Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
Subaru club Romania

Blob STI “nascut si crescut in Japonia”

Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« on: December 03, 2018, 22:40:54 PM »
Marca: Subaru;
Model: Impreza WRX STI (GDB);
An: 2003;
Provenienta: Japonia;
Km: 105.000km;
Motor: EJ207 (280hp, 8000 rpm rev limit, AVCS, big port, twinscroll turbo);
Transmisie: 6MT cu DCCD;
Optionale: Genome gauges, Blitz Nur exhaust, Blitz Nur coilovers, 17” Prodrive GC wheels, Apexi turbo timer.

Topicul acesta il voi incepe invers: mai intai va fi prezentat rezultatul iar apoi cele doua luni de munca.

Si cum sa evidentiez mai bine acest proiect decat prin pozele de la prima iesire pe circuit, in cadrul Trackday-ului desfasurat pe 2 dec. 2018 la Prejmer (jud. Brasov)?!
















Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #1 on: December 04, 2018, 08:25:11 AM »
Zuperb. Presupun ca fata de experiența cu vagonul din iarna, asta a fost altceva, cuiar daca traseul nu e potrivit pentru un Subaru.
« Last Edit: December 04, 2018, 08:26:26 AM by MihaiFlorescu »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #2 on: December 04, 2018, 08:28:59 AM »
Desi discreta, apreciez frumusetea rapitoare a domnisoarei de la volan!  ;D

Felicitari pentru indraznetul tau proiect si 1 milion de Km sa te bucuri de el dupa care uimeste-ne cu un hibrid!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #3 on: December 04, 2018, 08:30:10 AM »
Ruliu minim, tractiune cat vrei pe spate.

Prima sesiune am facut-o cu dccd-ul pe “Auto” si am mers cel mai bine, cu trase curate.
A doua sesiune am mers pana la un punct pe a doua pozitie spre spate si subvira, asa ca am trecut pe “Auto”.
A treia sesiune am mers pe cuplu maxim spate si a fost foarte distractiv, dar ca timp sunt convins ca a fost cea mai lenta tura; intr-un ac de par era sa ma si rasucesc, dupa vreo doua schimburi de mase reusind sa o pun la loc pe traiectorie.
« Last Edit: December 04, 2018, 08:32:18 AM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #4 on: December 04, 2018, 08:31:33 AM »
Desi discreta, apreciez frumusetea rapitoare a domnisoarei de la volan!  ;D

Felicitari pentru indraznetul tau proiect si 1 milion de Km sa te bucuri de el dupa care uimeste-ne cu un hibrid!

La fiecare tura am avut alta “domnisoara”  :D
Mersi, poate va fi asta primul ej207 care ajunge la 1 milion!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5131
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #5 on: December 04, 2018, 08:35:54 AM »
Mihai, raspund eu, in calitate de pasager la dilema comparatiei cu wagonu'.

Il asteptam in curte. Aud o Honda ca se apropie, deci mai aprind o tigara. Ma suna, cica nu ies odata? Babaiatule, surd nu sunt, sigur ai nimerit adresa? Daaaaaa, equal length, hai odata!
Ma pufnea rasul cand o intorcea, asteptam sa intre VTECu'.

Bun, in mers...
Acu' vreo 5 ani isi ia un pretin Leon FR, 2.0 tedeiu cu 150 cavalipotenza. Eu veneam de pe o japoneza de 1.6 cu 140 cai la 7000 de ture si cuplu maxim pe la 4400. O calc, si la 1400rpm ajung siderat pe bancheta din spate. Mno, aceeasi senzatie la asta. Diesel, nene. Bine, un diesel turat.

S-o iau treptat...
Ce mi-a placut la Honda lui Pfaizzzzer a fost senzatia de "trage spatele". Nu credeam sa fie posibil sa simti asa ceva. Am mai mers in STi-uri, soferake sau pasager, dar abia acum fu senzatia evidenta.
Si ce m-a impresionat pana la lacrimi de montagne russe fu ceea ce eu am numit "efect de prastie". Poate tine si de stilul de condus al propritarului, care are un mod ciudat (pentru mine) de a schimba treptele, cumva "in cuplu". Poate are a face si cu etajarea foarte scurta a cutiei, acordata cu redlainu' si legislatia japoneza. Deci slingshatu' asta se manifesta asa: trage dihania in treapta N, iar la cuplarea lui N+1 te arunca in fata. Nu brusc, nu brutal, ci cumva elastic. Aia fu unica.

In rest e mai fain wagonul :D
« Last Edit: December 04, 2018, 08:36:34 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #6 on: December 04, 2018, 08:46:23 AM »
 ;D
Prastia era ca nu stiam eu sa schimb vitezele   ;)
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #7 on: December 04, 2018, 09:52:55 AM »
alta viata cu 6mt :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #8 on: December 04, 2018, 10:20:54 AM »
Arată bine și ma gândesc ca aleargă pe măsura :)
Sa te bucuri de ea cât mai mult!!

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #9 on: December 04, 2018, 16:32:55 PM »
Mersi si voi reveni si cu detalii mai “picante” legate de conversie si alte lucrari.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

clau

  • 166
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #10 on: December 04, 2018, 22:53:41 PM »
salut, arata super masina

daca esti interesat sa te mai dai.  vezi ca este pe 16/12 etapa de promo rally pe un circuit stradal in Harman

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #11 on: December 05, 2018, 08:55:15 AM »
Multumesc, clau!

M-as da dar nu stiu cum va fi traseul. De exemplu, etapa din Bartolomeu are niste elemente destul de “stranse” pentru masina si indemanarea mea.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #12 on: February 01, 2019, 12:14:21 PM »
Hai sa mai dezvelim din trecut, ca sa facem loc si viitorului!

###Tratare si conservare sasiu partea din spate

Rezultat:








Stare initiala:













Etape reparatie:

1. Curatare, tratare, aplicare grund 2K epoxi








2. Vopsire si aplicare ceara pentru protectie










3. Sablare si vopsire in camp elctrostatic
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #13 on: February 01, 2019, 12:25:02 PM »
Senzatie!

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #14 on: February 01, 2019, 12:33:17 PM »
Super, sper sa reușesc și eu vara asta sa o îngrijesc așa pe a mea :)

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #15 on: February 02, 2019, 05:48:36 AM »
Frumoooooos!!!! La cat mai multe zone restaurate !!!!
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #16 on: February 02, 2019, 12:31:21 PM »
Frumoooooos!!!! La cat mai multe zone restaurate !!!!

Si masini totodata!!!  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #17 on: February 02, 2019, 20:01:51 PM »
Multumesc, multumesc!
Revin cu restul pozelor ca s-au cam strans.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #18 on: February 03, 2019, 16:52:11 PM »
Conversie faruri din RHD la LHD

Pe masina au ramas farurile originale de Japonia care sunt diferite ca design de cele de Europa si au beuri xenon pentru faza scurta, dar fara lupe. Pentru a le putea face sa aiba pata de lumina conform circulatiei pe partea dreapta, am ales sa le pun lupe aftermarket.
Treaba a fost destul de grea, lupele fiind destul de lungi si spatiul limitat.

Far RHD


Pregatiri pentru "coacere"


Far desfacut


Am vrut neaparat sa ma folosesc de firele, mufele si balastul original (nu doream sa adaug chestii in plus pe langa far) iar adaugarea mufei a condus la impingerea cu aproximativ 20mm a mufei becului spre partea posterioara a farului, fapt ce nu mai permitea folosirea capacului in starea originala (l-am taiat si i-am adaugat un segment cilindric).



Far in varianta cu lupe LHD



Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #19 on: February 04, 2019, 08:21:01 AM »
O voce launtrica imi spune ca daca proiectul descris mai sus ar fi fost administrat de altcineva, un ilustru iluminat - cunoscut dealtfel pe forum, in final am fi admirat o feerica lumina generata de LED-uri  ;D

Felicitari pentru inovatie si drumuri luminoase sa aveti!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!