După mulți ani de lins ochii la mașinile altora, am reușit și noi sa achiziționăm un Subaru Forester 2.0xt din 2004. Asta e pe scurt, acum va zic povestea de la început...
De când am fost mic, m-au pasionat mașinile și noroiul...nu mai știu când am dat de rally, ceea ce a dus automat la Subaru. Dragostea s-a trezit și chiar dacă, fiind in Romania, am fost descurajat de toți, nu m-am lăsat. Am ales acest user deoarece pe mine ma cheamă Teo, iar pe soția mea, Iulia, și amândoi suntem pasionați de subirubidubi. Ne-am întâlnit la Cluj, ea e din Baia Mare, eu din Arad, dar când ne-am întâlnit eram deja student in Timișoara. Acum locuim in Timișoara. Prima data când a venit la mine acasă, cu alți prieteni, ma uitam așa cum obișnuiesc și obișnuiam la diferite Subaru și s-a întâmplat ca aveam un Forester deschis și am întrebat-o dacă ii place, a zis ca da, pe vremea aia, nu era încă nimic între noi, dar răspunsul ei a fost cel corect
timpul a trecut, ne-am îndrăgostit, ne-am căsătorit in anul 2017 vara și ne-am mutat in Timișoara. Încă de la început am început sa căutam un Subaru potrivit pentru noi (sau măcar bugetul nostru). Am plecat de la Forester xt sg, am trecut pe la x, am ajuns la x Facelift, care ni l-am dorit foarte mult, opțiunile (mai ales încălzirea în scaune) și cutia dual-range cuplata la motorul de 2.0 NA sunau foarte bine, arată bine și ne având turbo, mai putine probleme, dar buget tot nu era la ce găseam, iar motorul de 2 însemna destul la asigurare pentru mine, fiind prima mașina și având in vedere și vârsta (24), asa ca am inceput sa căutam un impreza 1.5, in ideea: Subaru sa fie și ca prima masina nu contează așa mult puterea mai ales ca mai câștigam la asigurare. Nici așa nu am găsit pe buget prea multe, dar la un moment dat a apărut unul cu toate dotările și frumos și pe buget, dar nu a stat prea mult și a dispărut. Speranțele mergeau tot mai jos, pana când a apărut un Forester xt din 2004 cu un preț aberant de mic, așa ca fiind amândoi prin medii academice, ne-am urcat in tren (gratuit pentru studenți) și am mers sa îl vedem(6-7 ore). Vânzătorul ne-a spus ca turbina trebuie schimbată (joc in Ax) dar nu ne-a speriat asta, mai ales ca mașina arată bine, are istoric complet de service și unic proprietar, cumpărată de noua.
Deci, in concluzie, am făcut un cerc complet și am ajuns la acest Forester XT EJ205 in doua culori (albastru cu gri-2C3) full option (cred) cu ~183k la bord.
După ce am adus mașina la țara (ca sa ne putem apuca de treaba) am descoperit ca jocul in turbina mai are și elicea de la evacuare poziționată in downpipe (adică rupta), dar nu prea contează oricum vine alta turbina. Am desfăcut-o pe cea veche și am curățat intercoolerul de ulei, mai avem de curățat evacuarea, pe cât posibil, și de instalat noua turbina (td04), iar apoi trebuie făcut itp și terminată transcrierea. După câte se poate observa, ne-am aruncat cu capul nainte, dar pasiunea depășește riscul mai ales ca sper ca turbina s-a defectat din cauza filtrului din șurubul (banjo) de pe sistemul de alimentare a turbinei cu ulei, pe care l-am curățat (sper ca doar un singur filtru de genul este). Oricum ne place mașina, ne place ca putem lucra la ea împreuna și dacă totul o sa meargă la fel de lin ca pana acum, o sa ne placa și când o sa meargă fără probleme.
Nu știu sa pun poze