Motorul de 2.0 este mai ieftin de intretinut, fiind aspirat, fara turbo.
GPL exista la mai multe masini, exista jurnal de bord si la mine si la Kenny, pe pagina dedicata.
Eu zic ca se comporta ok instalatia pe care o am pe masina, dar pe benzina are un comportament usor mai liniar, mai bun, cuplu ceva mai bun. Dar diferentele pot aparea si in functie de tipul de instalatie (eu am Vialle, adica una cu injectie de gaz in forma lichida), alte masini au clasica; mai depinde si de carburant, motoarele astea simt imediat benzina / gpl-ul proaste.
Multi acuza instalatia GPL de distrugerea supapelor, in timp - la a mea au fost schimbate la 170.000 km, dar eu cred ca de vina a fost neschimbarea filtrului de benzina, nicidecum GPL-ul... Poveste lunga si cred delicata.
Acum masina are 195.000 km si merge perfect.
Cutie manuala recomand si eu, pt fiabilitate si economie in intretinere plus comportament pe teren (si asta discutabil, unii prefera automatele).
Ca spatiu e super incapatoare si confortabila, portabagaj suficient.
Pe teren, eu am traversat iarna pe zapada de 20-40 cm, un camp. Si nu era zapada afanata. Si nici drum.
Pe noroi, la fel - traversat, dar cum spun si alti colegi de forum, trebuie atentie si cunoscute limitele, ascultat/urmarit comportamentul masinii etc. Pe teren sunt multe variabile - suprafata, anvelopele etc.
Concluzii: 2.0, benzina, manuala, iar despre GPL va trebui sa decizi singur in functie de balanta economie vs eventuale riscuri. Economia e fix la jumatate din costuri - un l de gpl este 2,7-2,8 lei, vs benzina care se apropie de 6 lei.