Scump. Iar transmisia JDM e fantastic de scurta, inutilizabila la mers normal, gen 4000rpm in 6 la 110 la ora.
malakay, o fi cum zici, insa pe afara toti spun ca R180 implica planetare de STI. Apoi incepe efectul de domino, planetarele obliga la portfuzete cu butuci de STI, care cer Brembo, samd.
M-oi descurca eu, am inceput deja cautarile pentru Legacy 3.0 manual. Intreg sau dezmembrat.
__________________
Edit.
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1772793Aici mai e o transa de informatii foarte utile, in special rapoartele cutiilor, STI si Spec B. Mai sunt si cele de STI JDM, dar cum am zis mai sus, alea-s praf pentru DD.
USDM STi Ratios= 3.636 / 2.375 / 1.761 / 1.346 /
0.971 / 0.756USDM Legacy Spec B Ratios= 3.636 / 2.235 / 1.521 / 1.137 / 0.891 / 0.707
Ambele cu 3.9 la transmisiile finale.
De aici am luat informatia de intrare, si anume ca STI-ul are 120km/h in treapta 6 la 3000rpm.
Am calculat pentru 3000rpm, treptele 4, 5 si 6:
- STI - 68km/h, 94km/h, 120km/h;
- Leg - 80km/h, 102km/h, 128km/h.
Ca fapt divers, STI JDM, ala praf - 67, 85, 108. Mai mult ca sigur accelereaza de rupe, dar pe autostrada la 140 la ora esti mancat.
Parerea mea: ce am bolduit mai sus, 0.97 raport penultima treapta si 0.76 raport ultima treapta am pe inca o masina, si cand schimb de la mic la mare la 3000rpm, cade pe la 2300. Diferenta e foarte mare, etajarea e foarte lunga pentru ultimele trepte. Cutia de Legacy sta putin si insesizabil mai bine intre aceste 2 trepte, cu o cadere de 600rpm in aceleasi conditii.
Cutia de STI sta foarte bine intre 4 si 5, cea de Legacy sta la fel de prost intre 4 si 5 ca intre 5 si 6.
Concluzia mea: la ce-mi doresc eu, cred ca rapoartele cutiei de STI sunt mai ok. Rapoartele de la Legacy sunt cam lungi pentru gusturile mele si ce urmaresc eu.
Cum ajung acasa scot cazanul din curte si fac o tura. Sunt curios daca e mai proasta etajarea decat la Legacy.
Pana atunci,
aici apare cu 4 - 0.972, iar 5 - 0.732. Adica mai prost decat la Legacy, iar raportul propriu-zis fix intre STI si Legacy.
USDM WRX: 3.454 / 1.947 / 1.366 / 0.972 / 0.738
- WRX: 94km/h in 4, 124km/h in 5, tot la 3000rpm.
Am facut o simulare, acum e totul clar:
Atentie, tot ce apare mai sus pot fi considerate linistit aberatii si prostii. Sunt detalii ce vor interesa pe 1% din pasionatii de subiectul swapului.