era ghidajul blocat/gripat.
Dupa cateva reprize de ciocan si spray degripant a iesit dar era gripat pe inchis, bietul Forester mergea infranat, placutele erau uzate neuniform din acest motiv.
Am curatat cavitatile ghidajelor, am montat noul kit si e ok (pe roata respectiva), voi repeta procedura la celelalte 3 colturi si placute noi.
Se simte mult mai putin stresat acum, as putea spune ca avansarea e mai vioaie iar scartaitul a disparut cu desavarsire.
« Last Edit: December 29, 2017, 00:10:36 AM by JAD »

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #33 on: January 04, 2018, 22:15:25 PM »
Buna seara,
Printre altele am aruncat un ochi la nivelul antigelului.
in vasul metalic nivelul e ok, in radiator la fel dar in vasul de pe partea volanului nu se vede nimic, decat un indicator de "FULL" dar lichidul nu se vede in preajma lui , ba chiar nu se vede deloc.
Din cate am mai citit acest vas este pentru rezerva, nu are un rol neaparat important in sistemul de racire.
intrebarea este, ar trebui completat pana la full (tind sa cred) sau nu ?
G12 e antigelul din sistem.
Multumesc !

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: FXT 2006
« Reply #34 on: January 05, 2018, 12:13:20 PM »
Eu nu am acele protectii de cauciuc dar arata bine aripile, nu e ciupita vopseaua,
Un punct de rugina a aparut in preajma busonului de alimentare cu combustibil, e de suprafata, picaturile de benzina au atacat vopseaua si voila, o sa revopsesc acea portiune de sub usita.
Si eu recomand acelasi lucru, lasa-le montate.

Re: Re: FXT 2006
« Reply #35 on: January 05, 2018, 15:19:17 PM »
Da jos “castronul” de plastic din jurul busonului si vei gasi un pic mai multe puncte  ^-^
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #36 on: January 05, 2018, 15:20:27 PM »
In baza sfatului de mai jos cred ca nu-mi ramane altceva de facut decat sa completez.

"The reservoir acts as a buffer zone, whereby when engine is hot and the water expands, the level becomes higher. As it cools and contracts, the water level in the reservoir gets sucked back into the main engine area.
 To test, just top up to the hi level (max) when hot and then monitor it."

Muttley

  • 5133
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #37 on: January 05, 2018, 15:45:26 PM »
...acest vas... nu are un rol neaparat important in sistemul de racire.

Doar ca daca e gol, baga aer in circuit pe perioada de racire. Inofensiv ;)
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
« Reply #38 on: January 05, 2018, 15:52:23 PM »
Unele motoare boxer sunt racite cu aer.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Re: FXT 2006
« Reply #39 on: January 05, 2018, 15:54:34 PM »
Yeeei!
Cum arata și unde ar trebui să fie chestiile alea?😕
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT