Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
Subaru club Romania

Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi

Neata' buna dragi colegi,

Daca bine ati voit a ma primii printre voi atunci voi indrazni sa va cer niste sfaturi in cele de'ale brr brr taine Subaresti :P

Nu de foarte mult timp am achizitionat si eu o masinuta simpatica mie si draga, la care visam de foarte mult timp. Si anume un Subaru Forester 2.0 aspirant din 2006 respectiv 158 cp. Pot spune ca in ziua cand l-am cumparat am fost foarte incantat de masinuta.
Inainte de a ma opri la Forester am studiat destul de multe masini 4x4 dar singura de care m-am lipit a fost Forester-ul. Iar acum a venit vremea sa investesc in el dar din pacate mai mult decat ma asteptam, de ce spun asta:

M-a pregatisem sa ii fac revizia si anume chit de distributie cu tot tacamul, nu stiu exact pretul dar din cate am citit se invarte undeva pe la 1000 euro. Doar ca de cateva luni am tras masina pe dreapta pentru ca au inceput sa apara tot felul de simptome nu tocmai placute.

1. In timp ce sofam spre casa pe autostrada cu 145 aprox s-a aprins beculetul galben de la motor si cruise a inceput sa palpaie la bord. Am fost la un mecanic si mi-a spus ca e posibil sa fie ecu, ca dupa 100.000 se intalneste des aceasta problema si am mai precizat ca masian are un consum ciudat in oras, Am facut plinul de vre-o trei ori si imi iesea undeva la 13 14l/100. Atunci a pus calculatorul pe ea sa vada de ce asa mult si mi-a spus ca masina e in paramateri si ca nu are nici o problema doar eu posibil sa nu o conduc cum ii place ei, subaru avand un calculator altfel decat celelalte masini, iti invata stilul de condus iar daca tu conduci de cateva ori mai sportiv si pe urma revi la condusul sa zic asa, normal atunci masina iti va consuma mai mult deoarece a inregistart stilul sportiv de condus.

2. Dupa o vreme masina a inceput sa porneasca greau dimineata si am observat ca nu mai mergea rotund motorul. Atunci am revenit iar la mecanic si a spus ca trebuie sa o las sa ii faca niste investigatii mai amanuntite. Am lasat-o, i-a schimbat bujiile si mi-a spus ca masina a tras foarte bine timp de 1 2 minute pana cand a reaparut eroarea in bord.'' Am uitat sa va spun ca dupa ce mi-a aparut eroarea in bord masina a inceput sa nu mai aiba asa vana iar in momentul cand o accelerez tinde sa se inece si pe urma sa isi continue avansul si cand sunt in treapta a 3-a la 2000 de ture are un lag.'' Dupa acele 2 minute de tras extraordinar, asa mi-a spus, a verificat bujiile si una era uda.
3. Atunci mi-a spus ca e posibil sa nu fie calculatorul si sa fie o supapa arsa si de aceea e posibil sa imi de-a eroare pe bujia 1-3.

4. Dupa aceea nu am stiut ce sa mai cred si am inceput sa sap pe la alti mecanici. Toti veneau cu pareri si cu presupuneri si ca nu prea ar vrea sa se bage.

5. Acum am tras masinuta pe dreapat pana ce dau peste cineva care ma va convinge ca e demn sa opereze la motorul ei si ma convinge ca stie ce este si ce are de facut.

Trebuie sa va mai spun ca acus cateva zile am mai pornit-o si am mai plimbat-o un pic ca sa o mai dezmortesc dar dupa ce o pornesc in momentul cand reduc viteza la semafor masina se opreste cu totul si nu mai vrea sa porneasca numai dupa ce invarte de vre-o 6 7 ori. Si dupa ce porneste nu mai se opreste in mers. Cand am pornit o data de la semafor s-a auzit ca o explozie la motor, un fel de rateu de compresie cred, nu sunt sigur.

6. Ca intr-un final cum Al de sus nu doarme niciodata, am dat peste un mecanic jos palaria. Un mecanic care cu greu a acceptat sa se aplece asupra problemei avute si sa aiba rabdare sa imi explice fiecare detaliu  si cum ar trebui sa pun problema.

7. Sa imi iertati palavrageala asta multa dar vroiam sa va fac cat mai clar istoricul masinutei. Am uitat sa va spun ca fostul proprietar al masinii a avut gaz pe ea dupa care a dat instalatia jos ca nu i-a placut ca masina trepida si mi-a spus ca a fost la mecanicul la care am fost si eu prima data si i-a pus ceva soft rusesc ca sa ii ridice avansul ''calitatile sportive'', dar cred ca asta a facut tocmai in ideea de a ascunde acel tremurt la relanti si credeam ca de acolo vine consumul acela de 13 14l. Am fost din nou la cel mecanic, ca doar acela avea softul pentru subaru si l-am rugat sa il reseteze si sa il puna pe cel original.
Acum trebuie sa va spun ca ultima data am facut 300km cu un plin ochi.

Pe scurt:
Masina trebuie reparata si as dori sa stiu daca voi dispune de atatia bani sau mai bine sa nu ma bag si sa o scot la vanzare cu problema ei la motor?

Am inceput in a cauta piesele care mi-a spus dl mecanic dar nu stiu cum si unde pot gasi codurile de la piese, exista ceva program care imi da codurile repective in functie de seria de sasiu sau de la motor? am cautat manual de intretinere sa vad daca acolo nu gasesc codurile pe fiecare piesa dar nu gasesc manual pentru modelul meu numai pentru cele americane si nu stiu daca se potrivesc sau nu.
Nu pot sa caut doar dupa denumire ca nu am certitudinea ca se potriveste. Am pati-o la masina anterioara cand am comandat online piese in functie de capacitatea motorului an si etc dar la subaru nu vreau sa mai returnez inca o data piesele si sa astept dupa ele nu stiu cat timp.

Si nu stiu de pe ce site-uri sa comand si care ar fi recomandat sa le comand originale si la care as putea sa fac rabat de la cele originale. Stiu ca cel mai bine e sa fie totul original dar sa vedem la cat ajungem.
As fi bucuros daca m-ati putea ajuta cu acest lucru.
Am mai cautat motor ej 20 de 158 dar nu am gasit. Nu stiu oare cel de 125 nu s-ar potrivi  sau va fi problema cu partea electrica, nu mai recunoaste ecu?
Dar cel de 158 cu cutie automata s-ar potrivi la mie care am cutie manuala?

P.S.
Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi si sa imi iertati greselile de ortografie care mi-au scapat.
Noapte buna!

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #1 on: April 03, 2018, 07:42:46 AM »
Neata, bine ai venit! Nu am citit tot doar printre randuri dar banuiesc ca ai uitat sa precizezi ca masina are GPL. Parerea mea e ca o sa gasesti rezolvarea la o reprezentanta (Autokino in Bv sau Subaru Motors in Buc). Prin forum nu cred ca vei gasi rezolvarea ci vei auzi doar pareri.
« Last Edit: April 03, 2018, 07:43:19 AM by Musiu »
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #2 on: April 03, 2018, 08:08:54 AM »
...iar daca citeai toate randurile Musiu, ai fi vazut ceva interesant legat de gepele, n-ai fi avut dilema, iar reply-urile astea n-ar fi existat ;)
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #3 on: April 03, 2018, 08:09:54 AM »
Salut, Calin si bine ai venit pe forum!
Am avut rabdarea dar si curiozitatea de a-ti citi insiruirea de evenimente motiv pentru care cred ca se pot desprinde doua scenarii:

1. Evaluarea tehnica la un service de specialitate si apoi investitie in reparatii. Rezultatul va fi o masina cu care ni te vei putea alatura pe drumuri forestiere si nu numai  ;)

2. O vinzi si scapi de potentialele traume provocate in procesul de reabilitare tehnica.

Succes!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5133
Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #4 on: April 03, 2018, 08:21:48 AM »
Poate fi o chestie simpla, gen gaura de injector GPL etansata prost, aer fals.
Dar pot fi si supape prajite.
WRX SW 2002

Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #5 on: April 03, 2018, 09:22:17 AM »
Neata baieti, va multumesc ca ati avut rabdare sa dati o geana peste ce am scris. Am fost la service mi-a facut diagnoza si mi-a spus ca am vre-o 8 erori si anume eroare pe toti 4 cilindri una la abs inca vre-o 3 la ceva cu OVS sau OCS dar a spus clar ca e o problema mecanica pentru inceput. Mecanicul vrea sa verifice in primul rand compresia dar asta e cam nasol din cauza lonjeroanelor sa vada daca poate fara sa trebuiasca ridicat motorul.
Masina a fost pe gpl acum nu mai e si nici nu mai am de gand. Sunt curios daca voi repara tot motorul tot tot, la ce consum voi ajunge ca daca va fi unul mai decent nici nu vreau sa aud de gaz
Am sa revin cu piesele pe care le-am scris pe o lista de la dl mecanic dar inca nu am gasit-o ca sa pot sa imi fac o ideee de pret cam pe unde as ajunge.
Numa bine rau la nime'! ;)

PTR

  • 570
Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #6 on: April 03, 2018, 09:49:38 AM »
 Iti notezi codurile de eroare , dupa care te uiti pe aici http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/ , dupa an fabricatie si vezi in ce ordine verifici ce este defect si daca este corecta abordarea cu piesele cele mai scumpe sau cu cea mai multa manopera primele...

leeloo

Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #7 on: April 03, 2018, 10:21:00 AM »
consum de 14 % urban e foarte bine.
Cam ala e.
  Si cam 9 extra urban, si el in functie de talpa. Mergi mai tare se ridica binisor.

Motorul e simplu, e un benzinar aspirat.  Ce e greu e accessul pentru cele mai simple operatiuni.   De asta fug mecanicii de ele, prefera sa lucreze ceva mai usor pe aceasi bani :)


Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #8 on: April 04, 2018, 14:56:32 PM »
Multumesc PTR, trebuie sa merg sa cer codul de la erori si sa verific. Dar in ceea ce priveste codurile de piese cum le pot afla?
Mecanicul mi-a spus ca sa pot sa-mi fac idee de ce ma astepata ca si costuri sa caut cat m-ar costa urmatoarele piese:

1.Kit distributie
2.Segmenti set cota standard
3.Cuzineti set cota standard
4.Ghiduri supape
5.Supape
6.Tacheti
7.Culbutori
8.Ax cu came
9.Vanos
10.Set garnituri motor
11.Buji

Asta mi-a spus ca sa imi fac o idee unde as putea ajunge cu costurile
Si mi-a spus daca pot sa ii spun si de la ce producatori gasesc. El clar mi-a recomandat originale dar vreu sa vad cam pe unde ma invart cu pretul.

Mi-a mai recomandat sa vad daca nu gasesc un suby accidentat cu km putini si sa luam motorul dar nu stiu daca e o idee buna ca cine stie cat de birjelit a fost si acel motor.

Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #9 on: April 04, 2018, 14:58:38 PM »
In legatura cu consumul am auzit ca prin oras e undeva pe la 12 si afara pana in 8. Sunt povesti? Stil de condus normal schimbat viteza la 2000 de ture.

andea79

  • *
  • 4033
Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #10 on: April 04, 2018, 15:17:27 PM »
un mecanic cu experienta si chef de lucru ar trebui sa-ti poata da si o estimare de cost si codurile pieselor ... daca te pune pe tine sa cauti coduri  & stuff in conditiile in care nu stii cu ce se mananca ... something's wrong ...

te poti uita aici https://partsouq.com/ folosind VIN-ul tau daca stii sa-ti identifici piesele daca nu zii la mecanic sa le identifice ...

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #11 on: April 04, 2018, 15:56:37 PM »
Viteza nu se schimba la 2000 de ture sau vorbesti de schimbat in treapta inferioara? :D

Asa din cer te situezi undeva la 6-7500 lei refacut motorul cu totul, compresie, garnituri si toate accesoriile si manopera cu piese originale. Dar poate varia mult in functie de ce se gaseste la desfacut si cine se ocupa de lucrare.

PTR

  • 570
Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #12 on: April 04, 2018, 16:28:27 PM »
 Ce as face eu....
 1. as verifica pompele de aer, sau daca nu stii ... per total iesi mai ieftin daca te duci la reprezentanta sa vezi in ce stadiu sunt.
 2 tot la reprezentanta i-as ruga sa verifice bujiile sa vezi daca chiar au fost schimbate si bobinele stranse bine. Sau faci un test de compresie sa te convingi ca trebuie segmentare si vezi si cum arata bujiile cand le scot..
 3. Dupa ce ai schimbat bujiile , al 2lea mecanic caruia i-ai spus povestea le-a pus iar pe lista ?
 
 La cate sunt pe lista aia, sa inteleg ca motorul ala chiar mergea ca o drujba ? Si ca zgomot si ca fum ?

 LE : Sa vezi automata cum schimba la 1800 si ramane la viteza constanta la 1200 sau mai jos....
« Last Edit: April 04, 2018, 16:29:49 PM by PTR »

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #13 on: April 04, 2018, 16:47:29 PM »
Consumul la mine, 2.0 aspirat, este 10/100 in afara si peste in oras. N-am calculat niciodata consumul in oras, banuiesc ca e in jur de 14.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

leeloo

Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #14 on: April 04, 2018, 17:50:54 PM »
eu nu stiu de unde stie mecancul ala ca trebuie arbore si altele fara sa fi facut macar un teste de compresie si desfacut ceva.
Poate sa fie si alte chestii mai putin costisitoare.
Kitul de ditributie da, ok  mai ales daca nu stii cand a fost facuta ultima data.
Eu am gasit cu 254 de euro kit de distibutie Gates cu tot cu pompa de apa.. fara pompa de apa  e cam 170 de euro.

asa pe net  alt  motor cam 1500 de euro in stare buna, verificat si ceva garantie, fara auxiliare.  ( adica compresor de clima, alternator etc.. )





BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #15 on: April 04, 2018, 17:56:37 PM »
Nu intreb care a fost pretul de achizitie pentru ca nu are rost. Presupun ca a fost unul aparent avantajos.
Mergi cu masina la reprezentante, cere-le un deviz care sa cuprinda toate problemele masinii si in functie de el vei decide daca merita pastrata sau vanduta.

Exista si variante ieftine, ele sunt folosite atunci cand vrei sa faci masina oarecum functionala si sa o vinzi. In functie de client poti transfera problemele catre el sau nu.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #16 on: April 04, 2018, 18:32:24 PM »
Nu ai precizat cati km are masina... Cum spun si altii mai sus as spune in primul rand sa mergi la cineva care se pricepe. Sa te puna sa schimbi jumatate de motor fara ca macar sa verifice o compresie asta iti spune clar cu cine ai de-a face.

puiu

  • 785
Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #17 on: April 04, 2018, 19:13:55 PM »
Ala e mecanic de benbeuri.
Degeaba ne dam cu parerea pe forum fara sa vedem, auzim. Masina trebuie vazuta si verificata intr-un service mai de soi, sa nu zic reprezentanta si acolo, cu constatarea pe hartie semnata si stampilata e alta discutie, alta raspundere.
La cum miros din descriere par a lipsi amanunte importante cred.
Un motor cu necesar de cuzineti si segmenti bate, merge prost, etc.
Sa nu mai zic de arborele cu scame...
Eu cred ca doar incerca sa scape de lucrare, sa te sperii de costuri. E mult mai simplu sa faci un plug&play la un motor din dezmembrari.
Mergi la un service serios

PTR

  • 570
Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #18 on: April 04, 2018, 23:02:36 PM »
 De curiozitate, pune seria sa vedem daca gasim ceva istoric la ea...

Re: Subaru forester 2.0 X 2006 - un pas inainte sau un pas inapoi
« Reply #19 on: April 05, 2018, 02:15:53 AM »
Oameni buni, va multumesc mult de sfaturile pe care mi le dati. In primul rand mecanicul de care spun isi da tot interesul sa ma ajute si anume:
Mi-a spus ca a avut experiente foarte nasoale cu fosti clienti si nu vrea sa le mai repete si anume le spunea estimativ dupa experienta si dupa simptomele pe care le vedea fara a desface motorul si le mai spunea CA POT APAREA COSTURI SUPLIMENTARE dar din pacate clientul avea auz selectiv si se rezuma doar la ce suna mai bine si anume pretul mai mic. Iar dupa ce se desfacea motorul si se depistau si alte lucruri care trebuiau schimbate incepeau sa strambe din nas si sa zica ,, pai nu mi-ai spus ca e cam x lei,, stiti voi povestea foarte bine mai ales cei care sunt mecanici si de atunci a inceput sa isi selecteze clientela si sa nu mai se incurce cu orisicare.
El mi-a spus scenariul cel mai defavorabil si unde as putea ajunge daca ma apuc de treaba.
Omul e foarte bine intentionat, m-a si invitat sa il desfacem si sa il reparam impreuna, foarte cinstit si onest din partea lui, mai rar, cel putin eu nu prea am intalnit. Dar sa revin, el va face tot posibilul ca sa nu arunc cu banii daca nu e cazul.
La prima impresie mi-a spus ca e posibil sa nu am compresie din pornire si anume electromotorul invarte in gol de cateva ori fara sa porneasca, erorile pe care le-a vazut pe tester, si mi-a mai spus cineva ca daca asculti atent la toba se aude un sunte mai subtire daca e o supapa dusa, asta nu stiu daca e adevarat sau nu dar daca ar fi o supapa dusa asta ar duce la lipsa de compresie daca nu gresesc.
In ceea ce priveste compresia o va verifica inainte sa desfaca motorul si mi-a si spus ca daca vreau poate sa schimbe doar supapele fara ca sa faca segmentarea dar nu stie ce va gasi acolo.
El nu mi-a dat  sa caut codurile ci doar sa ma interesez de pretul pieselor si am primit de la un magazin o oferta si anume toate piesele scrie mai sus ajungeau la 3000 euro. ceea ce pentru mine e foarte mult. Acum mai astept sa vad inca o oferta de preturi si ne vom apuca de masuratul compresiei sa vedem ce spune.

Eu am facut o verificare dar nu la fisele de buji ci la fisele care sunt pe injectoare si le-am scos pe rand cand motorul functiona. in momentul cand am scos fisa de la injectorul 3 sau 1 nu mai tin minte, masina nu a mimat nici un gest ci mergea la fel iar in momentul cand am scos de la celelalte injectoare, la fiecare injector separat masina incepea sa nu mai mearga bine, ceea ce denota ca celelalte injectoare functionau in parametri normali iar injectorul 3 sau 1 nu functiona.