Am cont de ceva ani pe acest forum, fara a fi parte a comunitatii... Pana acum vreo doua luni...
Dincolo de continuarea fascinatiei pentru prima masina (Oltcit Club 11R 1984) din urma cu doua decenii, nu pot spune ca am crescut cu vreo obsesie deosebita pentru Subaru, dar mi-au placut de cand ma stiu 4x4-urile. In urma cu 10 ani, mi-am luat si prima masina noua - un Suzuki SX4 4x4, benzinar aspirat de 1.6 / 120cp. La cateva luni de la achizitie a venit pe lume si Juniorul familiei, SXu' devenind astfel tovaras de multe calatorii si amintiri in familie, precum si primul contact cu ce inseamna tractiunea 4x4. In paralel cu SXu' a urmat un Swift sh pentru sotie, pe care l-am tinut vreo 5 ani si care a fost inlocuit anul trecut cu un Ignis nou cu 4x4. Intre timp, SXu' - folosind ca sursa de inspiratie modificarile aduse Crosstrek-urilor in State si Aus - a primit arcuri MAD (lift-kit 2cm), AT-uri Yoko Geolandar G012 205/65R16, filtru KN, remap OBDtuning, HU Android, sonorizare Hertz etc. Sincer, ca inlocuitor pentru SX (si ca pas inainte) nu vedeam decat un XV benzina, dar preturile mi se pareau inca mult ridicate, chiar si la sh. Pana am ajuns la SG-ul de fata...
Totul a inceput prin Septembrie anu' trecut, cand ai mei parinti imi spun ca au mers in concediu in Grecia cu niste prieteni buni, cu un Forester mai vechi. Taica'meu imi spune ca l-a condus si el si ca i-a placut. Aflu ca este vorba de una din cele doua masini de serviciu ale prietenului, fiind folosita doar prin delegatii si concedii. Arunc si eu o vorba ca - in masura in care se pune problema vanzarii - sa dea de stire...
Pe la final de Octombrie aflam ca masina ar fi de vanzare, dar dupa 1-Ianuarie. Incepand sa pun intrebari si primind niste poze din concediu, aflu ca vorbim de un SG facelift, albastru-inchis (ceva lot pentru SRI
), la vreo 75k km. Si, dupa lipsa gurii de admisie de pe capota, de un 2.0X...
Dintre Forestere, preferatul meu era SG-ul, dar versiunea pre-facelift (2002-2006). Dar, deh, nu poti spune 'nu' unui Forester in mintile lui, mai ales daca versiunea facelift vine si cu 158cp...
Continuand povestea, la inceput de Ianuarie imi manifest oficial interesul pentru masina si se intampla ca chiar de ziua mea sa o preiau pentru cateva ore in vederea unei vizite in service-ul SMT - desi aveam certitudinea ca masina a fost intretinuta relativ OK, avand un singur utilizator de la achizitie pana in prezent, vroiam sa aflu si o parere avizata si un eventual deviz sa stiu la ce sa ma astept. Devizul de cateva sute de Euro (preturi de Reprezentanta) nu reprezenta nimic urgent (niste rulmenti cam uzati la iesirea din cutie catre diferential, un rulment roata spate, o prindere la teava de esapament), iar tabla arata foarte bine in ciuda varstei. Si cateva chestii pe care le constatasem si eu:
- SLS-ul busit;
- anvelopele - de iarna - sunt niste Sailun-urile de prin 2011;
- masina are zgarieturi (urbane) in toate cele 4 colturi.
La inspectie la SMT:
Proaspat cumparata:
Prima baie:
Gata inmatricularea:
O iesire pana la tara (40km de Bucuresti):
Intre timp, pana sa inceapa #stamacasa, am apucat sa instalez un set de senzori de parcare, schimbate bieletele antiruliu, sudata prinderea rupta de la esapament si achizitionati doi rulmenti (fata, spate) de la roti. Deocamdata astept sa termin cu
vanzarea SX-ului inainte de a mai baga ceva in Forester.
Salut pe colegii de pe Suzuki Club Romania (se stiu ei care) !