Subaru CVT
Subaru club Romania

Subaru CVT

kkennyy

  • 1769
Re: Subaru CVT - The best !
« Reply #180 on: July 25, 2019, 09:51:02 AM »
Nu stiu de ce  santeti voi asa de speriati de CVTuri.
Eu am schimbat uleiul la  61.000 km,  conform cartii.  Pana  atunci am fortat-o,  torturat-o, chinuit-o  si aproape am ucis-o   si a functionat intotdeauna impecabil, fara sa scartaie, fara sa patineze,  fara intreruperi, fara sa faca hac sau mac. Nici macar un bec la bord nu s-a aprins  desi a luat-o toti dracii  in offroad  ingropata in mocirla pana la oglinzi, urcand sau coborand pante/rampe alunecoase utilizand  X-Mode-ul, tractand  ghinionistii care au ramas impotmoliti. Pe autostrada  am dus-o  uneori cale lunga pana la  190 km/h  , ca si in trafic in oras  zilnic   cu 5-10  km/h bara la bara  timp de X ore pe zi  la -40  Gr.C.  sau +40 Gr.C. Iarna o scoteam din garaj unde sant  +20 Gr.C  afara  la -40 Gr.C.    si nu facea nici  mrrrrrrr.   Nu stiu,  poate sant eu mai norocos  de felul meu , ......  o sa iau saptamana asta un bilet la loto  ...  ::)
..............................................  parerea mea  de  doo parale .    :angel:
Poti sa ne dai un printscreen ceva din manualul tau in legatura cu schimbul de ulei la cvt? Intreb pentru ca la mine de exemplu, in manual specifica faptul ca uleiul la cvt nu se schimba niciodata ci doar se verifica nivelul la revizii. O singura mentiune e, in caz ca ca tractezi cu ea des, atunci ar trebui schimbat la 45.000km, altfel nimic. Sunt curios de ce difera fata de manualul tau.
Forester XT SJ 2018

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: Subaru CVT
« Reply #181 on: July 25, 2019, 10:56:40 AM »
In cartea Legacy-ului Lineartronic 2011 pe care l-am detinut scria exact la fel. La 150000km cutia functiona perfect si functioneaza la fel si azi la peste 200.

marr

  • 2261
Re: Subaru CVT
« Reply #182 on: July 25, 2019, 12:14:29 PM »
Asta cu ”nu necesita intretinere pe intrega durata de viata” e valabila daca ... nu traiesti mult !
Ce omit toti producatorii sa spuna, este faptul ca din punctul lor de vedere ”durata de viata” a masinii = ”durata de garantie” !
Am gasit mai multe discutii pe forumuri din State si acolo, mecanicii din reprezentante spuneau exact acelasi lucru !
Si recomandau sa se schimbe uleiul in cutie la maximum 45-60k km.
Daca in manulul tau @kenny spune ca, in conditii grele de exploatare sa-i faci schimbul la 45k km - atunci fa-l la 45k km !
Conditii ”grele” nu inseamna doar tractat ci si taratul zilnic, in coloana, prin mirobolantul trafic urban.

Eu unul, la ambele CVT-uri, am decis sa fac schimbul de ulei la fiecare 30k km.
Imi permit sa spun ca-i mai ieftin un schimb - doua de ulei decat o cutie de viteze ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

kkennyy

  • 1769
Re: Subaru CVT
« Reply #183 on: July 25, 2019, 13:21:45 PM »
Marr, eu am citit manualul si specifica foarte clar ce inseamna conditii grele pentru cvt si este vorba doar de tractari dese. Celelalte conditii grele nu se aplica transmisiei. Ori nici asta cu durata de viata nu o inteleg, la fel, in manual e specificat foarte clar intervalul de service pana la 120.000km. Atunci probabil ca e indicat un schimb, desi nu e expres mentionat asta.  Uleiul proaspat e oricand un lucru bun, insa eu ma tem mai mult de procedura, care implica anumite riscuri pe care nu vreau sa mi le asum daca nu este necesar ... pe principiul nu repar ceva care merge bine. In fine, e o dilema de-a mea momentan, nu stiu ce o sa fac, cert e ca nu schimb la 30k, mi se pare aberant ... dar fiecare face ce vrea cu masina lui :)


Forester XT SJ 2018

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru CVT
« Reply #184 on: July 25, 2019, 15:38:50 PM »
Schimbi uleiul des -> ai mai mult timp masina, il schimbi rar -> schimbi mai des masina.
Discutia despre fiabilitate si intretinere este mare si depaseste continutul unui curs.

Producatorul specifica date utile pe o anumita perioada de timp, pentru utilizatorii medii dintr-o anumita piata.
Nu trebuie uitat ca existenta unei firme auto este conditionata de numarul de unitati vandute.
Daca masinile rezista prea mult timp ar trebui sa suspende productia si ulterior sa inchida afacerea.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Subaru CVT
« Reply #185 on: July 25, 2019, 17:27:09 PM »
Eu as fi curios la ce temperaturi ajunge uleiul ala?
Cat despre mitul ulei pe e viata eu nu îl cred.
Au mai probat și alții pe cutiile aisin și după căutau cutii sh.

marr

  • 2261
Re: Subaru CVT
« Reply #186 on: July 25, 2019, 17:36:02 PM »
Doar o chestie bine spusa, in putine cuvinte:

"Lifetime" is a subjective term. If the transmission fails at 100K, the fluid lasted the "lifetime" of the transmission. See what I did there? :)
There is no such thing as a "lifetime" fluid if your interpretation of lifetime is different than the manufacturer ”  >:D

Pe de alta parte, la multi producatori, am vazut ca si condusul in trafic urban aglomerat (stop and go traffic sau crawling) e considerat tot ”severe driving conditions”. De exemplu, la Hyundai - KIA stiu sigur ca asa-i considerat la al lor DCT7.
Poate ca schimbatul uleiului din cutie la 30k km o fi excesiv - dar, de exemplu Impreza face cca. 6k km/an. Ca atare, ar inseman un schimb de ulei la 5 ani ...
Nu mi se pare putin 5 ani, mai ales ca toate lucrurile (nu doar fiintele) au prostul obicei de a imbatrani in timp.

Dar, pana la urma, fiecare face ce stie sau ce vrea !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

kkennyy

  • 1769
Re: Subaru CVT
« Reply #187 on: July 25, 2019, 17:49:02 PM »
Asta-i altceva. La mine 30k ar insemna sub un an :) Nici eu nu cred povestea cu lifetime, dar nici nu vreau sa ma plimb cu ea in service lunar. Personal cred ca o sa schimb uleiul la cutie undeva la 60k, si la motor la 10k, cum ziceam, fiecare cu teoriile lui :)
Forester XT SJ 2018

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: Subaru CVT
« Reply #188 on: July 25, 2019, 17:50:35 PM »
Mai bine fă invers. Schimbă întâi la 30 și vezi dacă poți să tragi de el mai mult. Ar fi aiurea să începi direct cu 60 și apoi să afli că trebuia la 30.

Xander

  • 1293
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru CVT
« Reply #189 on: July 26, 2019, 18:21:15 PM »
Merge atat de bine ca e păcat de ea. Schimba-l când îți vine,oricum sunt banii tai.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Subaru CVT - The best !
« Reply #190 on: July 26, 2019, 19:34:11 PM »
Poti sa ne dai un printscreen ceva din manualul tau in legatura cu schimbul de ulei la cvt? Intreb pentru ca la mine de exemplu, in manual specifica faptul ca uleiul la cvt nu se schimba niciodata ci doar se verifica nivelul la revizii. O singura mentiune e, in caz ca ca tractezi cu ea des, atunci ar trebui schimbat la 45.000km, altfel nimic. Sunt curios de ce difera fata de manualul tau.

Aici
Subaru Frs 2019 maintenance schedule https://imgur.com/gallery/wCHG7B4
Constat acuma cu surprindere si uimire ca la Frs  2019  se schimba uleiul la  CVT  la 100.000  km.  La cea veche  trebuia schimbat la  60.000 km.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

puiu

  • 785
Re: Subaru CVT
« Reply #191 on: July 27, 2019, 14:34:20 PM »
Marketing sa dea bine la contabilitate.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #192 on: July 27, 2019, 14:56:44 PM »
Marketing in Ca ? Nu cred. Acolo clientul e Dumnezeu si da cu ei de pamant.  ::)
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Subaru CVT
« Reply #193 on: July 27, 2019, 19:03:06 PM »
Marketing in Ca ? Nu cred. Acolo clientul e Dumnezeu si da cu ei de pamant.  ::)

Exact
 Mai e si marketing pe ici pe  colo,  dar in general  clientul  e rege.
Daca  CVtul sau alt component crapa  inainte de termen,  primesti reparatia gratis,  masina de remplacement,  eventual  masina noua.   Numai uitati-va  ce s-a  intamplat  cu VW Diesel-gate  in State  si Canada.   Asa ca astia  nu se joaca  cu reparatii,  garantii,  intretinere,  etc,...... ....  Daca  acolo scrie  ca  merge  pana la  100.000  km.  cam  asa e.  Si daca scrie ca trebuie schimbate lichidele  la 100.000   km  , asa trebuie facut. Daca nu,  cineva plateste,  si ala de obicei e producatorul sau dealerul.
.....................   parerea mea  de 0.02 unitati de moneda din Botswana   :o
« Last Edit: July 27, 2019, 19:04:57 PM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru CVT
« Reply #194 on: July 28, 2019, 12:20:02 PM »
Până intervine cineva cu o formula matematica și întreabă ce procent de reparatii ar trebui sa suporte din totalul de vânzări și cat ar costa asta fata de profitul deja realizat. Apoi altcineva își pune semnătura și zice că e un cost acceptabil pentru beneficiile realizate din marketingul cu 100k vs. 60k.

VeNoM836

  • 263
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Re: Subaru CVT
« Reply #195 on: July 29, 2019, 11:41:38 AM »
Eu fac un drain&fill la 30.000 KM. Presupun ca asta vreti sa ziceti cand spuneti ca schimbati uleiul CVT. De schimbat tot e greu. La un drain&fill intra 6 litri la a mea.
2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/

marr

  • 2261
Re: Subaru CVT
« Reply #196 on: July 29, 2019, 12:29:01 PM »
Cum, din cate retin, in CVT intra ceva mai mult de 10 l (11-12) se adevereste ce am citit pe undeva (nu mai retin unde) despre ce inseamna, de fapt, drain&fill dpdv al inlocuirii uleiului vechi.
La primul ”schimb” - se inlocuieste, de fapt, cca. 55 % din uleiul vechi;
La al doilea ”schimb” - se mai inlocuieste cca. 30 % din uleiul ”original”;
Abia la al treilea ”schimb” anjungi sa inlocuiesti tot uleiul ”vechi” din cutie.


Mai e si varianta cu evacuarea fortata a uleiului (imi scapa acum denumirea operatiunii - parca oil flush), care ar permite sa scoti tot uleiul vechi, dar  din cate se spune, operatiunea asta nu-i face bine la sanatate cutiei ...

PS: Am gasit si un plan de service Subaru unde se vorbeste si despre ce inseamna ”severe driving conditions” si intervalul de schimb al uleiului din CVT: http://www.cars101.com/subaru/maintenance-2014.html#notes
Acolo e vorba despre 25k mile - dar nu stiu de unde provin datele.

« Last Edit: July 29, 2019, 12:35:59 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

VeNoM836

  • 263
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Re: Subaru CVT
« Reply #197 on: July 29, 2019, 13:51:35 PM »
Mai e si varianta cu evacuarea fortata a uleiului (imi scapa acum denumirea operatiunii - parca oil flush), care ar permite sa scoti tot uleiul vechi, dar  din cate se spune, operatiunea asta nu-i face bine la sanatate cutiei ...

2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/

marr

  • 2261
Re: Subaru CVT
« Reply #198 on: July 29, 2019, 16:25:24 PM »
Cam asa ceva !
Ce am mai citit - si cred ca e bine sa tinem cont (si) de asta - e foarte important ca uleiul pentru cutie sa nu fie contaminat cu alt tip de ulei.
Din acest motiv, este recomandat sa se utilizeze acelasi tip de ulei cu care a venit masina.
Mai mult decat atat, prin State am inteles ca inclusiv ștuțurile (nu știu cum să le spun altfel la ”drain plug”) prin care este transferat uleiul din bidon in cutie - atunci cand in service se intervine la mai multe tipuri de cutii, cu diferite tipuri de uleiuri - nu sunt reutilizate ci se folosesc unele noi. Bine, nici nu cred ca-s mai scumpe de cativa lei ...
Ba chiar si temperatura uleiului din cutie cica ar fi importanta - unii lasa masina sa sa raceasca timp de 6 ore, altii folosesc tot felul de dispozitive de racire a cutiei - ba pe undeva am citit ca uleiul pus in cutie ar fi fost preincalzit !!!
Ajungi sa crezi ca e mai ceva decat chirurgia coronariana !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

puiu

  • 785
Re: Subaru CVT
« Reply #199 on: July 29, 2019, 17:03:45 PM »
Drain plug e busonul de golire/umplere. "Dopul".
E foarte important sa fie rece cutia. Te minte la nivel altfel si ai sansa sa o lasi cu mai putin ulei in ea.