Primul Forester, prima mașina
Subaru club Romania

Primul Forester, prima mașina

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #120 on: July 03, 2018, 11:14:13 AM »
Weekendul care a trecut am schimbat uleiul in transmisie și diferențial, după câte am observat, cred ca s-a mai umblat doar o data in viața mașinii pe aici, in urma schimbului, parca maneta se simte puțin mai ferma, sunetele din a 3-a au dispărut iar cele din a 2-a s-au ameliorat...sincer, nu pot zice ca sunt diferențe extrem de mari, dar pare ca este mai bine :angel:
O sa pun aici ce și cum am făcut, nu cred ca are neaparat rost sa fac un tutorial separat...
După o tura de câțiva km, pentru a încălzi puțin uleiul din transmisie și diff, am parcat mașina deasupra canalului și am început cu diferențialul.
Ne având o tubulară adânca sau o cheie cu care sa pot desface șurubul de sus (de umplere și nivel) a trebuit sa desfac senzorul de temperatura, adică am scos mufa, care are pe o latura o parte care trebuie apăsată pentru a putea elibera mufa, apoi am desfăcut cu o tubulară senzorul, iar apoi cu alta tubulară surubul in care sta senzorul, deci e mai mult o piuliță filetata pe ambele părți care se infiletează in diff și in care se infileteaza senzorul.



Apoi am scos surubul de jos, l-am destrâns pana a mers desfăcut cu mâna și am pus un recipient dedesubt pentru a prinde uleiul vechi. Pentru a nu face prea multă mizerie, se desface surubul apăsând puțin pe el, astfel uleiul nu iese pe lângă surub. După ce am scos surubul am inspectat magnetul care este prins de capul șurubului și am fost plăcut impresionat sa văd foarte puține depuneri mici de metal.



După aceasta operațiune, am scos tija de nivel din cutie și am intrat sub mașina pentru a scoate uleiul din transmisie astfel lăsând uleiul din diferențial sa se scurga de tot. Am fost surprins sa găsesc surub cu cheie normala la cutie, aveam impresia ca trebuie sa fie T70, oare a fost înlocuit? Sau e ok așa?



La fel ca la diff, am destrans surubul iar apoi l-am deșurubat apăsând înspre cutie pana când a ieșit complet, am reușit sa nu stropesc prea mult, dar sugerez folosirea unor haine fără importantă estetica...Am inspectat și aici magnetul din surub și iarăși am fost plăcut impresionat, depunerile fiind destul de mici și putine. Am lăsat cutia sa se scurga și m-am întors la diferențial.



Sunt curios și eu, după cum arată carcasa interioară a diferențialului, pare închisă și căutând pe opposedforces.com, cel de pe modelul meu este LSD, aveți ceva informații despre asta??



La diferențial am început prin a curată șuruburile și diferențialul și a pune surubul de jos la loc, l-am strâns din greșeală la 70 Nm, trebuia la 49, dar m-am încurcat. Apoi, ne având o pompa cu care sa pompez uleiul in diff, am pus o pâlnie pe un furtun, pe care l-am băgat pe la roata, peste bara stabilizatoare și in gaura de umplere, de sus. Soția m-a ajutat cu turnatul uleiului, pana când acesta a început sa picure afara de pe gaura. Din cauza ca mașina era puțin in panta, am înșurubat și piuliță filetata și am strâns-o la 49Nm și am mai completat cu ulei pana a început sa picure, a intrat cam 0.8l. La sfârșit am înșurubat senzorul (pe la 30Nm, nu stiu cât trebuia) și am pus mufa la loc.





M-am întors la cutie, am curățat surubul și l-am ștrans la 70Nm. Din fericire, a încăput o pâlnie mică sub intercooler și-am reușit cu doua pâlnii sa pot turna direct in țeava in care intra tija de nivel. A intrat cam 3.5l. După ce am pus uleiul am verificat și era ok, doar ca de-abia se vede uleiul proaspăt pe tija, ii bine ca are gaurelele pentru nivel. Am făcut o tura in care s-a prezentat bine și am verificat încă o data sa nu curgă pe la șuruburile de golire și astfel sa finalizat operațiunea.
Am dat jos materialul de sub capota și am curățat murdăria rămasă in urma noroielii, cât am fost pe dedesubt, am curățat noroiul de pe brațe, din jante și din alte locuri de unde se pare ca doar o spălare nu curată tot... :P



Asta e o comparație între uleiul vechi și cel nou.

« Last Edit: July 03, 2018, 12:28:55 PM by Theophilus+Julsey »

leeloo

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #121 on: July 04, 2018, 10:17:31 AM »
pe elevator si cutia pe liber invarti de una din rotile spate. Daca cealalta se invarte in acelasi sens e LSD .

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #122 on: July 04, 2018, 10:46:23 AM »
Nu-i destul dacă ridic spatele? Îmi da diff-ul central rezultatele peste cap??

leeloo

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #123 on: July 04, 2018, 14:25:30 PM »
cata vreme sunt ridicate de la pamant sa le poti invarti...

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #124 on: July 06, 2018, 14:17:34 PM »
Din cate stiam eu, cam toate Foresterele SG au LSD pe spate. E slabut, dar e. Ar trebui sa fie R160.
« Last Edit: July 06, 2018, 14:19:20 PM by andrei80 »
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #125 on: July 08, 2018, 12:47:35 PM »
@andrei80 super, tot ii mai bine decât un diff deschis, abia așteptam sa vina iarna sa vedem ce și cum, ca in noroi, cu cauciucuri destul de proaste, s-a descurcat foarte bine.

In Weekend, defapt de joi, seara, ne-am apucat sa schimbam garniturile de la capacele de culbutori, e câtva de desfacut pentru a ajunge la ele, dar speram sa reușim sa le punem toate corect la loc. Marea dezamagire e ca cei de la magazin ne-au adus piesele greșite...am comandat kit de garnituri, prima data or adus doar garniturile mari și după ce or comandat încă o data și tot doar cele mari or venit, a ajuns kitul complet (adică garniturile de la capace, bujii și șuruburi), dar după ce am desfacut capacele am realizat ca nu îs de la modelul asta, deci trebuie sa le schimbam și mașina rămâne deocamdată in garaj.
Marea bucurie a fost ca am reușit sa scoatem toate șuruburile și bobinele, fără sa scot sau ridic motorul. Dacă tot am fost prin zona, am schimbat și bujiilor și am înlocuit beri care erau pe ea cu ngk. O sa încerc sa fac un tutorial separat și o sa pun și poze.
« Last Edit: July 08, 2018, 12:51:38 PM by Theophilus+Julsey »

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #126 on: July 10, 2018, 15:17:08 PM »
In lipsa subarelului am experimentat iar cum e sa mergi cu polo 1.2 12v, adică pedala la maxim fără sa se întâmple nimic la nicio turația, între timp am condus și un Mercedes c220 din 2016 și nu m-a impresionat, in afara de confortul sonor, prefer foresterul nostru drag ;D

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #127 on: August 20, 2018, 16:27:18 PM »
Pana la urma, după aproape o luna in care am comandat garniturile de la Twin motors, care au întârziat, am fost sa le ridicam și am fost in Parâng cu cortul, am instalat noile garnituri, filtru original Subaru (negru) și am mers tot pe același ulei Eneos ca pana acuma (probabil ca îl voi schimba in viitor). Problema a fost ca după ce am pornit mașina, care a pornit fără probleme și fără vre-un martor la bord, fumul a continuat sa iasă din partea pasagerului așa ca a trebuit sa merg la mecanic pentru a vedea dacă mai este alta problema sau dacă nu am pus eu bine garniturile...mi-am adus aminte de un service care au mai lucrat pe un Subaru, in Arad, și am mers acolo. După o ora de privit pe dedesubt, concluzia a fost ca garniturile etanșează bine, probabil curg simeringurile și ca nu se bagă la Subaru, asa ca am fost trimis la altcineva, care lucreaza de mult pe Subaru, se pricepe foarte bine și e un om de caracter. El mi-a spus sa spăl evacuarea cu jet de apa și sa mai merg cu ea 2-3 zile. Liniștit am plecat acasă și a doua zi am trecut pe la spălătorie după care fumul a încetat aproape de tot, iar mai târziu, și fumul și mirosul au dispărut.
La o săptămâna după toate astea am plecat spre Deva, unde aveam o întâlnire de familie. Înainte de Lugoj, am văzut cum se murdărește luneta, iar după o spălare a acesteia, am devenit atent. La câteva secunde după aceasta, am observat cum acul de la apa începe sa urce și am început cât mai rapid sa încetinesc și sa trag pe dreapta. După oprire, capota subarelului a fost înghițită de aburi. L-am sunat pe mecanic și posibilitățile au fost, garnitura de chiuloasa arsa, chiuloasa distrusă, radiator spart...după ce am sunat un trailer, ne-am apucat sa mai inspectam motorul. Soția a descoperit ca furtunul de sus de la radiator era perforat. Am dus mașina inapoi la Arad și așteptam verdictul. Sa speram ca daunele nu au ajuns la motor :'(

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #128 on: August 20, 2018, 17:38:35 PM »
Dacă ai oprit repede, puțin probabil. Totuși nu e chiar bau-bau Subaru.
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #129 on: August 22, 2018, 15:34:50 PM »
Am oprit cât am putut de repede, dar tot a ajuns acul la roșu  :-X dar in cel mai rau caz trebuie ceva nou, așa ca tot mai bine ca înainte ar fi :o

Muttley

  • 5133
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #130 on: August 22, 2018, 16:00:09 PM »
Ai sanse bune sa fie doar respectivul furtun defect, si motorul intreg.
Sa ai in vedere ca si radiatorul cedeaza usor.
WRX SW 2002

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #131 on: August 29, 2018, 12:00:28 PM »
Asa se pare ca doar furtunul a fost afectat :)

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #132 on: August 29, 2018, 16:26:29 PM »
Told u😁
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #133 on: August 30, 2018, 16:22:47 PM »
Ma bucur ca banii care ar fi mers pe reparații pot merge pe îmbunătățiri și alte aspecte care necesita atenție :)

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #134 on: September 04, 2018, 18:06:27 PM »
Mda, se pare ca m-am bucurat și am vorbit prea repede...defapt de bucurat nu pot zice ca am făcut-o deoarece pana nu m-aș fi văzut Iara la volan și sa fiu sigur ca totul e ok nu as fi putut sa o fac. Ieri am fost sa luam mașina de la mecanic și chiar dacă se părea ca nu are nimic, dat fiind faptul ca a stat 1h la relanti fără sa se manifeste negativ, după vreo 5-6 km am oprit pentru a verifica furtunul de la radiator care era umflat ca un uger asa ca ne-am întors la mecanic și urmează o investigație mai amănunțită. Oricum evidentele indica garnitura de chiuloasa...ce sa zic...cum s-ar zice in domeniului in care profesez: e o oportunitate de îmbunătățire  :o

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #135 on: September 04, 2018, 18:21:52 PM »
Hmm... eu nu pot sa fac legatura intre furtunul umflat si garnitura de chiuloasa, dar na, nu sunt mecanic.
Subaru, ca si alte masini, nu are pe circuitul de racire niste supape care se deschid la anumite temperaturi ?
Logic ar fi: daca o supapa din alea nu mai deschide, atunci se formeaza o presiune mai mare pe furtunul respectiv si de acolo se ajunge la umflare si cedare. Spun asta asa din cunostiinte empirice, asa ca nu o lua de buna, doar ca pe inca un lucru pe care sa il iei in considerare.

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #136 on: September 04, 2018, 21:03:49 PM »
Presiunea in circuitul de racire e data de pompa de apa, sau in cazuri speciale de garnituri ce au cedat...

Muttley

  • 5133
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #137 on: September 04, 2018, 21:23:52 PM »
E posibil ca din cauza garniturii de chiulasa intepate sa-ti fi cedat furtunul.
Dat blows. Condoleante :(
WRX SW 2002

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #138 on: September 05, 2018, 12:00:35 PM »
@Lup_Alb idea e ca Subaru are sistemul de racire upside down (după cate am inteles ceva de genul ca din rezervorul de lichid din stanga motorului apa urca puțin prin furtunul mare care merge la radiator și apoi intra pe jos in motor, deci dacă intra aer se aduna sus in furtun și e necesară o forța mai mare ca apa sa treacă de acel aer ca sa ajungă in radiator și apoi in motor. O alta chestie e ca citirea de pe ceas se face la ieșirea din motor, deci când ajunge ceasul pe roșu, care indica temperatura care iese din motor, deja in motor temperatura e mai mare (adică pe când vezi ca a ajuns acul pe roșu, deja e prea târziu) și am întrebat și eu dacă nu este un mod de a scoate presiunea, dar se pare ca nu este. Legatura dintre furtun și garnitura e ca garnitura este între bloc și chiuloasa (x2 la boxer) și deci separa canalele de ulei, cele de apa și cilindri unele de celelalte. Normal, presiunea creată de explozia din cilindru împinge Pistoanele in jos (la noi înspre mijlocul mașinii fiind motor boxer) iar apoi se eliberează in evacuare cu ajutorul supapelor. Dacă garnitura e ciupita (crăpată/arsa etc) înseamnă ca între bloc și cilindru s-a format un orificiu prin care explozia evadează (parțial) in sistemul de răcire care înconjoară cilindrii, deci practic ai și o scădere a forței care apasă pe piston chestie care se poate confirma cu un leakdown test (cu pistonul aflat in al 3-le-a ciclu (supape închise, piston sus) se bagă presiune in cilindru (pe gaura de la bujie) și cu  o cheie dinamometrica pe arborele cotit (vibrochen) se măsoară forța generată de piston (dacă totul e etanș adică garnitura de chiuloasa și segmenti in tolerante și supapele se închid corect (etanseaza) este o anumită forța, dacă garnitura e dusa forța e mai mică deoarece evadează presiunea din cilindru prin fisura din garnitura). Dacă explozia, sub forma de gaze de evacuare, evadează in sistemul de racire, fiind mai ușoare ca lichidul de racire, se aduna in cel mai ridicat loc, adică furtunul de la radiator, care acum e umflat de gazele care evadează din cilindru.
Sper ca am reușit sa explic destul de bine legatura dintre furtun și garnitura.
@Muttley Și noi ne-am întrebat care a fost problema, furtunul a explodat, s-a încins motorul și s-a ars garnitura sau s-a ars garnitura, a băgat presiune in furtun și acesta a cedat. Eu tind sa cred ca garnitura a fost prima, deoarece gaura in furtun a fost mare.
Acuma de condoleanțe nu cred ca e vorba, pana la urma, oricât de pasionați am fi, nu e o persoana care a murit, e doar o mașinărie care se repara, dar multumim.
Va mai țin la curent cu ce se intampla sa speram ca îl putem repara așa cum trebuie.

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #139 on: September 05, 2018, 12:15:37 PM »
Foarte interesanta si utila informatia. Multumesc !
A mea nici macar nu are "ceas" pt temperatura, doar becul din bord care cred ca se aprinde cand deja e prea tarziu :( Are idee cineva la ce temp se aprinde becul ? DIn cate am aflat (si observat) ventilatoarele nu pornesc decat undeva peste 100 grade C.