N-ai doar frecare.
Chiulasele:
- se curata perfect, atat ele cat si supapele
- se verifica jocuri cozi in ghiduri
- se verifica scaunele, care au 2 sau 3 fete (nush cum e la subaru), dintre care una de etansare care trebuie sa aiba latimea perfecta, de ex 0.8mm. Oricum trebuie bagate frezele pe scaune. Si discutam de 16 scaune cu, 32 sau 48 frezari foarte precise
- se intorc chiulasele pe toate partile si se inspecteaza vizual, am vazut ca astea de subaru turbo adora sa se fisureze
- se masoara inaltimile chiulaselor si paralelismul dintre fete
- daca e sa fii OCD, se masoara spring rate-ul fiecarui arc dar poate e prea mult
- dupa remontarea maruntaielor, se verifica daca etanseaza
- obligatoriu se masoara volumele camerelor de ardere, care daca nu-s egale pot da niste vibratii de toata frumusetea care dau demigi prin alte parti, mai spre centrul motorului
- se planeaza obligatoriu, altfel e degeaba
Si astea-s doar manopera, fara eventuale piese. Ca daca e de ghiduri sau scaune sau supape schimbate, pretul explodeaza.
Ah, si dupa frezarea scaunelor se modifica jocurile dintre cozi si tacheti. Alea se masoara si se comanda tacheti pe cote.
Nu-i o mie de lei toata povestea asta.
Trebuie doar atelierul potrivit, unde aia sa chiar vrea sa faca treaba complet.
PS: se verifica si se masoara jocurile in lagarele arborilor cu came. A zis andea deja, poti pierde presiune de ungere pe acolo.
Succes!