Neata' buna dragi colegi,
Daca bine ati voit a ma primii printre voi atunci voi indrazni sa va cer niste sfaturi in cele de'ale brr brr taine Subaresti
Nu de foarte mult timp am achizitionat si eu o masinuta simpatica mie si draga, la care visam de foarte mult timp. Si anume un Subaru Forester 2.0 aspirant din 2006 respectiv 158 cp. Pot spune ca in ziua cand l-am cumparat am fost foarte incantat de masinuta.
Inainte de a ma opri la Forester am studiat destul de multe masini 4x4 dar singura de care m-am lipit a fost Forester-ul. Iar acum a venit vremea sa investesc in el dar din pacate mai mult decat ma asteptam, de ce spun asta:
M-a pregatisem sa ii fac revizia si anume chit de distributie cu tot tacamul, nu stiu exact pretul dar din cate am citit se invarte undeva pe la 1000 euro. Doar ca de cateva luni am tras masina pe dreapta pentru ca au inceput sa apara tot felul de simptome nu tocmai placute.
1. In timp ce sofam spre casa pe autostrada cu 145 aprox s-a aprins beculetul galben de la motor si cruise a inceput sa palpaie la bord. Am fost la un mecanic si mi-a spus ca e posibil sa fie ecu, ca dupa 100.000 se intalneste des aceasta problema si am mai precizat ca masian are un consum ciudat in oras, Am facut plinul de vre-o trei ori si imi iesea undeva la 13 14l/100. Atunci a pus calculatorul pe ea sa vada de ce asa mult si mi-a spus ca masina e in paramateri si ca nu are nici o problema doar eu posibil sa nu o conduc cum ii place ei, subaru avand un calculator altfel decat celelalte masini, iti invata stilul de condus iar daca tu conduci de cateva ori mai sportiv si pe urma revi la condusul sa zic asa, normal atunci masina iti va consuma mai mult deoarece a inregistart stilul sportiv de condus.
2. Dupa o vreme masina a inceput sa porneasca greau dimineata si am observat ca nu mai mergea rotund motorul. Atunci am revenit iar la mecanic si a spus ca trebuie sa o las sa ii faca niste investigatii mai amanuntite. Am lasat-o, i-a schimbat bujiile si mi-a spus ca masina a tras foarte bine timp de 1 2 minute pana cand a reaparut eroarea in bord.'' Am uitat sa va spun ca dupa ce mi-a aparut eroarea in bord masina a inceput sa nu mai aiba asa vana iar in momentul cand o accelerez tinde sa se inece si pe urma sa isi continue avansul si cand sunt in treapta a 3-a la 2000 de ture are un lag.'' Dupa acele 2 minute de tras extraordinar, asa mi-a spus, a verificat bujiile si una era uda.
3. Atunci mi-a spus ca e posibil sa nu fie calculatorul si sa fie o supapa arsa si de aceea e posibil sa imi de-a eroare pe bujia 1-3.
4. Dupa aceea nu am stiut ce sa mai cred si am inceput sa sap pe la alti mecanici. Toti veneau cu pareri si cu presupuneri si ca nu prea ar vrea sa se bage.
5. Acum am tras masinuta pe dreapat pana ce dau peste cineva care ma va convinge ca e demn sa opereze la motorul ei si ma convinge ca stie ce este si ce are de facut.
Trebuie sa va mai spun ca acus cateva zile am mai pornit-o si am mai plimbat-o un pic ca sa o mai dezmortesc dar dupa ce o pornesc in momentul cand reduc viteza la semafor masina se opreste cu totul si nu mai vrea sa porneasca numai dupa ce invarte de vre-o 6 7 ori. Si dupa ce porneste nu mai se opreste in mers. Cand am pornit o data de la semafor s-a auzit ca o explozie la motor, un fel de rateu de compresie cred, nu sunt sigur.
6. Ca intr-un final cum Al de sus nu doarme niciodata, am dat peste un mecanic jos palaria. Un mecanic care cu greu a acceptat sa se aplece asupra problemei avute si sa aiba rabdare sa imi explice fiecare detaliu si cum ar trebui sa pun problema.
7. Sa imi iertati palavrageala asta multa dar vroiam sa va fac cat mai clar istoricul masinutei. Am uitat sa va spun ca fostul proprietar al masinii a avut gaz pe ea dupa care a dat instalatia jos ca nu i-a placut ca masina trepida si mi-a spus ca a fost la mecanicul la care am fost si eu prima data si i-a pus ceva soft rusesc ca sa ii ridice avansul ''calitatile sportive'', dar cred ca asta a facut tocmai in ideea de a ascunde acel tremurt la relanti si credeam ca de acolo vine consumul acela de 13 14l. Am fost din nou la cel mecanic, ca doar acela avea softul pentru subaru si l-am rugat sa il reseteze si sa il puna pe cel original.
Acum trebuie sa va spun ca ultima data am facut 300km cu un plin ochi.
Pe scurt:
Masina trebuie reparata si as dori sa stiu daca voi dispune de atatia bani sau mai bine sa nu ma bag si sa o scot la vanzare cu problema ei la motor?
Am inceput in a cauta piesele care mi-a spus dl mecanic dar nu stiu cum si unde pot gasi codurile de la piese, exista ceva program care imi da codurile repective in functie de seria de sasiu sau de la motor? am cautat manual de intretinere sa vad daca acolo nu gasesc codurile pe fiecare piesa dar nu gasesc manual pentru modelul meu numai pentru cele americane si nu stiu daca se potrivesc sau nu.
Nu pot sa caut doar dupa denumire ca nu am certitudinea ca se potriveste. Am pati-o la masina anterioara cand am comandat online piese in functie de capacitatea motorului an si etc dar la subaru nu vreau sa mai returnez inca o data piesele si sa astept dupa ele nu stiu cat timp.
Si nu stiu de pe ce site-uri sa comand si care ar fi recomandat sa le comand originale si la care as putea sa fac rabat de la cele originale. Stiu ca cel mai bine e sa fie totul original dar sa vedem la cat ajungem.
As fi bucuros daca m-ati putea ajuta cu acest lucru.
Am mai cautat motor ej 20 de 158 dar nu am gasit. Nu stiu oare cel de 125 nu s-ar potrivi sau va fi problema cu partea electrica, nu mai recunoaste ecu?
Dar cel de 158 cu cutie automata s-ar potrivi la mie care am cutie manuala?
P.S.
Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi si sa imi iertati greselile de ortografie care mi-au scapat.
Noapte buna!